G30 5-sarja tilaukset

G30, G31
Eerote
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Huhti 2012, 22:30
Auto: G05 X5 45e M-Sport -21
Paikkakunta: Imatra

lnaukkar kirjoitti:
Antore kirjoitti:kun sitä 530e:tä ei nelivetona Suomeen saada.
Kukas/missä näin on sanonut?
Jälleenmyyjän/maahantuojan kanta oli n.3 viikkoa sitten, että 530e xDrive vain Yhdysvaltojen markkinoille ainakin näin alkuvaiheessa. Silloin ei ollut tietoa milloin hybridin xDrive versiot tulevat Eurooppaan.
ex. G30 530e M-Sport -18 ex.F30 320i xDrive M-Sport -16 ex.F10 520d -12
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

No voi hevon sanonko mikä. Tuolla alla linkissä olisi samaa juttua kanssa mainittu. Mikä järki?!?! Haloo! xDrive on hävyttömän suosittu ja nyt sitten ykkösluokan hybridiä ei saa sillä. Jos tuo oikeasti pitää lopulta paikkaansa eikä kyseessä oli mikään 6 kk viivästymä, sanon kyllä että BMW on _niin_ sössinyt nämä elektromobiliteettipuolen kuviot kuin olla ja voi.

http://www.bimmertoday.de/2016/12/05/bm ... ug-hybrid/
Putin349
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 381
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 20:51
Auto: F10 LCI 520da M-Sport 2014
Paikkakunta: Tampere

Erittäin epäloogista.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Aulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 46
Liittynyt: 02 Loka 2014, 19:00
Auto: F30 320da xdrive -14
Z3 2.2i -03
Paikkakunta: Espoo

530e hybridin hinnat julkaistaan vasta maaliskuussa, näin eilen automyyjältä kuultuna.
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

Putin349 kirjoitti:Erittäin epäloogista.
Onhan Kanada markkina-alueena tietysti aika valtava vaikka pohjoismaihin verrattuna. Kyllä se xdrive varmasti jossain vaiheessa meillekin saadaan mutta jos nyt on jo autokuumetta pukannut, niin taitaa tulla aika pahasti pitkittynyt tauti.
static
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Joulu 2011, 18:49

Pohjasyynä lienee kapasiteettiongelmat. 330e menee todella hyvin kaupaksi, X1 hybridi pitäisi saada ulos ja se tullee myymään hyvin. Erilaisia variantteja ei vaan riitä globaalia kysyntää tyydyttämään.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Siltähän tuo vaikuttaa. Valinta joka selkeästi ohjaa kysyntää pois hybridistä.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Antore kirjoitti:
Putin349 kirjoitti:Erittäin epäloogista.
Onhan Kanada markkina-alueena tietysti aika valtava vaikka pohjoismaihin verrattuna. Kyllä se xdrive varmasti jossain vaiheessa meillekin saadaan mutta jos nyt on jo autokuumetta pukannut, niin taitaa tulla aika pahasti pitkittynyt tauti.
Kyse ei ole pelkästä Pohjoismaista vaan xDrive on hyvin suosittu myös muualla Euroopassa. En osaa sanoa Kanadan asioista tarkemmin, pitäisi tutkia, onko tilastoja olemassa. Kapasiteetti voi olla selitys, mutta todella huono sellainen...
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös itse hybridilaitteisto ole periaatteeltaan tasan samanlainen pitkittäiskoneisissa, oli sitten xDrive tai sDrive? Ja nelivedon palikat on melkein tai ihan samanlaiset oli auto hybridi tai ei. On tietysti oma työnsä testsata ja tyyppihyväksyttää jokainen variaatio erikseen, mutta tässä tapauksessa osat saisi ihan suoraan valmiista mallista.
Autotohtori
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09

Wonderi kirjoitti:Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös itse hybridilaitteisto ole periaatteeltaan tasan samanlainen pitkittäiskoneisissa, oli sitten xDrive tai sDrive? Ja nelivedon palikat on melkein tai ihan samanlaiset oli auto hybridi tai ei. On tietysti oma työnsä testsata ja tyyppihyväksyttää jokainen variaatio erikseen, mutta tässä tapauksessa osat saisi ihan suoraan valmiista mallista.
Entäs massa? Kuinka paljon nelivedosta tulee lisääpainoa jo valmiiksi raskaampaan hybridiin?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

Normi G30 520:ssä neliveto tuo 80 kg lisäpainoa, 520d / 520d xDrive (1615 kg / 1695 kg). 530i on takavetoisena myös 1615 kg mutta nelivetoisena 'vain' 1670 -> lisäpainoa 55 kg.
malinmip
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 15 Marras 2012, 11:55
Auto: M550dx F11, VW Polo BlueGT

Eikä siinä vielä kaikki, tässä toissaviikolla puhuin Walkenhorst Gruppen myyjälle Saksaan niin sanoi, että alunperin G3x sarjan farkku piti julkaista huhtikuussa.. no ei julkisteta, se on siirretty "määrittelemättömään ajankohtaan 2017" jota he eivät tiedä itsekään.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Antore kirjoitti:Normi G30 520:ssä neliveto tuo 80 kg lisäpainoa, 520d / 520d xDrive (1615 kg / 1695 kg)
Jos nyt ihan pilkkuja viilataan, niin vertailuun pitää ottaa automaatilla oleva 520dA (xDrive aina automaatti). Sitten tuota painoeroa on 60kg.
Aika samoissa tuo ero pyörii mallisarjojen kesken.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

