M3-kuume (E9x)

Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 227
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: F30 330e

Re: M3-kuume (E9x)

Viesti Kirjoittaja Sod-3 » 09 Touko 2012, 21:39

Markku J kirjoitti:Tänään meni edelläni töistä palatessa valkoinen M3 (E92) jossa oli musta katto, teipattu varmaan. Mahtavan hieno ja haluttava auto !
Niissä on hiilarikatto aina, jos ei ota kattoluukkua :)

Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1171
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 530e G30 ja S90 D4 Inscription
Paikkakunta: Tuusula

Re: M3-kuume (E9x)

Viesti Kirjoittaja Markku J » 09 Touko 2012, 21:49

OK. Kiitti tiedosta. Tuo valko-musta auto oli mahtavan hieno !
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA vm 2010.

Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1698
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: 530dA GT xDrive F07 lci

Re: M3-kuume (E9x)

Viesti Kirjoittaja ///Marko » 09 Touko 2012, 21:56

BantamGrappler kirjoitti:Nyt on se kuume päällä täälläkin. Jatkuva etsintä käynnissä ja pitäisi löytää se sopiva automaattiversio. Ja valkoinen, sillä mustalla katolla. Olen kyllä ollut enemmän kuin tyytyväinen 335i:hin, mutta jotenkin nyt on pakonomainen tarve. Menneekö ohi ilman hankintaa..
Mulla meni kuume hetkeksi ohi, mutta kyllä se silti mielessä pyörii ja olisi jo korkea aika laittaa oikea ///M BMW seuraavaksi. Jos ei muuten niin ihan vaikka sen kunniaksi että seuraavasta tulisi järjestyksessään jo 10. BMW minulle. Toisaalta kokeilematta on vielä 6-sylinterinen dieselikin... Eli jos laittaisi ///M550d:n niin saisi molemmat kerralla :)

Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 778
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: E93 335i 2007
Paikkakunta: Joensuu

M3-kuume (E9x)

Viesti Kirjoittaja Hiace » 30 Touko 2012, 23:48

Mitenkähän E9x M3 pelaa paljon ajettuna? Perus mobile.de-reissulla huomasin että yli 130tkm ajettuja alkaa olemaan alle 30t, jopa 27t hintaan. Tuosta kun hinnat menee jonkun ajan päästä 25t tasolle ja siihen verot reilu 15t, rupeaa M3 olemaan jo kipurajan lähistöllä.

Ei ainakaan ole hajoilevia turboja, mitenkähän sitten venttiiliosasto? Liekö näissä aikasempien m-autojen tapaan vanoksia jotka tuntuvat vanhemmiten vaativan paljon huoltoa.
HiaceVideos@Youtube |
E93 335i | ex: E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d

japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Re: M3-kuume (E9x)

Viesti Kirjoittaja japi2010 » 31 Touko 2012, 07:25

paha mennä sanomaan, itse en ostaisi mutta toisaalta jos autolla on siististi ajeltu niin miksei se kestä. alkaahan se 130tkm näkymään osien ja sisustojen kuluneisuudessa mut en tiedä :conf:

realoem.com sivustoilta voi käydä ihailemassa oem varaosien hintoja, uusi v8 kone ilman apulaitteita maksaa 23000 taalaa jne :drink:

Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 227
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: F30 330e

Re: M3-kuume (E9x)

Viesti Kirjoittaja Sod-3 » 31 Touko 2012, 10:41

Moottorin runkolaakerit on syytä kyllä vaihtaa. Ne on tunnettu vika näissä, osassa on paukkunut jo 20k kilometrin jälkeen..

Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 778
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: E93 335i 2007
Paikkakunta: Joensuu

M3-kuume (E9x)

Viesti Kirjoittaja Hiace » 31 Touko 2012, 13:52

Huvikseni tsekkasin, ebayssä käytettyjä koneita n. 5-7000e. Jos siis sattuisi täydellinen moottorin posahdus käymään. +työt tai itse asennus tietenkin päälle.
HiaceVideos@Youtube |
E93 335i | ex: E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d

Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1059
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X1 25i -15
i8 -14
720S -18
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: M3-kuume (E9x)

Viesti Kirjoittaja Pitkis » 31 Touko 2012, 22:40

Hiace kirjoitti:Huvikseni tsekkasin, ebayssä käytettyjä koneita n. 5-7000e. Jos siis sattuisi täydellinen moottorin posahdus käymään. +työt tai itse asennus tietenkin päälle.
Mielenkiintoista. Sitähän voisi ottaa vaikka projektikoneen, pitäisi vaparina mutta lykkäisi kaikki mahdolliset viritykset ihan tappiin asti. Aika hyvin löytyy jo osia, mitä ei tietenkään omaan myllyyn ole järkeä laittaa oikeasti. Oman koneen jättäisi varalle odottelemaan kun tuunaisi projektilaitetta...no, oma halli pitäisi olla ja toinen elämä, missä ehtisi harrastamaan.

Tänään motarilla takaa tuli hieno Milano Beige GT, 530d. Ohittelin myöhemmin, vaivihkaa ruuvasi lasia 5 cm auki kuskin puolelta kun kaasutin ohi...ymmärsi äänien päälle, asiamiehiä.

Lemon
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Syys 2010, 23:06

Re: M3-kuume (E9x)

Viesti Kirjoittaja Lemon » 04 Marras 2012, 22:32

Täälläkin on vähän E90 M3 -kuumetta päällä. :) Ajatuksissa voisi olla nykyisen E46 M3 -avon ja käyttö-A3:n vaihto E90 M3:seen, joka palvelisi sekä käyttö- että harrasteautona. Tavallaan surettaa säilöä tallissa tuota E46-Ämmää, kun sillä tulee ajettua niin vähän kuivalla kesäkelillä. Meillä ei tule vuosittaista ajoa käyttöautolle kuin n. 7 tkm vuodessa, joten ainakin kulutuksen puolesta E90 M3 tulisi varmaan kyseeseen. Ja vaimon toiveena olisi automaatti, joten DCT siinä pitäisi olla. Mutta onko kenelläkään kokemusta, kuinka jäykkä uudemman Ämmän alusta EDC:llä on verrattuna E46:een 19"-pyörillä? Se on ainakin paremman puoliskon, joka kärsii muutenkin selkävaivoista, mielestä käyttöautoon liian kova. Eikä se omastakaan mielestä mikään maailman mukavin ole, mutta sopii hyvin kesäleluun. :) Ja kaikki muutkin näkemykset DCT:llä varustetun E90 M3:n sopivuudesta arkiajoon otetaan kiitollisuudella vastaan!

Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1059
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X1 25i -15
i8 -14
720S -18
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: M3-kuume (E9x)

Viesti Kirjoittaja Pitkis » 04 Marras 2012, 22:57

Lemon kirjoitti:Ja kaikki muutkin näkemykset DCT:llä varustetun E90 M3:n sopivuudesta arkiajoon otetaan kiitollisuudella vastaan!
Uutena ostin ja nyt on jo yli 100 000 km mittarissa. 100% soveltuu arkiajoon ilman mitään ongelmaa, tätä asiaa ei kannata edes pohtia. Ajan tosin vain kesäisin, mutta talvihan on vain 4 kk max.

Alustakysymykseen en pysty vastaamaan. Mutta sen verran kuitenkin, että E9x M3:n penkit ovat erittäin hyvät, ehkä parhaat istuimet missä olen istunut sport-autossa. Niiden korkeus on huono asia, mutta itse penkissä kestää olla vaikka 1300 km päivässä ilman selkävaivoja. Eli sitä voit kotona rehellisesti markkinoida.

