Alfa-Romeo
- Makkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 381
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
- Auto: E39, E36, E90
- Paikkakunta: Leppävirta
Alfa-Romeo
Viesti Kirjoittaja Makkis » 30 Touko 2011, 20:43
Itselläni suurikin halu kokea Alfa jo pitkään, edellistä työsuhdeajokkia valitessakin 159SW oli yksi kohde mutta silloisen firman autopolitiikka ei moista olisi hyväksynyt. Viime viikolla kariutui kaupat 330Xi:stä mutta samalla reissulla silmään sattui 156 Alfa. Hetken mielijohteesta menin kaupan hierontaan joka johti mielenhäiriöön ja nyt pihassa seisoo Alfa 156SW 2.0 JTS vuodelta 2006.
Vannoutuneen bemaristin ja vannoutuneen takavedon kannattajankin on pakko sanoa, että kyllä Alfa todellakin tarjoaa paljon kehuttua Ajamisen Nautintoa! Varsinkin asfaltoiduilla kolmen numeron pikkuteillä tuo on nautinto ajaa. Monta asiaa poikkeaa yleisistä käsityksistä italiaanoista, vaihteisto on täsmällinen kuin kello, kone vetää komeasti tyhjäkäynniltä 8000 kierrokseen ilman kiduttamisen makua, ohjaus on todella nopea ja tunnokas ja alusta suorastaan imee autoa tiehen.
Itselleni tämä on varmaankin väliaikaisratkaisu tuonne vuodenvaihteeseen kun ei tuolla V70:llä viitsinyt ajaa. Mikäli tämä ei talvella kamalaksi osoittaudu, niinpä ei tätä kyllä kiire ole mihinkään vaihtaa. Rahallinen arvohan näissä sulaa silmissä, joten uuteen tuskin omia rahojani laittaisin.
- Liitteet
-
- Alfa
- alffa1.JPG (118.54 KiB) Katsottu 26805 kertaa
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3743
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa-Romeo
Viesti Kirjoittaja Antinontoxic » 30 Touko 2011, 21:12
Ulkonäöllisesti olen kyllä aina Alfoista tykännyt... niin vanhoista kuin uusista...
Edit: Niin ja onnittelut autosta

- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 976
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F10 LCI 520dA xDrive Excl
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa-Romeo
Viesti Kirjoittaja -V- » 30 Touko 2011, 21:46

Muuten itse olen ollut sillä linjalla Alfojen suhteen että mukava katsella mutta rohkeutta omistamiseen ei ole... No jaa, kerran 80-luvulla oli lähellä etten ostanut Alfa 33 4x4 mallia.
- Makkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 381
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
- Auto: E39, E36, E90
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Alfa-Romeo
Viesti Kirjoittaja Makkis » 30 Touko 2011, 22:20
Tässäkään ei ole kattokaiteita ja minusta Bemarin Touring ja Alfan SW on nimenomaan autoja, joissa EI SAA olla junttimaisia kattokaiteita, V70 Volvoon ne toki kuuluu.
Alfabbs:ää jos lukee, niin eihän näitä omistaa uskaltaisi. Toisaalta, TM:ää tai Tuulilasia lukiessa mikä ettei, kunhan on näitä "uudempia". Paria tuttua haastatin kenellä näitä on ollut, niin lähinnä talveen sisältyy muutama "alfismi" kuten jäätyvät lukot, hitaasti heräävät näytöt yms. Sen sijaan sähkövioista ei tietoakaan, joita kuvittelin olevan. Alustan niveliä ja puslia kuulemma menee, mutta se on bemarimiehelle tuttua hommaa.
Tuosta vaginan uhasta tulla omistajaksi, nimenomaan oman voimalinjansa tuomalla vagina olisi omasta mielestäni pilannut Alfan. Alfan vaihteisto pieksee 100-0 vaginoiden tunnottoman kolisijan, Alfan vaparit raikaa korkealta ja kovaa ja niissä on tehoa/vääntöä, kun taas vaginan vaparit semmoisia tikittäviä pihisiöitä. Okei, TFSI on hieno pannu, mutta karkeakäyntinen ja turbosta johtuen ei alkuunkaan niin terävä kuin Alfan vaparit. Viimeistely ja materiaalit Alfassa on vaginaa edellä ja Alfan koneetkin kyllä kestää huollettuna kilometrejä, jakohihna pitää muistaa vaihtaa 60tkm välein. Korithan, tai niiden ruostesuojaus, on varmasti vaginassa parempi. Muotoilussa vain Seat pääsee vaginoista likikään Alfaa,mutta se on toki makuasia.
- CLiK
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 372
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
- Auto: E61 LCI
+ 987 + w450
Re: Alfa-Romeo
Viesti Kirjoittaja CLiK » 30 Touko 2011, 22:30

