LCI 530d/535d -vaihteistot
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 26
- Liittynyt: 27 Kesä 2012, 18:34
- Auto: F31 320iA XDrive Sport Line
Onko otsikon malleissa sama vaihteisto? Lähinnä tekisi mieli hieman piristää 530d:tä, mutta voimalinjan kestävyys arveluttaa. Jos on sama aski molemmissa, ei silloin liene huolta?
Ex. E61 530dA LCI '08
Ex. E85 Z4 3.0i Roadster '03
Ex. E85 Z4 3.0i Roadster '03
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Ei ole sama aski. Mutta silti 530d:tä voi piristää, kyllä aski sen kestää jos kohtuuden rajoissa pysytään
(ts. ei vaihdeta x35d suuttimia ja otetaan vain sen verran tehoa että menee vielä päästöistä läpi).
(ts. ei vaihdeta x35d suuttimia ja otetaan vain sen verran tehoa että menee vielä päästöistä läpi).
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Kyllä 530d LCI:ssä että 535d LCI:ssä on sama automaattilaatikko. Minulla on 530xd LCI ja siinä ainakin on kyseinen loota.Major kirjoitti:Ei ole sama aski. Mutta silti 530d:tä voi piristää, kyllä aski sen kestää jos kohtuuden rajoissa pysytään
(ts. ei vaihdeta x35d suuttimia ja otetaan vain sen verran tehoa että menee vielä päästöistä läpi).
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=24&fg=05
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=24&fg=05
Kuten näet, laatikko on täsmälleen sama ZF 6HP26Z. Laatikko on speksattu kestämään 600 Nm vääntö mutta tuossa on kyllä ihan reilu marginaali eli enemmänkin voi ottaa. Tosin yli 600 Nm mentäessä laatikon ikä jo lyhentynee. Turvallisena vääntönä pidetään n. 620 Nm näille laatikoille vaikkakin näkyy monilla olevan x35d:stä puristettu jopa 700 Nm ja silti laatikko kestää.
Itse rajoittaisin väännön 600 Nm niin pysytään vaihteiston speksien sisällä.
Viimeksi muokannut baxtor, 19 Syys 2012, 23:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Realoem:n sivuilla on virhe, 535d:ssä on 6HP28. Lyöppä gookkellin 535d 6HP28 niin löytyy useampia 535d laatikoita...
Viimeksi muokannut Major, 19 Syys 2012, 23:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Laatikoiden osanumerot ainakin eroavat. Voiko tästä päätellä mitään? Vai onko mallikohtainen softa valmiiksi sisällä jolloin osanumerotkin luonnollisesti eroavat? Realoem:n perusteella momentinmuunnin ainakin näyttäisi olevan sama.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Tottakai askeissa on eroja. ZF on tehnyt ja myynyt tätä "uutta" 8-lovista automaattia jo monille eri auto merkeille ja erilaisille bensa ja diesel moottoreille. Ja varmaa on että niihin on myös tullut uusia softia ja versioita.
Niitä oli aluksi (2009) BMW:lle kahta eri mallia, muistaakseni 450 Nm ja 700 Nm kestäviä. Tämä on varmaankin vanhaa tietoa nyt.
Ja kohta tulee 9-vaihteinen laatikko. Ks lisää: http://www.zf.com/corporate/de/products ... ssion.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PS. Huomasin juuri että olen väärällä osastolla, sori. Mutta jääköön tämä tiedoksi.
Samalta ZF:n sivulta löytynee myös E60/61 6-lovisen tiedot, kunhan viitsii klikkailla.
Niitä oli aluksi (2009) BMW:lle kahta eri mallia, muistaakseni 450 Nm ja 700 Nm kestäviä. Tämä on varmaankin vanhaa tietoa nyt.
Ja kohta tulee 9-vaihteinen laatikko. Ks lisää: http://www.zf.com/corporate/de/products ... ssion.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PS. Huomasin juuri että olen väärällä osastolla, sori. Mutta jääköön tämä tiedoksi.
Samalta ZF:n sivulta löytynee myös E60/61 6-lovisen tiedot, kunhan viitsii klikkailla.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Lainaanpa vanhaa topikkia..
mites e61 530dX manuaalilaatikon/kytkimen kestävyys ja käyttöikä, onko odotettavissa ongelmia mikäli hieman piristää laitetta?
Jonkin verran laitteelle olisi tiedossa myös kärryn vetoa, mutta ei mitenkään jatkuvasti.
mites e61 530dX manuaalilaatikon/kytkimen kestävyys ja käyttöikä, onko odotettavissa ongelmia mikäli hieman piristää laitetta?
Jonkin verran laitteelle olisi tiedossa myös kärryn vetoa, mutta ei mitenkään jatkuvasti.
“An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.”
-Axel Oxenstierna
-Axel Oxenstierna