Tuli ostettua talouteen kolmosauto, BMW 320d E90 aj.118tkm, ns. suomiauto ja täydellinen huoltokirja tietysti. Kaikki huollot tehty aina Laakkosella Espoossa ja viimeisin 116.500km kohdalla Laakkosen Helsingin pisteessä.
No tekeekö täydellinen huoltokirja onnelliseksi?
Omassa tapauksessa ei, reilu tuhat kilsaa aiemmin huolletussa autossa lämmöt nousi vaivoin 70C ja vikakoodien luku näytti että pari hehkua rikki. BMW:n perusvikoja mutta miksi näitä ei huomattu juuri aiemmin huollossa ollessa? Ei oikein vakuuta tämä Laakkosen huoltopuuha, välttäkää ko paikkaa!!!
Lisäksi autossa on ruostetta vasemman puolen ovissa, eli alareunan kittisaumassa. Varmaan tullut viimeisen huoltotsekkauksen jälkeen, niinkö?! No tähän ongelmaan voi huoltokirjan leimat ja ruksit auttaa. Katsotaan mitä BMW vastaa... eli vaihdetaanko ovet vai miten korjataan.
Laitoin Laakkoselle heidän kotisivujen kautta palautetta huolloista, mutta ei sieltä ole kukaan viitsinyt (tai kehdannut) edes vastata mitään...
Jatkossakin aion käyttää sellaisia huoltopaikkoja, jotka tekevät oikeasti huoltoja/korjauksia, eivätkä vain rahasta 500eur yhdestä leimasta.
Helsinki - Laakkonen
Tämä on niin osuva:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/or ... d24ece.jpg
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/or ... d24ece.jpg
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Ihan uteliaisuudesta, mikä huolto tuo 116500km huolto oli?
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Autoon oli juuri vaihdettu öljyt, kaikki mahdolliset suodattimet, jarrut jne. eli aika paljon oli askarreltu. Ja jos vikakoodeja viitsisi lukea niin sieltä saisivat lisätöitä vielä tehtäväksi. Itse olen hieman tietoinen näistä ns. tyyppivioista joten tuli huomattua ne heti. Perus-Pentti luulee, että merkkihuollossa huolehditaan autosta ja ajelee tyytyväisenä kunnes DPF on tulleessa tai jokin muu paikka kilahtaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Joo, ei näihin juuri lie huoltoja joissa vikakoodit voisi jäädä huomaamatta, lähinnä uteliasta kiinnosti että mitä kaikkea olisi pitänyt tehdä/oli tehty. Toki voi myös olla, että omistajalta on kysytty ja on sanonut lisäkustannuksille ei, mutta luulisi tosiaan asian kiinnostavan jos kerran muutenkin on reilusti operoitu.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Huomasit ne kuitenkin vasta ostamisen jälkeen?jsaranki kirjoitti:Autoon oli juuri vaihdettu öljyt, kaikki mahdolliset suodattimet, jarrut jne. eli aika paljon oli askarreltu. Ja jos vikakoodeja viitsisi lukea niin sieltä saisivat lisätöitä vielä tehtäväksi. Itse olen hieman tietoinen näistä ns. tyyppivioista joten tuli huomattua ne heti. Perus-Pentti luulee, että merkkihuollossa huolehditaan autosta ja ajelee tyytyväisenä kunnes DPF on tulleessa tai jokin muu paikka kilahtaa.
Sanoisiko niin että viat oli huomioituna ja neuvoteltuna ostohinnassa eli osa tuli huomattua ja osa tiedostettua jo ennen ostoa. Kontakti korjaamokaverille ja korjausten kustannuskin oli tiedossa ennen kuin nimet oli paperissa. Siltä osin ei probleemaa. Itselläni ei tosin ole vikakoodien lukijaa... ainakaan vielä.
Auto on siisti ja nyt 3500km jälkeen olen todella tyytyväinen. Ajotuntumaltaan (M-sport alustalla) pesee talouden uudemman 5-srj F10:n (vakio alusta) mennen tullen. Esim. ohjaustuntuma on 10*parempi (hydr. vs. sähk.).
Autoon tyytyväinen, hintansa väärtti laite, pointtina oli lähinnä merkkikorjaamon ns. "valohoito".
Auto on siisti ja nyt 3500km jälkeen olen todella tyytyväinen. Ajotuntumaltaan (M-sport alustalla) pesee talouden uudemman 5-srj F10:n (vakio alusta) mennen tullen. Esim. ohjaustuntuma on 10*parempi (hydr. vs. sähk.).
Autoon tyytyväinen, hintansa väärtti laite, pointtina oli lähinnä merkkikorjaamon ns. "valohoito".
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Onko tämä nyt sama Herttoniemen BMW-Laakkonen josta toinenkin ketju on vai jokin toinen Helsingin Laakkonen?
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA