F20 viat ja ongelmat

Avatar
Petsku333
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 61
Liittynyt: 04 Helmi 2018, 00:35
Auto: F20 118i

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja Petsku333 » 04 Loka 2018, 18:36

Onko muut huomannut voimalinjan pitävän minkäännäköstä ääntä siinä vähän yli 70 km/h vauhdissa. Itsellä ujeltaa kun vauhtia 70-72 ja kaasun asento "neutraali" eli ei vetoa päällä mutta ei moottorijarrutakkaan. Ekana tulisi mieleen, että perästä menossa jotkut laakerit tms. Ääni ei liity moottorin kierroslukuihin vaan pelkkään nopeuteen.

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 925
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: 128i E88
9000 CD
350i DHC
159 Berlina
Paikkakunta: Janakkala

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja Aero » 05 Loka 2018, 08:02

Malta sen verran mielesi, että ehdit vaihtaa talvirenkaat alle ennen suurempia tutkimuksia. Renkaat on kuitenkin potentiaalinen lähde tuollaisille äänille ja tähän aikaan vuodesta testi on aika helppo.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

118if20
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 12 Touko 2018, 14:01

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja 118if20 » 11 Loka 2018, 10:35

Hei!
Onko tietoa miten saisin tuohon 118i f20 VM.2012 vaihdettua keskikonsolin kielen suomeksi? Asetuksissa ei suomea ole valmiina.

Avatar
Petsku333
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 61
Liittynyt: 04 Helmi 2018, 00:35
Auto: F20 118i

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja Petsku333 » 11 Loka 2018, 21:32

118if20 kirjoitti:
11 Loka 2018, 10:35
Hei!
Onko tietoa miten saisin tuohon 118i f20 VM.2012 vaihdettua keskikonsolin kielen suomeksi? Asetuksissa ei suomea ole valmiina.
Ei ole tämänikäsiin edes päivittämällä mielestäni mitenkään mahdollista.

GiraFFi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 81
Liittynyt: 18 Loka 2011, 13:45
Auto: F20 LCI 118dA M-sport

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja GiraFFi » 22 Loka 2018, 20:05

*Ari* kirjoitti:
06 Syys 2018, 09:07
Ei ole jarrut vinkuneet, niitä tulee kyllä välillä käyttyä reilummin joka saattaa edesauttaa hiljaisena pysymistä.

Joku kaiutin on alkanut välillä särisemään tietyllä taajuudella, kuuluu vasemman korvan kohdalta mutta eihän siiinä ole kaiutinta. Aika hankala on ollut jäljittää sitä kun tulee satunnaisesti eikä koskaan kun on parkissa ollessa yrittänyt kuulostella sitä.
Olisko tuo särinä semmosta kuin liian kova ääni leikkautuisi pois. Itsellä moista havaittavissa välillä handsfreetä käyttäessä tiettyjen ihmisten kanssa. Ei vaikuta onko äänenvoimakkuus missä vaan tasossa ja kun samojen ihmisten kanssa puhuu puhelin korvalla niin ei kuulu särinöitä. En ole mitään varsinaista selitystä tuolle löytänyt, mutta jossain kohdin ilmeisesti yritetään vahvistaa puhelimesta kuuluvaa signaalia liikaa. Musiikkia UBS tikulta kuunnellessa taas ei mitään häiriöitä, joten kaiuttimissa ei ole vika.

*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 320
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
Paikkakunta: LU

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja *Ari* » 23 Loka 2018, 07:00

Vika löytyi, kaiuttimet kunnossa, vasen korva ei, alkaa säröilemään tietyllä taajuudella ja äänenvoimakkuudella... :blush:

Onneksi en kerennyt viemään autoa huoltoon ihmeteltäväksi, siinä olisi käyty eräskin keskustelu tiskillä kun vikaa ei olisi löytynyt :lol:

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 671
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja masaf1 » 10 Tammi 2019, 11:47

Hmer kirjoitti:
31 Tammi 2018, 08:56
120dA X-drive -15 M-sport LCI kävi korjauksessa, kun päästöjen merkkivalo syttyi. Syylliseksi selvisi viallinen EGR -venttiili. Huoltosopimus (premium turva) voimassa niin korjaukset sen piikkiin ja auto takaisin alle.

