BMW 435d X-drive pomppii ja nypyttää jakorasian vaihdon jälkeen
Bemmistä hajosi hinauksen (tietokonevika jätti Bemmin tielle) yhteydessä jakorasia, joka vaihdettiin. Vaihdon jälkeen auto rupesi pomppimaan ns. haamupomppuja tiessä olevan nypyn/kuopan jälkeen sekä nypyttämään etenkin hiljaa = 40 - 60 ajettaessa, mukulakivityksellä kääntäminen/kurvi sekoittaa alustan kokonaan. Auto tuntuu muutenkin "kireältä" kuin kivireki tai F1 auto (en kylläkään ole ajanut tällaisella). Huoltoliike väittää alustan olevan kunnossa ja minä, poikani ja vaimoni olemme sitä mieltä että alusta on täysin sekaisin. Olemme verranneet autoa kolmeen muuhun autoon samalla tien pätkällä ja Bemmi tekee tiestä kuoppaisen. Auto pomppii myös kauppakeskusten autohalleissa sementissä olevin saumojen jälkeen.
Minulla on nyt sana-sanaa vastaan huoltoliikkeen kanssa siitä, onko auto kunnossa vai ei. Ajoimme n. 60.000 km bemmillä, jossa oli upea alusta. Nyt auton alusta on täysin susi.
Onko vastaavia kokemuksia? Ideoita, mistä vika voisi johtua, jotta saisin konsultointi apua huoltoliikkeeseen päin. Huoltoliikkeen osaaminen loppuu kesken tässä casessa.
Asiallisista vastauksista kiittäen
Eero
BMW 435D x-drive pomppii ja nypyttää jakorasian vaihdon jälkeen
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 951
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F25 2.0d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: BMW 435D x-drive pomppii ja nypyttää jakorasian vaihdon jälkeen
Viesti Kirjoittaja jaki » 29 Marras 2019, 15:59
Jakorasia? 

http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & koodauksia, ohjelmointeja. Uutena FRM2/3 korjaukset
Re: BMW 435D x-drive pomppii ja nypyttää jakorasian vaihdon jälkeen
Viesti Kirjoittaja salmol » 29 Marras 2019, 18:39
Veikkaan, että autoon on vaihdettu eri malliin sopiva jakolaatikko, joten homma ratkeaa joko vaihtamalla laatikko malliin oikeasti sopivaksi, tai sitten koodaamalla nykyinen toimimaan 4-sarjan kanssa. Esim. jos laittaa vaikka X1:n jakolaatikon 4-sarjaan, niin ei toimi koodaamatta oikein. Tehtiinko vaihto "marmorilla", eli merkkiliikkeessä? Veikkaan että ei tehty.Eero435 kirjoitti: ↑29 Marras 2019, 09:54BMW 435d X-drive pomppii ja nypyttää jakorasian vaihdon jälkeen
Bemmistä hajosi hinauksen (tietokonevika jätti Bemmin tielle) yhteydessä jakorasia, joka vaihdettiin. Vaihdon jälkeen auto rupesi pomppimaan ns. haamupomppuja tiessä olevan nypyn/kuopan jälkeen sekä nypyttämään etenkin hiljaa = 40 - 60 ajettaessa, mukulakivityksellä kääntäminen/kurvi sekoittaa alustan kokonaan. Auto tuntuu muutenkin "kireältä" kuin kivireki tai F1 auto (en kylläkään ole ajanut tällaisella). Huoltoliike väittää alustan olevan kunnossa ja minä, poikani ja vaimoni olemme sitä mieltä että alusta on täysin sekaisin. Olemme verranneet autoa kolmeen muuhun autoon samalla tien pätkällä ja Bemmi tekee tiestä kuoppaisen. Auto pomppii myös kauppakeskusten autohalleissa sementissä olevin saumojen jälkeen.
Minulla on nyt sana-sanaa vastaan huoltoliikkeen kanssa siitä, onko auto kunnossa vai ei. Ajoimme n. 60.000 km bemmillä, jossa oli upea alusta. Nyt auton alusta on täysin susi.
Onko vastaavia kokemuksia? Ideoita, mistä vika voisi johtua, jotta saisin konsultointi apua huoltoliikkeeseen päin. Huoltoliikkeen osaaminen loppuu kesken tässä casessa.
