X5 hakusessa

pjy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 03 Loka 2016, 22:13

Minulla ei ole ollut 15 vuoteen bemaria ja olen aika hukassa näistä moottori ja kori koodeista joita viuhuu viesteissä. Myös bemarin automaatit tuntemattomia. Mikä huono ja mikä hyvä. 2000 - 2005 vuoden x5 olen katsellut, mutta en osaa etsiä niitä tyypillisiä vikoja mitä löytyy, kun en löydä x5:lla oikein mitään enkä osaa yhdistää muihin bmw:n malleihin samanlaista etsien. Kävin jo yhden koeajamassa ja täytyy sanoa, että hieno ajaa, mutta olikohan kyseisen yksilön vika, mutta joka urassa tiellä antoi periksi ja lähti ikäänkuin kiermurtelemaan kuin käärme. Oliskohan ollut alusta jo levähtänyt. Mitä tollasen 15 v vanhan auton kunnostus maksaa, jos siihen pitäisi puslia vaihdella ja ehkä vähän muutakin? Dieseliä ehkä hankkimassa (kulutuksen vuoksi) ja siitä löysinkin egr poistoa yms. Mieluummin siis maksan ostotilanteessa siitä yli 250tkm ajetusta 1000-2000e enempi kuin alan kaikki kunnostamaan, mutta nettiauton tarjonnasta ei oikein tiedä.
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Facelift (9/2003-9/2006) E53 3.0d (uudempi M57N-moottori ja 6-pykäläinen ZF:n automaatti) ja oikea X-drive neliveto. Tuossa koeajetussa täytynyt olla jotain alustassa väsähtänyt.
pjy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 03 Loka 2016, 22:13

Clavurion kirjoitti:Facelift (9/2003-9/2006) E53 3.0d (uudempi M57N-moottori ja 6-pykäläinen ZF:n automaatti) ja oikea X-drive neliveto. Tuossa koeajetussa täytynyt olla jotain alustassa väsähtänyt.
Kiitos näistä. Auttaa jo paljon eteenpäin. Tätä vähän arvelinkin alustan suhteen. Mitä tunnusomaista tuolla 9/2003 tulleella faceliftilla on. Näkyy nimittäin myytävän x5 käyttöönotto päivällä 10/2003 enkä osaa itse arvioida kumpaa mallia se on.
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Yksi helpoimmista tunnistuskeinoista erilaiset etu-umpiot ja puskuri. Pre-facelift:ssä lista umpion ja puskurin välissä, faceliftissä puskuri jatkuu muotoiltuna umpion alareunaan.
Vastaa Viestiin