Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 671
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 01 Joulu 2018, 13:15

^Sanoo mies, jolla Celticin softa autossa :) Softia on varmasti korjattu, mutta ei nuo Suomen "päämiehet" edelleenkään mitään sulle maksa, jos autos paskoo niiden takia. Vai luuletko, että jollain läppärikaverilla (tilikauden tulos 4 k€, osoite postilokerossa jne. ja ihan selkee "aputoiminimi" jonka voi pistää kii jos ykskin ongelma tulee) on varaa tosta noin vaan pistää joku 5-15 k€ händyyn "joo sori kun meni rikki, tässä rahat ole hyvä niin saat uuden moottorin." Katot verrokiks vaikka tästä vähä mallia pidemmän linjan ammattilaisista https://www.asiakastieto.fi/yritykset/f ... loustiedot .

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 108
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 03 Joulu 2018, 13:55

masaf1 kirjoitti:
01 Joulu 2018, 13:15
^Sanoo mies, jolla Celticin softa autossa :) Softia on varmasti korjattu, mutta ei nuo Suomen "päämiehet" edelleenkään mitään sulle maksa, jos autos paskoo niiden takia. Vai luuletko, että jollain läppärikaverilla (tilikauden tulos 4 k€, osoite postilokerossa jne. ja ihan selkee "aputoiminimi" jonka voi pistää kii jos ykskin ongelma tulee) on varaa tosta noin vaan pistää joku 5-15 k€ händyyn "joo sori kun meni rikki, tässä rahat ole hyvä niin saat uuden moottorin." Katot verrokiks vaikka tästä vähä mallia pidemmän linjan ammattilaisista https://www.asiakastieto.fi/yritykset/f ... loustiedot .
Tuleeko tästä nyt ymmärtää että nämä Turbotecin herrat eivät "pasko autoa" tai antavat sen "5-15k€ händyyn" jos jotain moottorille tapahtuisi softan takia? Puhut siis kokemuksesta?
Millaista ohjelmaa heillä olisi tarjota?

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 108
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 03 Joulu 2018, 13:57

salmol kirjoitti:
01 Joulu 2018, 11:32
masaf1 kirjoitti:
01 Joulu 2018, 11:30
Lähtökohtaisesti kiertäisin kaikki Celtic tuningit kaukaa. Aika hemmetin lyhyt muisti porukoilla, vastahan noi pisti vajaa pari vuotta sitten useempia F30 320i kansia solmuun kun mainostivat, että saa samat tehot ku 328i:stä kun sama kone (vaikkei ole). Kuka uskaltaa ottaa sen 273 heppaa tosta x30e polttomoottorista eli vielä +30 hp enempi ku ennen ns. x20i->x28i, onnea vaan matkaan...
Ja kahdessa vuodessahan ohjelmat eivät yhtään kehity. Ihan samat softat kuin kaksi vuotta sitten. :lol:
Kysehän on myös tyystin eri moottoreista. N20 ja B48.
B48 on 330e ja 530e voimalinjoissa perusvireessä ja siten varsin maltillinen tämän hetken kaksilitraisiin verraten (esim. VW:n moottorit).
BMW ottaa itse B48 moottorista 400Nm vääntöä ja 255hp tehoa joten 330e:n 184hp ja 290Nm on kyllä varsin mietoa.
Toki moottoreissa on mekaanisia eroja männissä yms. Mutta peruskomponentit ovat kyllä selkeästi vahvempia kuin vanhoissa N20 sarjan koneissa.
Toki moottoriin koskeminen on aina omaa riskin ottoa, mutta en nyt ihan näin dramaattisena asiaa koe.

toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 271
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 330e

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja toukopouko » 03 Joulu 2018, 14:28

salmol kirjoitti:
01 Joulu 2018, 11:32
Ja kahdessa vuodessahan ohjelmat eivät yhtään kehity. Ihan samat softat kuin kaksi vuotta sitten. :lol:
Kehittyy tai ei kehity. Fiksummallehan tuo keissi kertoo faktana sen etteivät nämä puoskarit selkeästikään tiedä mitä tekevät.

Vai olisko nämä parissa vuodessa oppineet jotain? Sen varaanko tässä nyt luotetaan? :lol:
BMW 330e 2016 - kulutus Kuva

*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
Paikkakunta: LU

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja *Ari* » 03 Joulu 2018, 17:02

Juuri pari viikkoa sitten käytiin vastaava keksustelu läpi softaajista, ja taas samat pulinat toisessa paikassa. Jossain tikittää aikapommi jos pelkällä softaamisella kasvatetaan tehoja noin kolmanneksen verran, se joka uskoo että pata pysyy nipussa pitkääkin niin onnea vaan valitsemalle tiellä. Ja onnea myös sille joka joskus ostaa kyseisen auton, joka myyntihetkellä on todennäköisesti softattu vakioksi ja uusi omistaja autuaan tietämätön mitä kone on kokenut.