Asiallisista vastauksista kiittäen
Eero
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Re: BMW 435D x-drive pomppii ja nypyttää jakorasian vaihdon jälkeen
Viesti Kirjoittaja Chubster » 30 Marras 2019, 18:15
Eikös aina tarvi koodata, vaikka olisi juuri tuohon autoon tehty laatikko.
F31 330xd ms / ex. E91 325d
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 951
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F25 2.0d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: BMW 435D x-drive pomppii ja nypyttää jakorasian vaihdon jälkeen
Viesti Kirjoittaja jaki » 02 Joulu 2019, 07:54
F- sarjalaisissa lisäksi ohjausboxi on itse jakolaatikossa. Eli ei kai se mitenkään voi toimia oikein koodaamatta.
Lisäksi kytkinpakalle pitää tehdä initialisointi. Muuten laatikko toimii miten sattuu.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & koodauksia, ohjelmointeja. Uutena FRM2/3 korjaukset
Re: BMW 435D x-drive pomppii ja nypyttää jakorasian vaihdon jälkeen
Viesti Kirjoittaja Eero435 » 04 Joulu 2019, 20:50
Tätä olen maallikkona pyrkinyt kertomaan huolto-organisaatiolle. Laatikon kytkin paineista löytynyt poikkeavuuksia. Laatikko menee nyt vaihtoon takuuna. Mutta häviääkö pomputus... Se jää nähtäväksi.
Re: BMW 435D x-drive pomppii ja nypyttää jakorasian vaihdon jälkeen
Viesti Kirjoittaja Eero435 » 04 Joulu 2019, 20:55
Jakolaatikon vaihto tehtiin Laakkosella ja tuota "vääränlaisen jakolaatikon" asennustakin olen kysynyt. Ei kuulemma ole nahdollista.
Kiitos kaikille komnenteista ha neuvoista. 16.12. vaihdetaan siis koko laatikko. Katsotaan miten käy.
Kiitos kaikille komnenteista ha neuvoista. 16.12. vaihdetaan siis koko laatikko. Katsotaan miten käy.
Palaa sivulle “Viat ja ongelmat”
Hyppää
- VIERAILLE
- ↳ Perustietoa foorumista
- YLEINEN
- ↳ Yleinen keskustelu
- ↳ Tekniikka ja varusteet
- ↳ DIY-ohjeet
- ↳ Renkaat ja vanteet
- ↳ Rengas- ja vannelaskuri
- ↳ Viat ja ongelmat
- ↳ Jälleenmyyjät
- ↳ Tapahtumat
- ↳ Off-topic
- MALLIKOHTAISET
- ↳ 1-sarja [ muut ]
- ↳ 1-sarja / 2-sarja [ F20 ]
- ↳ 1-sarja [ F40 ]
- ↳ 2-sarja Active / Gran Tourer [ F45 ]
- ↳ 3-sarja [ muut ]
- ↳ 3-sarja [ E90 ]
- ↳ 3-sarja / 4-sarja [ F30 ]
- ↳ 3-sarja [ G20 ]
- ↳ 5-sarja [ muut ]
- ↳ 5-sarja [ E60 ]
- ↳ 5-sarja [ F10 ]
- ↳ 5-sarja [ G30 ]
- ↳ 6-sarja / 8-sarja
- ↳ 7-sarja
- ↳ X-sarja
- ↳ X1 / X2 (F48, F39)
- ↳ X3 / X4 (F25, F26)
- ↳ X3 / X4 (G01, G02)
- ↳ X5 / X6 (F15, F16)
- ↳ X5 / X6 (G05, G06)
- ↳ X-sarja (muut)
- ↳ M-sarja
- ↳ Z-sarja
- ↳ BMWi
- ↳ Oldtimer
- ↳ Moottoripyörät
- ↳ Muut merkit
- AUTOTALLI
- ↳ Autotalli
- ↳ Projektit
- KAUPPAPAIKKA - MYYDÄÄN
- ↳ Myydään autot
- ↳ Myydään osat ja tarvikkeet
- ↳ Myydään renkaat ja vanteet
- ↳ Myydään muut
- KAUPPAPAIKKA - OSTETAAN
- ↳ Ostetaan autot
- ↳ Ostetaan osat ja tarvikkeet
- ↳ Ostetaan renkaat ja vanteet
- ↳ Ostetaan muut