Melkeinpä kaikki X3(F25) autot aina tänä vuonna valmistuneita myöten tultaneen kutsumaan korjattavaksi lastenistuinten isofix -kiinnityskoukkujen / lenkkien osalta: kiinnityslenkkeihin hitsataan vahvikepalat. Tämä takaisinkutsukampanja on ilmeisesti juuri käynnistymässä Suomessakin joskaan tarkemmin en tiedä kampanjan yksityiskohdista tai aikatulusta.
Tarkempaa teknistä tietoa esimerkiksi täältä:
http://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1264523
X3 (F25), isofix kiinnitystä koskeva takaisinkutsu
Juuri varasin öljynvaihtoa hoitamaani X3:een, ja tämän - koko päivän korjaamolla vaativan - takaisinkutsun lisäksi oli toinenkin takaisinkutsu, hataran muistikuvani mukaan "pakokaasujärjestelmän lämpötila-anturin mahdollinen vaihto".
Öljynvaihto venähti siis ainakin kaksipäiväiseksi.
Öljynvaihto venähti siis ainakin kaksipäiväiseksi.
Päivän halusivat ylimääräistä, eli normihuollon yhteydessä aamulla vienti, ja seuraavana päivällä myöhään iltapäivällä haku...Ludwig kirjoitti:Kauanko väellä on ollut auto pois käytöstä tämän kamppiksen vuoksi?
... toki jotain pohjamaalia puuttui, eli ei tehty kumpaakaan: isofix-fiksausta eikä sitä olisko se nyt lämpöanturin vaihtoa...
Bemarin huolto...
Päivän se otti. Korvikeautona 3-srj, ilmeisesti x-drive, kun oli kankea kääntymään.
Ihmettelen miksi korvikeautot on aina mallia halpa paska. Ei herätä mitään autonvaihtohaluja, vaikka olivatkin uudempia.
Jos alle lyötäisiin X5 edrive jo alkaisi poltella ostaa uusi. Nyt vahvistuu vain side vanhaan: turha vaihtaa kun uudet on huonompia.
Ihmettelen miksi korvikeautot on aina mallia halpa paska. Ei herätä mitään autonvaihtohaluja, vaikka olivatkin uudempia.
Jos alle lyötäisiin X5 edrive jo alkaisi poltella ostaa uusi. Nyt vahvistuu vain side vanhaan: turha vaihtaa kun uudet on huonompia.
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Tuo on muuten hyvä havainto. Viimeksi AVISin 316dA:lla ajaessani oli vaikea uskoa että kyse on periaatteessa samasta autosta kuin huoltoon viemäni. Siinä ei tainnut olla edes Business-varustelua kun ratinkin tilalla oli joku ohut muovirinkula.Ludwig kirjoitti: Ihmettelen miksi korvikeautot on aina mallia halpa paska. Ei herätä mitään autonvaihtohaluja, vaikka olivatkin uudempia.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Noniin kukkopojat, ei tuo X3 niin kovin ihmeellinen ole tuohon 3-sarja x-drive halpaan paskaan verrattuna. Osta 6- tai 7-sarja ennen uhoamista.Ludwig kirjoitti:Päivän se otti. Korvikeautona 3-srj, ilmeisesti x-drive, kun oli kankea kääntymään.
Ihmettelen miksi korvikeautot on aina mallia halpa paska. Ei herätä mitään autonvaihtohaluja, vaikka olivatkin uudempia.
Jos alle lyötäisiin X5 edrive jo alkaisi poltella ostaa uusi. Nyt vahvistuu vain side vanhaan: turha vaihtaa kun uudet on huonompia.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Ehkä ostaisinkin, jos sellainen olisi sijaisautona.salmol kirjoitti: Noniin kukkopojat, ei tuo X3 niin kovin ihmeellinen ole tuohon 3-sarja x-drive halpaan paskaan verrattuna. Osta 6- tai 7-sarja ennen uhoamista.
Luitkohan viestiäni ajatuksella, vai oliko vain pakko päästä nälvimään?
Yhtä lailla jos sinä viet 3-srj ja saat allesi Toyota Yariksen, niin herättääkö ostohaluja, vai vahvistaako sidettäsi nykyiseen autoosi, että "onhan tämä parempi vanhanakin kuin nämä uudet rimpulat"?