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 925
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: 128i E88
9000 CD
350i DHC
159 Berlina
Paikkakunta: Janakkala

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja Aero » 03 Joulu 2018, 18:28

Hybridin softausta miettisin kotvan pidempään kuin "normaalin" auton softaamista. En niinkään siksi, että sähköpuolen toiminta arveluttaisi, vaan siksi, että kun näissä malleissa polttomoottori ei pyöri jatkuvasti vaan mm. lähtee mukaan tehoa tarvittaessa. Vaikka moottorissa ilmeisesti kiertää akkujen jäähdytysneste tuomassa peruslämpöä, niin sen enempää moottori kuin sen öljykään ei ole kovinkaan optimilämmöissä noissa tilanteissa.

Mitä todennäköisimmin BMW on miettinyt asiaa vähän pidempään kuin 2 minuuttia ja ottanut sen huomioon tavalla tai toisella (rajoittaa tehoa ja/tai läpän avautumisvauhtia lämpötilan perusteella tms), mutta etenkään äärirajoille vedetystä virisoftasta en olisi niin varma. Pelkän polttomoottorin kanssa on helppo olla polkematta ennenkö moottori on lämmin, mutta hybridivoimalinjan kanssa on todennäköisesti helpompi herpaantua.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 108
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 04 Joulu 2018, 07:54

Aero kirjoitti:
03 Joulu 2018, 18:28
Hybridin softausta miettisin kotvan pidempään kuin "normaalin" auton softaamista. En niinkään siksi, että sähköpuolen toiminta arveluttaisi, vaan siksi, että kun näissä malleissa polttomoottori ei pyöri jatkuvasti vaan mm. lähtee mukaan tehoa tarvittaessa. Vaikka moottorissa ilmeisesti kiertää akkujen jäähdytysneste tuomassa peruslämpöä, niin sen enempää moottori kuin sen öljykään ei ole kovinkaan optimilämmöissä noissa tilanteissa.

Mitä todennäköisimmin BMW on miettinyt asiaa vähän pidempään kuin 2 minuuttia ja ottanut sen huomioon tavalla tai toisella (rajoittaa tehoa ja/tai läpän avautumisvauhtia lämpötilan perusteella tms), mutta etenkään äärirajoille vedetystä virisoftasta en olisi niin varma. Pelkän polttomoottorin kanssa on helppo olla polkematta ennenkö moottori on lämmin, mutta hybridivoimalinjan kanssa on todennäköisesti helpompi herpaantua.
Tuota malttia kylmän koneen kuormitukseen itsekin mietin erityisesti näin talvikelien puskiessa päälle (siis ihan perusvireessäkin).
Toisaalta hybridin moottori on käytössä paljon harvemmin kuin "normaalin" auton, joten mekaanista kulumista tapahtuu vähemmän.
Toki käynnistyksiä on enemmän ja sehän tunnetusti kuluttaa moottoria. Ota nyt sitten loppupelissä näistä selvää.

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 671
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 04 Joulu 2018, 08:35

*Ari* kirjoitti:
03 Joulu 2018, 17:02
Juuri pari viikkoa sitten käytiin vastaava keksustelu läpi softaajista, ja taas samat pulinat toisessa paikassa.
OT: No mutta se on nimimerkki salmol... Sillä on nyt Celticin softa niin se on yhtä kuin maailman paras ja kun sopii 420d:hen niin sopii x30e:kin. Simppeliä.

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3985
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja salmol » 04 Joulu 2018, 09:59

masaf1 kirjoitti:
04 Joulu 2018, 08:35
*Ari* kirjoitti:
03 Joulu 2018, 17:02
Juuri pari viikkoa sitten käytiin vastaava keksustelu läpi softaajista, ja taas samat pulinat toisessa paikassa.
OT: No mutta se on nimimerkki salmol... Sillä on nyt Celticin softa niin se on yhtä kuin maailman paras ja kun sopii 420d:hen niin sopii x30e:kin. Simppeliä.
Mulla ei Masaf1 ole kuule enää mitään softaa eikä autoa. On ollut Tuikku ja Celtic, joten jotain kokemusta on ja mitään ei hajonnut. Älä viitsi trollata täällä vaan homma softa tai ole hommaamatta, mutta älä jauha paskaa koko ajan. Nimeä nyt vaikka tänä vuonna joku auto joka on levinnyt Celticin softan takia.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 671
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 04 Joulu 2018, 12:43

