1-sarjan kilpailijat

jleinonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 134
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18

Re: 1-sarjan kilpailijat

Viesti Kirjoittaja jleinonen » 03 Tammi 2020, 13:19

Käytiin pikaisesti koeajamassa uusi 1-sarjalainen vanhan F20 tilalle. Ensin toki oli A3 Sportback kiikarissa, mutta se vaikutti todella antiikkiselta :thdw: Vakiona siinä tulee esimerkiksi vain takatutka ja se on pelkästään akustinen.

Sen jälkeen kun hyppäsi uuteen 1 sarjalaiseen niin se tuntui todella uudelta. Myös laatuvaikutelma oli hyvä. Ovet sulkeutuu kuten kunnon bemarissa pitää, eikä kuten mun "uudessa" G31:ssä :lol:

Hinnoittelu on siten että M-Sport Business editionin saa suht. hyvillä varusteilla, toki pikkukoneella mutta automaatilla alta 40k€. Tiedä sitten onko se paljon vai vähän...

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1788
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e 6/2018.
Tilattu G20 330e.

Re: 1-sarjan kilpailijat

Viesti Kirjoittaja gestapo » 03 Tammi 2020, 13:49

Harmi kun ykkösestä ei ole ladattavaa hybridiä.
Rakensin just äsken mersun sivulla A250e:n ja ruksin varusteita reilusti, niin hinnaksi tuli vaan 45 000€.
Eihän tuolla hinnalla saa mitään uuteen ykköseen..no mopon moottorin lisäksi.
Kuitenkin heppoja yli 200 ja sähkörange max.75km ja vielä latausnopeus vakiona 7,2kwh.
Se taas minkälainen tuo A on auona, en ota kantaa. Ainakin niissä on ihme vikoja, rellun sukua kun on.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 948
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1-sarjan kilpailijat

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 25 Tammi 2020, 10:19

Kakkosautoksi pyöritelty uutta ykköstä sekä just ladattavaa A-mersua. Muita uusia autoja on tippunut pois sitä mukaan kun niitä on koeajettu.

BMW 118iA on ajettu ja huomattu, että varusteilla se menee helposti 45k eur. Tehoa on liian vähän, mutta kaikki muu on kunnossa. Rengasmelu täysin ok kitkarenkailla, mutta nastoilla en itse ajaisi. Puoliso kuulemma ajaisi tuolla sitten juurikin nastoilla, joten mielipiteet vaihtelevat.

Diiseliä ei oteta joten moottorivaihtoehdot 1-sarjan kanssa on vähissä, jos hinnalla on mitään väliä.

MB A 250e on toinen vaihtoehto, sen saan conffattua omaan makuun juuri ja juuri 50k euroon. Autojen suurin ero on ... öö enpäs osaa sanoa. Sisustat näyttää erilaiselle, kumpikin on mun mielestä oikeilla rukseilla aivan loistava. A220 4-matic koeajon perusteella molempien, bemarin ja mersun, polttomoottorivoimalinja on yhtä ärsyttävä. Tietysti tossa mersussa oli enemmän tehoa, mutta näin muuten viiveitä ja vaihdelaatikon ärsytystä riitti. Sähkön kanssa odotan, että mersu vetää huomattavasti pidemmän korren. Rengasmelua mersussa on ihan yhtä paljon.

A 250e puolesta
+ sähköajo 60 kilsaa riittäis lähes koko työmatkaan
+ sähköinen esilämmitys ja -viilennys
+ ratti säätyy sähköllä (kuskikohtaiset muistipaikat)
+ paremmat ajovalot, ajamisen avustimet ja 360 kamerat
- HUDin hinta on kallis, kun vaatii rukseja joista ei ole omaan makuun mitään hyötyä
- "halvalla" saat vain muovipenkit, oikea nahka maksaa julmetusti extraa

BMW 118i puolesta
+ tykkään infotainmentista paljon enemmän
+ ohjaus oli omaan makuun parempi
+ kaikki kabiinissa on tuttua ja turvallista
+ sport istuin tuntuu paremmalta kuin mersun comfort tai sport -penkki (nämä kaksi ovat täysin samat istua paitsi päätuki)

Juuri nyt tarjouksia kysellessäni huomasin, että mersun hinnassa ei näytä olevan tinkivaraa samaan tapaan kuin bemarin hinnassa.

SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 115
Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35

Re: 1-sarjan kilpailijat

Viesti Kirjoittaja SportySedan » 14 Helmi 2020, 20:26

Tuon uuden Golf G8 konfiguraattori näyttää nyt toimivan. Rakensin about vastaavat autot 1-sarjasta ja Golf G8. Hintaero oli yli 10.000e. Ok Bemari on statukseltaan eri luokassa, mutta kymppitonnin ero = 50% extraa. Suurin syy eroon on bemarin mitätön perusvarustelu, kaikki mitä Golfissa on vakiona joutuu bemariin ostamaan kalliisti. 1-sarjan hinnoittelu on peestä, mieluummin ottaisin 3-sarjan karvalakin kuin varustellun 1-sarjan.. ja saan takavedon kaupan päälle :thup:

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 948
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1-sarjan kilpailijat

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 14 Helmi 2020, 22:05

Sen verran lisään vielä aikaisempaan koeajoraporttiini, että ajoin myöhemmin ykkösen m-sporttina ja sport linenä perätysten. Ei tarttenut sen jälkeen sport line varustelua edes miettiä, m-sport ohjaus oli omaan makuun niin isosti hauskempi. Ja alustakin meni parempaan suuntaan, vaikka siellä ero on pieni.

Toisaalta ajoin myöhemmin myös A-mersun sitten vielä etuvetona. Useamman koeajon jälkeen bemari vetää pidemmän korren siinä, että tuollainen kaupunki+kehä suhailu on bemarin ykkösellä hauskempaa.

Sitten tuosta Golfista. Oli mulla kans mielessä, varsinkin plug-in hybridinä, mutta hinta ja saatavuus oli tässä vaiheessa vielä mysteeri. Hommasin itse asiassa Golfilla ajavan kaverin laukomaan mielipiteensä tuosta Laakkosen m-sport ykkösestä. Paljon sillä kulmalla, että onko etuveto Golf ihan yhtä hauska auto vai onko tossa bemarissa jotain lisäarvoa. No hän kehui bemarin alustan ja ratin taivaisiin, mutta ei varsinaisesti innostunut ohjauksesta (ei keskitä hitaassa nopeudessa). Haukkui ja haukkoi henkään auton hinnasta :mus:

Takaveto ois tietysti hauskempi ajaa, mutta jos etuveto liikaa haittaa, niin neliveto ruksimaan mars. Kaikki muu tässä uudessa on mennyt eteenpäin edelliseen verraten. Kabiini yllätti ehkä eniten. Rengasmelukin paremmin.

*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 410
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
Paikkakunta: LU

Re: 1-sarjan kilpailijat

Viesti Kirjoittaja *Ari* » 15 Helmi 2020, 06:38

Golfin ongelma ei ole niinkään varustelut tai laadun tunne, vaan konsernin-maahantuojan-korjaamoiden suhtautuminen vikoihin sekä korjaamon asiakaspalvelu. Ensin mä vaihdoin VAG:t pois, poika teki samoin viime keväänä eikä ole jäänyt ikävä noita aikoja. Golf 7 oli kyllä hyvä auto vaikka DSG:n toiminta on täysin perseestä, mutta sen kanssa tulee toimeen ja siihen tottuu, kunhan välillä ei aja toimivalla ja pehmeästi vaihtavalla automaatilla.

Kova kuume oli laittaa ykkönen vaihtoon mutta otin aikalisän, koeajojen jälkeen nykyinen tuntuu edelleen omalta autolta eikä mikään koeajetuista ole saanut kunnolla syttymään. Katsotaan tuleeko Yaris GR:stä fiboja kun aikanaan pääsee testaamaan, on aika hassu kippo speksien perusteella eikä todellakaan ole mikään järkiauto...

SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 115
Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35

Re: 1-sarjan kilpailijat

Viesti Kirjoittaja SportySedan » 16 Helmi 2020, 11:35

Itselläkin Golfista kokemusta, laadukas peli eikä ongelmia ole ollut huollon kansa. DSG-laatikko on peesta, lähtö on kivinen. Kun testasin kaksoiskytkin 1-sarjaa 118i A, mielestäni lähtö on pehmeämpi mutta ei sitä voi verrata lähellekään 8v -steptroniceja. Eli on otettava 120d xDrive kun laatikko toimii. Bensavehkeisiin tuota ei saa :thdw: