M140i xDrive F20 2017

Käyttäjät esittelevät autojaan
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

///Marko kirjoitti:niin järjettömältä kuin se autona kuulostaa niin tämä malli kiinnostaa minua eniten.
Tämä lause kiteyttää monen tuntemani autoharrastajan tuntemukset kutakuinkin niin täydellisesti, että se on pakko erikseen mainita. Kyllä miellyttävä kalusto valitaan enemmän tunteella kuin järjellä, vaikka jälkimmäistäkin on usein pakko pitää mukana etenkin käyttöautojen kohdalla. :thuup:
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Eihän tolla Suomessa mitään tee, mutta erittäin arvostettava valinta ja hyvä, että joku uskaltaa olla omaa mieltänsä. Paljon saat varmaan kuittia siitä, että ygösestä maksat noin paljon kun hyvin varustellulla 120xda:llakin kaikki itkee "aika kallis noin pieneksi autoksi" / "sillähän saa 2 octaviaa" / "sillähän ois saanu jo 3- tai 5-sarjalaisen" / "ois saanu hyvän käytetyn Mersun"...

Onhan se ykkönen noihin isoihin lohmuihin verrattuna erittäin näppärä hanskaan sopiva Ajajan auto. Ja kuka mitään töpseleitä jaksaa piipertää...
GranC
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 94
Liittynyt: 22 Huhti 2014, 19:33
Auto: F11 520dA M-sport
Yamaha R1 ratalelu

Jos ei verrata muihin automerkkeihin tai malleihin, niin en itse pidä M140i hintaa hirveän kovana. Hyvin varusteltu 120dx taitaa olla 50+ tuhatta ja varusteltu M140ix 60+ tuhatta. Suorituskyky on kuitenkin vähintääkin riittävä. Mikäli isoa takakonttia ei tarvita, säästö 340i malliin on pyöreästi 30ke.

Eli ykkönen on suorastaan halpa! :)
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

masaf1 kirjoitti:Eihän tolla Suomessa mitään tee, mutta erittäin arvostettava valinta ja hyvä, että joku uskaltaa olla omaa mieltänsä. Paljon saat varmaan kuittia siitä, että ygösestä maksat noin paljon kun hyvin varustellulla 120xda:llakin kaikki itkee "aika kallis noin pieneksi autoksi" / "sillähän saa 2 octaviaa" / "sillähän ois saanu jo 3- tai 5-sarjalaisen" / "ois saanu hyvän käytetyn Mersun"...

Onhan se ykkönen noihin isoihin lohmuihin verrattuna erittäin näppärä hanskaan sopiva Ajajan auto. Ja kuka mitään töpseleitä jaksaa piipertää...
Käytettyä vitosta (535d lci tai M550d) ensin katselinkin, mutta sopivaa ei löytynyt. Kolmossarjalaisia on koettu jo tarpeeksi. Nyt kokeillaan tällaista. Itsellehän tämä tulee ja kuittia tulee varmasti.
GranC kirjoitti:Jos ei verrata muihin automerkkeihin tai malleihin, niin en itse pidä M140i hintaa hirveän kovana. Hyvin varusteltu 120dx taitaa olla 50+ tuhatta ja varusteltu M140ix 60+ tuhatta. Suorituskyky on kuitenkin vähintääkin riittävä. Mikäli isoa takakonttia ei tarvita, säästö 340i malliin on pyöreästi 30ke.

Eli ykkönen on suorastaan halpa! :)
Voi sen näinkin ajatella. Toki varusteisiin menee kivasti rahaa mutta ei tätä karvalakkina kehtaa laittaa. Laskin että noin 5ke säästyisi jos jättäisin kaiken kivan pois. Ei maksa vaivaa.
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

///Marko kirjoitti:Itsellehän tämä tulee.
Siinähän se on kiteytetty kaikki millä on väliä tässä asiassa :thuup:
pmj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 219
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 11:40

masaf1 kirjoitti:Eihän tolla Suomessa mitään tee, mutta erittäin arvostettava valinta ja hyvä, että joku uskaltaa olla omaa mieltänsä. Paljon saat varmaan kuittia siitä, että ygösestä maksat noin paljon kun hyvin varustellulla 120xda:llakin kaikki itkee "aika kallis noin pieneksi autoksi" / "sillähän saa 2 octaviaa" / "sillähän ois saanu jo 3- tai 5-sarjalaisen" / "ois saanu hyvän käytetyn Mersun"...