Etkä edes viilaa pilkkua vaan hyvä tarkennus. Liian hätäisesti räknäsin noita omapainoja.
Autotohtori
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09

gestapo kirjoitti:
Antore kirjoitti:Normi G30 520:ssä neliveto tuo 80 kg lisäpainoa, 520d / 520d xDrive (1615 kg / 1695 kg)
Jos nyt ihan pilkkuja viilataan, niin vertailuun pitää ottaa automaatilla oleva 520dA (xDrive aina automaatti). Sitten tuota painoeroa on 60kg.
Aika samoissa tuo ero pyörii mallisarjojen kesken.
Painoero neli- ja takavedon välillä on siis samaa luokkaa kuin lihavalla ja laihalla kuljettajalla... :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Muutin autoni nelivetoiseksi, 520dA->520dA xDrive, ja juttelin autokauppiaani kanssa niitä näitä.
Autoni on jo viikolla 10 täällä. Luovutus ja samalla tuotanto nopeutunut n.4 viikolla.
Suomessa myydään G30:stä tällä hetkellä paremmin kuin muissa pohjoismaissa, ja tehdas on lisännyt kapasiteettia Suomeen.
Mahdollisesti muidenkin autot on aiemmin ilmoitettua nopeammin täällä. :thuup:
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

No nyt oli hyvä uutinen! Mulle luvatiin luovutus toukokuulle kun joulun aatonaattona tilasin. Kuukausi odotusajan vähenemiseen tekisi nannaa. Pitääpä jututtaa myyjää....

Hyvä valinta tuo nelikoksi muuttaminen. tuskin tulet katumaan :thuup:. Ainakin mulla nelikosta vajaa vetoiseen siistyminen olisi voinut pientä kadutusta aiheuttaa, toki mielipide-ja tarve asioita nämä. Tänäkin talvena mulla on nelivedolle ollut kovasti tarvetta, varsinkin viikonloppuisin koilismaan suunnalla mökilläni, jossa syrjätiet saatetaan aurata vasta vuorokausi lymimyräkän jälkeen :wassat:
Raaseri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 23:25

Tarkoitukseni ei ole hiekoittaa. Kilpailevan merkin myyjä kuitenkin oikein touhotti minulle viime perjantaina kuinka "parijonossa" marssii eemeliä tilaamaan entiset bemukuskit, kun eivät olleet ilahtuneita uudistuksen tasoon. En tiedä enkä ota kantaa asiaan, sorahtaa vain tuo saatavuuden parantaminen Suomeen. Tämän maan myyntimäärillä kun ollaan yleensä pinkan pohjimmaisena. Parille tutulle on V90set tulossa ja toimitus siirtynyt kuukausia eteenpäin kun Amerikka vetää ja kahmii Suomenkin kiintiöt. Tähtimerkillä on monessa mallissa jopa 10kk jonot samasta syystä.

Uskon että 5srj on erinomainen, mutta kilpailun läpi tsekanneena tuntuu entistä oudommalta miten maltilliseksi siinä jätettiin näkyvä muutos.

Olipa kiva suhata töihin, kun saatiin nelivetokeliä tällekin talvelle!
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Raaseri kirjoitti:Tarkoitukseni ei ole hiekoittaa. Kilpailevan merkin myyjä kuitenkin oikein touhotti minulle viime perjantaina kuinka "parijonossa" marssii eemeliä tilaamaan entiset bemukuskit
Itseasiassa ymmärrän tämän. Itselle pelkästään tuo Eemelin iso digitaalinen näyttö onnistui saamaan isomman wow-efektin kuin G30 :mad:

Muutos F10 --> G30 on tosiaan aika lievä; jos härsikisti pelkistää niin uutta on läpyskä-keskinäyttö. Nelivetosähköä pitkällä rangella ja halvalla hinnalla vaan kehiin niin alkaa kauppa käymään...
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Niin tai näin...Itselle valinta oli helppo G30 vs E-Class. Itse asiassa mulla oli vaihtoehtona josko laittais emelin, S90 vollekin kävi mielessä (korostan kävi-sanaa) ja sen kävin pikasesti koeajamassakin, mutta ei jatkoon, kumpikaan, noista kahesta mersu ennemmin, muttei siltikään. Mersua saan koko rahan edestä ässällä ajaessa, jopa enemman kuin uudella eemelillä, väittäisin.
Mersun infonäyttö pesee kyllä G30:sen vastaavan, mutta auton ulkonäössä mennään sata nolla bemarin eduksi. Eemeli on "pulla",etenkin perästä ja sivuprofiilista ja näin ollen pullamaisuus saa E:n näyttämään jopa luokkaansa pienemmältä. 5-series taas on heti dynaamisemman ja isonauton näköinen kuten tämän luokan auton kuuluukin olla.
Tässä linkkamallani videolla voi kukin itse nähdä miten asiat on: Jos video nyt sattus toimimaan...
[YouTube]https://www.youtube.com/watch?v=RFLIQrCfpuI[/YouTube]
Vastaa Viestiin