Minkälaiset talvirenkaat pelaavat satavarmasti???

F20, F21, F22, F23
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Omalla kokemuksella uusista F-sarjan autoista:
- Continental toimii satavarmasti
- Nokian vähän harvemmin varmasti

Ero näiden kahden välillä ja samanlaisessa autossa testattuna on valtava. Ero on jopa siinä määrin suuri että Nokian renkaalla 320d vilkuttaa luistonestoa lähes jatkuvasti kun kiihdytys tapahtuu paljaalla asfaltilla. Vastaavasti autona 330d ja alla Continentalin renkaat. Luistonesto puuttuu peliin todella harvoin.

Jos olisin omaan F-sarjalaiseen talvirenkaita ostamassa niin valinnasta ei olisi epäselvyyttä.
Avatar
CLiK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 372
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
Auto: E61 LCI
+ 987 + w450

^ Onko Anti kyseessä nastat, kitkat vai sekä että, joita vertailet?
ex. E63 650i, E88 125i
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

CLiK kirjoitti:^ Onko Anti kyseessä nastat, kitkat vai sekä että, joita vertailet?
Molempia on tullut kokeiltua, mutta parhaat kokemukset kuivalla/märällä asfaltilla ehdottomasti Contin kitkasta. Tässäkin tapauksessa ero Nokian kitkaan on todella suuri. Nokian rengas vain yksinkertaisesti tuntuu liian pehmeältä.
pikatsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 01 Loka 2012, 14:31
Auto: Octavia, Tulossa X1🤔

116dA alla uudet (paistettu 38/12) Continental nastat ja en ole huomannut mitään ongelmaa ajonvakausjärjestelmän kanssa enkä ajettavuudessa.
Suurin ongelma niin kuin tuolla toisella palstalla valittelinkin on järisyttävä sisämelu. Jos olisin tämän aavistanut , niin olisin kyllä valinnut kitkat. Ilmeisesti Continental nasta ei tähän autoon ole hiljaisempia nastarenkaita.
Olin kuitenkin ymmärtänyt että uusi 1:nen olisi kokoluokkansa hiljaisempia autoja.?

Onko kommetteja muilta käyttäjiltä tästä Continental ContactIce renkaasta?

Vertailukohtana vanhakoppanen Golf 5 jota pidetään yleisesti aika äänekkään autona olikin yllättäin paljon hiljaisempi nastoilla kuin uusi 1:nen :mad:

ps. Jos joku miettii rengasvalintaa, niin pääkaupunkiseudulla koeajo järjestettävissä tällä setup:illa. heittele vaan yv:tä.
spjarv
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Loka 2012, 23:00
Auto: F30 328iA M Sport '13

Contin 18" nastat F30:n alla, toimii.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

pikatsu kirjoitti:116dA alla uudet (paistettu 38/12) Continental nastat ja en ole huomannut mitään ongelmaa ajonvakausjärjestelmän kanssa enkä ajettavuudessa.
Suurin ongelma niin kuin tuolla toisella palstalla valittelinkin on järisyttävä sisämelu. Jos olisin tämän aavistanut , niin olisin kyllä valinnut kitkat. Ilmeisesti Continental nasta ei tähän autoon ole hiljaisempia nastarenkaita.
Olin kuitenkin ymmärtänyt että uusi 1:nen olisi kokoluokkansa hiljaisempia autoja.?

Onko kommetteja muilta käyttäjiltä tästä Continental ContactIce renkaasta?


Vertailukohtana vanhakoppanen Golf 5 jota pidetään yleisesti aika äänekkään autona olikin yllättäin paljon hiljaisempi nastoilla kuin uusi 1:nen :mad:

ps. Jos joku miettii rengasvalintaa, niin pääkaupunkiseudulla koeajo järjestettävissä tällä setup:illa. heittele vaan yv:tä.
No minusta ne uudet Contit oli ainakin pirun äänekkäät jyristäjät entisessä 3-sarjan farkussani ja vaihdoin ne sen auton pitoaikana Micheliniin. Se on paljon hiljaisempi nastarengas ja pelaa bemarissa hyvin. Toki tuo Conti on ehkä hitusen hiljaisempi kuin HKPL7, mutta misukkaa se ei pese äänettömyydessään. Michelinit otin uuteenkin kolmoseen.