No sit vaan juoksu- tai fillarifoorumille siitä trollaamaan :D

*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
Paikkakunta: LU

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja *Ari* » 04 Joulu 2018, 17:56

salmol kirjoitti:
04 Joulu 2018, 09:59
Mulla ei Masaf1 ole kuule enää mitään softaa eikä autoa. On ollut Tuikku ja Celtic, joten jotain kokemusta on ja mitään ei hajonnut.
Et sitten paljoa kerennyt ajamaan tolla softalla ja autolla mutta kardaanin rättinvelen kanssa ainakin oli ongelmia. Se että ajaa jollain softalla sen muutamankymmentätonnia, ei vielä kerro softan aiheuttamista rasituksista mitään. Parisataatonnia alkaa jo kertoa mitä rasituksia softat oikeasti tekee auton tekniikalle, huutelisin vasta tuollaisten kokemusten jälkeen softan hyvyydestä ja siitä että mitään ei hajonnut.

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3985
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja salmol » 04 Joulu 2018, 20:53

*Ari* kirjoitti:
04 Joulu 2018, 17:56
salmol kirjoitti:
04 Joulu 2018, 09:59
Mulla ei Masaf1 ole kuule enää mitään softaa eikä autoa. On ollut Tuikku ja Celtic, joten jotain kokemusta on ja mitään ei hajonnut.
Et sitten paljoa kerennyt ajamaan tolla softalla ja autolla mutta kardaanin rättinvelen kanssa ainakin oli ongelmia. Se että ajaa jollain softalla sen muutamankymmentätonnia, ei vielä kerro softan aiheuttamista rasituksista mitään. Parisataatonnia alkaa jo kertoa mitä rasituksia softat oikeasti tekee auton tekniikalle, huutelisin vasta tuollaisten kokemusten jälkeen softan hyvyydestä ja siitä että mitään ei hajonnut.
Jos ymmärtäisit lukemasi, niin ostin auton 39 tkm ajettuna ja silloin oli rättinivel rikki. Softasin auton vasta tuon jälkeen. Huutele itse sitten kun kokemuksia on.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
Paikkakunta: LU

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja *Ari* » 05 Joulu 2018, 06:25

Ei tässä mitään huudella, halutaan kuulla faktoja pitkäaikaisista kokemuksista todellisien tehosoftien vaikutuksista tekniikan kestoon. Tätä kokemusta sulla ei ole vähäisten kilsojen takia joten jätän juttusi omaan arvoon.

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3985
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja salmol » 05 Joulu 2018, 07:18

*Ari* kirjoitti:
05 Joulu 2018, 06:25
Ei tässä mitään huudella, halutaan kuulla faktoja pitkäaikaisista kokemuksista todellisien tehosoftien vaikutuksista tekniikan kestoon. Tätä kokemusta sulla ei ole vähäisten kilsojen takia joten jätän juttusi omaan arvoon.
Tuikun softalla noin 70 tkm ja Celticillä 25 tkm, joten melkein sata tuhatta kilometriä. Mutta ei tosiaan sitä 200-300tkm, jolloin ehkä paremmin selviää, että hajoaako jotain. Täytyy nyt vaan sanoa, että tuo vajaa sata tuhatta oli kyllä paljon mielyttävämpää softalla, kuin jos sitä ei olisi ollut.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 108
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 05 Joulu 2018, 14:10

salmol kirjoitti:
05 Joulu 2018, 07:18
*Ari* kirjoitti:
05 Joulu 2018, 06:25
Ei tässä mitään huudella, halutaan kuulla faktoja pitkäaikaisista kokemuksista todellisien tehosoftien vaikutuksista tekniikan kestoon. Tätä kokemusta sulla ei ole vähäisten kilsojen takia joten jätän juttusi omaan arvoon.
Tuikun softalla noin 70 tkm ja Celticillä 25 tkm, joten melkein sata tuhatta kilometriä. Mutta ei tosiaan sitä 200-300tkm, jolloin ehkä paremmin selviää, että hajoaako jotain. Täytyy nyt vaan sanoa, että tuo vajaa sata tuhatta oli kyllä paljon mielyttävämpää softalla, kuin jos sitä ei olisi ollut.
Eli tästä kaikesta voinee vetää johtopäätöksen että uudenkarheassa autossa softan käyttö ei 100tkm asti aiheuta normaalissa käytössä huolia.
Käytetyn auton ostohan on aina riskinottoa. Koskaan ei tiedä mitä edellinen omistaja on sillä tehnyt. Tiedä sitten kumpi on isompaa riskeeraamista, uuden auton softaus vai 150tkm ajetun auton osto... Kukin tehköön omat johtopäätöksensä.