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Tähän offtopiciin pitää osallistua itsekin. Oulussa huollon sijaisautot on yleensä ykkös- tai kakkossarjan Bemareita joissa ei ole ainuttakaan varustetta. Hyvällä tuurilla sport-penkit voi löytyä.
En huolisi itselle tuollaista milloinkaan, mutta meneehän nuo sen kolmesta neljään tuntia minkä huolto yleensä kestää.
En huolisi itselle tuollaista milloinkaan, mutta meneehän nuo sen kolmesta neljään tuntia minkä huolto yleensä kestää.
Kyllä luin. Veroton hintaero X3 20d:lla ja 320xd:llä on noin 4k€ joten ei siinä nyt voi ihan vetää johtopäätöstä että 320xd on "halpa paska" verrattuna X3:een. Kyse on varusteista eikä autosta niinkään.Ludwig kirjoitti:Ehkä ostaisinkin, jos sellainen olisi sijaisautona. Luitkohan viestiäni ajatuksella, vai oliko vain pakko päästä nälvimään?salmol kirjoitti: Noniin kukkopojat, ei tuo X3 niin kovin ihmeellinen ole tuohon 3-sarja x-drive halpaan paskaan verrattuna. Osta 6- tai 7-sarja ennen uhoamista.
Mielestäni sijaisauto ja koeajoauto ovat eri asioita. Sijaisauto auttaa vain siirtymään paikasta toiseen, ja jos olen uutta ostamassa niin käyn mahdollisesti sitten istumassa ja ehkä koeajamassa sellaista autoa kuin haluan.Ludwig kirjoitti:Yhtä lailla jos sinä viet 3-srj ja saat allesi Toyota Yariksen, niin herättääkö ostohaluja, vai vahvistaako sidettäsi nykyiseen autoosi, että "onhan tämä parempi vanhanakin kuin nämä uudet rimpulat"?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Jos se 3-srj malli tuntuu halvalta, niin se tuntuu halvalta. Vaikka hinta olisi sama.salmol kirjoitti:
Kyllä luin. Veroton hintaero X3 20d:lla ja 320xd:llä on noin 4k€ joten ei siinä nyt voi ihan vetää johtopäätöstä että 320xd on "halpa paska" verrattuna X3:een. Kyse on varusteista eikä autosta niinkään.
Mielestäni sijaisauto ja koeajoauto ovat eri asioita. Sijaisauto auttaa vain siirtymään paikasta toiseen, ja jos olen uutta ostamassa niin käyn mahdollisesti sitten istumassa ja ehkä koeajamassa sellaista autoa kuin haluan.
Niin, sinä kirjoitit juuri "miten asia on nyt", eli sijaisauto on vain siirtymiseen paikasta toiseen. Sen sijaan, se voitaisiin autoliikkeiden osalta, nähdä keinona saada lisämyyntiä. Koeajoautothan usein ovat tästä syytä ladattu täyteen varusteita, jotta koeajolla käynyt ja ostoa tekevä henkilö ostaisi myös paljon varusteita.
Yksi toinenkin henkilö näköjään tajusi viestini pointin, joten se riittää minulle. Jos joku taas pahoitti mielensä kun hänen autonsa kanssa saman sarjalaista autoa sanottiin halvaksi, niin se on voi voi. Näytät muutenkin olevan palstalla aina kekkuloimassa, joten antaa olla potenssiin kaksi.
Ei minua harmita se että haukuit kolmosta halvaksi paskaksi, lähinnä naurattaa että luulet tuollaisen kuli-x-kolmosen olevan jotain.Ludwig kirjoitti:Yksi toinenkin henkilö näköjään tajusi viestini pointin, joten se riittää minulle. Jos joku taas pahoitti mielensä kun hänen autonsa kanssa saman sarjalaista autoa sanottiin halvaksi, niin se on voi voi. Näytät muutenkin olevan palstalla aina kekkuloimassa, joten antaa olla potenssiin kaksi.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Jos huolto ja myynti eivät ole vallan eri yhtiöitä, niin vähintään eri osastoja, joilla on omat tilinsä. Tuosta sitten sijaisautojen kannattavuuslaskelmia tekevät samat pavunlaskijat, joiden mukaan kannattaa ostaa IT-rautaa makaamaan puoleksi vuodeksi varastoon ennen ensimmäistä mahdollista asennusajankohtaa (saadaan lasku edellisen tilikauden puolelle, budjetti täsmäämään +-0 ja luvut kivoiksi), ostaa käyttötavaraeriä joko isoissa pinkoissa tai pienissä osissa useassa toimituksessa (jotta saadaan lasku kulu/investointi -speksillä oikealle tilille ja sitä kautta numerot kivoiksi) ja kaikkea muutakin kummallista, mitä normaalilla matematiikan/fysiikan ymmärryksellä varustettu ihminen ei niin vaan tajuakaan.Ludwig kirjoitti:Ihmettelen miksi korvikeautot on aina mallia halpa paska. Ei herätä mitään autonvaihtohaluja, vaikka olivatkin uudempia.
