G30/31 Huolto

BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 402
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

G30/31 Huolto

Viesti Kirjoittaja BMW e90 » 18 Marras 2019, 22:06

Olisi kohta toinen huolto edessä. Eli laajempi huolto, auton tarkastus ja ilmeisesti kaikki suodattimet. Mitä porukalla on tämä huolto kustantanut?

pedro78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 49
Liittynyt: 27 Joulu 2016, 13:19
Auto: G30 520da xdrive -18

Re: G30/31 Huolto

Viesti Kirjoittaja pedro78 » 21 Marras 2019, 10:57

Vinkki vitonen; marmorilla raitisilmasuodattimet on noin 200e pari. Ostin tarvikkeena samanlaiset aktiivihiilimallit 50 eurolla ja vein auton mukana huoltoon. Säästö 150e.

BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 402
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: G30/31 Huolto

Viesti Kirjoittaja BMW e90 » 21 Marras 2019, 17:46

Joo huomasin saman kun ekaa huoltoa varasin. Hommasin kans silloin tarvikesuodattimen ja saman teen nytkin. On kyllä järjettömän hintainen raitisilmansuodatin. :thdw:

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1008
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e 2017
F40 118i 2020 (tilauksessa)
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30/31 Huolto

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 23 Marras 2019, 09:37

Ens viikolle toka huolto varattu. Basic-huolenpitosopimuksella mennään ja siitä on maksettu suunnilleen saman verran kuin ekan ja tokan huollon listahinta yhteensä. Eli kolmas huolto plus jarrunesteiden vaihto jää "ilmaiseksi" osuudeksi.

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1805
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e 6/2018.
Tilattu G20 330e xDrive.

Re: G30/31 Huolto

Viesti Kirjoittaja gestapo » 19 Touko 2020, 15:51

Ensimmäinen huolto tehty.
Kilometrejä 29 900km, mutta 2 vuoden aika tuli täyteen. Olisi saanut ajaa 35 000km näytön mukaan.

Huolto maksoi 347€.

Mutta mikä parasta: sähköpostiini tuli video autoni alustan yms kunnosta selostuksen kera.
Priima oli.
Kait tuo videohomma on ollut jo kauan, on niin kauan kun viimeksi auton huollattanut.

Hyvä maku jäi huollosta.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1008
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e 2017
F40 118i 2020 (tilauksessa)
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30/31 Huolto

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 20 Touko 2020, 09:09

gestapo kirjoitti:
19 Touko 2020, 15:51

Kilometrejä 29 900km, mutta 2 vuoden aika tuli täyteen. Olisi saanut ajaa 35 000km näytön mukaan.


Mutta mikä parasta: sähköpostiini tuli video autoni alustan yms kunnosta selostuksen kera.
Priima oli.
Kait tuo videohomma on ollut jo kauan, on niin kauan kun viimeksi auton huollattanut.
n. 34tkm on ollut mullakin omassa G30 530e se auton tarjoama vaihtoväli. Siinä mielessä kiva kun edellisellä F11 520d:llä samalla ajoprofiililla vaihto oli 25 tkm.

Ekaa kertaa tuli mulle tommonen video 2019 syksyllä huollossa ja nyt uudelleen äsken kun kävin jarrunesteet vaihtamassa. Toi on todella arvokkaan tuntuista palvelua, tykkäsin kovasti ja jätin palautetta, että toi oli hieno fiitsa. Toivottavasti normaalia palvelua.

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4170
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30/31 Huolto

Viesti Kirjoittaja salmol » 20 Touko 2020, 09:38

lnaukkar kirjoitti:
20 Touko 2020, 09:09
n. 34tkm on ollut mullakin omassa G30 530e se auton tarjoama vaihtoväli. Siinä mielessä kiva kun edellisellä F11 520d:llä samalla ajoprofiililla vaihto oli 25 tkm.
Vähän OT, mutta mulla oli 320d:ssä ja 420d:ssä myös tuo 34tkm huoltoväli. Luulisi, että viitosessa olisi samat, mutta ehkä ajosuoritteen profiili oli erilaista silloin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 809
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: G30/31 Huolto

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 23 Touko 2020, 08:14

Ja sitte ihmetellään miksi tulee parin vuoden päästä ongelmaa ku on vedetty 34 tkm huoltovälillä (öljyt). Tosin eipä se rahamiesten ongelma ole, kun autoa vaihatte kuitenkin 2 vuoden välein. Uusissa Mersuissakin ties mitä ongelmaa kun vedetty
25-35 tkm öljynvaihtoväleillä. Sen sijaan jos vaihdettu vaikka 15-20 tkm välein niin ei ainuttakaan ropleemaa noiden suhteen. En usko BMW olevan yhtään sen parempi.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1227
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: i3 94Ah 2016
Paikkakunta: Nokia

Re: G30/31 Huolto

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 23 Touko 2020, 10:26

Isoisän aikaan öljynvaihtoväli oli 5000km, mutta moottorit ja öljyt ovat kehittyneet sen jälkeen. En nyt tiedä mistä ongelmista puhut, kun suurin osa autoilijoista noudattaa valmistajan huoltovälejä, eikä ongelmia ilmene. Joissain kuorma-autoissa moottoriöljy vaihdetaan nykyään 150tkm välein, otollisissa oloissa. BMW osaa onneksi haistella ajoprofiilia ja olosuhteita öljyvälin määrittelyä varten.

