G30 5-sarja tilaukset

G30, G31
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Markku J kirjoitti:Kiitos 530e:n maskikuvasta. Eipä tuo oikein hyvältä näytä ja minulla se jäi tilauksesta poistamatta, mutta ehkä siihen tottuu. Miten tuo säleikkö mahtaa aueta, kun jäähdytystä tarvitaan ?
Kun maski on auki, niin siniset yksityiskohdat on piilossa, ei mitään eroa normaaliin.

Mun mielestä näyttää livenä hyvältä, mutta ei sovi kaikkiin väreihin. Joka tapauksessa ei tuota huomaa kauempaa tai monestakaan kulmasta ellei erikseen tutki.

Parhaimmillaan luo sinertävää hohtoa munuaisiin, aika paljon valosta riippuen

Kuva
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

gestapo kirjoitti:Onneksi Luxury/ Sport Lineen tulee normikumit eikä RunFlatteja.
Mutta vain pakettiin kuuluvaan vanne vaihtoehtoon.
Näin on ja runflatit saa noihinkin jos haluaa, minä en halua ja mulle tuleekin luxuryn 18" pakettiin kuuluva vanne normikumeilla. Toivottavasti renkaat olis merkkiä Continental tai Michelin. M-sport ja jotkin vannepaketit sisältää runcrapit :dumb: .
Sod-3 kirjoitti:Kävin tuossa ajelulla wetterin pihalla torstaina ja siellä seisoi 520d joka näytti ihan sinun spekseihin sopivalta. Kuvankin otin. On vaan toisessa laitteessa enkä saa sitä tähän lisättyä nyt. Mutta musta luxury konjakkinahkoilla se oli
Ahaa, kuva olis tosiaan kiva. Kävin viestisi huomattuani pyörähtämässä wetterillä, mutta en nähnyt pihalla muuta kuin esittely G30:n. Kävin myös siinä vastapäisessä, k-raudan puoleisen liikkeen pihalla, jossa on monesti säilössä uusia autoja. Wetterin sisäpihalla olevalle aidatulle alueelle en päässyt kun liike oli jo kiinni.
Kurkkasitko auton sisälle ja jos kurkkasit, niin mitkä puusomisteet autossa oli?
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

bfi1864 kirjoitti:Mahtava tuuri faijalla tämän G30:n toimituksen kanssa:

Tilattu 13.12.16, toimitusarvio vko 17.
Valmistettu 16.3.17
Soitto myyjältä 19.4.17 auto Hangossa, mutta toimitus myöhästyy mahdollisesti, koska autoon vaihdettava tuulilasi (Hangossa?) ennen toimitusta jämylle.. mennyt halki kuljetuksen(?) aikana (kuva).
Muita vauriota ei ole.
Harmillinen juttu. Mitä mun Bemareihin on tuulilaseja vaihdettu merkkiliikkeessä, niin eivät ole poikenneet alkuperäisestä tehtaalla asennetusta lasista.
Autotohtori
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09

lnaukkar kirjoitti:Löysin vahingossa Tallinnasta 530e auton ja näin vihdoin iPerformance yksityiskohdat livenä.

sport line munuaisten kanssa näyttää tältä.

Kuva
Onko niin, että Suomeen ei oo viittitty tuoda ainoatakaan 530e-mallia nähtäväksi?
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

Mosku kirjoitti:
bfi1864 kirjoitti:Mahtava tuuri faijalla tämän G30:n toimituksen kanssa:

Tilattu 13.12.16, toimitusarvio vko 17.
Valmistettu 16.3.17
Soitto myyjältä 19.4.17 auto Hangossa, mutta toimitus myöhästyy mahdollisesti, koska autoon vaihdettava tuulilasi (Hangossa?) ennen toimitusta jämylle.. mennyt halki kuljetuksen(?) aikana (kuva).
Muita vauriota ei ole.
Harmillinen juttu. Mitä mun Bemareihin on tuulilaseja vaihdettu merkkiliikkeessä, niin eivät ole poikenneet alkuperäisestä tehtaalla asennetusta lasista.
No niin on, mutta aika hyvin alkuperäinen aikatauluarvio on pitänyt.
Hyvä kuulla, mulla vaihdettu aikanaan E91:een autokeskuksella lasi ja ei siinä mitään huomautettavaa ollut.
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

