Suuri talvirengasäänestys: Kitkat vai nastat
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Vielä ei ole auton ollut oikeita talvirenkaita, mutta tilasin X3:seen tämmöiset: Continental ICECONTACT 2 koossa 245/45R19 102T eli nastat tulee.
- penttim
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 189
- Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
- Auto: F32 420dA M Sport
- Paikkakunta: Ilmajoki
Pyöräytin F32:een 17" kitkarenkaat alle ja verrattuna 18" RunFlat kesärenkaisiin rengasmelu katosi kertalaakista.
EDIT: Renkaat on Michelin X-Ice XI3 225/50R17. Tuntuvat myös rullaavan huomattavasti kevyemmin, kuin 18" Bridgestone Potenza S001 kesärenkaat M Sport sekarengastuksella.
EDIT: Renkaat on Michelin X-Ice XI3 225/50R17. Tuntuvat myös rullaavan huomattavasti kevyemmin, kuin 18" Bridgestone Potenza S001 kesärenkaat M Sport sekarengastuksella.
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Eli kun rengasliike tarjoaa TPMS-sensorien parittamista 40 euron nimelliseen hintaan, kuuluu sanoa "ei kiitos, autoni kyllä havaitsee uudet anturit."El Pantero kirjoitti: Ai niin, ja vielä vahvistuksena kaikille: TPMS sensorit lähti heittämällä toimimaan. Eli kun talvivanteet/renkaat meni päälle, tarvitsi iDrivesta vaan resetoida rengaspaineet ja homma lähti heittämällä toimimaan. Easy as pie
Right?
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
- VeeMatti
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 159
- Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
- Auto: F01 740D xDrive Individual
- Paikkakunta: Espoo
No nyt on alla ekat kitkat ikinä, Nokian WR A3 245/45R18 100V XLVeeMatti kirjoitti:Tänne asti kaikissa autoissani riippumatta merkistä tai vetotavasta (etu,taka,neli) on ollut tunnollisesti nastarenkaat.
Nyt tuossa nykyisessä tulee olemaan kitkat.
Saa nähdä mitkä on ajatukset eka talven jälkeen.
Itsekin odotan mielenkiinnolla.
Hiljaisemmat - ei yllätys sinänsä - jo pikkasen kuluneisiin kesärenkaisiin (275/40R19 ja 245/45R19 Michelin Pilot Super Sport ) verrattuna.
Ajotuntuma näin lähes kesäkelissä yllättävän hyvä, pikkasen pehmeämmän oloinen ei kuitenkaan löysä.
Katotaan mitä talvi tuo sitten tullessaan...
- Liitteet
-
- Screen Shot 2016-10-22 at 14.54.09.png (85.47 KiB) Katsottu 15240 kertaa
Viimeksi muokannut VeeMatti, 22 Loka 2016, 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
^Malli ja nopeusluokka ei enteile ihan parasta mahdollista talvirengasta ns. pohjolan talveen, mutta etenkin etelärannikolla saattaa osoittautua eniten vallitseviin keleihin ihan päteväksikin. Kerro ihmeessä kokemuksia keväämmällä, ovat varmasti ihan mielenkiintoisia.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
- VeeMatti
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 159
- Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
- Auto: F01 740D xDrive Individual
- Paikkakunta: Espoo
Samaa mieltä Aero.Aero kirjoitti:^Malli ja nopeusluokka ei enteile ihan parasta mahdollista talvirengasta ns. pohjolan talveen, mutta etenkin etelärannikolla saattaa osoittautua eniten vallitseviin keleihin ihan päteväksikin. Kerro ihmeessä kokemuksia keväämmällä, ovat varmasti ihan mielenkiintoisia.
Riskillä mennään mutta katotaan.
Kun ei haluis tinkiä "Freude am Fahren"ista - edes talvella kun 90% teistä on kokoajan sulat/kuivat mutta tosin ne muutama risteysalue on jäässä/liukas pari kertaa kaudessa.
Voihan se olla että peltiseppo vetää pisimmän korren - tässäkin
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 316
- Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
- Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e
No niin, Pirelli Scorpion Verde:t (ensiasennus rf) vaihtui Pirelli Scorpion Winter kitkoihin( ei rf). Muutaman kymmenen kilsan kaupunkia, maantietä ja motaria sisältäneen ajon jälkeen pikaiset havainnot:
Vianorin 5-kympin anturit toimivat moitteetta. Auto tunnisti anturit ongelmitta heti, resetointi ja paineiden mittaus oli muutaman ajokilsan jälkeen ok-tilassa.
Renkaiden osalta en huomannut mitään olennaista eroa ajomelussa, uraherkkyydessä tai missään muussakaan. Eli joko Scorpion Winter on surkea rengas tai Scorpion Verde rf on varsin hyvä.
