Kävin tänään autoa katsomassa. Ensivaikutelma, että OK. Mutta hyvin paljon on F10 tuntua sisällä ja ulkona. Vaikka toki myyntipuheen mukaan 97% uutta. Heti ei saanut tarjousta pyytämään. Mutta täytyy koeajolla käydä, kun autoja kilpiin Suomessa saavat (se yleensä itselläni on se ratkaiseva asia).
M sport kilkkeet toi mukavasti muhkeutta keulaan, mutta F1x M sport lookista sen verran paljon tykkäsin etten osaa sanoa onko sitä parempi omissa silmissä. 20" vanteet oli mageet 8)
530e ei kuulemma saa nelikkona (ainakaan alkuun). Jenkeissä mahdollisesti tulee nelikko saataville..?
Kaikkiaan hieno auto, mutta jotain jäin kaipaamaan, ehkä se sitten löytyy koeajolla
Työkaveri innostui jo tarjouksen pyytämään illalla...
BMW G30 (uusi 5-sarja)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 135
- Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35
Mielenkiintoinen kysymys. Oma veikkaus on, että Business Navi tulee vakioksi. Olisiko jopa niin, että autoa ei edes valmisteta ilman navia?Eerote kirjoitti:Saksan hinnastossa vakiovarustelistalla oli näin:
" Ja tuleeko business navi vakiovarusteeksi myös suomeen ensi vuoden alusta?
Saksan konfiguraattori ainakin tällä hetkellä "pakkomyy" ConnectedDrive pakettia jossa on prof. navi.
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Jäi mainitsematta, että pitkän kyselyn jälkeen sain hinta arvioksi 530e noin. 60t€. Jos oikein muistan niin tammikuussa pitäisi lopullinen hinta olla selvillä. Näköpiirissa ei ilmeisesti ole 530e touring mallia (?).
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Aika suuri hintaero vrt. 3-sarjaan
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Näin oli myös e90/e60 aikaan
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Aika paljon on muutakin eroa kuin hinta .Kuudensuora kirjoitti:Aika suuri hintaero vrt. 3-sarjaan
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Tarkoitin 320d vs 330e ja 5, vastaavien hintaeroa toisiinsa nähden. Uskoisin, että 530e tulee lähemmäksi 55ke maksamaan
Ja painossa exx aikaan bensamalleissa vain pieni ero
Ja painossa exx aikaan bensamalleissa vain pieni ero
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 79
- Liittynyt: 27 Helmi 2014, 18:39
- Auto: G20 330e xDrive M-Sport 2023
- Paikkakunta: Helsinki
Hieman kova arvio ja ero 330e nähden, vaikka tekniikka käytännössä on sama, joskin 530e teoreettinen range täydellä latauksella on vähän parempi ja auto itsessään on kokonaan uusi malli ja uutuushype siten päällä.Vice kirjoitti:Jäi mainitsematta, että pitkän kyselyn jälkeen sain hinta arvioksi 530e noin. 60t€. Jos oikein muistan niin tammikuussa pitäisi lopullinen hinta olla selvillä. Näköpiirissa ei ilmeisesti ole 530e touring mallia (?).
Varovaiset aikaisemmat arviot ovat olleet 530e:lle noin 56keur kohdalla lähtöhinnassa, joka nyt vielä on ollut jotenkin linjassa, mutta tuokin on ollut siis spekulaatiota ilman faktaa eri liikkeistä kysyttynä alkusyksyllä.
Melkein jos 530e lähtöhinnoittelu ylittää 60keur (non-business), niin maltillisten autonvaihtajien kannattaa ehkä miettiä, että skippaisiko G30:n ja odottaisi uuden G20 mallin uutta 330e:tä, jos ei välttämättä tarvitse isompia sisätiloja ja ei ole kiire vaihtaa autoa.
Ne todella teräshermoiset, jotka eivät pode ikuista autokuumetta ja on kiinnostusta odottaa 2020 toiselle puolelle, niin G20 täyssähköisenä voisi olla myös mielenkiintoinen vaihtoehto, sikäli kuin sähköauton range riittää omassa ajossa. Huhut kertovat myös, että se saattaisi olla myös suoraan neliveto.
