
Kiitoksia vaan Böntille avusta.
Viesti Kirjoittaja jleinonen » 15 Marras 2014, 15:19
Viesti Kirjoittaja Sauman » 19 Marras 2014, 17:13
Juu, kyllä näin on! Askartelin toissapäivänä tuohon omaani vastusmodin ja vakiopuskurilla varustetusta kun irrottaa ritilän edestä, saa liittimenkin helposti irti.Böntti kirjoitti:Alkuperäisen virityksen keksimisestä (E6x) menee mun tiedon mukaan pisteet Clavurionille ja Ceeraylle![]()
Tässä autossa on muuten M-sport korisarja, normaaleilla puskureilla olevasta autosta saattaa saada sen sähköliittimen jopa irroitettua.
Viesti Kirjoittaja Böntti » 19 Marras 2014, 20:01
Viesti Kirjoittaja TTE » 19 Marras 2014, 21:52
Viesti Kirjoittaja Clavurion » 19 Marras 2014, 22:27
Jep. Täältä olen itse hommannut ja linkkasin jo tuonne aiemmin. KLIKTTE kirjoitti:Tällainen lienee sopiva tarkoitukseen?
http://www.partco.biz/verkkokauppa/prod ... s_id=13173" onclick="window.open(this.href);return false;
Viesti Kirjoittaja Sauman » 20 Marras 2014, 15:13
Kiitos oikaisusta ja infosta! Taas tuli todistettua, että minä en ymmärrä sähköstä muuta kuin sen että se on sinistä ja sattuuBöntti kirjoitti:Pistä vaan se 47 ohminen ja 25 wattinen niin vastus kestää niinku kuuluu. Tuo teholukema on tehonkesto, ei teho. Normaaliin tyyliin P=UI, U=RI => P=U^2/R. 30-ohmisella vastuksella ja 14v jännitteellä tehoksi tulee 6,5 wattia joten tuo nykyinen vastus ei ole varmaankaan kovin pitkäikäinen.
Metallikuorisissa tehovastuksissa on muuten semmonen juttu että 25 w vastus kestää 25 w jos siihen on kiinnitetty jäähdytysripa, ilman jäähdytystä kesto on vain puolet eli 12,5w. Tuo alumiinipala lienee ajaa tämän asian.
Viesti Kirjoittaja Tumefin » 18 Joulu 2014, 23:02
Moi,Böntti kirjoitti:Noniin, äsken tutkittiin ja hutkittiin tuon jleinosen auton kanssa. Otettiin kuskinpuoleisen sumuvalon vieressä oleva ritilä pois ja siinähän se vaihtoventtiili sitten olikin, aukon vasemmassa reunassa. Autossa on N47-moottori ja tehdaswebasto näytti olevan kytkettynä samalla tavalla sarjaan kuin E6x-malleissa, joten tehovastuskikka todettiin mahdolliseksi. Sähköliitin oli sen verran hankalassa paikassa että suosiolla katkaistiin venttiilille menevä johtopari ja kolvattiin piuhoihin venttiilin tilalle 47ohm/25w tehovastus:
Tämän jälkeen kokeiltiin Webastoa ja kyllähän se tietenkin lämmitti sekä moottorin että sisätilan, ja tämä vastuskoko kelpasi ainakin kymmenen minuutin kokeilun ajan. Vastuksen saa ruuvattua kiinni vesiventtiiliin, siinä on ruuville sopivia reikiä.
Viesti Kirjoittaja Sauman » 19 Joulu 2014, 12:32
Kyllä tuossa kuvassa näkyy kaikki, mitä kyseisessä operaatiossa tarvitsee tehdä...Tumefin kirjoitti:
Moi,
Mulla on F11 535xd m-sport ja siinä tehdasasennettu webasto. Olen unelmoinut nyt kaksi talvea jo tästä modifikaatiosta. Nyt sain vihdoinkin hankittua kyseisen vastuksen, kolvin, tinaa ja kutistesukkia. Eli enää ei puuttuisi kuin kunnon "kädestäpitäen ohjeet urpolle" homman suorittamiseksi.
Jos Böntillä olis vaikka lisäkuvia operaatiosta, niin ottaisin ilomielin vastaan
Viesti Kirjoittaja Tumefin » 19 Joulu 2014, 12:50
Viesti Kirjoittaja Clavurion » 19 Joulu 2014, 20:27
Ei mitään merkitystä, vastuksella ei ole napaisuutta.Tumefin kirjoitti:Ei liene merkitystä kumminpäin vastuksen juottaa vihreän ja ruskean johdon väliin ?
Viesti Kirjoittaja Bemmisti » 21 Huhti 2015, 15:06
Viesti Kirjoittaja Major » 21 Huhti 2015, 15:12
Viesti Kirjoittaja Bemmisti » 21 Huhti 2015, 15:38
Viesti Kirjoittaja Clavurion » 21 Huhti 2015, 18:01
Viesti Kirjoittaja Bemmisti » 21 Huhti 2015, 19:29
Viesti Kirjoittaja ahautanen » 08 Tammi 2016, 10:51
Viesti Kirjoittaja jleinonen » 26 Tammi 2016, 21:48
Viesti Kirjoittaja nenonmar » 08 Syys 2018, 15:27
Viesti Kirjoittaja BeemariX1 » 22 Syys 2018, 10:12
Viesti Kirjoittaja Wonderi » 22 Syys 2018, 12:45
Palaa sivulle “5-sarja [ F10 ]”