E9X sekalaiset pikkukysymykset

E90, E91, E92, E93
null
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 21 Tammi 2017, 20:18

Toimiiko jollain tuo sadetunnistin järkevästin ? Tuntuu, ettei siitä ole mitään iloa.
e39:ssä tuo sentäs toimi kuin ajatus.

Tai sitten tuossa on jotain vikaa.
"Freude am fahren"
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

null kirjoitti:Toimiiko jollain tuo sadetunnistin järkevästin ? Tuntuu, ettei siitä ole mitään iloa.
e39:ssä tuo sentäs toimi kuin ajatus. Tai sitten tuossa on jotain vikaa.
Ainakin F-sarjassa se on tullut toimimaan yleensä kun on liuottimella putsannut tuulilasin. Joillakin on vaatinut jonkin asetuksen muuttamista koodaamalla, mutta veikkaan että liuottimella parantuu.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
awd-69
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Tammi 2015, 21:39

Pääsääntöisesti toimii oikein hyvin, pimeä ja tihkusade/kevytsade saa välillä toiminnon toimimaan puuttelisesti.
BMW F10 530 dA LCI ex: BMW E90 320 dA 2009
pmj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 219
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 11:40

E9x sarjoissa tuo "laiskistuu" ajan myötä. Vaatii tunnistimen resetoinnin. On varmaan ollu tälläkin foorumilla juttua siitä. Mulla myös toim E92:ssa huonosti. Resetoinnin jälkeen alkoi toimia hyvin.
null
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 21 Tammi 2017, 20:18

pmj kirjoitti:E9x sarjoissa tuo "laiskistuu" ajan myötä. Vaatii tunnistimen resetoinnin. On varmaan ollu tälläkin foorumilla juttua siitä. Mulla myös toim E92:ssa huonosti. Resetoinnin jälkeen alkoi toimia hyvin.
Oletan, että se on tuo RLS-Initialisation INPA:ssa ?
Noh, sen joka tapauksessa tein.
"Freude am fahren"
pmj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 219
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 11:40

^Tuota en osaa sanoa. Mutta tuo kuulostaa kyllä siltä että se vois se olla.
Mulle sen teki eräs btcf:n kaveri.
null
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 21 Tammi 2017, 20:18

pmj kirjoitti:^Tuota en osaa sanoa. Mutta tuo kuulostaa kyllä siltä että se vois se olla.
Mulle sen teki eräs btcf:n kaveri.
Täytyy seurailla tilannetta.
edit: Toimii nyt hienosti.
"Freude am fahren"
null
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 21 Tammi 2017, 20:18

Eli jarru tärinä vaivana.
Alunperinhän tuo ei täryyttänyt yhtään jarruttaessa, sitten se rupesi tekemään sitä joskus ja nyt koko ajan.
Pienessä nopeudessa tuo on sellaista aaltomaista.

Purin jarrut edestä ja takaa, herkistelin kaikki liikkuvat osat sekä puhdistelin kaikki pinnat. Ei mitään vaikutusta(!)
Taka päässä on suht uudet jarruhilppeet, edessä vanhat. Luultavastin tilaan vain suosiosta eteen uudet levyt + palat.

Levyjen heittoja en ole mitannut.

Mutta mitä valmistajaa tässä pitäisi suosia ? Mieluiten kerralla hyvät.

Edit. Vasen taka napa kiero --> vasen taka jarrulevy kiero. Niiden vaihdolla tärinät poissa.
Viimeksi muokannut null, 16 Huhti 2017, 18:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Freude am fahren"
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Tsekkaa vielä raidetangon sisäpäät. En meinannut itsekään uskoa kun jarrutärinäni löytyi sieltä hyvin pienen välyksen muodossa, mutta raidetangon vaihtamalla se lopulta helpotti.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
null
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 21 Tammi 2017, 20:18

Aero kirjoitti:Tsekkaa vielä raidetangon sisäpäät. En meinannut itsekään uskoa kun jarrutärinäni löytyi sieltä hyvin pienen välyksen muodossa, mutta raidetangon vaihtamalla se lopulta helpotti.
Tuo tärinä on tullut muutaman tuhannen kilometrin aikana, mutta täytyy tarkastaa nuo niveletkin.
"Freude am fahren"
aku1979
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Helmi 2015, 22:44

pmj kirjoitti:E9x sarjoissa tuo "laiskistuu" ajan myötä. Vaatii tunnistimen resetoinnin. On varmaan ollu tälläkin foorumilla juttua siitä. Mulla myös toim E92:ssa huonosti. Resetoinnin jälkeen alkoi toimia hyvin.
Mielenkiintoista! Tämä pitää kokeilla! Tällä hetkellä omassa automatiikka on lähes täysin hyödytön.
aku1979
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Helmi 2015, 22:44

Onko täällä kokemuksia jämäkämmistä kallistuksenvakaajista nelivedossa. Kiinnostaisi kokeilla e91 330xd -06:een.
aku1979
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 07 Helmi 2015, 22:44

Ilmestyi 4587 Fuel filter virhekoodi...nollauksen jälkeen tulee uudestaan. Olen vaihtanut filsun viime kesänä. Uusi osa on toki hankittu ja odottaa asennusta, mutta voihan vika varmaan olla muuallakin esim. lämmittimessä tai tankin pumpussa. Onko mitään kauhuskenaarioita / ohjeita mitä testata? Autona 330xd -06.

