Bmw 335i E9x

E90, E91, E92, E93
Jaleo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 19:52

Nyt pääs käymään sellainen hassu juttu, että työpaikan pomot vaihtoivat autot ja oma autokuume syttyi samalla :sneak:

Tällä hetkellä mennään vielä vuoden -11 318dA. Pari kertaa tullut käytyä ajelemassa 440i, 340i, 335i niin jostain kumman syystä tuo 335i houkuttelisi :drool: Toki houkuttelee 340i, mutta budjetti ei tahtonut venyä sinne asti.

Tuntuu että nämä E9x 335i on kiven alla. Joko niillä on ajettu niin perkeleesti ja ovat vanhoja tai sitten ovat vielä niin uusia, että hintalaputkin on sen mukaisia. :curse:

Kummasta porukka muuten tykkää täällä enemmän, automaatista vai manuaalista? Iltapäivällä pitäis lähteä käymään ajelemassa 335i, mutta miinuksena siinä tuo manuaali... 6 vuotta vetäny automaalitta niin osaakohan sitä enään manuaali käyttää :D
wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04

335i on kallis verojen takia ja erittäin haluttu koska näitä on helppo virittää. N54 on paras kone mitä mulla ollut, vaikka siinä onkin hukkaporttiongelma. Kuuntele ovi auki lämminnyttä konetta kun ovi auki, jos pärähtää kaasua annettaessa niin turbot menee jossain vaiheessa, voi olla että 50tkm edessä silti.

automaatti on hyvä ja ilmeisen luja, mutta ei niin hyvä kuin 8 vaihteinen ZF mikä uudemmissa on.
ota auto jossa vaihdeläpyskät.
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
Avatar
alpin_sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
Auto: 320i E90
Paikkakunta: Lohja

Se on se tehoversioiden vakio-ongelma: joko liian kallis tai sitten paljon ajettu :mus:
Itse pidän manuaalista huomattavasti enemmän - automaagi sitten niille jotka jo odottelee kieli pitkänä robottiwaunuja :tong:
Avatar
Ans-elmi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Huhti 2016, 11:33

Jos saapi kysyä, niin minkämoinen budjetti on ja kuinka paljon on liikaa km mittarissa? :) Äkkiseltään löytyi tälläiset: http://www.nettiauto.com/bmw/335/8196897 (22400€/100000km) http://www.nettiauto.com/bmw/335/8210598 (19990€/123000km) Toki hieman vanhempia, kuin tämänhetkinen autosi.

Itsellä vähän samanmoinen "ongelma" dieselpuolella. Nyt ajellut nelisen kuukautta E91 330d:llä ja himottaisi tuo tuplaturbokone. Tokihan tässäkin on ihan riittävästi Suomen teille ja omiin ajoihin löylyä, mutta silti tuossa on jotain taianomaista molemminpuolen takapuskuria olevine putkenpäineen. :cools: Toisaalta omassa autossa on taas varustelu kohdallaan ja yleensä voipi joutua siitä karsimaan, jos haluaa isomman myllyn vuoksi autoa vaihtaa. Kovin moni 330 ja 335 yksilö ei uutena aikanaan ostettuna ole kovin kattavasti varusteltu, varsinkaan suomiautoista, koska 335:den hankintahinta on jo muutenkin niin korkea.

Ainahan voi toki softaa laittaa, mutta itsellä se aina jyskyttää tuola korvan takana, jos auton padasta on otettu irti enemmän, kuin tehtaalla on suunniteltu voimansiirtoa jne ajatellen olettaen niiden olevan vakiot. Toki 330 ja 335 Ex malleissa varsinkin automaateissa, on vahvat kytkimet ja ainakin omassani M54 koneellisessä on Sachsin kytkinlevyt jne, että ainakin sen 600nm pitäisi vääntöä kestää.

Toivottavasti löytyy mieleinen!
Ex E61 530xd LCI aut. -08
Ex E91 330d individual aut. -06
Ex E91 318d LCI aut. -10
Jaleo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 19:52

Tuli käytyä ajamassa manuaali 335i e92 ja pettymys oli, ei se manuaali vaan sytyttänyt. Lisäksi putkistosta kuului omituinen sirinä.

Seuraava kanditaatti oli vuoden 2009 e90 330i xDrive. Automaatti tottakai sytytti, mutta jotenkin se vääntö jäi puuttumaan alakierroksilla. Lisäksi paikallaan rattia käännettäessä vasemmalle ja takaisin kuului jotain omituista kolinaa?

Muuten ihan siisti yksilö, mutta tuo kolina ja hinta jäi mietityttämään. Vajaa 29ke pyynti. Toki myyntihinta eroaa pyynnistä. Jotekin vähän haiskahtaa, tai sitten ei.
Jaleo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 19:52

Ans-elmi kirjoitti:Jos saapi kysyä, niin minkämoinen budjetti on ja kuinka paljon on liikaa km mittarissa? :) Äkkiseltään löytyi tälläiset: http://www.nettiauto.com/bmw/335/8196897 (22400€/100000km) http://www.nettiauto.com/bmw/335/8210598 (19990€/123000km) Toki hieman vanhempia, kuin tämänhetkinen autosi.

Itsellä vähän samanmoinen "ongelma" dieselpuolella. Nyt ajellut nelisen kuukautta E91 330d:llä ja himottaisi tuo tuplaturbokone. Tokihan tässäkin on ihan riittävästi Suomen teille ja omiin ajoihin löylyä, mutta silti tuossa on jotain taianomaista molemminpuolen takapuskuria olevine putkenpäineen. :cools: Toisaalta omassa autossa on taas varustelu kohdallaan ja yleensä voipi joutua siitä karsimaan, jos haluaa isomman myllyn vuoksi autoa vaihtaa. Kovin moni 330 ja 335 yksilö ei uutena aikanaan ostettuna ole kovin kattavasti varusteltu, varsinkaan suomiautoista, koska 335:den hankintahinta on jo muutenkin niin korkea.