90 tkm on tullut tuommoisella taitettua matkaa, pre-facelift ja 1.8 TS. Sen jälkeen en ole oikein ahdetuista tykännyt. Ominaisuuksien listalle lisäisin jakohihnan tiiviin vaihtovälin.
- Micco
- Valvoja
- Viestit: 399
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 19:33
- Auto: Homewrecker E30 ikuisuusprojekti...
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Alfa-Romeo
Viesti Kirjoittaja Micco » 30 Touko 2011, 22:38


Viime kesänä katselin 156 Alfan alle, kun kaverin pajalla oli sellainen alustan vaihdossa. Homma tyssäsi sinä päivänä alkuunsa, kun muovisesta koiranluusta korkkasi kiinnityspultin, ja jäi pyörimään tyhjää irroittaessa. Päällimmäisenä jäi mieleen ohuesta läkkipellistä taitetut tukivarret takana, joiden ulkonäköä sana linnunluu kuvaa ehkä parhaiten. Näytti 156 kokoiseen autoon AIKA heppoisen näköisiltä. Naureskelin kaverille, että näinkö tällä uskaltaisi käsijarrukäännöstä tehdä, ettei taitu pyörät alle...

Kaippa ne tukivarret siellä kestävät, vaikka niin hennoilta näyttävätkin.

Kirjoittele ihmeessä kokemuksia, mille tuollainen tuntuu omistaa hieman pidemmällä aikavälillä. Vaikka kesän jälkeen sen jo vaihtaisitkin.

Eli täällä ei ollut kunnon kokemuksia, tuli vain tuollainen kohtaaminen Alfan kanssa heti mieleen...

- Makkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 381
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
- Auto: E39, E36, E90
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Alfa-Romeo
Viesti Kirjoittaja Makkis » 30 Touko 2011, 23:21
Minulla on duunin osalta vuodenvaihteessa pikku muutos tulossa, joka voi vaikuttaa millaisella käyttiksellä liikutaan. Baijerista se kuitenkin tulee, mutta uudehko käytetty vai uusi, oma vai työsuhde yms. on avoimena. Nyt kuitenkin olisi jopa malttia odotella uuden 300-sarjan valmistumista tuotantoon.
- FusionWolf
- Valvoja
- Viestit: 720
- Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
- Auto: E90 320d
Re: Alfa-Romeo
Viesti Kirjoittaja FusionWolf » 31 Touko 2011, 10:36
Sitten eräänä kauniina päivänä löysin alfabbs -foorumin ja siihen karisi Alfa haaveet. On niissä niin käsittömättömiä (laatu) ongelmia, että en rohjennut ottaa kontolleni. Etenkin, kun tarvitsen autoa (lähes) päivittäin. Sitten tulikin ostettua tämä nykyinen menopeli ja samalla ensimmäinen BMW -merkkinen kulkuneuvo.

Mutta onhan se upea auto ja varmasti, kuten sanoitkin on vanhoolliset ajatukset alfan laadusta (ainakin osittain) heitettävä romukoppaan, mutta, mutta.... ihan en vielä rohjennut itselleni hommata. Ehkä vielä joskus sekin päivä koittaa...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 636
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
- Auto: A6 Sedan Business Sport 50 TDI quattro tiptr. MY19
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa-Romeo
Viesti Kirjoittaja johansa » 31 Touko 2011, 16:45


- FusionWolf
- Valvoja
- Viestit: 720
- Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
- Auto: E90 320d
Re: Alfa-Romeo
Viesti Kirjoittaja FusionWolf » 31 Touko 2011, 17:58
Tää oli yksi niistä asioista, joka itselläni vähän tökkäsi, koska etsiskelin just jotain 100tkm ajettua, joten tuo vaihto olisi pian edessä. Lisäksi olisin sen sitten joutunut tekemään joka toinen vuosi, joten... Nyt on onneksi ketju.

- Makkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 381
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
- Auto: E39, E36, E90
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Alfa-Romeo
Viesti Kirjoittaja Makkis » 31 Touko 2011, 21:17
Lancioita sun muita saappeja en autoiksi lue, aasian tekeleistä puhumattakaan. Olkoon GT-R Nismo tai Leksus kuin hyviä vaan, poissa pysyvät omalta tontilta.
Audia en autoista keskusteltaessa valitettavasti edes noteeraa. Käyttiksenä varmaan okei, mutta kun skoodia saa puoleen rahaan ja siittimiä neljännekseen ja lopputulema sama, niin tehkään Ingolstadtista pirkkojaan. Tosin, kunnon Audista minulla ei ole kokemusta ja voihan se olla, että Audi vaatii sen vuoden - kaksi, kuten bemarikin, ennen kuin cluen tajuaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 18:29
Re: Alfa-Romeo
Viesti Kirjoittaja miccoheebo » 31 Heinä 2011, 12:11


- Makkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 381
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
- Auto: E39, E36, E90
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Alfa-Romeo
Viesti Kirjoittaja Makkis » 03 Elo 2011, 00:23

Helvetin kiva se on ajaa ja kivan näköinen, läppärin saa liittää harva se ilta EODB-pistokkeeseen ja resetoida joutavuudet poijes

-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1691
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
- Auto: G30 530e 6/2018
Re: Alfa-Romeo
Viesti Kirjoittaja gestapo » 13 Marras 2012, 14:40
http://europe.autonews.com/article/2012 ... 9/0/SEARCH" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfa on esimerkki kun erinomaisen maineen(joskus muinoin)annetaan mennä kunnolla pilalle erinäisten "sekasikiöiden" kanssa yhdistettynä huonoon laatuun.
-80 luvulla muistuu mieleen kun Datsun/Nissan cherrystä tehtiin alfa ja jotenkin tuntuu että tuosta alkoi kunnon alamäki ko.merkin kohdalla.Fiattehan ne nykyään on.159 taitanee olla joku GM pohjainen?
Mutta jos tuo 100 000kpl myytyä Alfaa tänä vuonna pitää paikkaansa,merkkihän on tuomittu kuolemaan,taitaa Lancia jo kohta olla kuopattu? Siinä toinen merkki,mainetta rallissa mutta ei osata hyödyntää ja tänä päivänä Chyryslerin nokalle mätkästään Lancian merkki.Luuleeko Fiat tosiaan asiakkaitaan niin tyhmiksi että kaikki niille kelpaa!
Tuossa tutkittuani omia "BMW arkistoja" luin 1970 julkaistun BMW johtajan haastattelun,jossa silloinen johtaja kertoili juuri Alfan olevan heidän tuleva pääkilpailija ja Mercedes josaain määrin.Näin ne ennusteet tuppaa muuttumaan.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..
- CLiK
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 372
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
- Auto: E61 LCI
+ 987 + w450
Re: Alfa-Romeo
Viesti Kirjoittaja CLiK » 13 Marras 2012, 22:11
Alfa on pyörinyt tuossa 100 000 myydyn auton tahdissa vuosikausia ja volyymimalleja ei tahdo löytyä millään. Tuossa jutussa kaivattu Guilietta-farkku voisi tuoda nopeasti helpotusta. Muista uusista malleista liikkuu kaikenlaisia huhuja ja jos edes osa noista huhuista pitää paikkansa, niin vaikuttaa siltä että Marchionen pöydälläkin suunnitelmat vaihtuu monta kertaa vuodessa. Välillä ollaan tuomassa ties minkä pohjalle rakennettavaa pikafixiä myynnin pelastajaksi. Aivan kuten Gestapo totesi: Asiakas ei ole tyhmä eikä osta sellaista mitä ei tunnista merkille ominaiseksi.
Kriisissäkin täytyisi muistaa katsoa nenänvartta pidemmälle ja suunnitella mallistoa kestävälle pohjalle. 159:n valmistui loppui ja seuraajasta ei ole oikein vakuuttavia suunnitelmia. Siltä osin katse on ollut liiankin kaukana. Jutussa oli osuvasti todettu, että edes erikoisautojen valmistajat ei pärjää kahdella mallilla. Se on kuitenkin tämän hetkinen koko malliston koko Alfalla. Huonolta näyttää, jos Mitosta ei olla saatu edes faceliftiä aikaiseksi.
Yksi erittäin kiinnostava malli jäi mainitsematta jutussa kokonaan. Alfa 4C on toivottavasti tuotantovalmiina Genevessä ensi keväänä.
http://www.autoguide.com/auto-news/2012 ... -show.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaupallisesti tämä ei tule pelastamaan Alfaa, mutta palauttaisi mallistoon viime vuosina hukassa ollutta Alfa-spirittiä. Pitkästä aikaa takaveto Alfa, keskimoottori, painoa alle tuhat kiloa ja hintaan ei kovin paljon enempää kuin Toyota GT86:lla. Ainakin kiinnostus merkkiä kohtaan nousisi aivan uudella tavalla.
Yksi jäätävä siteeraus tuosta jutusta on pakko poimia:
"Could you imagine Audi deciding not to sell a wagon version of the A3? No chance!"
Onko A3:sta vielä nähty farkkua? VAG päätti tosin jättää Golf V:sta ensin farkun kokonaan pois, mutta joutui tuulipukukansan yliajamaksi...
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 750
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Re: Alfa-Romeo
Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen » 25 Kesä 2015, 11:34


