Elikkä olisin viisaimmilta kysellyt näistä vikakoodeista, että mitähän nämä oikeen meinaa ja uskaltaako autolla enään ajaa? vaihdelaatikon öljyt pitäisi vaihtaa ainakin, kun ilmoittaa tuosta koodilla 0054C6, mutta entäs nämä muut? Oheesa liite kaikista tällä hetkellä olevista koodeista.
BMW 530D e61 XDrive 2008
Motor Control:
Engine / Motor
Throttle actuator
Code: 0043E2
Ladedruckfuehler
Code: 0041AA
Throttle actuator
Code: 0043D1
Throttle actuator
Code: 0049E7
Transmission Control:
Transmission / Getriebe GS 19
Position Info CAN
Code: 0051AA
Transmission / Getriebesteuerung
wear oil
Code: 0054C6
BMW e61 xdrive vikakoodit
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51
- Liitteet
-
- FaultReport_CarlyForBMW.pdf
- (5.2 KiB) Tiedosto ladattu 282 kertaa
Omassa xdrivessä tulee kans tuo wear oil koodi carlyllä. Olen käsittänyt että vaatisi vaihtamaan jakolaatikon öljyt. Vielä en ole löytänyt pajaa täältä pohjosesta jossa vaihtuis edullisesti. Vaatinee samalla kuittauksen uusille öljyille.
Satavarma en ole kuitenkaan tuosta wear oilista että laatikko vai jakolaatikko kyseessä.
Satavarma en ole kuitenkaan tuosta wear oilista että laatikko vai jakolaatikko kyseessä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Juuri noin, eli VTG:hen (jakolaatikkoon) pitää vaihtaa öljyt ja kertoa diagnostiikalla, että öljyt on vaihdettu.Karrppa kirjoitti:Omassa xdrivessä tulee kans tuo wear oil koodi carlyllä. Olen käsittänyt että vaatisi vaihtamaan jakolaatikon öljyt. Vielä en ole löytänyt pajaa täältä pohjosesta jossa vaihtuis edullisesti. Vaatinee samalla kuittauksen uusille öljyille.
Satavarma en ole kuitenkaan tuosta wear oilista että laatikko vai jakolaatikko kyseessä.
Ei kai tuo nyt niin päivän päälle ole etteikö autolla voisi ajaa kunnes kerkiää pajalle.
Moottorista pitää vaihtaa kaasulppä.
Joku ahtopainevikahan siellä on myös, mutta se pitää selvittää mistä tulee ennen kuin alkaa osia vaihtamaan.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51
Elikkä kannattaa käydä jossain liikkeessä vaihdattaa öljyt tuohon ja huomasin tässä pakkasilla ja pienessä plussa kelissä että bemmi tekee semmoista, kuin painaa kaasun pohjaan kiihdyttäessä niin kierrokset ja vääntö lähtee hyvin nousemaan mutta heti, kun kierrokset menevät tuohon 3000rpm niin vedot loppuu heti ja kierrokset laskee milteen 1000rpm ja vaikka koittaisi tehdä mitä esim päästää kaasusta ja painaa uudestaan niin ei jaksa lähteä mihinkään ja tuossa parisen viikkoa sitten oli pikkainen jännäkakka tilanne, kun yritin lähteä ohittamaan rekkaa niin teki tuon saman eli kierrokset nousee hyvin mutta sitten väsähtää eli loppuu tehot kerralla, mutta lisäksi tuli vielä ilmoitus vaihdelaatikosta ja auto meni vikatilaan. Voisiko johtua tuosta öljyjenvaihdosta vai jostain muusta esimerkiksi kaasuläpästä?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51
Tänään luin vikakoodit uudestaan ja antoi tämmöisiä tietoja ulos (katso liite) elikkäs mitä tarkoittaa tuo?
Transmission Control:
Transmission / Getriebe GS 19
:gear ratio
Code: 004F95
Transmission Control:
Transmission / Getriebe GS 19
:gear ratio
Code: 004F95
- Liitteet
-
- FaultReport_CarlyForBMW (2).pdf
- (5.25 KiB) Tiedosto ladattu 249 kertaa