Ainahan voi toki softaa laittaa, mutta itsellä se aina jyskyttää tuola korvan takana, jos auton padasta on otettu irti enemmän, kuin tehtaalla on suunniteltu voimansiirtoa jne ajatellen olettaen niiden olevan vakiot. Toki 330 ja 335 Ex malleissa varsinkin automaateissa, on vahvat kytkimet ja ainakin omassani M54 koneellisessä on Sachsin kytkinlevyt jne, että ainakin sen 600nm pitäisi vääntöä kestää.

Toivottavasti löytyy mieleinen!
Jos kuvitellaan että heti pitäisi päästä kaupoille niin budjetti on max. 30ke. Nykyinen ei mene vaihtoon, pitää jättää vaimolle jokin kulkine.

Järellä ajateltuna odottaisi vuoden vielä, kerryttäisi kassaa ja pistäisi nykyisen vaihdossa. Samalla sitten ostaisi tuoreemman ja paremmin varustellun. Ehkä jopa siinä vaiheessa f10, f11 korilla.

Kilometrejä alle 100ke. Äkkiseltä katoin niin ALD vaihtoautolta saisi reilulla 30ke näitä vuoden 2013-2014 karvalakkimalleja, jotenki ei vaan sytytä. Puhutaan siis 318-320 malleista.
manonyymi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 38
Liittynyt: 12 Tammi 2015, 12:07
Auto: BMW E92 335cix 2008

Tuohon vaihteiston valintaan tuskin on lopullista oikeaa vastausta. Riippuu missä ajelee ja kuinka paljon. Itse päädyin manuaaliin joka mielestäni sopii autoon hyvin ainakin sellaiseen ajoon jossa kyseinen auto muutenkin parhaimmillaan, eli hieman aktiivisempaan. Pakko tosin myöntää että tuo vaihteisto on harvoja asioita tässä autossa joista olen jälkikäteen miettinyt että olisko pitänyt valita toisin. Uskoisin että mitä vanhempana ostaa niin manuaali saattaa olla parempi vaihto ehto.

Mielestäni myöskään auton ikä ei suoraan laske tälläisen auton haluttavuutta jos ajatellaan että syitä valintaan on vaikka moottori ja ajettavuus niin nehän säilyvät. Jos taas esim uusin infontainment yms niin nehän kyllä vahenee. Toki raha tiestysti vaikuttaa, uutena/ uuhdekona Suomessa karmean hintaisia.
Jaleo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 19:52

Noniin toista 335i tuli käytyä ajamassa. Vuoden -08 coupe oli kyseessä. Hyvä maku jäi tehoista/äänistä ja sinisestä väristä. Kaikesta muusta jäi sitten huono maku suuhun. Sattui olemaan lastenistuin mukana niin laitettiin se sinne takapenkille, no aika ahasta se touhu oli.

Ohjattavuus oli hemmetin jäykkää ja kankeaa, selkeästi ei ollut servotroniccia autossa. Koeajon jälkeen tuntui että oman auton ratti kääntyilee pienelläkin liikkeellä. Lisäksi jarruttaessa kuului natinaa sekä töyssyissä.

Täytyneen jatkossa metsästää vain sedaneita ja unohtaa ne coupet/avoautot.
wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04

Moi,

Ohjaus on jämy ja jäykkä, mutta siihen tottuu ja nopeassa ajossa se on ihan hyvä. Itse ainakin pidin. Muistan hyvin kuin sain 335 alle e46 330i jälkeen ja tämä ohjaus oli todella jäykkä aluksi.

molemmat olivat coupeita enkä kyllä missään nimessä suosittele jos lastenjakkara pitää olla mukana. Omaa tyttöä kuljetin etupenkillä korokepallin kanssa hoitoon noin 1 km matkan, tosin vain 40 km/h alueella ajaen.
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
manonyymi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 38
Liittynyt: 12 Tammi 2015, 12:07
Auto: BMW E92 335cix 2008

Juu tuo ohjaus on ilman servoa jäykkä ainakin hitaassa pyörityksessä ja tuo epäkäytännölisyys pätee varmaan useimpiin malleihin ilman takaovia.
wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04

Mutta, e92 on minusta edelleen yksi parhaimman näköisistä autoista, jotenkin sopusuhtainen. Uusi f3x kupee ei ole minusta yhtä tyylikäs
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
Avatar
alpin_sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
Auto: 320i E90
Paikkakunta: Lohja

E92 on varsinainen kaunotar, F32 kyllä nätti sekin mutta jotenkin näyttää enempi viistoperäiseltä monikäyttöautolta kuin Coupelta. Lastenistuinten kanssa jumppaamiseen kyllästyy 2-ovisissa takapenkillisissä autoissa nopeasti.
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Ostin E92 335i:n heti kun se aikanaan tuli saataville. Näin auton jonkun lehden jutussa jossa se esiteltiin ja muodot puhuttelivat siinä määrin, että ryhdyin samantien toimeen kun autonvaihto sattui olemaan ajankohtainen.
Ajettavuudeltaan M-sport alustainen E92 on tieliikennekäytössä parhaita autoja mitä olen ajanut, moottori ominaisuuksiltaan mitä parhain ja muotoilultaan todella kaunislinjainen auto.
Ehdottomasti kokonaisuutena yksi eniten plussan puolelle meneviä autoja mitä minulla on ollut.
Vastaa Viestiin