masaf1 wrote: ↑
01 Dec 2018, 13:15
^Sanoo mies, jolla Celticin softa autossa :) Softia on varmasti korjattu, mutta ei nuo Suomen "päämiehet" edelleenkään mitään sulle maksa, jos autos paskoo niiden takia. Vai luuletko, että jollain läppärikaverilla (tilikauden tulos 4 k€, osoite postilokerossa jne. ja ihan selkee "aputoiminimi" jonka voi pistää kii jos ykskin ongelma tulee) on varaa tosta noin vaan pistää joku 5-15 k€ händyyn "joo sori kun meni rikki, tässä rahat ole hyvä niin saat uuden moottorin." Katot verrokiks vaikka tästä vähä mallia pidemmän linjan ammattilaisista https://www.asiakastieto.fi/yritykset/f ... loustiedot .
Tuleeko tästä nyt ymmärtää että nämä Turbotecin herrat eivät "pasko autoa" tai antavat sen "5-15k€ händyyn" jos jotain moottorille tapahtuisi softan takia? Puhut siis kokemuksesta?
Millaista ohjelmaa heillä olisi tarjota?
Tähän ei vissiin mitään konkreettista vastausta tullutkaan...
Eli ei kokemusta tämän yrityksen tuotteista?

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 671
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 05 Joulu 2018, 14:56

Niinno en ole ikinä kuullut, että kukaan olis särjetyttänyt autoaan Motorbitin / Tuikun / Karalan softilla (paitsi Tuikku ite C30cdi amg:n koneen aikoinaan omastansa kun koitti miten äärimmilleen sen saa softattua ja sen jälkeen rata-ajoa), mutta Celticillä on täällä paikallisella pisteellä pistetty 2 kpl F30 320i kansia solmuun ja sen jälkeen ilmoitus nettiin, että toistaiseksi eivät noita softaile. Nyt softailevat taas ja ei ilmeisesti ainakaan heti mene kannet solmuun. Mun mielestä se on aika huolestuttavaa, kun saa edes softaamalla kannen paskaksi lyhyessä ajassa. Ne ei vaan tiennyt, että 328i kannen pultit yms. on eri rakenteella ja -vahvuisia, puristukset ihan eri jne. Onneksi BMW-Suomi tuli vastaan noissa (ainakin toisessa), ettei jääny omistajat täysin maksumiehiksi.

toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 271
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 330e

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja toukopouko » 05 Joulu 2018, 15:09

masaf1 kirjoitti:
05 Joulu 2018, 14:56
Ne ei vaan tiennyt, että 328i kannen pultit yms. on eri rakenteella ja -vahvuisia, puristukset ihan eri jne. Onneksi BMW-Suomi tuli vastaan noissa (ainakin toisessa), ettei jääny omistajat täysin maksumiehiksi.
Tämä menee vähän ohi aiheen, mutta tiedätkö mitkä osat siellä tarkalleen oli erit? Olen ihan mielenkiinnosta realoemista katsellut noita moottorin osia läpi että mitkä niistä vaihtuu esim 320->330, ja 330e -> 330i. Minusta nuo kannen pultit esimerkiksi näyttää tuon mukaan olevan samat 330e:ssä ja 330i:ssä? Tuossa kyllä esim. nuo kannen pultit (cylinder head bolt) on samat 330e vs 330i, mutta 320i:tä listalla ei ole. Onko juuri niistä kyse? http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_6377

Ja meinaako tuo siis että tältä osin 330e:n moottorissa on parempi viripotentiaali kuin 320i:ssä? ;)
BMW 330e 2016 - kulutus Kuva

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 671
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 05 Joulu 2018, 20:35

Männät on 328i:ssä erit, pultit ilmeisesti erit alunperin mutta varaosat samat ja kiristys eri momentissa. Näin KUULIN pulteista. Männät nyt on ainaskin ihan saletti juttu, kuten moni muukin eroavaisuus.

toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 271
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 330e

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja toukopouko » 05 Joulu 2018, 21:15

masaf1 kirjoitti:
05 Joulu 2018, 20:35
Männät on 328i:ssä erit, pultit ilmeisesti erit alunperin mutta varaosat samat ja kiristys eri momentissa. Näin KUULIN pulteista. Männät nyt on ainaskin ihan saletti juttu, kuten moni muukin eroavaisuus.
Mäntien ero on selvä, se näkyy tuolta realoemistakin... Mutta onko muita varmoja eroja tiedossa?

Tässähän toki siis kiinnostaa 330e vs 330i pääosin :)
BMW 330e 2016 - kulutus Kuva

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 50
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: Ensimmäinen 330e virityskitti saatavilla -> 314hp, 505nm, 5.2sek 0-100km/h

Viesti Kirjoittaja 315i » 10 Tammi 2019, 15:40

On topic, eli kenelläkään teistä ei vielä ole 330e softattuna... :mus: