diesel bemarien kestävyys

BZO-500
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 06 Heinä 2018, 11:57

diesel bemarien kestävyys

Viesti Kirjoittaja BZO-500 » 07 Elo 2018, 00:36

Hmmm...vähän ihmettelen (= lue paljon ) keskusteluita kuinka dsl bemari ei vieläkään ole onnistunut / halunnut ratkaista uudempien diiseleiden jakopää ongelmaa. Asia on ainakin minulle täysin käsittämätön. Vähän kyllä epäilen, että ongelmaa on liioiteltu...mutta kuitenkin...

Itsellä on M47 520 D vasta 465000 ajettu. En ole kuullut mitään sihinöitä moottorista. Vain taku huollot 70000 km asti tehty. Tämän jälkeen olen itse lisännyt pissapoikaan vedet ym.... Öljyhuollot tietysti tehty parhailla mahdollsilla öljyillä noin 20....25 tkm välein.

Olen pettynyt ellen vielä pysty 200 tkm ajamaan autollani suhteellisen pienin korjauksin,

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3845
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: diesel bemarien kestävyys

Viesti Kirjoittaja salmol » 07 Elo 2018, 08:51

Jakopääongelmat olivat N47-koneessa, ei M47.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

lgr122
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 364
Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
Auto: 320i Touring e46 -04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: diesel bemarien kestävyys

Viesti Kirjoittaja lgr122 » 08 Elo 2018, 18:12

salmol kirjoitti:
07 Elo 2018, 08:51
Jakopääongelmat olivat N47-koneessa, ei M47.
:thuup:
Josta syystä mulla on juuri M47 tuossa 1-sessä, eikä N4x. Sopivasti kun peesaa tekniikan kehityksessä, niin voi välttää ongelmiakin.
320i e46 Touring -04 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00

Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1687
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: 530dA GT xDrive F07 lci

Re: diesel bemarien kestävyys

Viesti Kirjoittaja ///Marko » 09 Elo 2018, 16:35

Jos diesel Bemarin luotettavuus epäilyttää niin oman lisäjännityksensä asiaan tuo se, että ehtiikö se palaa ennen hajoamistaan poroksi?

BMW:llä outo ongelma: ainakin 27 autoa syttynyt palamaan

BMW:tä koettelee Etelä-Koreassa erikoinen ongelma: maan liikenneministeriön mukaan ainakin 27 saksalaismerkin autoa on syttynyt palamaan tämän vuoden tammi-heinäkuussa.

BMW on ilmoittanut aloittavansa Koreassa elokuun loppupuolella 106000:ta dieselmoottorista autoaan koskevan takaisinkutsukampanjan. Korjattavaksi kutsutaan esimerkiksi 520d-mallisia autoja, kertoo uutistoimisto Reuters.

BMW:n mukaan tulipalojen syynä on vika autojen pakokaasujen kierrätysjärjestelmässä. Vika saatiin paikallistettua vasta kesäkuussa.

https://kauppalehti.fi/uutiset/bmwlla-o ... n/5cwTpzcL

Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 720
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Re: diesel bemarien kestävyys

Viesti Kirjoittaja TJJ » 09 Elo 2018, 16:42

BMW:n korjauskampanja laajenee Eurooppaan – vika voi aiheuttaa tulipalon
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn ... n/XkYajfVU

phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 754
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: 530d GT5 xDrive
640i Cabrio

Re: diesel bemarien kestävyys

Viesti Kirjoittaja phuksi » 12 Elo 2018, 08:31

Nytkös kauan spekuloitu pommi tussahti takaisinkierrätyksen välijäähdyttimen rakenteen osalta? En ole lainkaan vilkaissut mikä tämä case on mutta tuossa pakokaasun takaisinkierrätyksen rakenteessa on ollut pitkään suunnittelun kukkanen jossa ohitusventtiili välijäähdyttimen tukkeutuessa vikatilassa päästää pakopuolen todella kuumat kaasut suoraan imupuolelle ja siitähän muovinen imusarja tykkää apulantaa. Hyvällä säkällä muovi vain muotoutuu uudelleen, huonolla voi saada aikaan isommankin bränninkin.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend

Bimmerfanc
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 90
Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3
Paikkakunta: Tre

Re: diesel bemarien kestävyys

Viesti Kirjoittaja Bimmerfanc » 12 Elo 2018, 08:52

Tähän on tultu kun viherpiipertäjät ovat päässeet kaikenmaailman ajatuksillaan ja ilmastonmuutos verukkeillaan vaikuttamaan autoteollisuuten. Tuo EGR on ihan järjenvastainen järjestelmä, likaa ja rikkoo paikat, vain muutaman typen oksidin takia.

