Puhallin toimii osittain

E90, E91, E92, E93
saperu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 07 Touko 2012, 16:59
Auto: Bmw 320d Touring -08 e91
Bmw 520d Touring -08 e61

Olisko jollain tietoa missä vika: 320d e91 puhallin toimii normaalisti silloin kun etulasille menevä puhalluspainike on päällä. Eli se painike josta saa puhalluksen täysille etulasille. Myöskin puhallus voimakkuutta pystyy säätämään. Sitten jos vaihtaa minkä tahansa muun puhallussuuntauksen päälle niin puhallin sammuu eikä myöskään puhallusvoimakkuus toimi. Meinaa jalat ja sivuikkunat jäätyä tällaisilla pakkasilla.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Akkujännite liian alhaalla, silloin sammuttaa kaikki muut puhaltimet. Lataa akku vai vaihda se.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
saperu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 07 Touko 2012, 16:59
Auto: Bmw 320d Touring -08 e91
Bmw 520d Touring -08 e61

Akun varaustaso näyttäisi olevan vähäinen, laitoin lataukseen. Kummallisinta tässä on se että akku on vain 2 kk vanha eikä ole tullut minkäänlaisia vikailmoituksia. Tosin nyt nollasi kellon sekä ajotietokoneen. Täytyypä katsoa aamulla uudestaan kun akku on latautunut. Ihmettelenpä vaan että mihin se virta on hävinnyt..
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Kai muuten tökkäsit laturin konehuoneeseen etkä peräkonttiin?
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
saperu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 07 Touko 2012, 16:59
Auto: Bmw 320d Touring -08 e91
Bmw 520d Touring -08 e61

Suoraan akkuun laitoin kiinni. Miksi konehuoneen puolelta??
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Itse en tiedä miksi mutta ladata pitäisi konehuoneen latauspaikoista. Itse teen niin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Pahoittelen lyhyestä viestistä, jäi vähän epäselväksi kun pikaisesti naputtelin.

Bemarissa on akkuvalvonta, joka tarkkailee myös latausta. Jos törkkää laturin kiinni suoraan akkuun, ei valvonta näe tätä latausvaihetta ja on sitten pihalla akun laskennallisesta varausasteesta ja saattaa siis edelleen sammutella laitteita tai tehdä jotain muuta jännää.

Siirrä laturi konehuoneen apusähköpisteisiin, ei ole iso vaiva :)
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
saperu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 07 Touko 2012, 16:59
Auto: Bmw 320d Touring -08 e91
Bmw 520d Touring -08 e61

Kiitos infosta, kävin vaihtamassa laturin konehuoneen puolelle.
Kummallista on kuitenkin että mihin uudesta akusta on virta hävinnyt...
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

saperu kirjoitti:Kiitos infosta, kävin vaihtamassa laturin konehuoneen puolelle.
Kummallista on kuitenkin että mihin uudesta akusta on virta hävinnyt...
Bemarin AGM-akku ottaa huonosti kylmänä virtaa ja akku minkä ostit, on voinut lojua pitkään liikkeessä ja varaus ollut jo uutena alhainen. Lataa se ja homma on ok.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
saperu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 07 Touko 2012, 16:59
Auto: Bmw 320d Touring -08 e91
Bmw 520d Touring -08 e61

Latasin toki akun täyteen silloin kun ostin sen ja sen jälkeen laitoin paikalleen. Samalla nollasin vikakoodit. Täytyypä seurata josko olisi johtunut pakkasesta.
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

saperu kirjoitti:Akun varaustaso näyttäisi olevan vähäinen, laitoin lataukseen. Kummallisinta tässä on se että akku on vain 2 kk vanha eikä ole tullut minkäänlaisia vikailmoituksia. Tosin nyt nollasi kellon sekä ajotietokoneen. Täytyypä katsoa aamulla uudestaan kun akku on latautunut. Ihmettelenpä vaan että mihin se virta on hävinnyt..
Ihan mielenkiinnosta minkä merkkinen ja tehoinen tuo "uusi" akku on? Agm vai tavallinen? Mm. Motonetin halpis lyijyakuissa on ollut susia heti asennuksen jälkeenkin. Ja varmaan muissakin halpiksissa. Onko Wepastoa? Paljon pätkäajoa ja Weba estää pakkasilla ehjänkin akun lataantumisen kunnolla täyteen.

Latausjännitteen vielä varuiksi mittaisin. Tyhjiltään ja kuormitettuna.
saperu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 07 Touko 2012, 16:59
Auto: Bmw 320d Touring -08 e91
Bmw 520d Touring -08 e61

Nyt en muista akun merkkiä ja veikkaisin että ihan tavallinen akku on. Spekseiltään vastaavanlainen kuin edellinen (alkuperäinen) akku oli. Eli ei ole "halpis akku". Voin joku päivä tsekata akun merkin. Autossa ei ole webastoa ja ajot on pääosin kaupunkiajoa mutta jonkin verran myös matkaa. Mites tuon latausjännitteen saa mitattua?
P.S. latasin akun konehuoneen puolelta ja nyt toimii taas.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Latausjännitteen saa parhaiten mitattua kun törkkää mittarin kiinni akun napoihin. Ajonaikainen tarkkailu vaatii pitkiä ja kiinnitettyjä piuhoja.

