330e

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 65
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 04 Huhti 2018, 10:07

toukopouko kirjoitti:
04 Huhti 2018, 08:38
Jokerdef kirjoitti:
04 Huhti 2018, 08:18
Totta tuokin. Tästä kun kevät (joskus) koittaa niin ainakin ovet on tarkoitus purkaa ja eristää.
Tavaratilan reunat, takaluukun, takapenkin alta ja hattuhyllyn olenkin jo eristänyt. Selkeästi huminat vaimenivat takaa ja takaluukun ärsyttävä >ränks< ääni suljettaessa on vaihtunut matalaan tömähdykseen :)
Oliko mimmoinen homma, vaatiko paljon purkamista? Käytitkö solumuovia, vai jotain itsekiinnittyvää bitumimattoa tms?
Tavaratilan kannen verhoilu irtoaa helposti, kaikki ruuvit auki ja saranoiden muovit irti. Peltiosiin laitoin silent coat 4mm ja
verhoilukankaaseen sound absorber 15 (vaahtomuovia).
Takapenkki lähtee etureunasta nostamalla. Veemäinen ujuttaa turvavyöt takaisin, mutta muuten helppo. Peltiin penkin alle sama setti kuin edellä.
Hattuhylly tavararilan puolelta kauttaaltaan silent coat 4mm ja kaikki aukot umpeen ja väliin vaahtomuovia. Ilma kiertää takalasin alareunasta joten sitä ei saa tukkia.
Lisäksi tavaratilan sivuverhoilut auki (runsaasti ruuveja ja painonastoja) ja peltiosiin silent coat 4mm ja vaahtomuovia päälle mihin mahtui tehdaseristyksen lisäksi. Kannattaa samalla kiristää takaluukun jouset I-->III loveen jotta kansi jaksaa nousta automaattisesti auki. Eriste kun lisää painoa.

Täältä olen eristeet tilannut. Olen eristänyt näillä tarpeilla jo seitsemää eri autoa.
http://www.autosound.ee/noise-damping

315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja 315i » 04 Huhti 2018, 21:07

Kävin liikkeessä ja mitattiin tavaratilan korkeusn 44 senttiä, eli E92 on ainoastaa n. 3 senttiä korkeampi tavaratilaltaan. Ei paha. Jokerdef olis kiva jos sulla olis pikku slideshöw noista vaimennuksista, näin amatöörejä ajatellen.

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 65
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 05 Huhti 2018, 12:41

315i kirjoitti:
04 Huhti 2018, 21:07
Kävin liikkeessä ja mitattiin tavaratilan korkeusn 44 senttiä, eli E92 on ainoastaa n. 3 senttiä korkeampi tavaratilaltaan. Ei paha. Jokerdef olis kiva jos sulla olis pikku slideshöw noista vaimennuksista, näin amatöörejä ajatellen.
Äsh ei valitettavasti ole, mutta tässä linkkejä ohjeisiin joilla pääsee hyvin kärryille:


https://www.pelicanparts.com/techarticl ... cement.htm

Euroopassa ei ole tuota hätäavausjuttua joten tätäkin helpompi irroittaa verhoilu.



http://f30.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1086883

Hyvät ja seikkaperäiset ohjeet kuvineen tavaratilan verhoilujen irroituksesta.

Tällä työkalulla homma hoituu (tosin muoviosien kanssa pulatessa kannattaa vähän teipata työkalun metalliosia).
Ruuvit lähinnä Torx kärkisiä, mutta suurin osa verhoilusta muovisilla painonastoilla kiinni.
Liitteet
s-l640.jpg
s-l640.jpg (11.63 KiB) Katsottu 1499 kertaa

315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja 315i » 05 Huhti 2018, 17:36

Tänks!

315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja 315i » 11 Touko 2018, 19:47

Nonii, auto haettu tänään. Hyvin toimii, mutta M-Sportti paketista uupui M-sport ratti...Huomasin vasta kun liike oli mennyt jo kiinni, noh huomenna uudestaan käymään liikkeessä.

315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja 315i » 12 Touko 2018, 23:06

Onko muilla ollut varusteissa puutteita?

315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja 315i » 14 Touko 2018, 23:21

Ilta-ajo pelkällä sähköllä, 34.2 kilsaa ja kun ajoin talliin range näytti jo viivaa. Keskinopeusnoin 50 km/h, sekalaista ajoa pehmeällä kaasujalalla.

