Tämä lause kiteyttää monen tuntemani autoharrastajan tuntemukset kutakuinkin niin täydellisesti, että se on pakko erikseen mainita. Kyllä miellyttävä kalusto valitaan enemmän tunteella kuin järjellä, vaikka jälkimmäistäkin on usein pakko pitää mukana etenkin käyttöautojen kohdalla.///Marko kirjoitti:niin järjettömältä kuin se autona kuulostaa niin tämä malli kiinnostaa minua eniten.
M140i xDrive F20 2017
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Eihän tolla Suomessa mitään tee, mutta erittäin arvostettava valinta ja hyvä, että joku uskaltaa olla omaa mieltänsä. Paljon saat varmaan kuittia siitä, että ygösestä maksat noin paljon kun hyvin varustellulla 120xda:llakin kaikki itkee "aika kallis noin pieneksi autoksi" / "sillähän saa 2 octaviaa" / "sillähän ois saanu jo 3- tai 5-sarjalaisen" / "ois saanu hyvän käytetyn Mersun"...
Onhan se ykkönen noihin isoihin lohmuihin verrattuna erittäin näppärä hanskaan sopiva Ajajan auto. Ja kuka mitään töpseleitä jaksaa piipertää...
Onhan se ykkönen noihin isoihin lohmuihin verrattuna erittäin näppärä hanskaan sopiva Ajajan auto. Ja kuka mitään töpseleitä jaksaa piipertää...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 94
- Liittynyt: 22 Huhti 2014, 19:33
- Auto: F11 520dA M-sport
Yamaha R1 ratalelu
Jos ei verrata muihin automerkkeihin tai malleihin, niin en itse pidä M140i hintaa hirveän kovana. Hyvin varusteltu 120dx taitaa olla 50+ tuhatta ja varusteltu M140ix 60+ tuhatta. Suorituskyky on kuitenkin vähintääkin riittävä. Mikäli isoa takakonttia ei tarvita, säästö 340i malliin on pyöreästi 30ke.
Eli ykkönen on suorastaan halpa!
Eli ykkönen on suorastaan halpa!
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Käytettyä vitosta (535d lci tai M550d) ensin katselinkin, mutta sopivaa ei löytynyt. Kolmossarjalaisia on koettu jo tarpeeksi. Nyt kokeillaan tällaista. Itsellehän tämä tulee ja kuittia tulee varmasti.masaf1 kirjoitti:Eihän tolla Suomessa mitään tee, mutta erittäin arvostettava valinta ja hyvä, että joku uskaltaa olla omaa mieltänsä. Paljon saat varmaan kuittia siitä, että ygösestä maksat noin paljon kun hyvin varustellulla 120xda:llakin kaikki itkee "aika kallis noin pieneksi autoksi" / "sillähän saa 2 octaviaa" / "sillähän ois saanu jo 3- tai 5-sarjalaisen" / "ois saanu hyvän käytetyn Mersun"...
Onhan se ykkönen noihin isoihin lohmuihin verrattuna erittäin näppärä hanskaan sopiva Ajajan auto. Ja kuka mitään töpseleitä jaksaa piipertää...
Voi sen näinkin ajatella. Toki varusteisiin menee kivasti rahaa mutta ei tätä karvalakkina kehtaa laittaa. Laskin että noin 5ke säästyisi jos jättäisin kaiken kivan pois. Ei maksa vaivaa.GranC kirjoitti:Jos ei verrata muihin automerkkeihin tai malleihin, niin en itse pidä M140i hintaa hirveän kovana. Hyvin varusteltu 120dx taitaa olla 50+ tuhatta ja varusteltu M140ix 60+ tuhatta. Suorituskyky on kuitenkin vähintääkin riittävä. Mikäli isoa takakonttia ei tarvita, säästö 340i malliin on pyöreästi 30ke.
Eli ykkönen on suorastaan halpa!
Miten niin ei tee Suomessa mitään? Onhan siinä neliveto talvea varten ja suorituskyvystä ei ole haittaa Suomessakaan.masaf1 kirjoitti:Eihän tolla Suomessa mitään tee, mutta erittäin arvostettava valinta ja hyvä, että joku uskaltaa olla omaa mieltänsä. Paljon saat varmaan kuittia siitä, että ygösestä maksat noin paljon kun hyvin varustellulla 120xda:llakin kaikki itkee "aika kallis noin pieneksi autoksi" / "sillähän saa 2 octaviaa" / "sillähän ois saanu jo 3- tai 5-sarjalaisen" / "ois saanu hyvän käytetyn Mersun"...