Onhan se ykkönen noihin isoihin lohmuihin verrattuna erittäin näppärä hanskaan sopiva Ajajan auto. Ja kuka mitään töpseleitä jaksaa piipertää...
Miten niin ei tee Suomessa mitään? Onhan siinä neliveto talvea varten ja suorituskyvystä ei ole haittaa Suomessakaan.
Ja noita Octaviaan vertailijoita aina riittää. Nehän lähinnä huvittavat. Ja sitäpaitsi kuka haluaa kaksi octaviaa kun yhdessäkin on jo liikaa.

Mutta mahtava auto, näitä ei ole koskaan liikaa. Tuolla yhdellä toisella autofoorumilla on jo yksi viime kuussa maahan tullut Valencia Orange yksilö about kaikilla mahdollisilla varusteilla. Taitaa olla eka maahantullut M140i.

Ei heti osunut silmään mutta olikos tämä automaatti- vai manuaalilaatikolla?
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

pmj kirjoitti: Mutta mahtava auto, näitä ei ole koskaan liikaa. Tuolla yhdellä toisella autofoorumilla on jo yksi viime kuussa maahan tullut Valencia Orange yksilö about kaikilla mahdollisilla varusteilla. Taitaa olla eka maahantullut M140i.

Ei heti osunut silmään mutta olikos tämä automaatti- vai manuaalilaatikolla?
Automaatti sieltä on tulossa. Taitaa olla ettei nelivedon yhteyteen saa manuaalia ollenkaan. Hieno se oranssi M140i mitä muutaman kuvan olen siitä nähnyt. Itse arvoin valkoisen, hopean ja harmaan välillä. Harmaata ei ole aikaisemmin ollut, joten nyt on sen vuoro.
pmj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 219
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 11:40

Joo metalliharmaa on aina tyylikäs ja ennenkaikkea ajaton väri, ns. aina muodissa. Yksi omista suosikkiväreistäni. Valkoinen on toinen suosikkini.
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Kerrassaan upea auto tulossa! Kelpais tänneki...
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

pmj kirjoitti:Joo metalliharmaa on aina tyylikäs ja ennenkaikkea ajaton väri, ns. aina muodissa. Yksi omista suosikkiväreistäni. Valkoinen on toinen suosikkini.
Valkoinen ja harmaa toimii hyvin noiden vaaleanharmaiden vanteiden ja peilinkuorien kanssa. Sitä ajatellen myös tumma alcantarasisusta voisi tulla kysymykseen, ehkä. Tai mustat nahat. Pysytään nyt punaisissa kuitenkin. :)
Mosku kirjoitti:Kerrassaan upea auto tulossa! Kelpais tänneki...
Kiitos! Bemarin mallisto on kyllä kohtuuhyvässä iskussa kun lähes kaikki mallit ykkösen ja xkutosen välillä kiinnostaa.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Tein pieniä muutoksia auton varusteisiin ja käyn vielä henkistä taistelua kattoluukun ja drive assistant -varusteiden kanssa. Molemmat tekisi mieli lisätä, koska nykyisessä on panoraamaluukku ja ex-autossa oli aktiivivakkari.

Tähän pikkuämmään saisi pienemmän kattoluukun reilulla tonnilla ja vajaan 800 euron sijoituksella drive assistant korvaisi hätäjarrutustoiminnollaan aktiivivakkarin puutetta, koska tähän malliin acc:ta ei ole välijäähdyttimen sijainnin takia lainkaan tarjolla.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

///Marko kirjoitti:Tein pieniä muutoksia auton varusteisiin ja käyn vielä henkistä taistelua kattoluukun ja drive assistant -varusteiden kanssa. Molemmat tekisi mieli lisätä, koska nykyisessä on panoraamaluukku ja ex-autossa oli aktiivivakkari.