M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 92
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37

Re: G30/31 Huolto

Viesti Kirjoittaja M-Sport » 23 Touko 2020, 12:49

masaf1 kirjoitti:
23 Touko 2020, 08:14
Ja sitte ihmetellään miksi tulee parin vuoden päästä ongelmaa ku on vedetty 34 tkm huoltovälillä (öljyt). Tosin eipä se rahamiesten ongelma ole, kun autoa vaihatte kuitenkin 2 vuoden välein. Uusissa Mersuissakin ties mitä ongelmaa kun vedetty
25-35 tkm öljynvaihtoväleillä. Sen sijaan jos vaihdettu vaikka 15-20 tkm välein niin ei ainuttakaan ropleemaa noiden suhteen. En usko BMW olevan yhtään sen parempi.
530e mallissa ja miksei muissakin sähkömalleissa kilometrit eivät ole kovinkaan ratkaisevia. Itsellä 2000 km täynnä, mutta ei edes tankillista mennyt gasoa. Moottorilla lienee ajettu 200-300 km. Jos sama suhde jatkuu, niin moottorin vuoksi öljynvaihtoväilin ollessa 25 tkm matkamittari näyttäisi jo jommalla kummalla puolen 200 tkm. Ajettelin vaihtaa öljyt huomattavasti aiemmin.
Joo ja tiedän ettei se aivan mene näin, mutta esim. 35000 km kohdalla saattaisi moottorilla olla ajettu noin 5000 km. Melko hyvässä kunnossa tulee öljy ulos.

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1008
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e 2017
F40 118i 2020 (tilauksessa)
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30/31 Huolto

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 23 Touko 2020, 13:56

Plug-in hybridien kanssa olen enemmän huolissaan autoista, joita ei säännöllisesti (tai koskaan) ajeta lämpimäksi, kuin pitkistä öljynvaihtoväleistä.

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4170
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30/31 Huolto

Viesti Kirjoittaja salmol » 23 Touko 2020, 14:38

masaf1 kirjoitti:
23 Touko 2020, 08:14
Ja sitte ihmetellään miksi tulee parin vuoden päästä ongelmaa ku on vedetty 34 tkm huoltovälillä (öljyt). Tosin eipä se rahamiesten ongelma ole, kun autoa vaihatte kuitenkin 2 vuoden välein. Uusissa Mersuissakin ties mitä ongelmaa kun vedetty
25-35 tkm öljynvaihtoväleillä. Sen sijaan jos vaihdettu vaikka 15-20 tkm välein niin ei ainuttakaan ropleemaa noiden suhteen. En usko BMW olevan yhtään sen parempi.
Tämä on nyt vain sun mielipide, en ole kuullut mitään ongelmaa tulevan siitä, että noudattaa huolto-ohjelmaa. Itse kysyin kahdestakin eri merkkihuollosta, että kannattaisiko välihuolto tehdä, niin sanottiin että ei kannata. Kysyin vielä huoltopäälliköltä, että jos tuo olisi hänen autonsa, niin tekisikö siihen välihuollon. Ei tekisi. Case closed, noudattakaa vain huolto-ohjelmaa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4170
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30/31 Huolto

Viesti Kirjoittaja salmol » 23 Touko 2020, 14:39

lnaukkar kirjoitti:
23 Touko 2020, 13:56
Plug-in hybridien kanssa olen enemmän huolissaan autoista, joita ei säännöllisesti (tai koskaan) ajeta lämpimäksi, kuin pitkistä öljynvaihtoväleistä.
Onko bensiinimoottorille jotenkin erityisen tärkeää, että moottori olisi säännöllisesti lämmin? Diesel-koneissa sen ymmärrän, mutta en bensakoneissa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 92
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37

Re: G30/31 Huolto

Viesti Kirjoittaja M-Sport » 23 Touko 2020, 16:27

lnaukkar kirjoitti:
23 Touko 2020, 13:56
Plug-in hybridien kanssa olen enemmän huolissaan autoista, joita ei säännöllisesti (tai koskaan) ajeta lämpimäksi, kuin pitkistä öljynvaihtoväleistä.
Samaa mieltä. Juuri tästä syystä on autoa käytetty sen 200-300 km.
Näistä kaksi on 100 km reissuja ja loput muuta.
Kerran pari kuussa käyttöä riittää hyvin.

bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: G30 520dA Xdrive Business Sport -18
Paikkakunta: Turku