Unohtui mainita,että koodi ei aiheuta mielestäni mitään oireita. Tosin, kun vaihdoin filsun edellisenä kesänä, auto vastasi n. viikon verran paremmin kaasuun alakierroksilla.
Hesemonni
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 17 Helmi 2015, 14:31
Auto: BMW 520d xdrive touring
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Onko N54 moottori niin herkkä hajoamaan, kuin huhut kertovat?

~100tkm ajettu '335 avo olisi kiikarissa kesä- / harrasteautoksi. Aluksi oletin autossa olevan N55, mutta vaikka oli myöhään vuonna 09 rekisteröity, niin VIN:n perusteella olikin N54.
ccxr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Kesä 2017, 21:21
Auto: E92 325i

Tämä HVA nakutus vissiin kuuluu N52B25 bensakoneessa sarjaan, että "kuuluu koneen ominaisuuksiin"?

https://www.youtube.com/watch?v=K49ZRdinEVs

Melko nolo ominaisuus kun kuulostaa pahemmalta kuin edellinen diesel-mercedekseni
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

ccxr kirjoitti:Tämä HVA nakutus vissiin kuuluu N52B25 bensakoneessa sarjaan, että "kuuluu koneen ominaisuuksiin"?

https://www.youtube.com/watch?v=K49ZRdinEVs

Melko nolo ominaisuus kun kuulostaa pahemmalta kuin edellinen diesel-mercedekseni
Kyllä se valitettavasti näin on.
Avatar
alpin_sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
Auto: 320i E90
Paikkakunta: Lohja

aku1979 kirjoitti:Onko täällä kokemuksia jämäkämmistä kallistuksenvakaajista nelivedossa. Kiinnostaisi kokeilla e91 330xd -06:een.
Mun kokemukset ovat vain takavetoisesta: tykkään kovasti! Tietyö ym kohdissa tulee ajettua entistäkin hitaammin, mutta hyväkuntoisilla mutkapätkillä ovat varsinaista herkkua :thup:
Tietty jos päivittäiseen ajoon kuuluu nupukivillä tai muilla surkeilla teillä ajoa, eivät ole paras valinta.
null
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 21 Tammi 2017, 20:18

Ongelmana tuulen vihellys n. 120km/h nopeudessa, joka ei kuulu aina ja voi hävitä vähän kuinka sattuu. Onko muilla kokemusta/mahdollisestin korjausta asiaan ?

edit. Vihellys on selvästin kuultavissa kuskinpaikalta, muttei taka penkiltä.

Äänen olen paikallistanut kuskinpuolen a-pilarin tietämille.
"Freude am fahren"
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Tarkista tässä järjestyksessä (yleinen lista, ei bemarikeskeinen):
-Ikkuna on oikeasti kiinni (joo, perusasia, mutta jää joskus hoksaamatta, btdt)
-Pyyhkijä ei vislaa (tämän huomaa siitä, että ääni loppuu pyyhkäisyn ajaksi)
-Oven tiivisteet ovat kunnossa ja kohdillaan (ovi auki, silmä käteen ja tutkimaan)
-Oven saranat ei lonksu avatessa, vaan ovi pysyy saranapäästä paikoillaan
-Oven asento on kohdallaan (saumat asettuvat siististi, luontevasti ja tasaisesti, ovi sulkeutuu ja avautuu kevyesti ja tiivisteiden väliin ei jää rakoa)
-Tuulilasin liimaus ja listat on kunnossa (teippaa vaikka se vasen reuna umpinaiseksi - jos sillä ääni häipyy, vislari löytyi)
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Aero kirjoitti:Tarkista tässä järjestyksessä (yleinen lista, ei bemarikeskeinen):
-Ikkuna on oikeasti kiinni (joo, perusasia, mutta jää joskus hoksaamatta, btdt)
-Pyyhkijä ei vislaa (tämän huomaa siitä, että ääni loppuu pyyhkäisyn ajaksi)
-Oven tiivisteet ovat kunnossa ja kohdillaan (ovi auki, silmä käteen ja tutkimaan)
-Oven saranat ei lonksu avatessa, vaan ovi pysyy saranapäästä paikoillaan
-Oven asento on kohdallaan (saumat asettuvat siististi, luontevasti ja tasaisesti, ovi sulkeutuu ja avautuu kevyesti ja tiivisteiden väliin ei jää rakoa)
-Tuulilasin liimaus ja listat on kunnossa (teippaa vaikka se vasen reuna umpinaiseksi - jos sillä ääni häipyy, vislari löytyi)
Ja eikös joku puhunut että peili vislaisi, eli sitähän kannattaisi vaikka teipata jotenkin niin selviää vislaako se vai onko joku muu. Mites etuikkunan listat, onko tiiviin näköiset?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vastaa Viestiin