G30 5-sarja tilaukset

G30, G31
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

jusape kirjoitti:Tehdas luottaa siihen, että rumat vanhanaikaiset mittarit menee vielä faneille.
Nyt kun kilpailijoilla alkaa olla jos jonkinmoista niin vitsihän tuo klassikkomittaristo on, ei kukaan oikeasti sitä halua tuijotella. Laajennettuhan on esim. F10:ssä se, että numeroita hieman levitelty laajemmalle... Black panel pitää vielä F10:nkin mittariston jotenkuten 2010-luvulla.
HUD ja nopeusrajoitusnäyttö mukaan niin sama mikä mittaristo siellä on.
Viimeksi muokannut ///Marko, 17 Joulu 2016, 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

BMW e90 kirjoitti:Komppaan täysin tätä mittaristo asiaa. Eherottomasti black panel! Kaikki muut vanahanaikaasia ja rumia. Se et se on ainakin tällä hetkellä sidottu tiettyihin varusteisiin ja paketteihin niin on typerää.
Faija antoi mulle tehtäväksi miettiä sopivaa settiä hänen G30:n tilaukseen ja tuota black panel -mittaristoa olen myös pähkäillyt. Mun mielestä sen saa ihan omana optiona 6WB (410,-/veroton)? Nuo ajodynamiikan mukaan muuttuvat näkymät on mun mielestä ihan pelleilyä mutta tietääkö kukaan, tuleeko tuon mittariston mukana mahdollisuus valita itselleen mieluisa mittaristo tietyistä malleista?
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

Antore kirjoitti:
BMW e90 kirjoitti:Komppaan täysin tätä mittaristo asiaa. Eherottomasti black panel! Kaikki muut vanahanaikaasia ja rumia. Se et se on ainakin tällä hetkellä sidottu tiettyihin varusteisiin ja paketteihin niin on typerää.
Faija antoi mulle tehtäväksi miettiä sopivaa settiä hänen G30:n tilaukseen ja tuota black panel -mittaristoa olen myös pähkäillyt. Mun mielestä sen saa ihan omana optiona 6WB (410,-/veroton)? Nuo ajodynamiikan mukaan muuttuvat näkymät on mun mielestä ihan pelleilyä mutta tietääkö kukaan, tuleeko tuon mittariston mukana mahdollisuus valita itselleen mieluisa mittaristo tietyistä malleista?
6WB black panel vaatii hinnaston mukaan varusteen 609 = professional navi.
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

Niin onkin, luin hinnastoa huolimattomasti! No, normimittaristo lienee jo vähän ikääntyneelle isäpapalle muutenkin ihan passeli :)
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Eikös vanhanaikaiset viisarimittarit ole Audeissa ja Mersuissakin pääosin vakiona, moderni digi lisähintaan. Ne tolkuttoman hintaiset lisävarusteet on se joka tekee Bemaristakin taloudellisesti tuottoisan autovalmistajan. Asiakas innostuu "halvasta" perushinnasta, mutta sitten kuitenkin vahingossa tulee ruksineeksi paljon kalliita lisävarusteita.
Eerote
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Huhti 2012, 22:30
Auto: G05 X5 45e M-Sport -21
Paikkakunta: Imatra

Itsekkin olen näitä mittaristoja mietiskellyt (vaikka kuulun HUD:n kannattajiin), joten päätin tehdä tutkimusta ja kerätä 5-sarjan, E-sarjan, A6 ja Jaguar XF mittaristovaihtoehdot tähän samaan pakettiin.

Minun mielestäni esim. Mersun ja Jaguarin perusmittaristot ovat vielä aneemisemman näköisiä kuin G30:sen. Ja suurin hämmästys tutkimustani tehdessäni oli huomata, että Jaguarin vakiovalot ovat halogeenit. :blink:

BMW 5er G30:

Perusmittaristo:
Kuva

Black Panel (n.3500€ sis.Prof.Navi):
Kuva


Mercedes-Benz E-sarja W213:

Perusmittaristo:
Kuva

Widescreen Cockpit, 12,3" (n.5173€ sis.Navi):
Kuva


Audi A6:

Ainut mittaristovaihtoehto:
Kuva


Jaguar XF:

Perusmittaristo:
Kuva

Digitaalinen mittaristo 12,3" (2700€):
Kuva
ex. G30 530e M-Sport -18 ex.F30 320i xDrive M-Sport -16 ex.F10 520d -12
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

Itse en maksaisi juuri mitään nestekidenäytöstä mittaristona. Mitä sillä tekee kun HUD on keksitty?

Se, onko pienellä LCD:llä täydennetty analoginen mittaristo rumemman näköinen on kiinni suunnittelijasta ja tuo G30:n mittaristo näyttää kummassakin muodossa mielestäni oikein hyvältä.

