F10 vika-/ongelmalista

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1066
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: 128i E88
9000 CD
350i DHC
159 Berlina
Paikkakunta: Janakkala

Re: F10 vika-/ongelmalista

Viesti Kirjoittaja Aero » 04 Marras 2019, 08:14

Olikos sulla muuten originaali vannestus ja rengastus siinä autossa? Meinaten tuota uravetelyä, kummasti vaikuttaa siihen myös rengas- ja vannesarja.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

ville8711
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 16
Liittynyt: 16 Loka 2019, 09:18

Re: F10 vika-/ongelmalista

Viesti Kirjoittaja ville8711 » 04 Marras 2019, 08:19

Aero kirjoitti:
04 Marras 2019, 08:14
Olikos sulla muuten originaali vannestus ja rengastus siinä autossa? Meinaten tuota uravetelyä, kummasti vaikuttaa siihen myös rengas- ja vannesarja.
Kesärenkaat on 275/35/20 takana ja 245/40/20 edessä. Talvirenkaat 245/45/18 ja alkuperäisvanteilla.
Eibach-madallusjouset on alla. Talvirenkailla vetelee vähemmän, vaikka lappujen mukaan on säädetty sport-alustalle ja 20" vanteille. Silmämääräisesti ainakin takana on reilusti negatiivista camberia ja kesärenkaat on takaa kulunut paljon enemmän sisäkanteista kuin muualta.

bmwautoilija
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Loka 2019, 11:43

Re: F10 vika-/ongelmalista

Viesti Kirjoittaja bmwautoilija » 09 Marras 2019, 11:23

ville8711 kirjoitti:
01 Marras 2019, 14:03

Sopiskos kysyä, paljonko autollasi on ajettu?
130tkm ajettu

bmwautoilija
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Loka 2019, 11:43

Re: F10 vika-/ongelmalista

Viesti Kirjoittaja bmwautoilija » 09 Marras 2019, 11:29

Havis kirjoitti:
02 Marras 2019, 06:37
bmwautoilija kirjoitti:
23 Loka 2019, 15:51
Oma käyttökokemukseni viiden vuoden ajalta 520da F11:

...
- Pesuvedet pääsevät takaovien sisään. Valuu ulos kun pesun jälkeen avaa oven.
...
Ne vedet tuskin on oven sisällä, vaan oven ja korin väliin jäävässä tilassa tiivisteiden välissä kynnyskotelon päällä. Sinnehän vesi pääsee pesussa ikkunareunojen kohdalta valumalla, koska siellä ei ole tiivistettä oven ulkopinnassa toisin kuin oven alareunassa.

Vai onko oikeasti myös oviverhoilun alareuna märkä?

Alareunan tiivisteessä pitäisi tätä varten olla pieni rako jossain takakulmassa valumavesien poistumiseksi

Harmi jos tällaisen ns. normaaliksi luettavan ominaisuuden takia ihmiset repii oviverhoilujaan auki, kun oikea ratkaisu olisi tehdä tiivisteen valumaraosta hiukan reilumpi.

Itse hoidan asian pois päiväjärjestyksestä niin, että pesun päätyttyä pidän kutakin ovea auki kunnes veden valuminen kynnyskotelon päältä loppuu. Vedet varmaan poistuu oviraosta myös ajon aikana pikkuhiljaa itsekseen.
Pesuvedet nimenomaan valuvat takaovien alareunasta norona eli vettä on ovien sisällä. Kyseisestä viasta on kirjoiteltu esim täällä:
viewtopic.php?t=10729

Itsellä ei sentään lattiaverhoilu ole kastunut.

bmwautoilija
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Loka 2019, 11:43

