E88 mallierot, US vs EU, 2009

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 890
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: 128i E88
9000 CD
350i DHC
159 Berlina
Paikkakunta: Janakkala

E88 mallierot, US vs EU, 2009

Viesti Kirjoittaja Aero » 27 Loka 2018, 12:06

Hop. Autokuumeketjuun jo rustailinkin, mutta koetetaas tänne jos joku mallintuntija lukee enempi tätä osiota. Osaako kukaan kommentoida eroja E88 jenkkimallissa suhteessa täkäläiseen markkinaversioon? Mailimittari ja radion puuttuvat taajuudet on tiedossa, mutta mites muuta? Onko esim. valoissa merkittäviä eroja? Tarjolla olisi äkkiseltään ihan kivan oloinen ykkösavo N52:lla, mutta kun kyseessä on jenkkimalli niin pitää ensin kysellä eroja ja omituisuuksia.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1090
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Re: E88 mallierot, US vs EU, 2009

Viesti Kirjoittaja Böntti » 01 Marras 2018, 23:54

Eipä niissä mitään maata kaatavia eroja ole. Etulokareissa on yleensä oranssit heijastimet, kyseisessä korimallissa homma on kuitenkin ilmeisesti hoidettu parkkeina palavilla oransseilla vilkuilla. Mailimittarissa on myös kilometrit ja ainahan siihen voi asentaa käytetyn kilometrimittariston. Radion saa koodattua euroksi ilman ongelmia. Katso että rekisteriotteessa on maininta muuttoautostatuksesta, tällä vältät erinäiset ongelmat katsastuksessa. Muuttoautossa kaikki USA-valot kelpaavat heittämällä, poikkeuksena takasumuvalo jonka on toimittava.

Sitten se ehkä tärkein asia, USA-autojen markkina-arvo on huonompi kuin eurojen, lisäksi moni autoliike karsastaa näitä jenkkimalleja. Uineet ja pahasti mällätyt kun monesti päätyvät Baltian kautta Euroopan markkinoille.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128

jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 877
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d Sport, E46 330Ci avo
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: E88 mallierot, US vs EU, 2009

Viesti Kirjoittaja jaki » 04 Joulu 2018, 16:06

Aerolla varmaan tiedossakin, että US- autoihin ei tarvitse tehdä enää mitään kommervenkkejä eikä lisäyksiä (sumuvalo) kuten ennen.

Tuli hauskasti mieleen, kun korjaamolle tuli yksi jenkki M3, joka piti "Eurooppalaistaa". Samana päivänä, kun auto tuli pajalle ja sumuvalot sun muut hommattuna, tuli Trafin uudet säännöt. Noh, sain muistoksi vermeet :)
http://www.jakiltech.fi" Nyt BMW diagnostiikkaa täysin uudella tasolla + F-sarjalaistenkin koodaukset

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 890
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: 128i E88
9000 CD
350i DHC
159 Berlina
Paikkakunta: Janakkala

Re: E88 mallierot, US vs EU, 2009

Viesti Kirjoittaja Aero » 04 Joulu 2018, 22:08

Juu, kyllähän nuo tosiaan selvisi. Varmistin vielä yksilön osalta soittamalla katsastuskonttorille ja utelemalla. K1:n nettiaspa osasi suositella tähän Jyväskylän asemaa, olikohan Keljossa, koska se tekee "tuollaisia katsastuksia" (eli määräaikaiskatsastuksia, sellaisestahan kysyin...). Taisi aspaihminen luulla, että olen ensirekisteröimässä jenkkimallia ja kaipaan varmuutta rekisteröintikatsastukseen. No, ei se mitään, sain kuitenkin inssiltä vastukset kysymyksiini.

Silti on ihan jees, että tuossa yksilössä on takasumari(t? - en muuten katsonut että onko niitä 1 vai 2) aktivoitu eurooppalaiseen malliin, se kuitenkin on ihan kelpoisa varuste.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence