Tesla P100D
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 644
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: F30 330e, Audi A5
Tesla P100D
Viesti Kirjoittaja ssalmela » 16 Kesä 2017, 21:57
Täytyy sanoa että se kiihtyvyys (2,4 s 0-100 km/h?) on oikeasti aivan uskomaton matalista nopeuksista.
Auto vaikutti varsin hyvältä ajaa ja design oli myös raikas. Pidin sillä ajamisesta, mutta jotain jäi kuitenkin puuttumaan. Mielestäni sisustan viimeistely ei ole ihan hinnan edellyttämällä tasolla vaikka valkoiset nahat autossa sisällä olikin. Ajotuntumakin oli hieman veltto M-sport-alustoihin verrattuna, mutta se teho... se oli suorastaan epätodellinen.
Käännyin moottoritielle ja oikaisin hieman oikeaa nilkkaa ja auto meinasi sännätä mutkan suoraksi eteenpäin - en vain yksinkertaisesti osannut kaikesta huolimatta odottaa niin järjetöntä vauhdin kasvua.
Re: Tesla P100D
Viesti Kirjoittaja El_Ucca » 18 Kesä 2017, 13:20
Juuri näin. Auton autoveroton alkaen hinta on 160 000. Se on lähes sama kuin S-sarjan mersun AMG-versiossa. Siihen nähden auton sisusta on luokattoman surkea. Autossa on järkyttävästi ylihintaa.ssalmela kirjoitti:Mielestäni sisustan viimeistely ei ole ihan hinnan edellyttämällä tasolla vaikka valkoiset nahat autossa sisällä olikin..
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 895
- Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
- Auto: F31 318dA -14
- Paikkakunta: Nokia
Re: Tesla P100D
Viesti Kirjoittaja Wonderi » 18 Kesä 2017, 13:45
Re: Tesla P100D
Viesti Kirjoittaja El_Ucca » 18 Kesä 2017, 15:07
Teslan halpa hinta johtuu pienestä autoverosta. Suorityskykyä autossa riittää, se on helppo todeta faktana. Myös tavaratilaa on hyvin. En ole teslaa koeajannut, sillä pelkkä istuminen autoon riitti. Laatuvaikutelma oli hintaan nähden ala-arvoinen.Wonderi kirjoitti:Jos Teslaa vertaa muihin yhtä ripeisiin autoihin, se onkin yhtäkkiä halpa. On kyllä kuultu Teslan omistajiltakin "sitten kun Bemari tekee sähkövitosen, vaihdan heti."
esim. BMW M5 autoveroton hinta on 109 000. Saman suorityskyvyn omaava Tesla 100D on autoverottomalta hinnaltaan kalliimpi, mutta bemarissa on nopeasti katsottuna paremmat varusteet. Mikäli autovero olisi sama, en miettisi hetkäkään kumman ottaisin. Laatuvaikutelmaan nähden teslan pitäisi olla hinnaltaan huomattavasti halvempi.
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017
Re: Tesla P100D
Viesti Kirjoittaja ardilla » 18 Kesä 2017, 15:25
Esim. Bemarin e-mallit on rakennettu änkemällä akku epäedulliseen paikkaan polttomoottoridesigniin. Esim. vielä 530e:stä on selvästi ensin suunniteltu polttomoottoriauto, johon tuo akku on laitettu siten, että se tekee tuntuvan möykyn konttiin ja estää koukun asennuksen.
Todennäköisesti vasta seuraavan generaation e-mallit, jos nekään, sijoittavat akut pohjaan niin matalalle kuin mahdollista. Tällöin painopiste saataisiin alas, takakonttiin jäisi tilaa ja koukku ei olisi mikään ongelma.
Tesla ottaa varmasti ylihintaa myös pitääkseen myyntimäärät kurissa, koska heillä ei vieläkään liene kapaa valmistaa riittävästi ja/tai suuria määriä riittävän voitollisesti. Tesla 3 tulee näyttämään, miten voitollisuus onnistuu. Nythän peliin tuli myös Apple autonsa kanssa. Kyllä Baijeri vaan taitaa olla kovin jäljessä tietotekniikan kanssa, kun Tesla ja Apple tekevät itseohjaavia autoja. Mutta ehkä se yllättävät. Kilpailu on vaan hyvä asia.
Toisaalta myös sitä ZF-vaihto- ja turboviivettä ei ole vaan se 5-700 hp tulee käyttöön heti Teslassa. Eli ei ole näitä BMW:n "kaasu pohjaan ja lasketaan sekunteja, että milloin lähtisi".
Ei se Tesla mikään jumalauto ole mutta jos kehtaisi 100 teur hukata autoon, ostaisin kyllä Teslan tai ehkä jopa Porschen. BMW ja Mese ei kiinnosta niillä hinnoilla yhtään.
Re: Tesla P100D
Viesti Kirjoittaja El_Ucca » 18 Kesä 2017, 16:24
Miksei autoa voinut kuitenkin varustaa pelkillä akuilla ja jättää moottori pois? Sitä en tiedä.
Teslan tulo automarkkinoille on mahtava asia. Loppujen lopuksi premium-automerkkejä on kuitenkin niin vähän, että kilpailu kärsii.
Ei taida tesla vieläkään olla Suomessa itseohjautuva? Automyyjä sanoi, että lainsäädäntö rajoittaa jopa jotain bemarin itseohjautuvuusjuttuja. Uskoisin, että saksalaisilla on kyllä tuossa asiassa homma halussa sitten kun lainsäädäntö sen vain sallii.
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 895
- Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
- Auto: F31 318dA -14
- Paikkakunta: Nokia
Re: Tesla P100D
Viesti Kirjoittaja Wonderi » 18 Kesä 2017, 17:23
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 595
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Re: RE: Re: Tesla P100D
Viesti Kirjoittaja Kuudensuora » 18 Kesä 2017, 20:10
530e on alusta asti ollut suunnitelmissa mukana. Parempaa paikkaa akuille ei liene olemassa kun keskitunnelin varaa voimalinja ja ei bemari halunnut tehdä etuvetoista femmaakaan.ardilla kirjoitti:Tesla voi ottaa ylimääräistä, koska perinteisillä valmistajilla ei ole yhtään mitään vastaavaa. Olkoonkin lederit aavistuksen köykäisempiä kuin S-mesessä, ainakin minulle ja monelle muulle pätee Tesla > BMW 7 tai S-mese johtuen tekniikan ylivertaisuudesta. Vaikka V8/V12 kuulostaakin mukavalta, on se vanhaa tekniikkaa. Se on vähän, kun alkaisi tarjoamaan jotain CD-vaihtajaa levyineen Spotifyn tilalle.
Esim. Bemarin e-mallit on rakennettu änkemällä akku epäedulliseen paikkaan polttomoottoridesigniin. Esim. vielä 530e:stä on selvästi ensin suunniteltu polttomoottoriauto, johon tuo akku on laitettu siten, että se tekee tuntuvan möykyn konttiin ja estää koukun asennuksen.
Todennäköisesti vasta seuraavan generaation e-mallit, jos nekään, sijoittavat akut pohjaan niin matalalle kuin mahdollista. Tällöin painopiste saataisiin alas, takakonttiin jäisi tilaa ja koukku ei olisi mikään ongelma.
Tesla ottaa varmasti ylihintaa myös pitääkseen myyntimäärät kurissa, koska heillä ei vieläkään liene kapaa valmistaa riittävästi ja/tai suuria määriä riittävän voitollisesti. Tesla 3 tulee näyttämään, miten voitollisuus onnistuu. Nythän peliin tuli myös Apple autonsa kanssa. Kyllä Baijeri vaan taitaa olla kovin jäljessä tietotekniikan kanssa, kun Tesla ja Apple tekevät itseohjaavia autoja. Mutta ehkä se yllättävät. Kilpailu on vaan hyvä asia.
Toisaalta myös sitä ZF-vaihto- ja turboviivettä ei ole vaan se 5-700 hp tulee käyttöön heti Teslassa. Eli ei ole näitä BMW:n "kaasu pohjaan ja lasketaan sekunteja, että milloin lähtisi".
Ei se Tesla mikään jumalauto ole mutta jos kehtaisi 100 teur hukata autoon, ostaisin kyllä Teslan tai ehkä jopa Porschen. BMW ja Mese ei kiinnosta niillä hinnoilla yhtään.
- -sami-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 212
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:56
- Auto: F10 520dA xDrive LCI
E46 325iA LCI - Paikkakunta: Imatra
Re: Tesla P100D
Viesti Kirjoittaja -sami- » 18 Kesä 2017, 20:45
Mikähän se todellinen suorituskyky on kylmiltään lähtiessä? Eikö näissä pitänyt akkuja esilämmittää se kolme varttia jotta päästään luvattuun? Siinä on kolmessa vartissa muut autot etäällä.Wonderi kirjoitti:Jos Teslaa vertaa muihin yhtä ripeisiin autoihin, se onkin yhtäkkiä halpa. On kyllä kuultu Teslan omistajiltakin "sitten kun Bemari tekee sähkövitosen, vaihdan heti."

Re: Tesla P100D
Viesti Kirjoittaja salmol » 18 Kesä 2017, 20:49
Noo, palataan tähän kommenttiin sitten kun Bemarit menee edes 3s 0-100kmh...-sami- kirjoitti:Mikähän se todellinen suorituskyky on kylmiltään lähtiessä? Eikö näissä pitänyt akkuja esilämmittää se kolme varttia jotta päästään luvattuun? Siinä on kolmessa vartissa muut autot etäällä.Wonderi kirjoitti:Jos Teslaa vertaa muihin yhtä ripeisiin autoihin, se onkin yhtäkkiä halpa. On kyllä kuultu Teslan omistajiltakin "sitten kun Bemari tekee sähkövitosen, vaihdan heti."
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 789
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: G30 530e
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tesla P100D
Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 18 Kesä 2017, 22:08
Todellinen suorituskyky on "tarpeeksi" eli jää nyrkkisääntönä sekunnin täydellisistä lukemista. Täydelliset lukemat tulee lämpimällä akulla ja täydellä latauksella. Tesla ilmoittaa siis liian kauniita lukemia eikä mitään Porsche tasoa että "auto menee aina enemmän kuin luvattu." Hemmetin nopeasti ne silti kiihtyy ja välitön kaasuvaste on upea. Ja kumpikin ominaisuus löytyy myös noista "hitaista Tesloista" jotka kiihtyy "vain" 4-5 sekuntiin...-sami- kirjoitti:Mikähän se todellinen suorituskyky on kylmiltään lähtiessä? Eikö näissä pitänyt akkuja esilämmittää se kolme varttia jotta päästään luvattuun? Siinä on kolmessa vartissa muut autot etäällä.Wonderi kirjoitti:Jos Teslaa vertaa muihin yhtä ripeisiin autoihin, se onkin yhtäkkiä halpa. On kyllä kuultu Teslan omistajiltakin "sitten kun Bemari tekee sähkövitosen, vaihdan heti."
Kuten moni muukin maininnut, niin ei ole silti todellakaan täydellisiä autoja. Laatuvaikutelma on luvattoman heikko, autosta löytyy rengasmelua ja tuulensuhinoita sekä hälyääniä ihan eri kaliiberilla kuin esim. vitosbemarista. Myös jotkut perusjutut on toteutettu aika ala-arvoisesti esim. ajovalot, ilmanvaihto ja tuulilasinpyyhkijät.
Jonkin verran näihin tutustunut kun ollut pari viikonloppua Model S ajossa ja pari päivää Model X.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 895
- Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
- Auto: F31 318dA -14
- Paikkakunta: Nokia
Re: Tesla P100D
Viesti Kirjoittaja Wonderi » 19 Kesä 2017, 03:24
Vaikka Teslan korin laatuvaikutelma ei bemaristia ilahdutakaan, se saattaa silti olla parasta laatua mitä Amerikassa on tehty. Cadillacin muovisisustat on ainakin varsin kamalia.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 789
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: G30 530e
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tesla P100D
Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 19 Kesä 2017, 09:09

Fiilis on sama kuin vuoristoradassa, vaikka kyydissä ollaankin eco-autossa

- VIERAILLE
- ↳ Perustietoa foorumista
- YLEINEN
- ↳ Yleinen keskustelu
- ↳ Tekniikka ja varusteet
- ↳ DIY-ohjeet
- ↳ Renkaat ja vanteet
- ↳ Rengas- ja vannelaskuri
- ↳ Viat ja ongelmat
- ↳ Jälleenmyyjät
- ↳ Tapahtumat
- ↳ Off-topic
- MALLIKOHTAISET
- ↳ 1-sarja [ muut ]
- ↳ 1-sarja / 2-sarja [ F20 ]
- ↳ 2-sarja Active / Gran Tourer [ F45 ]
- ↳ 3-sarja [ muut ]
- ↳ 3-sarja [ E90 ]
- ↳ 3-sarja / 4-sarja [ F30 ]
- ↳ 3-sarja [ G20 ]
- ↳ 5-sarja [ muut ]
- ↳ 5-sarja [ E60 ]
- ↳ 5-sarja [ F10 ]
- ↳ 5-sarja [ G30 ]
- ↳ 6-sarja / 8-sarja
- ↳ 7-sarja
- ↳ X-sarja
- ↳ X1 / X2 (F48, F39)
- ↳ X3 / X4 (F25, F26)
- ↳ X3 / X4 (G01, G02)
- ↳ X5 / X6 (F15, F16)
- ↳ X5 / X6 (G05, G06)
- ↳ X-sarja (muut)
- ↳ M-sarja
- ↳ Z-sarja
- ↳ BMWi
- ↳ Oldtimer
- ↳ Moottoripyörät
- ↳ Muut merkit
- AUTOTALLI
- ↳ Autotalli
- ↳ Projektit
- KAUPPAPAIKKA - MYYDÄÄN
- ↳ Myydään autot
- ↳ Myydään osat ja tarvikkeet
- ↳ Myydään renkaat ja vanteet
- ↳ Myydään muut
- KAUPPAPAIKKA - OSTETAAN
- ↳ Ostetaan autot
- ↳ Ostetaan osat ja tarvikkeet
- ↳ Ostetaan renkaat ja vanteet
- ↳ Ostetaan muut