Tämä jos toteutuisi, niin oma pitkän tähtäimen suunnitelma olisi siinä tapauksessa tällä hetkellä 330e => 530e => G20 all electric
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 60
- Liittynyt: 29 Elo 2016, 17:17
- Auto: 320i Touring ( 11/16->)
Jos tuo tosiaan pitää paikkaansa että farmarit jätetään ulos "e" mallistosta niin sitten pitää ajella nykyisellä pari vuotta ja vaihtaa taas merkkiä sellaiseen jolla on farkku , hybridi ja takaveto . Ei .... ei voi olla että olen Mersun armoilla !?Merciful kirjoitti: Tämä jos toteutuisi, niin oma pitkän tähtäimen suunnitelma olisi siinä tapauksessa tällä hetkellä 330e => 530e => G20 all electric
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
http://www.topgear.com/car-reviews/bmw/ ... irst-drive
Muutamalla sanalla vertailtu 530d xdrive (integral steering, ddc, 18" ei-rft) vs 540i (integral steering, adaptive drive, 19" rft), jälkimmäisestä sanotaan "Oooh this one’s nicer in subtle but definite ways: the steering has a little more crispness, and the ride is even more fluent, both over low-speed bumps and high-frequency wavelets. This improved ride surprises me given it’s on 19-inch runflats."
Muutamalla sanalla vertailtu 530d xdrive (integral steering, ddc, 18" ei-rft) vs 540i (integral steering, adaptive drive, 19" rft), jälkimmäisestä sanotaan "Oooh this one’s nicer in subtle but definite ways: the steering has a little more crispness, and the ride is even more fluent, both over low-speed bumps and high-frequency wavelets. This improved ride surprises me given it’s on 19-inch runflats."
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Juurikin näin! Ei näitä nyt kuulu vertailla. Tuota Vitosen hintaa ja ominaisuuksia tulee vetrailla vaikkapa E-sarjan Mersuun.Böntti kirjoitti:Aika paljon on muutakin eroa kuin hinta .Kuudensuora kirjoitti:Aika suuri hintaero vrt. 3-sarjaan
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Höh. Kyse oli hintaeroista 3 ja 5 sisällä, ei keskenään. Ja se on oikein hyvä hintavertailu.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Ok - point taken. Tosin helposti se ei näin huonosti sisälukevalle aiemmasta viestistä selvinnyt...Kuudensuora kirjoitti:Höh. Kyse oli hintaeroista 3 ja 5 sisällä, ei keskenään. Ja se on oikein hyvä hintavertailu.
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Saa nähdä mihin hinta lopulta asettuu. Tämä tosiaan oli pitkän tinkaamisen jälkeen saamani arvio tai hihasta heitto, ei siis mikään fakta vielä (joku BMW:n maahantuonnin heppu (?) sen antoi). Tuskin kukaan sitä oikeaa hintaa vielä edes Suomessa tietää (tai näinhän ainakin antoi ymmärtää, ettei vielä olisi hinnoiteltu autoa Suomeen).Merciful kirjoitti:Hieman kova arvio ja ero 330e nähden, vaikka tekniikka käytännössä on sama, joskin 530e teoreettinen range täydellä latauksella on vähän parempi ja auto itsessään on kokonaan uusi malli ja uutuushype siten päällä.Vice kirjoitti:Jäi mainitsematta, että pitkän kyselyn jälkeen sain hinta arvioksi 530e noin. 60t€. Jos oikein muistan niin tammikuussa pitäisi lopullinen hinta olla selvillä. Näköpiirissa ei ilmeisesti ole 530e touring mallia (?).
Varovaiset aikaisemmat arviot ovat olleet 530e:lle noin 56keur kohdalla lähtöhinnassa, joka nyt vielä on ollut jotenkin linjassa, mutta tuokin on ollut siis spekulaatiota ilman faktaa eri liikkeistä kysyttynä alkusyksyllä.
Melkein jos 530e lähtöhinnoittelu ylittää 60keur (non-business), niin maltillisten autonvaihtajien kannattaa ehkä miettiä, että skippaisiko G30:n ja odottaisi uuden G20 mallin uutta 330e:tä, jos ei välttämättä tarvitse isompia sisätiloja ja ei ole kiire vaihtaa autoa.
Ne todella teräshermoiset, jotka eivät pode ikuista autokuumetta ja on kiinnostusta odottaa 2020 toiselle puolelle, niin G20 täyssähköisenä voisi olla myös mielenkiintoinen vaihtoehto, sikäli kuin sähköauton range riittää omassa ajossa. Huhut kertovat myös, että se saattaisi olla myös suoraan neliveto.
