F10 530d xDrive optimointi / ECU tune

Rennsport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 09 Syys 2017, 09:12

F10 530d xDrive optimointi / ECU tune

Viesti Kirjoittaja Rennsport » 10 Syys 2017, 14:55

Onko kenelläkään kokemusta? Kannattaako ja mahtaako momentinmuunnin kestää automaatissa? Jos kannattaa niin missä kannattaa teettää? Muuta huomioitavaa...? Onhan tuossa jerkkua jo vakiona mutta jos onglelmia ei ole luvassa ja lisää saa niin maistuisi kyllä.

Edellisessä kulkineessa (MB E 530CDI 4matic) jätin optimoinnin tekemättä ja momentinmuunnin porsi 100tkm kohdalla. 3ke remppa.

Kiitollisna vastauksista etukäteen.

phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 698
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: 530d GT5 xDrive
640i Cabrio

Re: F10 530d xDrive optimointi / ECU tune

Viesti Kirjoittaja phuksi » 10 Syys 2017, 21:16

Kannattaa. On paljon mukavampi ajella ja kunhan vaihteisto on adaptoitunut uusiin arvoihin niin toimii huomattavasti alkuperäistä fiksummin. Ei kierrä läheskään yhtä korkealle kun jo vaihtaa isompaa. Ja veto on jykevää koko ajan. Kulutuksesta lähtee myös siivu pois.

Vaihteiston mitoitus on 700Nm. Itse mietin jakolaatikkoa (Magnan ATC35L) mutta en löytänyt mistään sen teknisiä tietoja. Varmaan on linjassa laatikon kanssa ja taitaa 530xD:ssä olla sama kuin 535xD. Harinen (Valkeakoskella) rullilla säädettynä 320 hp / 650Nm niin on selvästi vielä alle maksimin jonka päällä sitten vielä kertoimet.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend

Bemerenki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 12 Huhti 2018, 18:26

Re: F10 530d xDrive optimointi / ECU tune

Viesti Kirjoittaja Bemerenki » 14 Huhti 2018, 20:22

Bemen laatikko ehkä kestää optimoinnin mutta rupeaa jurisemaan vähän alle 2000 rpm kun painaa rivakasti kaasua, ilman että hyppää pienemmälle. Ikävä piirre! Edellinen mersu E 320d kesti optimoinnin mukisematta, vaikka vissiin molemmissa ZFn askit

Huuska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 118
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
Auto: F11 520d sport busines -13
Paikkakunta: Rusko

Re: F10 530d xDrive optimointi / ECU tune

Viesti Kirjoittaja Huuska » 14 Huhti 2018, 21:11

Mesessä oma vaihdeloota.

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3754
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: F10 530d xDrive optimointi / ECU tune

Viesti Kirjoittaja salmol » 14 Huhti 2018, 21:30

Bemerenki kirjoitti:
14 Huhti 2018, 20:22
Bemen laatikko ehkä kestää optimoinnin mutta rupeaa jurisemaan vähän alle 2000 rpm kun painaa rivakasti kaasua, ilman että hyppää pienemmälle. Ikävä piirre! Edellinen mersu E 320d kesti optimoinnin mukisematta, vaikka vissiin molemmissa ZFn askit
Itselläni oli 320d:ssä sama ongelma, eli vääntöä otettiin 520nm@2000rpm 2l-dieselkoneesta. Se oli liikaa voimansiirrolle, joten se aiheutti jurinaa. Nyt on otettu *vain* 440nm ja mitään jurinoita ei kuulu.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6