Auto välillä nykinyt pintakaasulla ajaessa maantiellä ja nyt ne oireet hävinnyt niin ilmeisesti tämä korjaus hoiti sen kuntoon.

Autolla ajettu 27000 km ja rekisteröity 12/2015
Itellä EGR tutkittiin ja ohjelmoitiin takaisinkutsuaktiona pari vuotta sitten auton ollessa suht uusi. Siitä huolimaimatta, nyt hajos kuitenki (jumissa) ja mittarissa 25500 km. Valmistettu 6/2016 ja rekisteröity 7/2016.

Ei huomannu mitään, ei häiriövaloo tms., pelkästään keskikulutus nousi joku 0,5-1 litraa... Muutaman kerran esiintyi yksittäinen nykäys (pintakaasulla 80 km/h, luulin et loota temppuilee) ja sen takia vein Laakkoselle. Noh, nyt kestää taas 2 vuotta / 26 000 km :D (onneks on takuulaajennus voimassa sillonkin vielä).

Ja 25 000 km kohdalla vaihdettiin ohjausvaihde (olis ollut 3500€).

Galaxy1223
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 107
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
Auto: 316iA F31 -15
Paikkakunta: Espoo

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja Galaxy1223 » 11 Tammi 2019, 10:41

Onko muilla N13 motin omistajilla ollut tälläistä ongelmaa: Kun käynnistän auton kylmänä, mutta en lähde mihinkään vaan jätän auton käymään niin vaikuttaa ihan siltä kuin jossain sylinterissä olisi sytytysongelmaa ja kierroslukemat vähän sahaavat. Tämä alkaa ehkä 30s jälkeen käynnistyksestä ja tuntuu jatkuvan pitkäänkin. En ole kokeillut näkyykö jotain vikakoodeja.

Jos lähden suoraan ajamaan kaikki toimii normaalisti. Huomasin tämän jossain kohtaa sen jälkeen kun autoon vaihdettiin jakopään osat. Vaikea sanoa oliko se juuri tuon jälkeen kun harvemmin tulee autoa paikallaan käytettyä pitkään.

Janza182
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 03:03
Auto: BMW 116iA 09/12
Paikkakunta: Joensuu

Re: F20 viat ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja Janza182 » 13 Tammi 2019, 19:22

Galaxy1223 kirjoitti:
11 Tammi 2019, 10:41
Onko muilla N13 motin omistajilla ollut tälläistä ongelmaa: Kun käynnistän auton kylmänä, mutta en lähde mihinkään vaan jätän auton käymään niin vaikuttaa ihan siltä kuin jossain sylinterissä olisi sytytysongelmaa ja kierroslukemat vähän sahaavat. Tämä alkaa ehkä 30s jälkeen käynnistyksestä ja tuntuu jatkuvan pitkäänkin. En ole kokeillut näkyykö jotain vikakoodeja.

Jos lähden suoraan ajamaan kaikki toimii normaalisti. Huomasin tämän jossain kohtaa sen jälkeen kun autoon vaihdettiin jakopään osat. Vaikea sanoa oliko se juuri tuon jälkeen kun harvemmin tulee autoa paikallaan käytettyä pitkään.
En ole moista huomannut vaikka auto lähes aina käy hetken ennenkuin lähden (putsaan lasit ym.). Tietty mitä tarkoittaa sun kylmänä? Koska aina on tuo oma ollut piuhan päässä ensin.
Uteliaisuuttani kysyn ett paljon ajettu ja mikäs jakopäässä ja miten oireili?
Keep It Simple

Vastaa Viestiin