Autokuumeilua

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Kiitokset näistä. Etenkin korttikikka on ihan arvokas idea käytäntöön.
phuksi kirjoitti: Monet on multa kysyny talvella lämpöeristyksestä ja kylmyydestä. Jos talvella koittaa kovakattoisen metallia niin eipä sekään niin lämpöiselle tunnu. Eikä siellä kattoverhoilun ja pellin välissä nyt mitään hirveää uretaanieristystä ole... Viime talvena ajelin rättikatolla läpi koko talven, motarilla -30 asteessakaan en huomannut että pakkanen olisi mikään ongelma kylmyyttä ajatellen. Tätä ei siis kannata pitää valintakriteerinä. Rättikatossa on siinäkin ulkokatto ja sisäkatto joiden välissä ilmarako eristeenä. Toimii.
Hienoa. Tiedossa olikin, että rättikattoja on historiassa tehty sekä lämpiminä että kylminä - esim. Saab jo 80-luvulla kehui avon olevan kovakattoista lämpimämpi. Harrasteavoni puolestaan edustaa sitä toista äärilaitaa, jossa ei ole oikeastaan mitään ylimääräisiä eristeitä, sen enempää lämpöä kuin ääntäkään ajatellen. En ole aiemmin perehtynyt Bemarin tapaan tehdä rättikatto, joten kun kerran ovat lämpimän kannalla, niin hyvä niin.
phuksi kirjoitti: Metallisen avon huonoja puolia on tila jonka katto vie takaluukusta avattuna. Käytännössä kontti on aika lailla käyttökelvoton kun katto on alhaalla. Rätti vie vähemmän tilaa. Joskin E88:ssa varmaan aika pieni kontti joka tapauksessa.
Silloin harvoin kun on kuormaa, saattaa tosiaan joutua kummalla tahansa ajamaan katto kiinni. Tuo kuitenkin on mulla harvinaisempaa kuin ne päivät, jolloin voisi ajaa katto auki jos se aukeaisi, joten mieluummin uhraan avoiluin noilta päiviltä kuin kaikilta muilta. Isompia lasteja varten tosiaan peräkoukku on ehdoton (vaikka joku kohta sanoo ettei avoon saa koukkua laittaa, sitä varten pitäisi ostaa joko pornstarter tai yankee-pickup - minä vain en ymmärrä että miksi ajamisen pitäisi olla ikävää silloin kun jotain pitää kuljettaa).
phuksi kirjoitti: Toinen mikä voi olla metalliavon ikävä puoli talvella on katon saumat joihin voi kertyä jäätä ja sen jälkeen kattonatinat voi olla melkoisen ikäviä. En tiedä tapahtuuko näin käytännössä vai onko kattosaumat tehty niin, että tämä ei ole ongelma. Rättikatto on talvella täysin äänetön nitinöistä ja natinoista. Samaten kattomekanismi.
Hyvä pointti. En myöskään yhtään ihmettele, jos rättikatto pehmentää kumisevia häiriöääniä kuten rengasmelua.
phuksi kirjoitti: Rättikaton lisävaiva on tietysti sen vaatima hoito. Eli pari kertaa vuodessa vaatii huolellisen pesun ja ainekäsittelyn jos haluaa katon kestävän siistinä pitkään. En ole kokenut sitä rasitteeksi kun kuitenkin muutenkin tykkää autojen parissa nysvätä.
Totta - ja otettu huomioon. Jos homma tuntuu rasittavalta, voi onneksi auton aina rahaa vastaan työntää pesuun ja puunaukseen kaverille, joka tekee noita hommia ammatikseen, eiköhän siinä kattohoito hoidu samalla.
phuksi kirjoitti: Halusin tosi pitkään ostaa avon ja pidin kovaa kattoa välttämättömänä kriteerinä. Jostakin syystä sitten aivo kääntyi kokeilunhalun puolelle ajatuksella että myydään pois jos menee pieleen ja hommasin rättikattoisen. Päivääkään en ole katunut valintaa. Ja jos homman kiteyttää, ei katon materiaalia kannata pitää valintakriteerinä. Enemmän kannattaa keskittyä muuhun käytettävyyteen ja tarpeisiin.
Rätti oikeasti houkuttaisi enemmän, koska se on minun silmääni rehellisempi. Kutakuinkin kaikki kovakattoavot näyttävät katto kiinni häpeilevän avouttaan näyttäen mieluummin epäonnistuneelta coupelta. Rättikatto on rättikatto, se ei yritä hämätä ketään eikä mitään ja vaikka se joissain autoissa näyttää vähän irralliselta komponentilta, on sillä perustelu koska se kuuluu saada auki.
phuksi kirjoitti:Nyt en muista noita ykkössarjalaisen moottoreita tarkemmin mitä siihen oli tarjolla, mutta 130i ei voi mennä pieleen :thuup: Pitkään mietin itse diesel vai bensa mutta en pystynyt avoon oikein millään dieseliä sovittamaan. Eipä ole tullut suru silmään bensamoottorista :love:
No siihen on saatavana nelisylinterisiä bensakoneita, nelisylinterisiä dieseleitä ja bensakutosia. Pienet bensakoneet on laiskoja ja M47/N47 on näissä enemmänkin vibraatiogeneraattori kuin ajomoottori, joten ainoa vaihtoehto on bensakutonen. Niitä on tosiaan N52B30A:sta kolme eri versiota (25i, 28i ja 30i), joista ensimmäinen (160kW/270Nm) on käytökseltään todennäköisesti hyvin lähellä nykyistä kolmossarjalaistani (N52B25A, 160kW/250Nm) ja sen ikävin puoli on laiskuus. Lisäksi näihin on saanut N54 ja N55 -moottoreita, mikä olisi tietysti huikeinta, mutta tarjonta on vähäistä.