Mulla on jotenkin sellainen muistikuva, jotta V40 olisi hiljaisempi kuin uusi 1.
pikatsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 01 Loka 2012, 14:31
Auto: Octavia, Tulossa X1🤔

Kiitokset kommenteista. Toisena vaihtoehtona oli tosiaan nuo Misukat, mutta valitsin sitten näemmä väärin.
Tuo jyrinä nimenomaan on häiritsevä, joka varmaan korostuu vielä 1-sarjassa.
GiraFFi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 18 Loka 2011, 13:45
Auto: F20 LCI 118dA M-sport

Vanhan aiheen nosto kun tuntui tulevan taas uusien renkaiden myötä ajankohtaiseksi...

Contin nastoilla tuli ajettua monta talvea ja homma toimi hienosti.
Nyt sitten alle uudet contin nastat IceContact2 (16") ja samanlaista ongelmaa puskee kuin nokialaisten kanssa reilu neljä vuotta sitten. Pitävällä pohjalla ajonvakautus on kokoajan kovasti sitä mieltä että sutii ja vakkarilla ei pysty kiihdyttämään...

Eri rengaspaineita on vielä kokeilematta, joten hyviä neuvoja otetaan vastaan jos joku on saanut kyseiset renkaat toimimaan bemarin alla ilman valon vilkutteluja?
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Uudet Hkpl8 RFT:t (225/44/17) , ekat reissut heitetty eilen. Ei mitään moitittavaa, vallan hiljasetkin kuivalla asfaltilla, keli +5 ja paineet etu 2,5/taka 2,7 bar. Koeajoauton R2 kitkat toki hiljasemmat , mutta kyllä nää kasit on nastoiksi tosi hissukat. Sen takia nää otinkin, kun perheen toisessa autossa ollu jo pari talvee ja ihan ylivedot pidon ja nastamelun suhteen.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

masaf1 kirjoitti:Uudet Hkpl8 RFT:t (225/44/17) , ekat reissut heitetty eilen. Ei mitään moitittavaa, vallan hiljasetkin kuivalla asfaltilla, keli +5 ja paineet etu 2,5/taka 2,7 bar. Koeajoauton R2 kitkat toki hiljasemmat , mutta kyllä nää kasit on nastoiksi tosi hissukat. Sen takia nää otinkin, kun perheen toisessa autossa ollu jo pari talvee ja ihan ylivedot pidon ja nastamelun suhteen.

Erikoista, että sinä koet ne hiljaisiksi kun lähes jokainen testi (myös monet kuluttajakokemukset) väittää lähes joka vuosi, että tuo malli on testin meluisin tai meluisimpa renkaita. Muut ominaisuudet on toki olleet ja mielletty aina ihan huipuiksi.

Mahdollisimman metakan ja toki muita korkeamman hinnankin takia nuo renkaat on jääny aina ostamatta kun olen valintaa miettinyt.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Eikös olekin. Ja kävin muuten työterkkarin kuulotestissä just ja oikein hyvä kuulokin on. Itse arvelen, että muihin verrattuna suuresta nastamäärästä johtuen melun taajuus on ihmiskorvalle kivemmalla alueella. Jos kyljessä lukee äänitaso x dB(A) niin eihän se kaikkea kerro, kiinnostais nähdä testien tehotasot dB tai dB(A) koko taajuuskaistalla.

Ja noi testithän tehdään aina jollain Klonkswagenilla tms., eri autot vaimentaa eri taajuuksia kuitenkin eri tavalla, joskin 1-sarjassa näiden ei kaiken järjen mukaan pitäis olla hiljaset. Katotaan muuttuuko ajan mittaan kun kuluu.
AjamisenIloa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 203
Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
Auto: G20 330e M-sport, -19

masaf1 kirjoitti: Ja noi testithän tehdään aina jollain Klonkswagenilla tms., eri autot vaimentaa eri taajuuksia kuitenkin eri tavalla, joskin 1-sarjassa näiden ei kaiken järjen mukaan pitäis olla hiljaset. Katotaan muuttuuko ajan mittaan kun kuluu.
No voin sanoa yhden talven ja nyt toista talvea aloittaen kokemuksella, ettei HKPL8 RF 205/55/16 ole hiljainen 1-sarjassa. Ihme ulina kuuluu edelleen alkaen 40 km/h nopeudesta. Ajattelin, että yhden talven "sisäänajon" jälkeen hiljenee, mutta näin ei ole käynyt.