Pro Navi on toki kalliissa autossa hyvin tarpeellinen varuste kun ei kai sitä Carplayta vielä erikseenkään saa? Markkina kyllä pakottanee BMW:n jossain vaiheessa antamaan Googlelle ja Applelle periksi.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Antore kirjoitti:
BMW e90 kirjoitti:Komppaan täysin tätä mittaristo asiaa. Eherottomasti black panel! Kaikki muut vanahanaikaasia ja rumia. Se et se on ainakin tällä hetkellä sidottu tiettyihin varusteisiin ja paketteihin niin on typerää.
Nuo ajodynamiikan mukaan muuttuvat näkymät on mun mielestä ihan pelleilyä mutta tietääkö kukaan, tuleeko tuon mittariston mukana mahdollisuus valita itselleen mieluisa mittaristo tietyistä malleista?
Kyllä tuon näytön saa näkymään jokaisessa ajodynamiikan muodossa myös ns. normaalina. Elikkäs ei tartte Eco-moodissa tuijottaa häiritsevää sinistä sävyä ja Comfort asennossa sitä suurentuvaa nopusnumeroa, tai Sport asetuksen suurta numeronäyttöä, vaan kaikki numerot näkyy samanlaisina tyylikkäästi.
Se onkin aika siisti, vaikka itse en sitä käytä kuin joskus. Jos nyt edes tarkoitit tätä kysymykselläsi.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

Jep, juuri tätä tarkoitin. Näyttää kuitenkin G30:n sekä analogisessa, että black panel -mittaristossa olevan tuollaiset rinkulat valmiina jotka tavallaan pakottavat mittaristossa näytettävän informaation tiettyyn järjestykseen (IS:n jutussa kuva bp-mittaristossa: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005008356.html). Näyttöhän mahdollistaisi lukemattomia erilaisia mittaristokombinaatioita mutta sellaisia BMW ei ilmeisesti halua tarjota. Veikkaan myös, että täysin uuden analogisen mittariston suunnittelu- ja tuotantokustannukset ovat huomattavasti näyttöpaneelilla toteutettavaa kalliimmat. Mutta niin kuin todettu, uudella tekniikalla on helppo kerätä katetta.
Minua ihmetyttää myös kosketusnäyttöjen ja -painikkeiden kanssa intoilu, ettei vaan niidenkin yleistymisessä olisi kysymys kustannussäästöistä. Tuossa IS:n jutussa on kuva ilmastointilaitteen ohjauspaneelista ja kuvateksti "Kosketusnäyttöjä löytyy viihdejärjestelmän lisäksi myös ilmastointilaitteen ohjauspaneelista. Käsineet kädessä käyttö ei luonnollisesti onnistu, mutta rikkoutuvia osia on paljon vähemmän kuin tavanomaisessa mallissa." IS:n autojutut nyt on mitä on mutta tuo perustelu rikkoutuvista osista on aika kaukaa haettu. Mutta ehkä tämäkin ratkaisu on sitten käytettävyyden kannalta parempi kuin perinteiset napit ja olen ihan väärässä. Jää nähtäväksi...
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Täysdigin lisäarvo on kuitenkin lähes nolla, jos siihen kuitenkin piirretään perinteisten pyöreiden analogisten mittareiden kuvat. Valtavan osan tilasta vie kierrosmittari joka on 99,99% ajasta automaattivaihteisessa autossa täysin hyödytön, ja nopeusmittarin asteikko josta ei Suomessa koskaan käytetä puoltakaan. Audissa on sentään mahdollisuus saada kartta ja jos vaikka mitä samaan kuvaan.
Kuva
Audin tapauksessa tulee esiin kysymys että kun kartan ja infotainmentin kerran saa päämittaristoon, miksi keskellä kojelautaa edes on ruma törrötysnäyttö enää?
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

No eipä sekavampaa mittaristoa taida löytyä, kuin tuo neljän nollan Skoodan..
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

Kyllä Audin perus-layout mittaristolle on mun mielestä varsin onnistunut mutta makuasioita kai nämä lähinnä on. Tuo wonderin postaama kuva kuitenkin havainnollistaa mun mielestä just näyttöpaneelin idean - ottamatta nyt kantaa siihen onko kuvassa oleva näkymä selkeä tai ei. Nyt tuon black paneelin hyödyt ei ainakaan mulle oikein avaudu.
Neljän nollan skooda -kommentti jääköön omaan arvoonsa...

Ehkä tätä keskustelua pitäisi jatkaa tuolla yleisessä G30-aiheessa?
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Mitä jäähdytysnesteen lämmöllä tekee mittaristossa? G30
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Periaatteessa ei mitään, mutta toisaalta kylmässä maassa on mukava tietää, että moottori lämpeää käyntilämpötilaan ja pysyy siellä. Ainakin itse odottelen moottorin lämpeämistä pienen hetken ennen kuin ajan tyhmästi.
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Tänään lähti tilaus.