Odotin kyllä selkeämpää eroa, toki olin kyllä jo valmiiksi positiivisesti yllättynyt tuosta kesärenkaasta. Tietysti se oli kyllä jo vanhastaan muistissa, ettei H ja siitä ylöspäin olevien nopeusluokkien kitkojen melutaso juuri vastaavan koon kesärenkaasta eroa.
Siinä nopeat fiilikset
Vianorin 5-kympin anturit toimivat moitteetta. Auto tunnisti anturit ongelmitta heti, resetointi ja paineiden mittaus oli muutaman ajokilsan jälkeen ok-tilassa.
Renkaiden osalta en huomannut mitään olennaista eroa ajomelussa, uraherkkyydessä tai missään muussakaan. Eli joko Scorpion Winter on surkea rengas tai Scorpion Verde rf on varsin hyvä.
Odotin kyllä selkeämpää eroa, toki olin kyllä jo valmiiksi positiivisesti yllättynyt tuosta kesärenkaasta. Tietysti se oli kyllä jo vanhastaan muistissa, ettei H ja siitä ylöspäin olevien nopeusluokkien kitkojen melutaso juuri vastaavan koon kesärenkaasta eroa.
Siinä nopeat fiilikset
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kyllä, juuri näin. Aikaisemmissa TPMS sensoreissa (eli 2000 luvun alkupuolen autoissa) jouduttiin TPMS sensorit 'herättelemään'. Nykyiset sensorit tätä ei enää tarvitse, joten maksaisit 40eur siitä että joku painaa iDrivesta sulle sitä rengaspaineen resetointinappia. Jos haluat, niin voin tarjota sulle saman palvelun vaikka neton-neton-netto-kaverihintaan 35eurssalmela kirjoitti:Eli kun rengasliike tarjoaa TPMS-sensorien parittamista 40 euron nimelliseen hintaan, kuuluu sanoa "ei kiitos, autoni kyllä havaitsee uudet anturit."El Pantero kirjoitti: Ai niin, ja vielä vahvistuksena kaikille: TPMS sensorit lähti heittämällä toimimaan. Eli kun talvivanteet/renkaat meni päälle, tarvitsi iDrivesta vaan resetoida rengaspaineet ja homma lähti heittämällä toimimaan. Easy as pie
Right?
Sun 330e käyttää näitä: 36 10 6 856 209 (4kpl). Laakkoselta pitäisi löytyä suoraan hyllystä ja hinta kierrokselle on reilu 350eur. Hieman suolainen hinta, mutta itse en jaksa tapella tarvikesensorien kanssa.. niistä kun ei ikinä tiedä milloin toimivat ja milloin taas eivät. Kun ostaa alkuperäisosat, niin tule päänsärkyä
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 316
- Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
- Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e
Nuo Vianorin myymät tarvikeanturit olivat 50€/kpl, eli 200€/kierros. Hyvin nuo toimivat ja kun paikallinen Vianor löytyy tuosta noin kilsan päästä (lyhyt matka, helppo mennä selvittämään asiaa jos ei toimi) niin päädyin kokeilemaan noita tarvikeantureita.
Nämä sattuivat siis toimimaan moitteetta ilman mitään kommervenkkejä, jonkin verran on kyllä kuulunut juttua myös ongelmista.
Ebayn kautta näytti löytyvän originaalia anturia toimituskuluineen vähän alta 200€, joten sekin vaihtoehto on tietysti olemassa..
Nämä sattuivat siis toimimaan moitteetta ilman mitään kommervenkkejä, jonkin verran on kyllä kuulunut juttua myös ongelmista.
Ebayn kautta näytti löytyvän originaalia anturia toimituskuluineen vähän alta 200€, joten sekin vaihtoehto on tietysti olemassa..
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Kiitos tiedosta El Pantero. Mulla on hyllyssä VDO:n anturit jotka on ostettu Varaosamaailmasta viime vuonna toista autoa varten (hinta muistaakseni vähän yli 200 per sarja). Näyttäisi identtisiltä BMW-brändättyjen kanssa ja samalla siltä että uskallan olettaa niiden sopivan myös tähän autoon.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Nojoo, kyllä on niin samalta linjalta tullut tuote kun vaan ikinä voi olla. Alakulman BMW merkit maksoi minulle ~150eurssalmela kirjoitti:Kiitos tiedosta El Pantero. Mulla on hyllyssä VDO:n anturit jotka on ostettu Varaosamaailmasta viime vuonna toista autoa varten (hinta muistaakseni vähän yli 200 per sarja). Näyttäisi identtisiltä BMW-brändättyjen kanssa ja samalla siltä että uskallan olettaa niiden sopivan myös tähän autoon.
Ilmeisesti tänä päivänä TPMS sensoreissa on jotain eroja alueellisesti, että onko Eurooppa vai USA taajuus. Uskon että nuo varmasti sopii, sillä molemmissa oli sama 433MHz maaginen merkintä.