Edelliseen vitoseen en HKPL8 huolinut koeajojen perusteella, vaan alle tuli Contin nastat. Nykyiseen ykköseen otin Nokialaiset riskillä ja voin sanoa ettei kannattanut. :thdw:
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15, F10 518da m-sport, -15
Avatar
rbem
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 01 Huhti 2012, 14:30
Auto: BMW 530 D XDRIVE G 31

Paljon Bemareita ajaneena on jonkin verran vertailu pohjaa.Hankin taas kitkat,Conti 6.
Vaikuttaa aika hyviltä,kohtuullinen pito myös aika hiljainen .
EX:E30,E36,E34,E39,R1100RT,K1200S,F650GS,F800GS,BMW 75/5,E60,E70,F25,F11,F34,R 1200 GSA.
520 D XDRIVE G 30 R 1250 GS
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Vitosessa ei taida olla suuremmin väliä eri nastarengasvaihtoehtojen melueroilla, kun se melu ei tule sisään. Uudet Hakkikset ollut alla nyt pari viikkoa, mietin missä äänieristyttäisin kolmosen...
Avatar
VeeMatti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 159
Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
Auto: F01 740D xDrive Individual
Paikkakunta: Espoo

^toi on totta, vitosen ja kolmosen ero äänieristyksen suhteen on huomattava. Jopa yllättävän iso.
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"

"Trust your instincts, be yourself"
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

VeeMatti kirjoitti:^toi on totta, vitosen ja kolmosen ero äänieristyksen suhteen on huomattava. Jopa yllättävän iso.
Onkohan kolmosen ja nelosen äänieristyksessä eroa? Epäilen että ei ole mutta tietty toivon kun sellainen on tulossa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
VeeMatti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 159
Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
Auto: F01 740D xDrive Individual
Paikkakunta: Espoo

salmol kirjoitti:
VeeMatti kirjoitti:^toi on totta, vitosen ja kolmosen ero äänieristyksen suhteen on huomattava. Jopa yllättävän iso.
Onkohan kolmosen ja nelosen äänieristyksessä eroa? Epäilen että ei ole mutta tietty toivon kun sellainen on tulossa.
Oman kokemukseni mukaan ei juurikaan eroa...
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"

"Trust your instincts, be yourself"
Atomato
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 05 Marras 2016, 22:35

Täältä ääni Bridgestonen nastoille. Hyvät ajaa, maantienopeudessa ääni katoaa aika hyvin, nastat pysyneet. E91 lci 330xd
Celtic Tuning ohjelmoinnit. Sähköinen vianmääritys.
Uusimaa.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

AjamisenIloa kirjoitti:
masaf1 kirjoitti: Ja noi testithän tehdään aina jollain Klonkswagenilla tms., eri autot vaimentaa eri taajuuksia kuitenkin eri tavalla, joskin 1-sarjassa näiden ei kaiken järjen mukaan pitäis olla hiljaset. Katotaan muuttuuko ajan mittaan kun kuluu.
No voin sanoa yhden talven ja nyt toista talvea aloittaen kokemuksella, ettei HKPL8 RF 205/55/16 ole hiljainen 1-sarjassa. Ihme ulina kuuluu edelleen alkaen 40 km/h nopeudesta. Ajattelin, että yhden talven "sisäänajon" jälkeen hiljenee, mutta näin ei ole käynyt.

Edelliseen vitoseen en HKPL8 huolinut koeajojen perusteella, vaan alle tuli Contin nastat. Nykyiseen ykköseen otin Nokialaiset riskillä ja voin sanoa ettei kannattanut. :thdw:
225/45/17 HKPL8 RFT ei minkäänlaista vollotusta/ulinaa alle 80 km/h nopeudessa ygösessä. 80 km/h ja 100 km/h nopeuksissa sellaset taajuudet, että soi "enempi" kuluneella asfaltilla. Vaan onpa noi kaikki nastarenkaat jyrissyt, ulissut tms. jossain määrin ja niin kauan varmaan tekeekin kun nastoja on ja sopiva pinta tulee...
Vastaa Viestiin