Tulossa siis: G30 520dA xDrive BusinessComfort luxury-line.
Em. pakettien lisäksi muutamia varusteita:
-musta ulkoväri
-18" vanteet (sis. lux)
-Mukautuvat Led-ajovalot sis. kaukovaloassarin ym.
-vetokoukku, sähköisesti auton alle taittuva
-Dynamic Damber Control -säätyvä iskunvaimennus
-nahkasisusta dakota ivory white exclusive stitching(sis. lux-pakettiin)
-puupaneelit walnut dark burled pearl chrome-korostuksin.(sis. lux)
-ambient valot (sis. lux.)
-nahkainen koelauta (sis. lux)
-individual tumma sisäkatto
-urheiluohjauspyörä(sis lux), vaihteenvalitsimilla
-urheiluistuimet
-hifi-kaiutinjärjestelmä 12 kaiutinta
-automaattinen ilmastointi 4-kanavainen
-ratin lämmitys (sis.BC)
-peruutuskamera (sis.BC)
-BMW display key kosketusnäytöllinen monitoimiavain

Mietinnässä vielä:
-prof.navi
-black panel
-josko sisusta olisikin se konjakin värinen?
Bjork
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 11 Heinä 2010, 00:25
Auto: 520 D (F10 2016)

gestapo kirjoitti:
Antore kirjoitti:
BMW e90 kirjoitti:Komppaan täysin tätä mittaristo asiaa. Eherottomasti black panel! Kaikki muut vanahanaikaasia ja rumia. Se et se on ainakin tällä hetkellä sidottu tiettyihin varusteisiin ja paketteihin niin on typerää.
Nuo ajodynamiikan mukaan muuttuvat näkymät on mun mielestä ihan pelleilyä mutta tietääkö kukaan, tuleeko tuon mittariston mukana mahdollisuus valita itselleen mieluisa mittaristo tietyistä malleista?
Kyllä tuon näytön saa näkymään jokaisessa ajodynamiikan muodossa myös ns. normaalina. Elikkäs ei tartte Eco-moodissa tuijottaa häiritsevää sinistä sävyä ja Comfort asennossa sitä suurentuvaa nopusnumeroa, tai Sport asetuksen suurta numeronäyttöä, vaan kaikki numerot näkyy samanlaisina tyylikkäästi.
Se onkin aika siisti, vaikka itse en sitä käytä kuin joskus. Jos nyt edes tarkoitit tätä kysymykselläsi.
Mulla on black panel -mittaristo (f10 v.2016 pro navi jne. varustein), mutta en ole kyllä keksinyt, miten mittaristoa voisi säätää - vaihtuu ajotilan mukaan kyllä, mutta siinä vaihtoehdot. Ehkä pitää kaivaa manuaali esiin? ;) Enimmäkseen ajan comfort -moodissa ja mittaristo on ihan ok, tykkään tuosta suurentuvasta nopeusnäytöstä - kun navi ei varoittele nopeusrajoituksista.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Bjork kirjoitti:
Mulla on black panel -mittaristo (f10 v.2016 pro navi jne. varustein), mutta en ole kyllä keksinyt, miten mittaristoa voisi säätää - vaihtuu ajotilan mukaan kyllä, mutta siinä vaihtoehdot. Ehkä pitää kaivaa manuaali esiin? ;) Enimmäkseen ajan comfort -moodissa ja mittaristo on ihan ok, tykkään tuosta suurentuvasta nopeusnäytöstä - kun navi ei varoittele nopeusrajoituksista.
Helppo homma:
- Menu valikosta painat Mittariston infonäyttö.
- Sitten Ajotila näkymästä ja Suurennuslasitoiminnosta ruksit pois, niin kaikissa ajomoodeissa sama näyttö.
Jos poistat ruksin pelkästä suurennuslasitoiminnosta, niin Comfort moodissa vain näkymät ilman suurennusta. Eco ja Sport näytöt kuten ennenkin.
Näin menee ainakin ilman navia olevasta värkistä. :thuup:
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

ssalmela kirjoitti:Itse en maksaisi juuri mitään nestekidenäytöstä mittaristona. Mitä sillä tekee kun HUD on keksitty?

Se, onko pienellä LCD:llä täydennetty analoginen mittaristo rumemman näköinen on kiinni suunnittelijasta ja tuo G30:n mittaristo näyttää kummassakin muodossa mielestäni oikein hyvältä.
Oon noita G30:n mittaristoja tuijottanut nyt kuvista ja en kertakaikkiaan pysty sanomaan, kumpi on jotenkin parempi. Nehän on molemmat oikein hyviä. Toinen vähän erilainen, molemmat oikein hyviä.
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

Ihan samaa mieltä. Ei sitä mun mielestä ainakaan kannata jäädä haikailemaan jos ei black panelin vaatimat muut varusteet (prof. navi/tv) ole tärkeitä optioita. Tänään lähti faijan G30 tilaus kun sitä 530e:tä ei nelivetona Suomeen saada.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Antore kirjoitti:kun sitä 530e:tä ei nelivetona Suomeen saada.
Kukas/missä näin on sanonut?
Vastaa Viestiin