Jos alle lyötäisiin X5 edrive jo alkaisi poltella ostaa uusi. Nyt vahvistuu vain side vanhaan: turha vaihtaa kun uudet on huonompia.
Eli: varustellusta sijaisautosta lasku menisi huollolle ja tuotto myynnille, ei sellaista voi sallia.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Aero kirjoitti: Jos huolto ja myynti eivät ole vallan eri yhtiöitä, niin vähintään eri osastoja, joilla on omat tilinsä. Tuosta sitten sijaisautojen kannattavuuslaskelmia tekevät samat pavunlaskijat, joiden mukaan kannattaa ostaa IT-rautaa makaamaan puoleksi vuodeksi varastoon ennen ensimmäistä mahdollista asennusajankohtaa (saadaan lasku edellisen tilikauden puolelle, budjetti täsmäämään +-0 ja luvut kivoiksi), ostaa käyttötavaraeriä joko isoissa pinkoissa tai pienissä osissa useassa toimituksessa (jotta saadaan lasku kulu/investointi -speksillä oikealle tilille ja sitä kautta numerot kivoiksi) ja kaikkea muutakin kummallista, mitä normaalilla matematiikan/fysiikan ymmärryksellä varustettu ihminen ei niin vaan tajuakaan.
Eli: varustellusta sijaisautosta lasku menisi huollolle ja tuotto myynnille, ei sellaista voi sallia.
Hyvä huomio. Tämä on varmasti yksi syy maatasolla. Sen sijaan konserni voi määrätä, että esimerkiksi kamppisautoiksi tulisi sellaisia, joiden perään alkaisi kuolata.
Johan ne konsernista märää millaiset pinta-alat pitää olla, mikä on leiska huollon vastaanotossa ja myynnissä, mitä kysytään, miten toimitaan ja miten lasketaan mm. goodwilliä eri tavoilla.
Onhan se harmi, jos maatasolla innovointitaso on nolla ja odotellaan vain konserniohjeistusta.
Miksi ihmeessä kaikkein kalleimpia ja varusteltuja tarjottaisiin sijaisautoihin? Juu, ei koeajoautojen korvikkkeiksi.Ludwig kirjoitti:Aero kirjoitti: Jos huolto ja myynti eivät ole vallan eri yhtiöitä, niin vähintään eri osastoja, joilla on omat tilinsä. Tuosta sitten sijaisautojen kannattavuuslaskelmia tekevät samat pavunlaskijat, joiden mukaan kannattaa ostaa IT-rautaa makaamaan puoleksi vuodeksi varastoon ennen ensimmäistä mahdollista asennusajankohtaa (saadaan lasku edellisen tilikauden puolelle, budjetti täsmäämään +-0 ja luvut kivoiksi), ostaa käyttötavaraeriä joko isoissa pinkoissa tai pienissä osissa useassa toimituksessa (jotta saadaan lasku kulu/investointi -speksillä oikealle tilille ja sitä kautta numerot kivoiksi) ja kaikkea muutakin kummallista, mitä normaalilla matematiikan/fysiikan ymmärryksellä varustettu ihminen ei niin vaan tajuakaan.
Eli: varustellusta sijaisautosta lasku menisi huollolle ja tuotto myynnille, ei sellaista voi sallia.
Hyvä huomio. Tämä on varmasti yksi syy maatasolla. Sen sijaan konserni voi määrätä, että esimerkiksi kamppisautoiksi tulisi sellaisia, joiden perään alkaisi kuolata.
Johan ne konsernista märää millaiset pinta-alat pitää olla, mikä on leiska huollon vastaanotossa ja myynnissä, mitä kysytään, miten toimitaan ja miten lasketaan mm. goodwilliä eri tavoilla.
Onhan se harmi, jos maatasolla innovointitaso on nolla ja odotellaan vain konserniohjeistusta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6