Katsastus ralliratin kanssa

SapeX
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 31 Joulu 2018, 10:27

Katsastus ralliratin kanssa

Viesti Kirjoittaja SapeX » 31 Joulu 2018, 10:31

Joo elikkäs pitäis käydä bemmi leimaamassa ja tässä pohdiskellut asiaa, kun siinä on ralliratti kiinni ja airbagin valo palaa. Onnistuuko katsastaminen tolla ratilla, vai pitääkö etsiä airbägillinen ratti ja asentaa se paikoilleen? Potilaana 98vm 318i e36.

wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 215
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Re: Katsastus ralliratin kanssa

Viesti Kirjoittaja wsaarja » 31 Joulu 2018, 10:34

Hylsy tulee jos valo palaa

SapeX
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 31 Joulu 2018, 10:27

Re: Katsastus ralliratin kanssa

Viesti Kirjoittaja SapeX » 31 Joulu 2018, 10:37

wsaarja kirjoitti:
31 Joulu 2018, 10:34
Hylsy tulee jos valo palaa
Mites jos sen valon saa poies? Tai onko ees mitää mahdollisuutta saada sitä leimasta läpi tolla ratilla? Vai pitääkö rupee metsästää airbägillistä rattia?

IKa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 23 Marras 2014, 22:39
Auto: M4 F82 Coupe -18
325i E36 Coupe ralliauto
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Katsastus ralliratin kanssa

Viesti Kirjoittaja IKa » 31 Joulu 2018, 12:11

Toden näköisesti E36 vuosimallia -98 ei ole enää saanut ilman bägirattia, joten auton muutoskatsastaminen ralliratille tulee olemaan haasteellista, ellei mahdotonta. Mutta bägiratteja nyt löytyy vähän joka nurkasta, Laita ostoilmoitus vaikka BTCF-foorumille.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 945
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: Katsastus ralliratin kanssa

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 31 Joulu 2018, 12:12

Airbag pitää olla tuossa vuosimallissa, ja valon toimia oikein.

Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 721
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Re: Katsastus ralliratin kanssa

Viesti Kirjoittaja Heguli31 » 31 Joulu 2018, 15:02

Ja turvalaitteiden "ohittamisia" ei ole tapana (asiallisilla) autofoorumeilla kenellekkään opettaa ja neuvoa.

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 955
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: 128i E88
9000 CD
350i DHC
159 Berlina
Paikkakunta: Janakkala

Re: Katsastus ralliratin kanssa

Viesti Kirjoittaja Aero » 31 Joulu 2018, 15:11

Ilmapalloruori paikoilleen, osaavalla testerillä vikavalon kuittaus ja leimalle. Ei se ilmapallo ole siellä katsastusta varten, vaan kuljettajaa.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

Avatar
miyli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 22 Syys 2013, 14:53
Auto: BMW f36 430 xd m-sport / BMW Z4 35i m-sport
Paikkakunta: Raisio

Re: Katsastus ralliratin kanssa

Viesti Kirjoittaja miyli » 01 Tammi 2019, 08:52

Nää on näitä lippalakkipäiden virityksiä jälleen. Hommaa joku sport ratti airbagilla niin ei tarvi tuollaisella virityksellä ajaa jos 316 täytyy nyt yleensäkään olla rallirattia ;)
Käyttis: BMW f36 430 xd m-sport / M performance alpinweiss 341hv/750nm
Harraste: BMW Z4 35i m-sport alpinweiss 460hv/ 670nm
Talviharraste e36 jäärata vompatti

OlliS
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 22 Helmi 2019, 10:39
Auto: Faijan Opelilla :)
Paikkakunta: Tampere

Re: Katsastus ralliratin kanssa

Viesti Kirjoittaja OlliS » 22 Helmi 2019, 10:51

Vähän aihetta sivuaa, mutta kaverin puolesta kyselen, että onko kukaan saanut noottia siitä, että on katsastanut auton ensin ja sitten vaihtanut siihen puisen ratin(ei airbägiä)? Toinen kyssäri sit vielä eli onko olemassa jotain sellasta vuotta, josta eteenpäin autossa on ollut airbag ns tyyppihyväksyttynä eli ilman sitä ei saa leimaa. Vaikka 2000-luvun alussa ei kait vielä airbag ollut niin yleinen. Vissiin muutoskatsastus muutenkin aikamoinen päänsärky.

IKa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 23 Marras 2014, 22:39
Auto: M4 F82 Coupe -18
325i E36 Coupe ralliauto
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Katsastus ralliratin kanssa

Viesti Kirjoittaja IKa » 22 Helmi 2019, 11:13

Suomessa E36 malleissa (poislukien M3) bägittömän ratin vaihto voi onnistua -97 vuosimallin asti. Sitä uudempiin tuskin laillisesti onnistuu. E46 mallissa ei onnistu enää ollenkaan.

Edit: Tarkennan vielä, että E36 M3 malliin bägittömän ratin vaihto ei siis onnistu ollenkaan (silti Suomessa on yksi E36 M3, johon vaihto on laillisesti tehty, mutta niinhän se menee, että poikkeus vahvistaa säännön :tong:)