Hei.
Nyt oltaisi tietoa vailla,kyselin Laakkoselta e61 530xd Lci sähköisen koukun vaihtamista irroitettavaan koukkuun kun nykyinen koukku ulkona lukitsemattomassa tilassa,noi rattaat sieltä sileänä ja liiallinen voiman käyttökään ei asiaa ratkaissut vaan päinvastoin ..kyselin siis laakkoselta tuon koukun vaihtamista esim irroitettavaan malliin ja vastaus oli" jos koukku on auton alkuperäisasennus varustetta,koukkua ei pystytä poistamaan auton listauksesta koska bmw ei anna mahdollisuutta päivittä varustelistausta "huonompaan suuntaan,lisäämään kyllä pystyy" vaan koukku täytyisi uusia vastaavaan",nyt siis tietoa kaivataan että onko näin vai oliko kysymyksessä ko.marmoripalvelun halu myydä uusi sähköinen koukku??
Kiitos etukäteen. Softaakaan ei haluaisi mennä uusimaan kun autossa Karalan "avut" koneessa.
E61 sähköisen koukun vaihtaminen
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Höpö höpö. Onnistuu hyvin.
Juuri yhteen autoon tehtiin tuo modaus.
Juuri yhteen autoon tehtiin tuo modaus.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Kyllä sen sähköisen koukun saa korjattuakin ja noilla metallisilla hammaspyörillä on kestävämpi kuin tehtaalta lähtiessään.
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=343440
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=343440
alunperin olisi varmaan ollutkin järkevää korjata "asianmukaisesti" mut pajavasara ja ei auttaneet tuohon et koukku nyt heiluu tuolla perässä sivusuunnassa puolelta toiselle..ja lisäksi tuon suojakumin sisälle kurkistaminen teki todennäköisesti lopun tuolle koukun kunnostamiselle
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
walteri68 kirjoitti:alunperin olisi varmaan ollutkin järkevää korjata "asianmukaisesti" mut pajavasara ja ei auttaneet tuohon et koukku nyt heiluu tuolla perässä sivusuunnassa puolelta toiselle..ja lisäksi tuon suojakumin sisälle kurkistaminen teki todennäköisesti lopun tuolle koukun kunnostamiselle
Rattailla tosiaan, koukun saa toimimaan, JOS vika on niissä rattaissa. Minulla oli koukku, joka takerteli ihan muuten vaan. Kovasti rasvaamalla ja ruuveja kiristämällä, se tuli hiukan paremmaksi, mutta vain hiukan
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Tässäpä tämä Laakkosen korjaamopäällikön virallinen vastaus koukun poistamiseen auton järjestelmästä :(
"Tehdas/valmistaja ei anna poistaa tehdaslisävarustetta pois järjestelmästä.
Syy tähän on , autossa on varustelulistan mukaan sähköinen koukku ja näin tehdas sen haluaa pitää.
Lisäksi hankaloittaa uuden koukun sopeutusta autossa oleva viri softa. Tämä voi kaataa/tuhota päivityshetkellä useamman ohjainlaitteen merkkitesterillä – korjaamolla ei ole vastuuta päivityksen kaatumisesta.
Joillakin piraattiohjelmistoilla ilmeisesti voi poistaa tietoja autosta, mutta meillä ei ole ko. järjestelmää"
"Tehdas/valmistaja ei anna poistaa tehdaslisävarustetta pois järjestelmästä.
Syy tähän on , autossa on varustelulistan mukaan sähköinen koukku ja näin tehdas sen haluaa pitää.
Lisäksi hankaloittaa uuden koukun sopeutusta autossa oleva viri softa. Tämä voi kaataa/tuhota päivityshetkellä useamman ohjainlaitteen merkkitesterillä – korjaamolla ei ole vastuuta päivityksen kaatumisesta.
Joillakin piraattiohjelmistoilla ilmeisesti voi poistaa tietoja autosta, mutta meillä ei ole ko. järjestelmää"
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Tuon koukun poiskoodaaminen kovin kummoinen homma ole. Sinä ei kosketa kuin pariin moduliin ja sen jälkeen tuon sähkökoukun voi poistaa.
Tuossahan on pari mahdollisuutta.
- poistaa koukun, mutta käyttää edelleen samoja sähköjä = valoihin
- irrottaa kaikki sähköt ja asentaa uudet valosähöt. No, ei oikeastaan järkeä
Tuossahan on pari mahdollisuutta.
- poistaa koukun, mutta käyttää edelleen samoja sähköjä = valoihin
- irrottaa kaikki sähköt ja asentaa uudet valosähöt. No, ei oikeastaan järkeä
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Joskus vuosia sitten tuli tätä koodausta koitettua. Jostain syystä homma ei toiminut oikein, vaikka NCS:llä varustelista päivitettiin ja koodattiin ohjainlaitteet. Herjasi edelleen I-drive:llä koukusta. Tuo tehtiin vähän sivujuonteena, eikä siihen pidempään ehditty paneutua, mutta jäi hieman vaivaamaan. Se sähköisen koukun ohjainlaitehan on orjapurkkina varsinaiselle koukun ohjainlaitteelle. Miten tuon poiston/muutoksen olet tehnyt?
Ihan vaan vaihtaa koukun koodiksi irroitettavan koukun, koodaa tarvittavat ohjainlaittet ja viimeisenä muistaa laittaa auton unille.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Eli onnistuu todistetusti noin? Mulla jäi vain se unille meno odottamatta.Böntti kirjoitti:Ihan vaan vaihtaa koukun koodiksi irroitettavan koukun, koodaa tarvittavat ohjainlaittet ja viimeisenä muistaa laittaa auton unille.
On onnistunut useammankin kerran.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Minullekkin merkkihullossa kerrottiin sähköinen vetokoukku on kertakäyttöinen,eivät ala korjaamaan,maahantuojan ohje kuulemma.
Kotjautin koukkuni,vahdettiin pari pientä hammaspyorää,noin 3 tunnin työ+ hammaspyörät 200e kaikki toimii moitteetomasti,eikä tarvinnut
koodata uudestaan,täältä löytyy sähköpostitiedon kaverille joka hoitaa homman Kempeleessä.Työ on huomattavasti helpompi jos koukku on jäänyt auton-alle piiloon.
Kotjautin koukkuni,vahdettiin pari pientä hammaspyorää,noin 3 tunnin työ+ hammaspyörät 200e kaikki toimii moitteetomasti,eikä tarvinnut
koodata uudestaan,täältä löytyy sähköpostitiedon kaverille joka hoitaa homman Kempeleessä.Työ on huomattavasti helpompi jos koukku on jäänyt auton-alle piiloon.