Pari kaveria on tuota avo+diesel -komboa myös paheksunut kun olen tätä ajatellut ääneen. Toinen esiin nostettu vasta-argumentti on "ei avolla saa ajaa katto kiinni". Minä olen näistä molemmista päässyt henkisellä tasolla yli, koska en mieti kakkos- tai harrasteautoa, jonka pitää olla avo, vaan käyttöautoa (jollaisena diesel olisi parempi ja jolla ajetaan kelistä riippumatta) jossa ei harmita että siitä haluttaessa saa katon auki. Dieselin puolesta puhuu sekä hinta että tankkausväli, kun käyttöauton mittariin kertyy vuodessa matkaa 40-50tkm. Bensakoneen puolesta puhuu ylärekisteri sekä kolinattomat talviaamut. Käytännössä valinta osuu (kuten nykyisessä) autoon, josta löytyy sopiva varuste/hinta/kunto -suhde hyväksyttävällä moottorilla (eli tässä tapauksessa 3.0 I6 polttoaineesta riippumatta).
phuksi kirjoitti:
Aero kirjoitti: Vai osaako joku sanoa jotain ehdotonta syytä, miksi ei pitäisi ostaa Bemarin avoa ympärivuotiseksi käyttöautoksi?
No jos jonkin syyn haluaa keksiä niin se, että katto ei aukene pakkasella :thup: Itse olen ollut tosi tyytyväinen F12:n valintaan. Mahtava ympärivuotinen perheauto.
Aina voi ajaa auton talliin ja pöhöttää kattoon tarpeeksi lämpöä, että sen rohkenee avata ja suunnata vaikkapa jääradalle :). Talviavoilu on meinaan raikasta ja hauskaa. Umpiautosta se ei aukea edes tallin ja pöhöttimen voimin.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

En tiedä onko E88:ssa katto erilainen kuin E46 avossa, epäilen. Rätti on omasta kokemuksesta kyllä huomattavasti meluisampi kuin kovakatto, siis coupe tai sedan.
Minusta avon silti pitää olla rättikatto, ei taittuva kovakatto.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Avatar
alpin_sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
Auto: 320i E90
Paikkakunta: Lohja

Ajelin useamman talven 2-paikkaisella rättikattoavolla (ei BMW) eikä ohjaamossa ollut tavallista kylmempi vaan oikein hyvin tarkeni. En kylläkään testannut missään arktisissa oloissa. Todella pieni ohjaamo varmaan auttoi lämpiämisessä

Tietyillä keleillä kun satoi räntää joka jäätyi katolle, kuului katolta melkoinen rutina kun jää ajoon lähtiessä alkoi murentua. Samoin joskus kovien lumimyräköiden aikaan kävin välillä putsaamassa lumet katolta.

