E61 530d tehot hukassa

Valtterier
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Elo 2019, 13:52

E61 530d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Valtterier » 10 Marras 2019, 14:37

Kyseinen 530d m57n vm 04’ tiputtaa tehot eikä liiku mihinkään. Ei anna kiertää edes tyhjäkäynnillä yli 3000rpm. Vikakoodeja luettu autocomilla:

480A Hiukkassuodatinjärjestelmä - katkonainen
481A Dieselhiukkassuodatin tukkeutunut(tarvitaan pakotettupuhdistus) - katkonainen
4B10 käynnistasaisuussäädin, korjausmäärä liian suuri - katkonainen
4D00 uknow fault code

Ilmeisesti tarvitaan dpf pakotettu puhditus. Mihinkä tuo 4B10 vikakoodi viittaa? Suuttimiin ilmeisesti, osaako kukaan antaa vinkkiä mitä tehdä seuraavaksi?

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1067
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: i3 94Ah 2016
Paikkakunta: Nokia

Re: E61 530d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 10 Marras 2019, 16:11

Käynnintasaisuus ja sen säätely saattaa hyvinkin häiriintyä jos hiukkassuodatin on tukossa. DPF puhtaaksi ensin ja sitten lisätutkimuksia jos vielä on vaivoja.

Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Re: E61 530d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Clavurion » 10 Marras 2019, 18:18

"Käynnintasaisuussäädin" liittyy suuttimien korjausarvoihin. Ne korjausarvot saa testerillä katottua. Jotta DPF:n regenerointi-poltto olisi mahdollista, niin varmista ensin, että moottorin lämmöt nousee normaalisti 90 C tai ainakin yli 75 C, joka on regeneroinnille raja-arvo.

Valtterier
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Elo 2019, 13:52

Re: E61 530d tehot hukassa

Viesti Kirjoittaja Valtterier » 10 Marras 2019, 18:50

Kiitos vastuksista. Sainkin jo tehtyä tuon DPF:n regenoroinnin autocomilla. Hiukkassuodattimen sekä käynnintasaisuussäädin vikakoodit poistuivat. Kävin heittämässä pitkän lenkin motarilla, alkuun joutu kuitata koko ajan vikakoodia mutta sain onnistuu kuitenki.

Tehot tuli auton takaisin, mutta sain seuraavan ongelman käsiini. Nyt antaa vikakoodia 3F57 ahtopaineventtiili - katkonainen. Viittaa ilmeisesti ahtopaineensäätimeen, kun kuuntelee konepelti auki tuolta turbon suunnalta kuuluu sellaista naksumista. Lueskelin että tuo turbon sähköinen ohjaus saattanut saada öljysumua ja ottanut siipeensä. Täytyy kokeilla vaihtaa tuo ahtopaineensäädin vielä. Missä se tarkalleen ottaen siis sijaitsee?