Tähän pikkuämmään saisi pienemmän kattoluukun reilulla tonnilla ja vajaan 800 euron sijoituksella drive assistant korvaisi hätäjarrutustoiminnollaan aktiivivakkarin puutetta, koska tähän malliin acc:ta ei ole välijäähdyttimen sijainnin takia lainkaan tarjolla.
Mulla lukee varusteissa 'panoraamakattoluukku' mutta jotenkin epäilyttää. Mielestäni tähän 4GC:hen ei saa kuin tuon pienen luukun.

Aika yllätys jos ykköseen ei saa ACC:ta, pieni suunnittelukukkanen ilmeisesti.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

^Panoraamakattoluukku lukee BMW konfiguraattorissa ykkösenkin kohdalla. Pieni se silti on.

Muihin ykkösiin saa luultavasti acc:n paitsi tähän M140i -malliin. Tuo drive assistant voisi olla minulle mieluinen varuste koska en aikoinaan oikein tykännyt aktiivivakkarista, mutta peräänajovaroitin olisi silti hyvä olla.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

^ei noilla drive assistanteilla mitään tee, ei toimi talvella sohjo-/kurakelillä kuitenkaan, eräs bmw-myyjäkin sanoi "en jättäis mitään noiden varaan". Jarruttelee liian herkästi jos joku kääntymässä edestä sivuun.

Mitä ihmettä kattoluukulla tai panoramakatolla tekee? Siihen tulee kivi ja sanoo räks, sitten taas itketään foorumilla kun vakuutus ei halua korvata. Hohkas kylmää kaaliin, joten kiinni saa pitää kangassuojan kuitenkin.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

masaf1 kirjoitti:^ei noilla drive assistanteilla mitään tee, ei toimi talvella sohjo-/kurakelillä kuitenkaan, eräs bmw-myyjäkin sanoi "en jättäis mitään noiden varaan". Jarruttelee liian herkästi jos joku kääntymässä edestä sivuun.

Mitä ihmettä kattoluukulla tai panoramakatolla tekee? Siihen tulee kivi ja sanoo räks, sitten taas itketään foorumilla kun vakuutus ei halua korvata. Hohkas kylmää kaaliin, joten kiinni saa pitää kangassuojan kuitenkin.
Kesäkäyttöön kivoja varusteita, myönnetään. Ilmankin ehkä pärjää. Panoraama on siitä hyvä että se toi valoa muuten mustaan ohjaamoon. Talvella jää hyödyt lyhyemmäksi kun päivänvaloa riittää vain muutamaksi tunniksi vuorokaudessa.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

masaf1 kirjoitti:Mitä ihmettä kattoluukulla tai panoramakatolla tekee? Siihen tulee kivi ja sanoo räks, sitten taas itketään foorumilla kun vakuutus ei halua korvata. Hohkas kylmää kaaliin, joten kiinni saa pitää kangassuojan kuitenkin.
Ehkä, mutta sopiiko jos käytetään rahamme tuohon? [emoji23]
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
pmj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 219
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 11:40

///Marko kirjoitti:
masaf1 kirjoitti:^ei noilla drive assistanteilla mitään tee, ei toimi talvella sohjo-/kurakelillä kuitenkaan, eräs bmw-myyjäkin sanoi "en jättäis mitään noiden varaan". Jarruttelee liian herkästi jos joku kääntymässä edestä sivuun.