Niin joo, kun vaihdoit akun niin kai myös rekisteröit autolle akun vaihdon? Sekin kannattaa tehdä, ellet vielä tehnyt.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
saperu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 07 Touko 2012, 16:59
Auto: Bmw 320d Touring -08 e91
Bmw 520d Touring -08 e61

Ja taas tuli uutta infoa :) . En ole ikinä kuullutkaan että uusi akku täytyisi rekisteröidä autolle. Mites se tehdään?
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Aero kirjoitti:Latausjännitteen saa parhaiten mitattua kun törkkää mittarin kiinni akun napoihin. Ajonaikainen tarkkailu vaatii pitkiä ja kiinnitettyjä piuhoja.

Niin joo, kun vaihdoit akun niin kai myös rekisteröit autolle akun vaihdon? Sekin kannattaa tehdä, ellet vielä tehnyt.
Itse en tätä 3-sarjalaista oikein tunne,mutta onko E9X-sarjalaisissa akun koodaus/rekisteröinti mahdollisuutta? Vai vasta uudemmissa?

Entä saako tuota latausjännitettä kaivettua mittaristosta,kuten saman ikäluokan 5-sarjalaissa salavalikosta löytyy.
Silentti1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 10 Tammi 2017, 14:53
Auto: Bmw E90 320i 2005

Löytyy se sieltä mittariston salavalikosta tuo akun jännite ja jos autossa tuo ibs systeemi niin akku täytyy rekisteröidä että osaa jälleen ladata täyteen.. eli täytyy tehdä asiaan sopivalla ohjelmistolla

ww.bimmerscan.com/bmw-intelligent-battery-sensor-ibs/

http://www.schmiedmann.fi/cms/fi/bmw-hu ... ti-koodaus
Bmw E90 320i 2005
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Silentti1 kirjoitti:jos autossa tuo ibs systeemi niin akku täytyy rekisteröidä että osaa jälleen ladata täyteen.. eli täytyy tehdä asiaan sopivalla ohjelmistolla
Mutta löytyykö tuo älykaapeli tästä E91 korimallista? Se ei nyt vielä (ainakaan minulle) selvinnyt? Ja jos löytyy,niin löytyykö kaikista vuosimalleista? Pre LCI vs. LCI?

Ja eikö se mene niin päin,että jos uusi akku jätetään rekisteröimättä,niin sitä itseasiassa ladataan liikaa? Siis isommalla jännitteelä. Eli sen vanhan käytetyn akun spekseillä. Vai olenko ihan hakoteillä?
Silentti1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 10 Tammi 2017, 14:53
Auto: Bmw E90 320i 2005

Heguli31 kirjoitti:
Silentti1 kirjoitti:jos autossa tuo ibs systeemi niin akku täytyy rekisteröidä että osaa jälleen ladata täyteen.. eli täytyy tehdä asiaan sopivalla ohjelmistolla
Mutta löytyykö tuo älykaapeli tästä E91 korimallista? Se ei nyt vielä (ainakaan minulle) selvinnyt? Ja jos löytyy,niin löytyykö kaikista vuosimalleista? Pre LCI vs. LCI?

Ja eikö se mene niin päin,että jos uusi akku jätetään rekisteröimättä,niin sitä itseasiassa ladataan liikaa? Siis isommalla jännitteelä. Eli sen vanhan käytetyn akun spekseillä. Vai olenko ihan hakoteillä?
Mulla ei itsellä ole tuota ibs systeemiä 2005 E90 sessä ,mutta kun vertaa tuota linkin maakaapelia omaan niin selviää onko autossa ibs .

http://ww.bimmerscan.com/bmw-intelligen ... ensor-ibs/

Joo et ole hakoteillä asiassa , systeemi tarkastelee akun kuntoa ja sitä myöten voi myös ladata vanhan akun tiedoilla uutta liikaa...riippuen toki missä kunnossa vanha on ollut..
Bmw E90 320i 2005
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Heguli31 kirjoitti:Mutta löytyykö tuo älykaapeli tästä E91 korimallista? Se ei nyt vielä (ainakaan minulle) selvinnyt? Ja jos löytyy,niin löytyykö kaikista vuosimalleista? Pre LCI vs. LCI?
IBS tuli minun tietääkseni E9x:ään melko alkuvaiheessa, meikäläisen ex-2006:sta löytyi jo. Pitäisi tietääkseni löytyä varmuudella kysyjän '08:sta.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Vastaa Viestiin