Tuossa ajokissa katto oli niin fiksusti suunniteltu ettei ikkunoita tarvinnut laskea ovea avatessa, joten ei tarvinnut alkaa sähläämään ikkunoiden alareunaan kertyneen jään kanssa jota talvella ilmenee jatkuvasti.

Rätti vs moottoroitu robotti-palakatto on makuasia, itse tykkään eniten manuaalisesta rättikatosta, joka näyttää katto alhaalla huomattavasti linjakkaammalta kuin kömpelöt palakatot. Joihinkin avoihin on lisäksi saatavana talveksi pultattava kova katto.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Jos kotona auto asuu katoksessa tai tallissa (kylmässäkin), ja auton sisätilaa webastoidaan tai defataan, niin jään kertyminen tiivisteiden päälle on aika minimaalista. Vaikka sitten työpaikan pihassa olisikin säiden armoilla. Katoksen allakin jää haihtuu pakkasessa auton päältä melkoista vauhtia.
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Koitin vähän kaivella E88:n katon valmistajaa mutta en sitä löytänyt. 6-sarjalaisessa on Haartzin akustinen 3-kerroskangas: http://www.haartz.com/products/twillfast-rpc. Myös uusi 2-sarjalainen käyttää Haartzin tuotetta.

Totta tosiaan tuo ikkunatiivisteiden jäätyminen ettei montaa kertaa talvessa joudu kikkailemaan.

Tyyppäsin tutun 5-ov 130i:tä pariin otteeseen ja siinä oli vapari kutonen eli kaiketi N52? Auto oli sen verta kevyt että kiva ajella - ei huono valinta. N55:sta olenkin jo hehkuttanut niin paljon toisaalla että jääköön jokaisen omakohtaisen kokeilun varaan haluaako uskoa.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
reku54
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 119
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 16:12

No nyt on maaanantaista asti ollut uusi Volvo S90. On se hieno peli. Täten jätänkin nämä bemuaiheiset topicit Teille entisille "kollegoille" ja siirryn pois vahvuudesta. Kiitos Teille keskusteluista; hyvistä ja huonoista. T reku
F34 GT Xdrive 320i -13
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Onnea reku54:lle uudesta autosta ja terveisiä Volvolandiaan(jos palsta vielä pystyssä)!
Merikotka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 16 Maalis 2014, 19:33
Auto: V60 T8

Onkos porukalla ollut ns. negatiivista autokuumetta? Mulla on uusi auto on jo tilattu ja se on tulossa ehkä marras-joulukuun vaihteessa. Nyt oon alkanut haikailemaan tämän nykyisen perään; Midnight blue on mielestäni hienoin väri ikinä ja ikkunoita kiertävät alumiinilistat kruunavat ulkoisen olemuksen, vaalea nahkasisustus on todella tyylikäs (hieman kylmä näin syksyn tullen mutta webasto korjaa tilanteen), moottori vääntää hienosti (no joo, diesel vähän raksuttaa) jne. Nykyinen auto on kertakaikkiaan upea, ei haluais millään luopua siitä mutta uuden auto vastaanotto lähestyy vääjäämättä.

Täällä foorumilla kuulee usein, kuinka ihmiset ajautuvat lähes tulkoon hulluuden partaalle jos uusi auto myöhästyy päivänkin. Mä sitä vastoin toivon, että se olisi vähintään viikon, mielellään useamman myöhässä. Onko mulla päässä vikaa?
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Merikotka kirjoitti:Onkos porukalla ollut ns. negatiivista autokuumetta? Mulla on uusi auto on jo tilattu ja se on tulossa ehkä marras-joulukuun vaihteessa. Nyt oon alkanut haikailemaan tämän nykyisen perään; Midnight blue on mielestäni hienoin väri ikinä ja ikkunoita kiertävät alumiinilistat kruunavat ulkoisen olemuksen, vaalea nahkasisustus on todella tyylikäs (hieman kylmä näin syksyn tullen mutta webasto korjaa tilanteen), moottori vääntää hienosti (no joo, diesel vähän raksuttaa) jne. Nykyinen auto on kertakaikkiaan upea, ei haluais millään luopua siitä mutta uuden auto vastaanotto lähestyy vääjäämättä.