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 65
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 15 Touko 2018, 07:40

315i kirjoitti:
14 Touko 2018, 23:21
Ilta-ajo pelkällä sähköllä, 34.2 kilsaa ja kun ajoin talliin range näytti jo viivaa. Keskinopeusnoin 50 km/h, sekalaista ajoa pehmeällä kaasujalalla.
Kuulostaa hyvältä :thuup:
Ja eikös ole muuten huima fiilis ajaa äänettömällä autolla. Ja nappia painamalla löytyy moottorin murinat ja tehoa. Pakko sanoa että ainakaan minulla ei ole paluuta perinteisiin voimalinjoihin. Tätä tehon ja minimaalisen kulutuksen yhdistelmää on mahdoton vastustaa :thup:

Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 710
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja TJJ » 15 Touko 2018, 07:47

Jokerdef kirjoitti:
15 Touko 2018, 07:40
Ja eikös ole muuten huima fiilis ajaa äänettömällä autolla.
Vielä kun olisi rengasmelun ja ulkopuolisten äänien suhteen äänetön, 740e lienee aika huikea kokemus.

315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja 315i » 15 Touko 2018, 08:52

Renkaiden "jyrinä" kyllä kuuluu, mutta kun ajettiin perheen kanssa ja laitoin radion kiinni, niin tosi hiljaisella puheella kuuli toisia. Eli perusäänimaailma on hiljainen, kun ei ole ottomoottoria pörisemässä. Sen mureaan ääneen on ehkä vain jo vuosien saatossa tottunut.

Aikaisemmin joku mainitsi noista julkisten tolppien sähkön hinnasta. 4 sentii minutti täälläkin yhdessä paikassa, sitten on ilmaisia, mihin pitää hankkia Virta sovellus ja maksu on kuitenkin min. 50 senttiä vaikka muu ei maksaisikaan. K-ryhmällä on ilmaisia tolppia ja S-ryhmällä noita maksullisia olisko ollu tuo sama 4 c/min. Kirjoitin S-ryhmälle ja kyselin hieman tuon hinnoittelun taustaa ja pyysin yhteydenottoa, noh kuukausi varmaan mennyt eikä mitään ole kuulunut...

Eilinen reissu olisi muuten 335 ja sen kulutuksella maksanut noin 6€ ja nyt pääsin noin 0,6-0,7€. Tuohon sähkönhintaan olen laskenut kaikki siirrot ja verot. Eli jos saa kotona/töissä ladata edes omakustanteisesti saa kohtuulliset säästöt aikaiseksi, jos ei tarvitse päivittäin ajaa useita satoja kilometrejä.

mtk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 30 Elo 2011, 14:20
Auto: 330e
ex: F30 320dA -12, e90 320d -08 pre-LCI

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja mtk » 15 Touko 2018, 10:48

Minä ainakin aiemmin kirosin noita Fortumin Charge&Drive lataustolppia ja niiden hinnoittelua. Hinta on hybridiautoilijalle posketon, mutta eipä niissä ruuhkaakaan ole. Mielenkiintoista tosiaan, että Fortumilla on varaa haistattaa pitkät lähes 90% potentiaalisista asiakkaista.
Summa summarum, kannattaa valittaa aiheesta Fortumille vaikka sieltä saakin vain geneerisen copy-paste vastuksen, niin ehkä valitusten määrällä saattaisi olla jotain merkitystä.

315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: 330e

Viesti Kirjoittaja 315i » 21 Touko 2018, 22:14

K-Citymarketin tolppa tuli testattua, ja täytyy sanoa, että oli hyvin toteutettu. Vilauta plussakorttia, ja se melko monella kai on.. Ja töpseli kiinni ja se oli siinä. Ei maksuja kuten S-ryhmällä, miksi on?? Eikä mitään tekstiviestejä, noh viestit ymmärtää, jos saa ilmaisen latauksen.

Niin ja tuo Sittarin tolppa kertoi, että 1.8 kWh ladattu, jos oikein ymmärsin, eli hinta sähköstä oli 10-20 senttiä. Sen verran enemmän tais ostokset maksaa, tai heräteostokset.

BtW bensalla pidempi matka, PRI-HKI, motaria mukana akku vähissä ja 5.8 ei paha kun vertaa 335i kulutukseen, mikä sekin oli kohtuullinen, reilu 7.

Vastaa Viestiin