Lemon
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Syys 2010, 23:06

Re: M3-kuume (E9x)

Viesti Kirjoittaja Lemon » 04 Marras 2012, 23:03

Kiitos kommenteistasi! Jossain vaiheessa pitäisi varmaan käydä koeajamassa tuollaista autoa ja katsoa, kuinka paha kuume on sen jälkeen. :)

Avatar
marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Syys 2012, 11:39

Re: M3-kuume (E9x)

Viesti Kirjoittaja marko » 05 Marras 2012, 10:55

Lemon kirjoitti:Ja kaikki muutkin näkemykset DCT:llä varustetun E90 M3:n sopivuudesta arkiajoon otetaan kiitollisuudella vastaan!
En ole ennen juuri automaatilla ajellut, muuten kuin vuokra-autoissa, mutta sen voin sanoa että ainakin M3 E92:n DCT toimii kuin unelma. Vaihdot ovat nopeita ja huomaamattomia ja tarvittaessa vaihtamisärhäkkyyttä pystyy säätämään. En kyllä enää manuaaliin vaihtaisi takaisin, ainakin arkiajoon DCT on täydellinen. Kuluttaakin vähemmän kuin manuaali, yleensä kai päinvastoin.

Itselläni ei ole EDC:tä, olisiko tuon jäykkyys sama kuin "Normaali" EDC:llä varustetussa autossa. Eihän se mikään citroen ole, mutta jos nyt ei hirveästi kuoppateitä tarvitse ajaa, niin se on ihan ok. Ehkä EDC:n comfort-asento auttaa jkv.
En osaa sanoa minkälaiset penkit E46:ssa on, mutta ei nuo E92:n tuolit selälle ainakaan huonoilta tunnu pidemmällä matkallakaan. En nyt muista pystyikö ristiselän tukea säätämään, ehkä lisävarusteena.

Lemon
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Syys 2010, 23:06

Re: M3-kuume (E9x)

Viesti Kirjoittaja Lemon » 05 Marras 2012, 15:09

KIitos näistäkin kommenteista! Mitään Citroenia ei ollakaan hakemassa jousituksen suhteen, mutta olisi jo hyvä lähtökohta, jos se olisi edes vähän pehmoisempi kuin tuo E46 19"-pyörillä. Penkit ovat E46:ssakin suorastaan nojatuolimaisen mainiot. Voi hyvin olla, että EDC ei hirveästi pehmennä autoa, vaan siitä löytyy lähinnä lisäjäykkyyttä rata-ajoon tms. Mutta koeajamallahan nämä selviäisivät. :)

Avatar
marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Syys 2012, 11:39

Re: M3-kuume (E9x)

Viesti Kirjoittaja marko » 05 Marras 2012, 16:32

Lemon kirjoitti:... E46 19"-pyörillä.
Unohdin mainita että itselläni on 18" vakiorenkaat eli 245/265/40. Vaikuttaako merkittävästi ajomukavuuteen, jos autossa on se vaihtoehtoinen 19":n setti, en tiedä.

Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1059
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X1 25i -15
i8 -14
720S -18
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: M3-kuume (E9x)

Viesti Kirjoittaja Pitkis » 05 Marras 2012, 20:59

marko kirjoitti:
Lemon kirjoitti:... E46 19"-pyörillä.
Unohdin mainita että itselläni on 18" vakiorenkaat eli 245/265/40. Vaikuttaako merkittävästi ajomukavuuteen, jos autossa on se vaihtoehtoinen 19":n setti, en tiedä.
Mulla on molemmat ja vaihdan niitä lennosta usein. 19" setillä auton hallinta on parempaa, kiihtyvyys sähäkämpää ja ohjaus täsmällisempää. Ero ei ole mahdoton, mutta ihan selvä. Kärry kääntyy hieman kevyemmin niillä myös. Mukavammaksi en oikein osaa kumpaakaan kuvata puoleen tai toiseen, suurinpiirtein samanlaisia ovat.

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1674
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e 6/2018

Re: M3-kuume (E9x)

Viesti Kirjoittaja gestapo » 05 Heinä 2013, 19:04

Viimeistä viedään!
BMW E92 M3 Coupe Drives Off Into Sunset as Last Ever Built Rolls Off the Line
Kuva

http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=861141" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

static
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Joulu 2011, 18:49

Re: M3-kuume (E9x)

Viesti Kirjoittaja static » 28 Joulu 2017, 12:54

M3 hinnat alkaa olemaan siedettävällä tasolla harrasteautoksi. Mikä on raadin mielipide, ilmoituksen mukaan on suomiauto kolmannelta omistajalta. Ihan Ok varusteet, joskin väri vähän huono ja mieluummin ottaisi hiilikuitukatolla.

https://www.nettiauto.com/bmw/m3/9308190

Ja onkohan Pirkanmaan seudulla jotain palaa joka osaisi erityisesti näitä M-autoja huoltaa? Autokeskus ei ihan ole vakuuttanut..

markusoh
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Joulu 2017, 21:05

Re: M3-kuume (E9x)

Viesti Kirjoittaja markusoh » 05 Tammi 2018, 11:10

static kirjoitti:M3 hinnat alkaa olemaan siedettävällä tasolla harrasteautoksi. Mikä on raadin mielipide, ilmoituksen mukaan on suomiauto kolmannelta omistajalta. Ihan Ok varusteet, joskin väri vähän huono ja mieluummin ottaisi hiilikuitukatolla.

https://www.nettiauto.com/bmw/m3/9308190

Ja onkohan Pirkanmaan seudulla jotain palaa joka osaisi erityisesti näitä M-autoja huoltaa? Autokeskus ei ihan ole vakuuttanut..
Entisten rekisterikilpien jäljistä päätelleen tuontiauto? Tuohon kun vielä kk-laakerit vaihdattaa niin varmasti pitkäksi aikaa hyvä laite.

Eerote
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 122
Liittynyt: 05 Huhti 2012, 22:30
Auto: F30 320i xDrive M Sport -16
ex.F10 520d -12
Paikkakunta: Mikkeli / Imatra

Re: M3-kuume (E9x)

Viesti Kirjoittaja Eerote » 05 Tammi 2018, 18:45

markusoh kirjoitti:
static kirjoitti:M3 hinnat alkaa olemaan siedettävällä tasolla harrasteautoksi. Mikä on raadin mielipide, ilmoituksen mukaan on suomiauto kolmannelta omistajalta. Ihan Ok varusteet, joskin väri vähän huono ja mieluummin ottaisi hiilikuitukatolla.

https://www.nettiauto.com/bmw/m3/9308190

Ja onkohan Pirkanmaan seudulla jotain palaa joka osaisi erityisesti näitä M-autoja huoltaa? Autokeskus ei ihan ole vakuuttanut..
Entisten rekisterikilpien jäljistä päätelleen tuontiauto? Tuohon kun vielä kk-laakerit vaihdattaa niin varmasti pitkäksi aikaa hyvä laite.
Vin numero antaa varusteen: "S885A On-board vehicle literature Swedish" joka viittaisi kyllä suomiautoon. Uudet suomenkielisellä idrivellä tulevat mallit sisältävät koodin "S8AXA On-board vehicle literature Finnish".

Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 227
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: F30 330e

Re: M3-kuume (E9x)

Viesti Kirjoittaja Sod-3 » 06 Tammi 2018, 08:30

Tuo on ns. Suomiauto. Oli aikoinaan Laakkosen ensimmäinen esittelyauto.
Luulen, että Nettiautossa oleviin muihinkin autoihin on saatavissa diilejä. Tuohon pitää kuitenkin tehdä laakeriremontti, joka on sen pari tonnia. Näyttäisi olevan tarjolla myös laitteita, joihin remppa on jo tehty.