Onhan se ykkönen noihin isoihin lohmuihin verrattuna erittäin näppärä hanskaan sopiva Ajajan auto. Ja kuka mitään töpseleitä jaksaa piipertää...
Ja noita Octaviaan vertailijoita aina riittää. Nehän lähinnä huvittavat. Ja sitäpaitsi kuka haluaa kaksi octaviaa kun yhdessäkin on jo liikaa.
Mutta mahtava auto, näitä ei ole koskaan liikaa. Tuolla yhdellä toisella autofoorumilla on jo yksi viime kuussa maahan tullut Valencia Orange yksilö about kaikilla mahdollisilla varusteilla. Taitaa olla eka maahantullut M140i.
Ei heti osunut silmään mutta olikos tämä automaatti- vai manuaalilaatikolla?
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Automaatti sieltä on tulossa. Taitaa olla ettei nelivedon yhteyteen saa manuaalia ollenkaan. Hieno se oranssi M140i mitä muutaman kuvan olen siitä nähnyt. Itse arvoin valkoisen, hopean ja harmaan välillä. Harmaata ei ole aikaisemmin ollut, joten nyt on sen vuoro.pmj kirjoitti: Mutta mahtava auto, näitä ei ole koskaan liikaa. Tuolla yhdellä toisella autofoorumilla on jo yksi viime kuussa maahan tullut Valencia Orange yksilö about kaikilla mahdollisilla varusteilla. Taitaa olla eka maahantullut M140i.
Ei heti osunut silmään mutta olikos tämä automaatti- vai manuaalilaatikolla?
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Valkoinen ja harmaa toimii hyvin noiden vaaleanharmaiden vanteiden ja peilinkuorien kanssa. Sitä ajatellen myös tumma alcantarasisusta voisi tulla kysymykseen, ehkä. Tai mustat nahat. Pysytään nyt punaisissa kuitenkin.pmj kirjoitti:Joo metalliharmaa on aina tyylikäs ja ennenkaikkea ajaton väri, ns. aina muodissa. Yksi omista suosikkiväreistäni. Valkoinen on toinen suosikkini.
Kiitos! Bemarin mallisto on kyllä kohtuuhyvässä iskussa kun lähes kaikki mallit ykkösen ja xkutosen välillä kiinnostaa.Mosku kirjoitti:Kerrassaan upea auto tulossa! Kelpais tänneki...
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Tein pieniä muutoksia auton varusteisiin ja käyn vielä henkistä taistelua kattoluukun ja drive assistant -varusteiden kanssa. Molemmat tekisi mieli lisätä, koska nykyisessä on panoraamaluukku ja ex-autossa oli aktiivivakkari.
Tähän pikkuämmään saisi pienemmän kattoluukun reilulla tonnilla ja vajaan 800 euron sijoituksella drive assistant korvaisi hätäjarrutustoiminnollaan aktiivivakkarin puutetta, koska tähän malliin acc:ta ei ole välijäähdyttimen sijainnin takia lainkaan tarjolla.
Tähän pikkuämmään saisi pienemmän kattoluukun reilulla tonnilla ja vajaan 800 euron sijoituksella drive assistant korvaisi hätäjarrutustoiminnollaan aktiivivakkarin puutetta, koska tähän malliin acc:ta ei ole välijäähdyttimen sijainnin takia lainkaan tarjolla.
Mulla lukee varusteissa 'panoraamakattoluukku' mutta jotenkin epäilyttää. Mielestäni tähän 4GC:hen ei saa kuin tuon pienen luukun.///Marko kirjoitti:Tein pieniä muutoksia auton varusteisiin ja käyn vielä henkistä taistelua kattoluukun ja drive assistant -varusteiden kanssa. Molemmat tekisi mieli lisätä, koska nykyisessä on panoraamaluukku ja ex-autossa oli aktiivivakkari.
Tähän pikkuämmään saisi pienemmän kattoluukun reilulla tonnilla ja vajaan 800 euron sijoituksella drive assistant korvaisi hätäjarrutustoiminnollaan aktiivivakkarin puutetta, koska tähän malliin acc:ta ei ole välijäähdyttimen sijainnin takia lainkaan tarjolla.