Itsellä tuo nahkamäntä menee ohjelmointiin ja samalla EGR tulpataan.

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 658
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: diesel bemarien kestävyys

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 12 Elo 2018, 09:12

TJJ kirjoitti:
09 Elo 2018, 16:42
BMW:n korjauskampanja laajenee Eurooppaan – vika voi aiheuttaa tulipalon
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn ... n/XkYajfVU
Menisköhän tämä jopa trafin kampanjaksi? Toisin sanottuna johtaa hylkäykseen katsastuksesta, jos ei ole merkkihuollon lappua, että suoritettu.

wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 131
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Re: diesel bemarien kestävyys

Viesti Kirjoittaja wsaarja » 12 Elo 2018, 10:25

lnaukkar kirjoitti:
12 Elo 2018, 09:12
TJJ kirjoitti:
09 Elo 2018, 16:42
BMW:n korjauskampanja laajenee Eurooppaan – vika voi aiheuttaa tulipalon
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn ... n/XkYajfVU
Menisköhän tämä jopa trafin kampanjaksi? Toisin sanottuna johtaa hylkäykseen katsastuksesta, jos ei ole merkkihuollon lappua, että suoritettu.
Koskeekohan tuo muitakin 2.0d koneita kuin 520d:tä. Vaikeaselkoisesti esitetty tuo asia ulkomaan uutissivuilla. Toisissa puhutaan vain 520d ja toisaalla "including 520d".

jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

Re: diesel bemarien kestävyys

Viesti Kirjoittaja jpk » 12 Elo 2018, 11:18

wsaarja kirjoitti:
12 Elo 2018, 10:25
lnaukkar kirjoitti:
12 Elo 2018, 09:12
TJJ kirjoitti:
09 Elo 2018, 16:42
BMW:n korjauskampanja laajenee Eurooppaan – vika voi aiheuttaa tulipalon
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn ... n/XkYajfVU
Menisköhän tämä jopa trafin kampanjaksi? Toisin sanottuna johtaa hylkäykseen katsastuksesta, jos ei ole merkkihuollon lappua, että suoritettu.
Koskeekohan tuo muitakin 2.0d koneita kuin 520d:tä. Vaikeaselkoisesti esitetty tuo asia ulkomaan uutissivuilla. Toisissa puhutaan vain 520d ja toisaalla "including 520d".
BimmerToday sivustolta poimittua:

Koskee mallisarjoja:
3-, 4-, 5-, 6- ja 7-sarjat sekä X3, X4, X5, X6 -sarjat, joissa on 4-sylinterinen dieselmoottori ja valmistusaika on huhtikuun 2015 ja syyskuun 2016 välillä sekä 6-sylinterisiä dieselmoottoreita, joissa valmistusaika on heinäkuun 2012 ja kesäkuun 2015 välillä


Tässä alkuperäinen artikkeli:
https://www.bimmertoday.de/2018/08/08/f ... r-ruckruf/

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 790
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: diesel bemarien kestävyys

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 12 Elo 2018, 11:40

Raskaankaluston puolella Scania on jättänyt EGR:n pois jo lähes kaikista moottoriversioista, samoin Ivecolla suuri osa moottoreista on ilman EGR:ää. Tämä ihan toimintavarmuuden parantamiseksi. Päästöjen pitämiseksi hallinnassa ruiskutetaan hieman enemmän AdBlueta. Takavuosina Scanian taktiikka oli toinen, suuri osa moottoreista oli EGR:llä ilman SCR:ää (ja vähän myöhemmin EGR+DPF), mainostettiin parempana kun ei tarvitse AdBlueta tankata, mutta niistä tuli surullisen kuuluisia ongelmapesiä EGR:n takkuilun takia.

phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 754
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: 530d GT5 xDrive
640i Cabrio

Re: diesel bemarien kestävyys

Viesti Kirjoittaja phuksi » 12 Elo 2018, 17:08

No olihan se tuon imupuolen sulaminen kyseessä. Tästä oli hyvä kirjoitus BTCF:n sivuilla jo ajat sitten oikein pidemmän kaavan pohdinnan ja korjauksen kautta. Mutta siinä ei tultu siihen tulokseen että jäähdyttimessä / ERG:ssä mönjä syttyisi palamaan vaan pikemminkin testailu osoitti, että ohitusventtiili aukeaa jos jäähtärin vastapaine on liian suuri eli tukossa. Ja jäähtärin ohittaminen vie kaasut imupuolelle. Tiedä sitten... monikohan on vaihtanut näitä omaan piikkiin... hitaasti nimittäin reagoivat.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend

demu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 08 Elo 2018, 08:33

Re: diesel bemarien kestävyys

Viesti Kirjoittaja demu » 14 Elo 2018, 10:24

Miksiköhän Euroopassa takaisinkutsu koskee 4-sylinteristen kohdalla vain aikaväliä huhtikuu 2015 - syyskuu 2016?
https://www.bmwblog.com/2018/08/08/bmw- ... in-the-eu/

Koreassa aikahaitari on paljon laajempi:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn ... n/XkYajfVU
...
Aiemmin BMW julkisti reilua sataatuhatta autoa koskevan takaisinkutsun Koreassa. Korjauskampanja koskee lähes kaikkia merkin nelisylinterisellä dieselmoottorilla varustettuja malleja, jotka on valmistettu maaliskuun 2011 ja marraskuun 2016 välisenä aikana. Saksalaislehden Frankfurter Allgemeine Zeitungin mukaan noin puolet palaneista autoista on 520d-malleja.
...

Nyt koreassa on määrätty 20000 bemaria ajokieltoon:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kore ... n/VqAxwNBw
Etelä-Korean liikenneministeriö määräsi noin 20 000 BMW-merkkistä autoa ajokieltoon. Syynä ovat moottoripalot, joita on sattunut noin 30 tammi-heinäkuun välisenä aikana. Autoilla saa ajaa korjaamolle, kertoo uutistoimisto Reuters.

phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 754
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: 530d GT5 xDrive
640i Cabrio

Re: diesel bemarien kestävyys

Viesti Kirjoittaja phuksi » 16 Elo 2018, 18:06

Muualla uskalletaan vaatia. Euroopassa on aika löysää verrattuna moniin muihin kehittyneisiin maihin. Suomessa vielä löysempää ja välillä miettii että valvova viranomainen ei ole tiedostanut valvontarooliaan. Ei notta ihan äkkiseltään tule näkösälle päivä että Trafi reagoisi johonkin käyttökiellolla. Siellä joku viisas toteaisi että ei näin voi käydä Suomessa ja kaikki ympärillä nyökyttelee. Noin niin kuin yleisesti ottaen ottamatta kantaa onko ajokielto tässä tapauksessa ylireagointia.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend

Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1687
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: 530dA GT xDrive F07 lci

Re: diesel bemarien kestävyys

Viesti Kirjoittaja ///Marko » 16 Elo 2018, 19:42

phuksi kirjoitti:
16 Elo 2018, 18:06
Muualla uskalletaan vaatia. Euroopassa on aika löysää verrattuna moniin muihin kehittyneisiin maihin. Suomessa vielä löysempää ja välillä miettii että valvova viranomainen ei ole tiedostanut valvontarooliaan. Ei notta ihan äkkiseltään tule näkösälle päivä että Trafi reagoisi johonkin käyttökiellolla.
-p
Mutta auta armias jos vaikka dsl-veron maksu myöhästyy tai maksat käyttöveroa sentin liikaa. Jo lähtee kilvet äkkiä.