Täällä foorumilla kuulee usein, kuinka ihmiset ajautuvat lähes tulkoon hulluuden partaalle jos uusi auto myöhästyy päivänkin. Mä sitä vastoin toivon, että se olisi vähintään viikon, mielellään useamman myöhässä. Onko mulla päässä vikaa?
Laitas tietoa mikä on nykyinen ja mikä uusi. Tällä Tapatalkilla ei näy tiedot.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Merikotka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 16 Maalis 2014, 19:33
Auto: V60 T8

salmol kirjoitti:Laitas tietoa mikä on nykyinen ja mikä uusi. Tällä Tapatalkilla ei näy tiedot.
Nykyinen: F34 320d xDrive sportline 2014 (midningt blue, oyster/black nahkasisustus)
Uusi: F34 LCI 320i xDrive M sport 2017 (alpine valkoinen, vakio M sport sisusta)

Erohan ei ole iso, mutta silti.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Merikotka kirjoitti:Onkos porukalla ollut ns. negatiivista autokuumetta? Mulla on uusi auto on jo tilattu ja se on tulossa ehkä marras-joulukuun vaihteessa. Nyt oon alkanut haikailemaan tämän nykyisen perään; Midnight blue on mielestäni hienoin väri ikinä ja ikkunoita kiertävät alumiinilistat kruunavat ulkoisen olemuksen, vaalea nahkasisustus on todella tyylikäs (hieman kylmä näin syksyn tullen mutta webasto korjaa tilanteen), moottori vääntää hienosti (no joo, diesel vähän raksuttaa) jne. Nykyinen auto on kertakaikkiaan upea, ei haluais millään luopua siitä mutta uuden auto vastaanotto lähestyy vääjäämättä.
Kyllä on. Mun nykyinen auto on aiempiin verrattuna paras tähän mennessä ja parhailla väreillä mitä tuohon malliin on ollut tarjolla. Enkä edes hankkinut sitä uutena. Kaikki varusteetkin löytyy, ainakin jos tulevaan vertaa.

Nykyinen X3 35d Sapphire black/Black
Seuraava M140i Mineral grey/Coral red

Ja eroa noilla on ihan helvatan paljon. :lol:
Viimeksi muokannut ///Marko, 20 Loka 2016, 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
alpin_sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
Auto: 320i E90
Paikkakunta: Lohja

Ei ole vielä tähän mennessä ilmennyt, tosin pidän autoja luultavasti keskivertoa pitempään, yleensä useampia vuosia. Kyllähän jotkut aikaisemmista ajokeista on olleet sellaisia että raha- ja säilytystilan salliessa ne olisi ollut kiva säilyttää uudemman auton lisäksi (mm. Corolla AE86).
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Tummansininen vaaleilla nahoilla on kyllä kympin yhdistelmä! Toimii todella hyvin. Edellisessä E91 oli vielä panoraamaluukku, jolloin sisällä oli varsin valoisa tunnelma. En ihmettele jos tuollaista jää kaipaamaan.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Merikotka kirjoitti:Onkos porukalla ollut ns. negatiivista autokuumetta?
Kyllä vain! Ja muutos on todella hämmästyttävä, koska aiemmin vaihdoin autoa noin 1,5 vuoden välein. Nyt tuntuu, että ajan tällä F10:llä (ja rouvan Juke Nismolla) tooodella pitkään. Ei minkäänlaista kuumetta. Taitaa ikä rauhoittaa?
Vollgas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 244
Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21

Merikotka kirjoitti:Onkos porukalla ollut ns. negatiivista autokuumetta?
Kun nykyisen Mersun sai keväällä alle niin siitä asti ollut fiilis että tällä ajan pitkään.
Tukeva kuin panssarivaunu ja silti ahtaastakin kolosta parkkipaikalla pääsee pois vekslailematta. Ja nyt pimeiden tullen ledivalojen toimintaa voi vain hämmästellä -valoa on siellä missä pitääkin ja lyhyiden ja pitkien räpsyttely tuntuu niiiin eilispäivän hommalta.
Nuoriso-osastokin tykkää kun on vihdoinkin tilaa kaikille.
Avatar
VeeMatti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 159
Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
Auto: F01 740D xDrive Individual
Paikkakunta: Espoo