Aika yllätys jos ykköseen ei saa ACC:ta, pieni suunnittelukukkanen ilmeisesti.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
^Panoraamakattoluukku lukee BMW konfiguraattorissa ykkösenkin kohdalla. Pieni se silti on.
Muihin ykkösiin saa luultavasti acc:n paitsi tähän M140i -malliin. Tuo drive assistant voisi olla minulle mieluinen varuste koska en aikoinaan oikein tykännyt aktiivivakkarista, mutta peräänajovaroitin olisi silti hyvä olla.
Muihin ykkösiin saa luultavasti acc:n paitsi tähän M140i -malliin. Tuo drive assistant voisi olla minulle mieluinen varuste koska en aikoinaan oikein tykännyt aktiivivakkarista, mutta peräänajovaroitin olisi silti hyvä olla.
^ei noilla drive assistanteilla mitään tee, ei toimi talvella sohjo-/kurakelillä kuitenkaan, eräs bmw-myyjäkin sanoi "en jättäis mitään noiden varaan". Jarruttelee liian herkästi jos joku kääntymässä edestä sivuun.
Mitä ihmettä kattoluukulla tai panoramakatolla tekee? Siihen tulee kivi ja sanoo räks, sitten taas itketään foorumilla kun vakuutus ei halua korvata. Hohkas kylmää kaaliin, joten kiinni saa pitää kangassuojan kuitenkin.
Mitä ihmettä kattoluukulla tai panoramakatolla tekee? Siihen tulee kivi ja sanoo räks, sitten taas itketään foorumilla kun vakuutus ei halua korvata. Hohkas kylmää kaaliin, joten kiinni saa pitää kangassuojan kuitenkin.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Kesäkäyttöön kivoja varusteita, myönnetään. Ilmankin ehkä pärjää. Panoraama on siitä hyvä että se toi valoa muuten mustaan ohjaamoon. Talvella jää hyödyt lyhyemmäksi kun päivänvaloa riittää vain muutamaksi tunniksi vuorokaudessa.masaf1 kirjoitti:^ei noilla drive assistanteilla mitään tee, ei toimi talvella sohjo-/kurakelillä kuitenkaan, eräs bmw-myyjäkin sanoi "en jättäis mitään noiden varaan". Jarruttelee liian herkästi jos joku kääntymässä edestä sivuun.
Mitä ihmettä kattoluukulla tai panoramakatolla tekee? Siihen tulee kivi ja sanoo räks, sitten taas itketään foorumilla kun vakuutus ei halua korvata. Hohkas kylmää kaaliin, joten kiinni saa pitää kangassuojan kuitenkin.
Ehkä, mutta sopiiko jos käytetään rahamme tuohon? [emoji23]masaf1 kirjoitti:Mitä ihmettä kattoluukulla tai panoramakatolla tekee? Siihen tulee kivi ja sanoo räks, sitten taas itketään foorumilla kun vakuutus ei halua korvata. Hohkas kylmää kaaliin, joten kiinni saa pitää kangassuojan kuitenkin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Mäkään en ole aiemmin ymmärtänyt kattoluukun päälle. Nyt mulla tommonen ihan perinteinen lasikattoluukku nyt eka kertaa. En antais pois. Mukavasti tulee valoa kabiiniin vaikka on vaalea sisustus. Melkein alkaa ahdistamaan kun sen sisäpuolisen suojan vetää kiinni. On se talvellakin enimmäkseen mulla auki eikä mitenkään hohkaa kylmää. Kesällä kun sen avaa sivuikkunoiden kanssa ennen ajoon lähtöä, saa autosta aika nopeasti pahimman kuumuuden tuuletettua pois.///Marko kirjoitti:Kesäkäyttöön kivoja varusteita, myönnetään. Ilmankin ehkä pärjää. Panoraama on siitä hyvä että se toi valoa muuten mustaan ohjaamoon. Talvella jää hyödyt lyhyemmäksi kun päivänvaloa riittää vain muutamaksi tunniksi vuorokaudessa.masaf1 kirjoitti:^ei noilla drive assistanteilla mitään tee, ei toimi talvella sohjo-/kurakelillä kuitenkaan, eräs bmw-myyjäkin sanoi "en jättäis mitään noiden varaan". Jarruttelee liian herkästi jos joku kääntymässä edestä sivuun.