Re: F10 vika-/ongelmalista

Viesti Kirjoittaja bmwautoilija » 09 Marras 2019, 11:32

ville8711 kirjoitti:
04 Marras 2019, 08:19
Aero kirjoitti:
04 Marras 2019, 08:14
Olikos sulla muuten originaali vannestus ja rengastus siinä autossa? Meinaten tuota uravetelyä, kummasti vaikuttaa siihen myös rengas- ja vannesarja.
Kesärenkaat on 275/35/20 takana ja 245/40/20 edessä. Talvirenkaat 245/45/18 ja alkuperäisvanteilla.
Eibach-madallusjouset on alla. Talvirenkailla vetelee vähemmän, vaikka lappujen mukaan on säädetty sport-alustalle ja 20" vanteille. Silmämääräisesti ainakin takana on reilusti negatiivista camberia ja kesärenkaat on takaa kulunut paljon enemmän sisäkanteista kuin muualta.
Mulla originaali vakioalusta ja rengastus 225/55/17 koossa. Alla Michelin Primacy 3 *-merkityt renkaat. Säädetty on eikä vaan kulje suoraan.

ddt
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 19:48
Auto: F11 LCI Touring 520dxA Exclusive

Re: F10 vika-/ongelmalista

Viesti Kirjoittaja ddt » 03 Joulu 2019, 19:02

Yritin käyttää hakua, mutta eipä oikein mikään osunut omaan ongelmaan.

Onko ideaa mistä voisi johtua tömähtely jarrutuksessa F11ssa?

Eli lyhyt, mutta terävä polkaisu jarrupolkimesta aiheuttaa suht. kovaäänisen tömähdyksen (yksittäisen per jarrutus) ja ääneen liittyvän nykäisyn (noh, tietysti, jos jarruja painaa... :mus:) jostain, luultavasti auton etupäästä ja jos jarrupoljinta pikkasen pumppaa kokonaan pois ja heti perään suht. vähän painaen, mutta silti terävästi, niin tömähdys tulee joka painalluksella. Sellainen tosi varovainen ja pehmeä jarrutuksen aloitus niin tömähdystä ei tule. Ei ravista, pysähtymismatkat on mitä pitääkin ja muutenkin auto tuntuu toimivan ihan normaalisti. Tapahtuu niin 80km/h nopeudessa kuin 10km/h nopeudessa ja jälkimmäisessä kokeilin vielä vaihteisto N-asennossa ja silloinkin tömähti.

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4135
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: F10 vika-/ongelmalista

Viesti Kirjoittaja salmol » 03 Joulu 2019, 19:18

ddt kirjoitti:
03 Joulu 2019, 19:02
Yritin käyttää hakua, mutta eipä oikein mikään osunut omaan ongelmaan.

Onko ideaa mistä voisi johtua tömähtely jarrutuksessa F11ssa?

Eli lyhyt, mutta terävä polkaisu jarrupolkimesta aiheuttaa suht. kovaäänisen tömähdyksen (yksittäisen per jarrutus) ja ääneen liittyvän nykäisyn (noh, tietysti, jos jarruja painaa... :mus:) jostain, luultavasti auton etupäästä ja jos jarrupoljinta pikkasen pumppaa kokonaan pois ja heti perään suht. vähän painaen, mutta silti terävästi, niin tömähdys tulee joka painalluksella. Sellainen tosi varovainen ja pehmeä jarrutuksen aloitus niin tömähdystä ei tule. Ei ravista, pysähtymismatkat on mitä pitääkin ja muutenkin auto tuntuu toimivan ihan normaalisti. Tapahtuu niin 80km/h nopeudessa kuin 10km/h nopeudessa ja jälkimmäisessä kokeilin vielä vaihteisto N-asennossa ja silloinkin tömähti.
Eikö jarrusatula liiku siellä vähän, eli jos painat jarrua, niin jarrusatula liikkuu ja kun päästät, niin se saattaa liikkua sen verran että tulee väljää seuraavaan jarrutukseen?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 115
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: G30 520dA Xdrive Business Sport -18
Paikkakunta: Turku

Re: F10 vika-/ongelmalista

Viesti Kirjoittaja bemul13 » 03 Joulu 2019, 22:55

salmol kirjoitti:
03 Joulu 2019, 19:18
ddt kirjoitti:
03 Joulu 2019, 19:02
Yritin käyttää hakua, mutta eipä oikein mikään osunut omaan ongelmaan.

Onko ideaa mistä voisi johtua tömähtely jarrutuksessa F11ssa?