Ostit nämä ilmeisesti sun 235i:hin joka lähti 330e:n myötä Laakkoselle?
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Itse asiassa taisin hankkia nämä tuohon meidän kakkosautoon (220i), mutta ei ole tullut vielä asennettua kun en ole vielä keksinyt miten se onnistuu ilman että renkaan irroituttaa vanteeltaEl Pantero kirjoitti:Ostit nämä ilmeisesti sun 235i:hin joka lähti 330e:n myötä Laakkoselle?
Vakavasti ottaen siihen keltaiseen merkkivaloon tottuu eikä hyöty anturien jälkiasennuksesta ole ollut riittävä joten pääsevät vasta nyt toisen auton kanssa käyttöön. Katsotaan sitten uudestaan kun nuo 220i:n talvirenkaat tulee tiensä päähän - jos tuo auto on meillä vielä silloin. Meillä kyllä tulee varmaan ennätyspitkä (> 3 v) auton pitokausi tuon F22:n kanssa kun se on vaan niin hyvä ja mielenkiintoisia kakkosautoksi soveltuvia (lue: pieni premium, ei tila-auto) sähköautoja ei ole vieläkään markkinoilla eikä edes tiedossa.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Tuotanoin.. Ainakin mun aikaisemmassa Z4:ssa tuon keltaisen merkkivalon sai pysyvästi pois päältä. Mun mielestä se meni jotenkin niin, että jotain nappia piti 10-15sek pohjassa ja sitten se oli siinä. Mulla ei ko. autossa ollut TPMS sensoreita talvirenkaissa kiinni.ssalmela kirjoitti:Vakavasti ottaen siihen keltaiseen merkkivaloon tottuu eikä hyöty anturien jälkiasennuksesta ole ollut riittävä joten pääsevät vasta nyt toisen auton kanssa käyttöön. Katsotaan sitten uudestaan kun nuo 220i:n talvirenkaat tulee tiensä päähän - jos tuo auto on meillä vielä silloin. Meillä kyllä tulee varmaan ennätyspitkä (> 3 v) auton pitokausi tuon F22:n kanssa kun se on vaan niin hyvä ja mielenkiintoisia kakkosautoksi soveltuvia (lue: pieni premium, ei tila-auto) sähköautoja ei ole vieläkään markkinoilla eikä edes tiedossa.El Pantero kirjoitti:Ostit nämä ilmeisesti sun 235i:hin joka lähti 330e:n myötä Laakkoselle?
Eli oletko aivan varma, ettet saa tuota merkkivaloa pois päältä?
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Nyt on pitkästä aikaa kitkat alla kun vaihtui auto xDriveen, edelliset kitkat oli E91:ssä
Nokian Hakkapeliitta R2 koossa 245/40-19
Nokian Hakkapeliitta R2 koossa 245/40-19
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
- VeeMatti
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 159
- Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
- Auto: F01 740D xDrive Individual
- Paikkakunta: Espoo
Nyt ajettu muutamia satoja kilometrejä ihan talvikelissä ja eikä noi renkaat tosiaan vakuuta. Luikkaat ovat eikä pitoa tunnu löytyvän kiihdyttäessä. Muuten ajo-ominaisuuksiltaan loistavat matka-ajossa.VeeMatti kirjoitti: No nyt on alla ekat kitkat ikinä, Nokian WR A3 245/45R18 100V XL
Hiljaisemmat - ei yllätys sinänsä - jo pikkasen kuluneisiin kesärenkaisiin (275/40R19 ja 245/45R19 Michelin Pilot Super Sport ) verrattuna.
Ajotuntuma näin lähes kesäkelissä yllättävän hyvä, pikkasen pehmeämmän oloinen ei kuitenkaan löysä.
Katotaan mitä talvi tuo sitten tullessaan...
Poitsulla on samanlaisessa F10:ssä Nokian R2t, täytynee tehdä ihan testiä/vertailua samanlaisissa olosuhteissa ja vetää johtopäätökset...
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Kitkat taas uusimpaankin. 245/40/18Q merkkinä Nangang. Juu, aikoinaan olen noille naureskellut, ilman mitään omaa kokemusta (lapsellista siis). Nyt jo toiset tuollaiset alla ja toimivat renkaat jäälläkin. Hinta alle puolet "merkki"renkaista. Keksin säästyneelle n 500 eurolle muutakin käyttöä...