Mitä ihmettä kattoluukulla tai panoramakatolla tekee? Siihen tulee kivi ja sanoo räks, sitten taas itketään foorumilla kun vakuutus ei halua korvata. Hohkas kylmää kaaliin, joten kiinni saa pitää kangassuojan kuitenkin.
Sen sijaan aktiivivakkari on minusta prceestä. Varsinkin kun tässä mun museopelissä sitä ei saa toimimaan kuten normivakkari. Noissa uudemmissa käsittääkseni saa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Kattoluukku on mukava. Lasiluukku antaa valoa tupaan ja luukkua avaamalla ilma vaihtuu ihan eri tapaan ja tahtiin kuin ikkunaa aukomalla tai pöhötintä koventamalla. Ja kun joku kuitenkin tähän repäisee klassisen "ilmastointi korvaa kattoluukun" -kortin, niin ei muuten korvaa. On ihan eri asia kylmentää ilmaa kuin vaihtaa sitä, vaikka molemmilla saakin helteellä helpotusta. Ei toki ole pakko tykätä, mutta saa kai siitä muut nauttia mielensä mukaan.
Tämä aiheutti kyllä spontaanin hihityskohtauksen, vaikka ymmärrän, miksi moni ihminen Öky-Taavin ostaa. Tosin vielä paremmin ymmärrän, miksi minulla (tai sinulla) ei ole moista.pmj kirjoitti: Ja sitäpaitsi kuka haluaa kaksi octaviaa kun yhdessäkin on jo liikaa.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 79
- Liittynyt: 27 Helmi 2014, 18:39
- Auto: G20 330e xDrive M-Sport 2023
- Paikkakunta: Helsinki
Itselläni on ollut kahdessa edellisessä kattoluukku, mutta tässä nykyisessä ei ole. Ihan kiva on, vaikka avasin varsinaisen luukun 1-2 kertaa vuodessa noilla ajellessani.
Tuo valoa kabiiniin ja tykkäsin erityisesti kun talvella aurinkoisella kelillä veti suojan edestä ja sai vähän valoa kaamokseen. Sama keväällä, kun kelit parani sai suoja taas siirtyä.
Nyt seuraavaan on taas luukku tulossa, tosin Lounge-varustepaketin avittamana.
Assistantit toimivat läpi vuoden aika hyvin, ainoastaan kaistavahti ei tietenkään pelitä kun tiet on lumen peitoissa. Kahden viimeisen talven aikana taisi kerran olla tutka loskasta tukossa, joten vaihto normivakkariin ja meno jatkui.
Tuo valoa kabiiniin ja tykkäsin erityisesti kun talvella aurinkoisella kelillä veti suojan edestä ja sai vähän valoa kaamokseen. Sama keväällä, kun kelit parani sai suoja taas siirtyä.
Nyt seuraavaan on taas luukku tulossa, tosin Lounge-varustepaketin avittamana.
Assistantit toimivat läpi vuoden aika hyvin, ainoastaan kaistavahti ei tietenkään pelitä kun tiet on lumen peitoissa. Kahden viimeisen talven aikana taisi kerran olla tutka loskasta tukossa, joten vaihto normivakkariin ja meno jatkui.
Kattoluukkua tulee pidettyä auki kesällä kaupungissa. Ilmanvaihto on kiinni kokonaan suurimman osan kesästä. Harvoin Suomessa pakastinta tarvitsee...
Mites, saako tuohon 140:een vetokoukkua?
Kuinkahan pitkään tankki riittää ts. saako käydä koko ajan tankilla? Menisiköhän 400 km rikki kaupungissa yhdellä tankilla?
Se voisi olla kokonsa puolesta ihan hyvä kaupunkipeli. Talvea varten nelivedolla ja jos vielä koukunkin saisi.
Äänieristys lienee yhtä surkea kuin koko BMW-mallistossa seiskan alapuolella. Tehoa olisi kyllä mukavasti tuohon koppaan. :-)
Mites, saako tuohon 140:een vetokoukkua?
Kuinkahan pitkään tankki riittää ts. saako käydä koko ajan tankilla? Menisiköhän 400 km rikki kaupungissa yhdellä tankilla?
Se voisi olla kokonsa puolesta ihan hyvä kaupunkipeli. Talvea varten nelivedolla ja jos vielä koukunkin saisi.
Äänieristys lienee yhtä surkea kuin koko BMW-mallistossa seiskan alapuolella. Tehoa olisi kyllä mukavasti tuohon koppaan. :-)