VolvostaBemariin kirjoitti:
Merikotka kirjoitti:Onkos porukalla ollut ns. negatiivista autokuumetta?
Kyllä vain! Ja muutos on todella hämmästyttävä, koska aiemmin vaihdoin autoa noin 1,5 vuoden välein. Nyt tuntuu, että ajan tällä F10:llä (ja rouvan Juke Nismolla) tooodella pitkään. Ei minkäänlaista kuumetta. Taitaa ikä rauhoittaa?
Kolmas F10 peräkkäin ja fiilis senkun paranee :)
2015 yritin puolueettomasti lähteä vaihtamaan tyhjältä pöydältä, kaikki samanluokan varteenotettavat autot ajoin, osan useampaan kertaakin mutta ei vaan napannu mikään noista :tong:
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"

"Trust your instincts, be yourself"
nupaha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 66
Liittynyt: 03 Joulu 2011, 15:40
Auto: E61 LCI
Paikkakunta: Pohojanmaa

reku54 kirjoitti:No nyt on maaanantaista asti ollut uusi Volvo S90. On se hieno peli. Täten jätänkin nämä bemuaiheiset topicit Teille entisille "kollegoille" ja siirryn pois vahvuudesta. Kiitos Teille keskusteluista; hyvistä ja huonoista. T reku
Kävin tänään juttelemassa kaverin kanssa Volvo-liikkeessä ja tietenkin keskusteltiin V90 ja S90:stä. Kuulemma eniten "vierasmerkeistä" on siirtynyt Volvoon Bemari-leiristä. Sen jälkeen Audista. Mersuista suht vähän. Mutta onhan nuo s90 ja v90 hinta/laatu/varuste suhteeltaan aivan hemm...tin hyvä combo.
Kyllä täytyy ihmeitä tapahtua, jos ei tuo vaimon e61 lci vaihdu v90:iin. Pitää toki ehkä kysyä häneltäkin. :)
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

nupaha kirjoitti:
reku54 kirjoitti:No nyt on maaanantaista asti ollut uusi Volvo S90. On se hieno peli. Täten jätänkin nämä bemuaiheiset topicit Teille entisille "kollegoille" ja siirryn pois vahvuudesta. Kiitos Teille keskusteluista; hyvistä ja huonoista. T reku
Mutta onhan nuo s90 ja v90 hinta/laatu/varuste suhteeltaan aivan hemm...tin hyvä combo. )
Eikös tuosta laadusta ole ollut vähän huonoa sanomista? Viitaten muihin keskusteluihin palstalla. Hinnoittelu tuossa on kyllä todella houkutteleva. Rakentelin Volvon sivuilla täyteen ladatun V90 D5 AWD:n ja hinta jäi noin kympin alle omasta F10 20d xDrive:stä. Varmaaan moni vaihtaakin tuohon. Tosin täällä Kanta-Hämeessä on vain 2 bemaria (yksi X1 ja yksi 3-sarjalainen) vaihdokkina, joten hirveä kuhina bemarista volvoon ei ole ollut kaiketikaan.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Kävin tuollaista XC90 D5 koeajamassa keväämmällä. Oli erittäin ylellisen tuntuinen. Sitä tunnelmaa häiritsi vain ratin nappulat (kovaa kiiltävää muovia, tervetuloa sormenjäljet) ja epämääräinen nitinä ja natina jostain takapenkin suunnasta.

Ajettavuus ja kiihtyvyys tuntui tuollaisella möhköllä hyvin laimealta. Lisäksi bemarin B47 nelos-dieseliin tottuneelle Volvon diesel kuulosti todella todella huonolle.

Mutta! Kun rakentaa tuollaisen V90 D5 AWD kaikilla omaan silmään sopivilla varusteilla, kojelaudan nahkaverhoilua myöten, ja saa auton hinnaksi "vain" 77 000 euroa, niin väkisinkin herää pari ajatusta.
Avatar
alpin_sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
Auto: 320i E90
Paikkakunta: Lohja

lnaukkar kirjoitti: Ajettavuus ja kiihtyvyys tuntui tuollaisella möhköllä hyvin laimealta.
....
hinnaksi "vain" 77 000 euroa, niin väkisinkin herää pari ajatusta.
No ei kai kukaan tuollaista möhköfanttia hyvän ajettavuuden tai pirtsakan suorituskyvyn vuoksi hanki :mus:
Jos mulla ois 77t käytössä auton hankkimiseen, hommaisin varmaan 2 erityyppistä autoa yhden ison ja kalliin sijaan :)
Vastaa Viestiin