Tämä jos toteutuisi, niin oma pitkän tähtäimen suunnitelma olisi siinä tapauksessa tällä hetkellä 330e => 530e => G20 all electric
Toivottavasti olisi lähempänä 55k€ ja tulisi vielä kaiken kukkuraksi saatavaksi neliveto touring mallina (toki silloin tulee hintaa lisää xxxx€)
Siinä vaiheessa olisi varmaan lähdettävä ostoksille Tammikuussa oltanee viisaampia hinnan osalta.
- TurboKoo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 329
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
- Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018 - Paikkakunta: Helsinki
Jenkkifoorumilla löytyy tällainen huhu. Tämä kaveri on ollut todella usein täysin oikeassa.
Huom koskee USA markkinoita.
2017 G30 5er
- 530e sDrive
- 530e xDrive
530e will have more power than 330e, by 30hp or so. It'll be a late intro model, you shouldn't expect it before 2017 calendar year. There'll be both RWD and xDrive versions
Huom koskee USA markkinoita.
2017 G30 5er
- 530e sDrive
- 530e xDrive
530e will have more power than 330e, by 30hp or so. It'll be a late intro model, you shouldn't expect it before 2017 calendar year. There'll be both RWD and xDrive versions
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Walter Röhrl
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Saman "huhun" mulle kertoivat (ylempänä kirjoitinkin), että 530e tulisi mahdollisesti (?) Jenkeissä nelikkona myyntiin. Mutta ei kuulemma toistaiseksi ainakaan olisi tulossa nelikkona pohjolaan. Mitä kummastelin suuresti huomioiden Suomen ajokelit vs Jenkkilän... BMW:n edustajakin tätä harmitteli ja toivoi, että 530e nelikko vielä jossain kohti saataisi Suomeen. Itse toivon, että hyvin pian ja touring kopalla.TurboKoo kirjoitti:Jenkkifoorumilla löytyy tällainen huhu. Tämä kaveri on ollut todella usein täysin oikeassa.
Huom koskee USA markkinoita.
2017 G30 5er
- 530e sDrive
- 530e xDrive
530e will have more power than 330e, by 30hp or so. It'll be a late intro model, you shouldn't expect it before 2017 calendar year. There'll be both RWD and xDrive versions
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
No en niele tuota pelkästään jenkeissä myytävää xDrive-mallia. Ei pienintäkään päätä eikä häntää. Jenkeissä ei ole nelivedoilla mitään erityisasemaa toisin kuin Euroopassa, missä ne ovat hyvin suosittuja, myyvät suurimman osan jos saatavissa vajaavedon kanssa. Syy olla myymättä tuota Euroopassa - ei sitä vain yksinkertaisesti ole. Ja sitten kehittää yhdestä autosta kaksi drivelinea joista toinen vain rajallisella markkinalla. Ei toimi. Se voi sitten olla että tuo xDrive hybridi tulee 1-2 vuoden sisällä noin muutoin, mutta ihan varmasti samalla myös meille eikä pelkästään jenkeille.TurboKoo kirjoitti:Jenkkifoorumilla löytyy tällainen huhu. Tämä kaveri on ollut todella usein täysin oikeassa.
Huom koskee USA markkinoita.
2017 G30 5er
- 530e sDrive
- 530e xDrive
530e will have more power than 330e, by 30hp or so. It'll be a late intro model, you shouldn't expect it before 2017 calendar year. There'll be both RWD and xDrive versions
Jos tarkoitat ynguldyn - nimistä heppua, niin se väittää myös näiden olevan tulossa:TurboKoo kirjoitti:Jenkkifoorumilla löytyy tällainen huhu. Tämä kaveri on ollut todella usein täysin oikeassa.
Huom koskee USA markkinoita.
2017 G30 5er
- 530e sDrive
- 530e xDrive
530e will have more power than 330e, by 30hp or so. It'll be a late intro model, you shouldn't expect it before 2017 calendar year. There'll be both RWD and xDrive versions
2018 G01 (x3): xDrive30e
2019 G20 (3-sarja): 330e sDrive ja xDrive
Kaveri puhuu vain US markkinasta sanoen, että EU:ssa on aivan liikaa eri kombinaatioita auki kirjoitettavaksi.