Mitä ihmettä kattoluukulla tai panoramakatolla tekee? Siihen tulee kivi ja sanoo räks, sitten taas itketään foorumilla kun vakuutus ei halua korvata. Hohkas kylmää kaaliin, joten kiinni saa pitää kangassuojan kuitenkin.
Kesäkäyttöön kivoja varusteita, myönnetään. Ilmankin ehkä pärjää. Panoraama on siitä hyvä että se toi valoa muuten mustaan ohjaamoon. Talvella jää hyödyt lyhyemmäksi kun päivänvaloa riittää vain muutamaksi tunniksi vuorokaudessa.
Mäkään en ole aiemmin ymmärtänyt kattoluukun päälle. Nyt mulla tommonen ihan perinteinen lasikattoluukku nyt eka kertaa. En antais pois. Mukavasti tulee valoa kabiiniin vaikka on vaalea sisustus. Melkein alkaa ahdistamaan kun sen sisäpuolisen suojan vetää kiinni. On se talvellakin enimmäkseen mulla auki eikä mitenkään hohkaa kylmää. Kesällä kun sen avaa sivuikkunoiden kanssa ennen ajoon lähtöä, saa autosta aika nopeasti pahimman kuumuuden tuuletettua pois.
Sen sijaan aktiivivakkari on minusta prceestä. Varsinkin kun tässä mun museopelissä sitä ei saa toimimaan kuten normivakkari. Noissa uudemmissa käsittääkseni saa.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Kattoluukku on mukava. Lasiluukku antaa valoa tupaan ja luukkua avaamalla ilma vaihtuu ihan eri tapaan ja tahtiin kuin ikkunaa aukomalla tai pöhötintä koventamalla. Ja kun joku kuitenkin tähän repäisee klassisen "ilmastointi korvaa kattoluukun" -kortin, niin ei muuten korvaa. On ihan eri asia kylmentää ilmaa kuin vaihtaa sitä, vaikka molemmilla saakin helteellä helpotusta. Ei toki ole pakko tykätä, mutta saa kai siitä muut nauttia mielensä mukaan.
pmj kirjoitti: Ja sitäpaitsi kuka haluaa kaksi octaviaa kun yhdessäkin on jo liikaa.
:lol: Tämä aiheutti kyllä spontaanin hihityskohtauksen, vaikka ymmärrän, miksi moni ihminen Öky-Taavin ostaa. Tosin vielä paremmin ymmärrän, miksi minulla (tai sinulla) ei ole moista.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Merciful
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 79
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 18:39
Auto: G20 330e xDrive M-Sport 2023
Paikkakunta: Helsinki

Itselläni on ollut kahdessa edellisessä kattoluukku, mutta tässä nykyisessä ei ole. Ihan kiva on, vaikka avasin varsinaisen luukun 1-2 kertaa vuodessa noilla ajellessani.

Tuo valoa kabiiniin ja tykkäsin erityisesti kun talvella aurinkoisella kelillä veti suojan edestä ja sai vähän valoa kaamokseen. Sama keväällä, kun kelit parani sai suoja taas siirtyä.

Nyt seuraavaan on taas luukku tulossa, tosin Lounge-varustepaketin avittamana.

Assistantit toimivat läpi vuoden aika hyvin, ainoastaan kaistavahti ei tietenkään pelitä kun tiet on lumen peitoissa. Kahden viimeisen talven aikana taisi kerran olla tutka loskasta tukossa, joten vaihto normivakkariin ja meno jatkui.
ardilla
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 26 Kesä 2013, 14:53

Kattoluukkua tulee pidettyä auki kesällä kaupungissa. Ilmanvaihto on kiinni kokonaan suurimman osan kesästä. Harvoin Suomessa pakastinta tarvitsee...

Mites, saako tuohon 140:een vetokoukkua?

Kuinkahan pitkään tankki riittää ts. saako käydä koko ajan tankilla? Menisiköhän 400 km rikki kaupungissa yhdellä tankilla?

Se voisi olla kokonsa puolesta ihan hyvä kaupunkipeli. Talvea varten nelivedolla ja jos vielä koukunkin saisi.

Äänieristys lienee yhtä surkea kuin koko BMW-mallistossa seiskan alapuolella. Tehoa olisi kyllä mukavasti tuohon koppaan. :-)
Vastaa Viestiin