http://www.alfaromeopress.com/press/article/117019" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bmwblog.com/2015/06/24/alfa- ... ooks-good/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nostellaan hieman tätäkin ketjua, kun 3-sarjalaisen kilpailijaksi on julkaistu uusi Giulia (lausutaan Julia). Julkaisumalli on suoraan M3-haastaja Giulia QV, jossa 510 heppainen tuplaturbo-V6, 50/50 -painojakauma, 0-100km/h 3,9sek., hiilikuitu konepeitto, katto... Itse tykkään ulkonäöstä todella paljon!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 636
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
- Auto: A6 Sedan Business Sport 50 TDI quattro tiptr. MY19
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa-Romeo
Viesti Kirjoittaja johansa » 25 Kesä 2015, 16:43

- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1059
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X1 25i -15
i8 -14
720S -18 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: Alfa-Romeo
Viesti Kirjoittaja Pitkis » 25 Kesä 2015, 20:28
Re: Alfa-Romeo
Viesti Kirjoittaja pumafi » 25 Kesä 2015, 22:04
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 80
- Liittynyt: 25 Loka 2013, 17:22
Re: Alfa-Romeo
Viesti Kirjoittaja legionofboom » 29 Kesä 2015, 11:23
Hinnoittelu ratkaisee paljon. Jaguarin menestys täytyy kaatua Suomessa hintoihin. En ymmärrä kuka XE:n ostaa kun hinta kombolla diesel-automaatti-led päivävalot tuo hinnan samalle tasolle 5-sarjan kanssa. Harva edes tunnistaa auton jaguaariksi.
- VIERAILLE
- ↳ Perustietoa foorumista
- YLEINEN
- ↳ Yleinen keskustelu
- ↳ Tekniikka ja varusteet
- ↳ DIY-ohjeet
- ↳ Renkaat ja vanteet
- ↳ Rengas- ja vannelaskuri
- ↳ Viat ja ongelmat
- ↳ Jälleenmyyjät
- ↳ Tapahtumat
- ↳ Off-topic
- MALLIKOHTAISET
- ↳ 1-sarja [ muut ]
- ↳ 1-sarja / 2-sarja [ F20 ]
- ↳ 2-sarja Active / Gran Tourer [ F45 ]
- ↳ 3-sarja [ muut ]
- ↳ 3-sarja [ E90 ]
- ↳ 3-sarja / 4-sarja [ F30 ]
- ↳ 3-sarja [ G20 ]
- ↳ 5-sarja [ muut ]
- ↳ 5-sarja [ E60 ]
- ↳ 5-sarja [ F10 ]
- ↳ 5-sarja [ G30 ]
- ↳ 6-sarja / 8-sarja
- ↳ 7-sarja
- ↳ X-sarja
- ↳ X1 / X2 (F48, F39)
- ↳ X3 / X4 (F25, F26)
- ↳ X3 / X4 (G01, G02)
- ↳ X5 / X6 (F15, F16)
- ↳ X5 / X6 (G05, G06)
- ↳ X-sarja (muut)
- ↳ M-sarja
- ↳ Z-sarja
- ↳ BMWi
- ↳ Oldtimer
- ↳ Moottoripyörät
- ↳ Muut merkit
- AUTOTALLI
- ↳ Autotalli
- ↳ Projektit
- KAUPPAPAIKKA - MYYDÄÄN
- ↳ Myydään autot
- ↳ Myydään osat ja tarvikkeet
- ↳ Myydään renkaat ja vanteet
- ↳ Myydään muut
- KAUPPAPAIKKA - OSTETAAN
- ↳ Ostetaan autot
- ↳ Ostetaan osat ja tarvikkeet
- ↳ Ostetaan renkaat ja vanteet
- ↳ Ostetaan muut