Tämä runflat- kammo.
Onko ne nykyään todellakin niin huonot?
Ei mulla ainakaan valittamista ole 18" rft- Potenzoissa vrt normikumeihin aiemmissa?
Autotohtori
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09

bfi1864 kirjoitti:Tämä runflat- kammo.
Onko ne nykyään todellakin niin huonot?
Ei mulla ainakaan valittamista ole 18" rft- Potenzoissa vrt normikumeihin aiemmissa?
Eivät ole, veikkaan että täälläkin moni rf-pelkoisista ei sokkotretissä ajettaessa huomaisi. Puhutaan paljon esim. melusta, mutta erot 1-2 db:n luokkaa, epäilen erottavatko eroa oikeasti...
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Mosku kirjoitti:
gestapo kirjoitti:Onneksi Luxury/ Sport Lineen tulee normikumit eikä RunFlatteja.
Mutta vain pakettiin kuuluvaan vanne vaihtoehtoon.
Näin on ja runflatit saa noihinkin jos haluaa, minä en halua ja mulle tuleekin luxuryn 18" pakettiin kuuluva vanne normikumeilla. Toivottavasti renkaat olis merkkiä Continental tai Michelin. M-sport ja jotkin vannepaketit sisältää runcrapit :dumb: .
Sod-3 kirjoitti:Kävin tuossa ajelulla wetterin pihalla torstaina ja siellä seisoi 520d joka näytti ihan sinun spekseihin sopivalta. Kuvankin otin. On vaan toisessa laitteessa enkä saa sitä tähän lisättyä nyt. Mutta musta luxury konjakkinahkoilla se oli
Ahaa, kuva olis tosiaan kiva. Kävin viestisi huomattuani pyörähtämässä wetterillä, mutta en nähnyt pihalla muuta kuin esittely G30:n. Kävin myös siinä vastapäisessä, k-raudan puoleisen liikkeen pihalla, jossa on monesti säilössä uusia autoja. Wetterin sisäpihalla olevalle aidatulle alueelle en päässyt kun liike oli jo kiinni.
Kurkkasitko auton sisälle ja jos kurkkasit, niin mitkä puusomisteet autossa oli?
Tässäpä kuva. Sisälle en kurkannut..
IMG_20170423_154620.jpg
IMG_20170423_154620.jpg (556.76 KiB) Katsottu 12337 kertaa
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Kyllä ne vaan ahtaaseen väliin nuo autot ajaa...
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Autotohtori kirjoitti:
bfi1864 kirjoitti:Tämä runflat- kammo.
Onko ne nykyään todellakin niin huonot?
Ei mulla ainakaan valittamista ole 18" rft- Potenzoissa vrt normikumeihin aiemmissa?
Eivät ole, veikkaan että täälläkin moni rf-pelkoisista ei sokkotretissä ajettaessa huomaisi. Puhutaan paljon esim. melusta, mutta erot 1-2 db:n luokkaa, epäilen erottavatko eroa oikeasti...
Tuo pari db:n ero melussa kuuluu kyllä hyvin selvästi , jäykkä rengas välittää tienpinnan karkeuden sisään todella häiritsevästi. RF pilaa auton kuin auton , ei ole jyrinän keskellä paljon premiumista tietoa.
Autotohtori
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09

melperri kirjoitti:
Autotohtori kirjoitti:
bfi1864 kirjoitti:Tämä runflat- kammo.
Onko ne nykyään todellakin niin huonot?
Ei mulla ainakaan valittamista ole 18" rft- Potenzoissa vrt normikumeihin aiemmissa?
Eivät ole, veikkaan että täälläkin moni rf-pelkoisista ei sokkotretissä ajettaessa huomaisi. Puhutaan paljon esim. melusta, mutta erot 1-2 db:n luokkaa, epäilen erottavatko eroa oikeasti...
Tuo pari db:n ero melussa kuuluu kyllä hyvin selvästi , jäykkä rengas välittää tienpinnan karkeuden sisään todella häiritsevästi. RF pilaa auton kuin auton , ei ole jyrinän keskellä paljon premiumista tietoa.
Asiahan selviäisi, jos ajaisi samalla autolla peräkkäin saman reitin "sokkotestinä"... harva näin on oikeasti kukaan testannut...
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Ruuvasin vaimon F11 alle juurikin sen m-psort setin, eli 245/45-18 & 275/40-18. Pirelli P7 cinturato runflat. Näppituntuma edellisiin, non-rf kesärenkaisiin on, että alle satasen nopeuksissa melua ei rekisteröi mitenkään erityisesti, mutta motarivauhdeissa semmonen ontto jollotus kuuluu, kun sitä osaa skeptisesti kuunnella.

Suurin ylläri oli, ettei vetelyä esiinny. Lieneekö tosiaan niin, että tässä vuosien mittaan rf-kumeista on saatu hiukan parempia? Enivei, noiden kanssa kyllä eletään. Ja hyvännäköinenhän tuo staggered setti on touringinkin alla.