Re: G30/31 Huolto

Viesti Kirjoittaja bemul13 » 23 Touko 2020, 19:44

salmol kirjoitti:
23 Touko 2020, 14:38
masaf1 kirjoitti:
23 Touko 2020, 08:14
Ja sitte ihmetellään miksi tulee parin vuoden päästä ongelmaa ku on vedetty 34 tkm huoltovälillä (öljyt). Tosin eipä se rahamiesten ongelma ole, kun autoa vaihatte kuitenkin 2 vuoden välein. Uusissa Mersuissakin ties mitä ongelmaa kun vedetty
25-35 tkm öljynvaihtoväleillä. Sen sijaan jos vaihdettu vaikka 15-20 tkm välein niin ei ainuttakaan ropleemaa noiden suhteen. En usko BMW olevan yhtään sen parempi.
Tämä on nyt vain sun mielipide, en ole kuullut mitään ongelmaa tulevan siitä, että noudattaa huolto-ohjelmaa. Itse kysyin kahdestakin eri merkkihuollosta, että kannattaisiko välihuolto tehdä, niin sanottiin että ei kannata. Kysyin vielä huoltopäälliköltä, että jos tuo olisi hänen autonsa, niin tekisikö siihen välihuollon. Ei tekisi. Case closed, noudattakaa vain huolto-ohjelmaa.
Itse sain ohjeeksi merkkihuollossa, ettei 2 vuotta enempää aja vaihtamatta moottoriöljyä+suodatinta, vaikka ajaisi vähän.

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4170
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30/31 Huolto

Viesti Kirjoittaja salmol » 23 Touko 2020, 22:17

bemul13 kirjoitti:
23 Touko 2020, 19:44
salmol kirjoitti:
23 Touko 2020, 14:38
masaf1 kirjoitti:
23 Touko 2020, 08:14
Ja sitte ihmetellään miksi tulee parin vuoden päästä ongelmaa ku on vedetty 34 tkm huoltovälillä (öljyt). Tosin eipä se rahamiesten ongelma ole, kun autoa vaihatte kuitenkin 2 vuoden välein. Uusissa Mersuissakin ties mitä ongelmaa kun vedetty
25-35 tkm öljynvaihtoväleillä. Sen sijaan jos vaihdettu vaikka 15-20 tkm välein niin ei ainuttakaan ropleemaa noiden suhteen. En usko BMW olevan yhtään sen parempi.
Tämä on nyt vain sun mielipide, en ole kuullut mitään ongelmaa tulevan siitä, että noudattaa huolto-ohjelmaa. Itse kysyin kahdestakin eri merkkihuollosta, että kannattaisiko välihuolto tehdä, niin sanottiin että ei kannata. Kysyin vielä huoltopäälliköltä, että jos tuo olisi hänen autonsa, niin tekisikö siihen välihuollon. Ei tekisi. Case closed, noudattakaa vain huolto-ohjelmaa.
Itse sain ohjeeksi merkkihuollossa, ettei 2 vuotta enempää aja vaihtamatta moottoriöljyä+suodatinta, vaikka ajaisi vähän.
Auton huoltomuistutin ottaa tuon huomioon.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1227
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: i3 94Ah 2016
Paikkakunta: Nokia

Re: G30/31 Huolto

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 24 Touko 2020, 01:35

salmol kirjoitti:
23 Touko 2020, 14:39
Onko bensiinimoottorille jotenkin erityisen tärkeää, että moottori olisi säännöllisesti lämmin? Diesel-koneissa sen ymmärrän, mutta en bensakoneissa.
Polttoaineesta riippumatta lämpimäksi ajaminen poistaa kondensoitunutta vettä erinäisistä paikoista.

[Zei-M-Zei]
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 61
Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
Auto: 2020 G20 330e
2014 F11 530xd
2004 E46 316ti
Paikkakunta: Oulu

Re: G30/31 Huolto

Viesti Kirjoittaja [Zei-M-Zei] » 25 Touko 2020, 14:02

lnaukkar kirjoitti:
23 Touko 2020, 13:56
Plug-in hybridien kanssa olen enemmän huolissaan autoista, joita ei säännöllisesti (tai koskaan) ajeta lämpimäksi, kuin pitkistä öljynvaihtoväleistä.
En tiedä onko tähänkin tullut muutosta automatiikan suhteen, mutta tuo G20 330e on muutaman kerran käyttänyt itsensä lämpimäksi ajettaessa hybritilassa ihan pyytämättä mitään polttomoottorikäyttöä (ts. Vaikka akun lataus on ollut lähes täynnä). Molemmilla kerroilla takana useamman viikon pelkkä sähkökäyttö, joten olen ajatellut että se vaan käyttää aika-ajoin itsensä lämpimäksi. Ja molemmilla kerroilla on ollut myös navigointi käytössä - voisikohan tuo olla niin älykäs ettei edes yritä tuota lämpimäksi käyttöä, jos matkan pituus/ajoaika ei täytä tiettyjä vaatimuksia?
ex bemarit: E30 318i 1985, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, E39 528i 1996

bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: G30 520dA Xdrive Business Sport -18
Paikkakunta: Turku

Re: G30/31 Huolto

Viesti Kirjoittaja bemul13 » 25 Touko 2020, 20:04

Tiätäiskö merkkihuolto asiasta, jos kysäsisit ?

Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 151
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: BMW 330e iPerformance M-Sport

Re: G30/31 Huolto

Viesti Kirjoittaja 315i » 26 Touko 2020, 19:00

Oliko Max-E vai Auto mode käytössä?