Eli lyhyt, mutta terävä polkaisu jarrupolkimesta aiheuttaa suht. kovaäänisen tömähdyksen (yksittäisen per jarrutus) ja ääneen liittyvän nykäisyn (noh, tietysti, jos jarruja painaa... :mus:) jostain, luultavasti auton etupäästä ja jos jarrupoljinta pikkasen pumppaa kokonaan pois ja heti perään suht. vähän painaen, mutta silti terävästi, niin tömähdys tulee joka painalluksella. Sellainen tosi varovainen ja pehmeä jarrutuksen aloitus niin tömähdystä ei tule. Ei ravista, pysähtymismatkat on mitä pitääkin ja muutenkin auto tuntuu toimivan ihan normaalisti. Tapahtuu niin 80km/h nopeudessa kuin 10km/h nopeudessa ja jälkimmäisessä kokeilin vielä vaihteisto N-asennossa ja silloinkin tömähti.
Eikö jarrusatula liiku siellä vähän, eli jos painat jarrua, niin jarrusatula liikkuu ja kun päästät, niin se saattaa liikkua sen verran että tulee väljää seuraavaan jarrutukseen?
Ei

vitosmopo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 10 Joulu 2013, 15:42
Auto: X3 20dA f25
Paikkakunta: Helsinki

Re: F10 vika-/ongelmalista

Viesti Kirjoittaja vitosmopo » 04 Joulu 2019, 10:34

Voisiko olla kyse ihan vain siitä, että tuollainen terävä jarrujen polkaisu aktivoi 'emercency brake assist' -toiminnon? Konehuoneessa siis luullaan, että haluat saada vauhtia äkkiä pois, jolloin jarruvoimaa tehostetaan hetkeksi voimakkaasti?

ddt
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 02 Heinä 2015, 19:48
Auto: F11 LCI Touring 520dxA Exclusive

Re: F10 vika-/ongelmalista

Viesti Kirjoittaja ddt » 04 Joulu 2019, 17:36

En usko, että on tuo hätäjarrutuksen tehostin, sen verta pieni painallus kuitenkin, luokkaa alle 5cm jarrupoljinta kun painaa niin riittää, että tömähtää ja itse jarrutusvoima ei ole sen kummoisempi vielä siinä kohtaa painallusta.

Sen verran ehdin tuota tänään testailla, että jos peruuttaa ja "nylpyttää" jarrua samalla tavalla kuin yllä kuvattu, niin silloin ei lähde tömähdystä, eli joku siellä alustassa nyt on pielessä jos kulkusuunta vaikuttaa. Visuaalisesti jarrukengät, palat (ja klipsit) yms näyttää kaikki olevan paikoillaan ja mikään ei heilu, kun renkaat paikoillaan (ja auto maassa) kokeilin.

Huuska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 123
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
Auto: F11 520d sport busines -13
Paikkakunta: Rusko

Re: F10 vika-/ongelmalista

Viesti Kirjoittaja Huuska » 05 Joulu 2019, 10:40

bmwautoilija kirjoitti:
09 Marras 2019, 11:32
ville8711 kirjoitti:
04 Marras 2019, 08:19
Aero kirjoitti:
04 Marras 2019, 08:14
Olikos sulla muuten originaali vannestus ja rengastus siinä autossa? Meinaten tuota uravetelyä, kummasti vaikuttaa siihen myös rengas- ja vannesarja.
Kesärenkaat on 275/35/20 takana ja 245/40/20 edessä. Talvirenkaat 245/45/18 ja alkuperäisvanteilla.
Eibach-madallusjouset on alla. Talvirenkailla vetelee vähemmän, vaikka lappujen mukaan on säädetty sport-alustalle ja 20" vanteille. Silmämääräisesti ainakin takana on reilusti negatiivista camberia ja kesärenkaat on takaa kulunut paljon enemmän sisäkanteista kuin muualta.
Mulla originaali vakioalusta ja rengastus 225/55/17 koossa. Alla Michelin Primacy 3 *-merkityt renkaat. Säädetty on eikä vaan kulje suoraan.
Onko ohjekirjan paineet? Liian korkeat paineet tekee autosta hakevan.

Vastaa Viestiin