Jos joku haluaa vertailla omaa F11, jossa on normikumit, niin mä oon messissä.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Juha: Oliko minkä ikäset noi Pirellit? Pirellit on kyllä ajoltaan olleet ihan kelpoja. Mulla oli F30:ssa noi P7:t ja auto oli hyvä ajaa. Tosin ne vaihdettiin melko pian pois kun luultiin, että renkaista johtuu ratin tärinät. Autoon tuli Dunlopin RFT ja ne oli ajoltaan ehken huonommat mutta olivat selkeästi hiljaisemmat. Autossa ehti olla kiinni Hakka Blackit myös. Rehellisesti sanottuna Noksut eivät olleet juurikaan hiljaisemmat kuin noin Dunlopitkaan.

Katselin noita Pirellin speksejä ja niihin on tainnut tulla viime aikoina jotain parannusta kun ohiajomelu on kohtuullisen alhainen. Jämylle tuli samassa lastissa kolme samanlaista autoa ja kaikissa oli samaiset Pirellit. Halliautossakin oli Pirellit. Eli kohtuu paljon noita tulee myös noilla P7:lla.
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Sod-3 kirjoitti:Tässäpä kuva. Sisälle en kurkannut..
Kiitos kuvasta! Näyttäis kyllä niin paljon mun autolta. Vetokoukkukin näkyy osittain tuolta puskurin alta. Tosin voihan olla, että jollekin on tulossa lähes identtinen auto ja kun myyjäkään ei ole informoinut mitään mulle niin en tiedä. kuullostellaan...
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

Tuulilasivauriosta huolimatta, auto näyttää muuten toivontunlaiselta :thuup:
Liitteet
g30_530xia_1.jpg
g30_530xia_1.jpg (116.81 KiB) Katsottu 11959 kertaa
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

bfi1864 kirjoitti:Tuulilasivauriosta huolimatta, auto näyttää muuten toivontunlaiselta :thuup:
Onko tuulilasi kokonaan halki? Edellisessä kuvassa näytti aika lyhyeltä se halkeama, joten pelkkä korjauskin voisi onnistua eikä korjattu kohta edes jää näkökenttään. Olisi paljon parempi ratkaisu kuin lasin vaihto...
Onko tuo jo paikallisella merkkiliikkeellä ja he sitten vaihtavat sen lasin vai joko se vaihdettiin?
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

TJJ kirjoitti:
bfi1864 kirjoitti:Tuulilasivauriosta huolimatta, auto näyttää muuten toivontunlaiselta :thuup:
Onko tuulilasi kokonaan halki? Edellisessä kuvassa näytti aika lyhyeltä se halkeama, joten pelkkä korjauskin voisi onnistua eikä korjattu kohta edes jää näkökenttään. Olisi paljon parempi ratkaisu kuin lasin vaihto...
Onko tuo jo paikallisella merkkiliikkeellä ja he sitten vaihtavat sen lasin vai joko se vaihdettiin?
Käsittääkseni lasi on halki vain yläosastaan keskeltä lyhyeltä matkalta. Lasi vaihdetaan kokonaan ja vieläpä Hangossa, koska eivät suostu toimittamaan autoa jälleenmyyjälle ennen kuin lasi on vaihdettu. Faija yritti josko vaihdettaisiin Jämyllä, jotta toimitus nopeutuisi, mutta tähän ei suostuttu ymmärtääkseni.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Bemmisti kirjoitti:Juha: Oliko minkä ikäset noi Pirellit? Pirellit on kyllä ajoltaan olleet ihan kelpoja. Mulla oli F30:ssa noi P7:t ja auto oli hyvä ajaa. Tosin ne vaihdettiin melko pian pois kun luultiin, että renkaista johtuu ratin tärinät. Autoon tuli Dunlopin RFT ja ne oli ajoltaan ehken huonommat mutta olivat selkeästi hiljaisemmat. Autossa ehti olla kiinni Hakka Blackit myös. Rehellisesti sanottuna Noksut eivät olleet juurikaan hiljaisemmat kuin noin Dunlopitkaan.

Katselin noita Pirellin speksejä ja niihin on tainnut tulla viime aikoina jotain parannusta kun ohiajomelu on kohtuullisen alhainen. Jämylle tuli samassa lastissa kolme samanlaista autoa ja kaikissa oli samaiset Pirellit. Halliautossakin oli Pirellit. Eli kohtuu paljon noita tulee myös noilla P7:lla.
DOT on 3416
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Harttza
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 23 Helmi 2017, 10:03
Auto: 530e -19

Auto Hangossa , myyjän mukaan viikon 17 lopulla noudettavissa . Kaupat tein helmikuussa . Kiitos Käyttöauto Kokkola .
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Autotohtori kirjoitti:Onko niin, että Suomeen ei oo viittitty tuoda ainoatakaan 530e-mallia nähtäväksi?
Hertsikan Laakkosella on 530e, mutta ei taida vielä olla "virallisesti" esittelyssä..
Vastaa Viestiin