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Lääkärikulut vai? Itse en kiinalaisiin enää koske, eikä varsinkaan tulisi mieleen hommata KIINALAISIA KITKOJA. [emoji23] Onnea.jaki kirjoitti:Kitkat taas uusimpaankin. 245/40/18Q merkkinä Nangang. Juu, aikoinaan olen noille naureskellut, ilman mitään omaa kokemusta (lapsellista siis). Nyt jo toiset tuollaiset alla ja toimivat renkaat jäälläkin. Hinta alle puolet "merkki"renkaista. Keksin säästyneelle n 500 eurolle muutakin käyttöä...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
^^^Buhaha, hyvin sanottu sieltä :D
Mulla oli tosiaan Mersussa Saksasta hakiessa ihan uudet Toyot (18") alla ja 8000 km kuluttua Suomessa repes oikee eturengas (300km päässä himasta tietysti duunikeikan kotimatkalla) sisäkyljestä 30 cm viillon auki 80 km/h vauhdissa. Ratti kääntyi about 0,01 sekunnissa 90 astetta ja veikkaan, että jonkun toisen merkkisellä autolla oltais oltu rankasti metsähallituksen puolella, varsinkin jos ei ois heti painanu vastaan. Uusin sillon myös toisen eturenkaan kun siinä oli sisäkyljessä omituisia patteja josta kudoksia paistoi. Takarenkaat näytti vielä ihan hyviltä ja lähin reissuun Pohjanmaalle. Tuli vähän otettua motarilla kisaa jonkun 300td superturbon kanssa Lahdenväylän rampin jälkeen ja muutama ohitus nelostiellä jossa vauhti pääsi varkain vähän liian ylös kun moottoripyöriäkin piti ohitella ylämäessä tms. Käytin auton sit hovihuoltajalla Uberwiescassa, Mersuhuoltamoiden Mekassa, ja nosturilla karu totuus valkeni. Kummatkin takarenkaat oli taas jumalauta kyljistä sisäpuolelta (siis autoa vasten oleva renkaan kylki) ihan täynnä patteja, kudoksia pursus jne. Ja just olin huolella vedelly hana pohjassa. Kulutuspintaa 7-8 milliä. Heivasin noi tapporenkaat helvettiin ja sen jälkeen käytin eka Goodyearia ja sen jälkeen Continentalia (130 tkm ajelin tolla autolla), eikä pienintäkään ongelmaa, eli ei ollu autossa vika...
Mulla oli tosiaan Mersussa Saksasta hakiessa ihan uudet Toyot (18") alla ja 8000 km kuluttua Suomessa repes oikee eturengas (300km päässä himasta tietysti duunikeikan kotimatkalla) sisäkyljestä 30 cm viillon auki 80 km/h vauhdissa. Ratti kääntyi about 0,01 sekunnissa 90 astetta ja veikkaan, että jonkun toisen merkkisellä autolla oltais oltu rankasti metsähallituksen puolella, varsinkin jos ei ois heti painanu vastaan. Uusin sillon myös toisen eturenkaan kun siinä oli sisäkyljessä omituisia patteja josta kudoksia paistoi. Takarenkaat näytti vielä ihan hyviltä ja lähin reissuun Pohjanmaalle. Tuli vähän otettua motarilla kisaa jonkun 300td superturbon kanssa Lahdenväylän rampin jälkeen ja muutama ohitus nelostiellä jossa vauhti pääsi varkain vähän liian ylös kun moottoripyöriäkin piti ohitella ylämäessä tms. Käytin auton sit hovihuoltajalla Uberwiescassa, Mersuhuoltamoiden Mekassa, ja nosturilla karu totuus valkeni. Kummatkin takarenkaat oli taas jumalauta kyljistä sisäpuolelta (siis autoa vasten oleva renkaan kylki) ihan täynnä patteja, kudoksia pursus jne. Ja just olin huolella vedelly hana pohjassa. Kulutuspintaa 7-8 milliä. Heivasin noi tapporenkaat helvettiin ja sen jälkeen käytin eka Goodyearia ja sen jälkeen Continentalia (130 tkm ajelin tolla autolla), eikä pienintäkään ongelmaa, eli ei ollu autossa vika...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Kirjoitn tuubaa, Nangang onkin Taivanilainen rengasvalmistaja. taitaa olla suurin piirtein yhtä vanha kuin Nokian renkaat. No sovitaan nyt kuitenkin, että henki niillä hetikohta menee, niin kaikille tulee hyvä mieli . Minulla ei ole mitään kaupallista sidosta mihinkään merkkiin. Toyo on Japanilainen ja Goodyearia tehdään myös Turkissa, niin minkänmaalaisillahan renkailla sitä kukin ajelee.
Minulla ei ole Toyosta kokemusta kuin Extreme BMW:stä usealta vuodelta. Ne ainakin oli varsin hyvälaatuisia (luokan yksityyppirengas).
Minulla ei ole Toyosta kokemusta kuin Extreme BMW:stä usealta vuodelta. Ne ainakin oli varsin hyvälaatuisia (luokan yksityyppirengas).
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset