BMW F45 Active Tourer kokemuksia
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Auto: F45 216i
ex: F30 316iA Sport 2013
Re: BMW F45 Active Tourer kokemuksia
Viesti Kirjoittaja TR2013 » 04 Tammi 2018, 11:20
Manuaali vaihteistoon totuttelu otti aikansa ja seuraava auto tulee olemaan automaatti. Perheen kasvun myötä malli vaihtuu kyllä F46:een eli Gran Toureriin sen verran tyytyväinen tähän kulkineeseen olen ollut.
Huojuntaa/ohjaustunnottomuutta ei tässä autossa huomaa, mutta silloin kun F45 tuli markkinoille kävin sen koeajamassa ja siinä autossa oli selvästi häiritsevä viive auton vastaamisessa ohjausliikkeeseen.
Jos jotain parannusta, niin peilin paikka on liian alhaalla ja estää näkemistä oikealle liikaa.
-
- Auto: BMW M140i xDrive vm.2018
Viesti Kirjoittaja laituri » 18 Tammi 2018, 20:12
BMW F45 Active Tourer kokemuksia
Viesti Kirjoittaja lortti » 18 Tammi 2018, 21:03
Enivei auto on sellainen koppero josta on ajamisen ilo kaukana että tällainen puolivillainenkin ratkaisu riittää.
-
- Auto: BMW M140i xDrive vm.2018
Viesti Kirjoittaja laituri » 19 Tammi 2018, 17:41
-
- Auto: X5 F15 30d -14
Mini Countryman S E ALL4 -17 - Paikkakunta: Tuusula
Viesti Kirjoittaja samulis » 26 Tammi 2018, 13:11
- E81
- Auto: F30 320iA Sportline
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Viesti Kirjoittaja E81 » 13 Touko 2018, 09:33
- Voiko auton mukana toimitettavassa verkkolaturissa säätää latausvirtaa? Markkinoilla on joitain latureita, joissa on valintapainike 6A/10A lataukselle. Tämä tarve siksi kun kotona sulakkeet kyllä kestää mutta työpaikalla todennäköisesti tarve rajoittaa latausvirtaa
- Mitenkä on auto toiminut menneen talven paukkupakkasilla (-20 ja alle)? Latautuuko akut ja toimiiko esilämmitys? Onko kukaan päässyt/joutunut testaamaan tilannetta, että auto on seissyt pidempään kovassa pakkasessa ilman piuhaa ja sitten lähdetään liikkeelle?
-
- Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -17 - Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Viesti Kirjoittaja Wäinö » 13 Touko 2018, 23:47
Ei voi. Latausvirran säätö tehdään idrivestä, joten se on yleensä aina poskellaan mikäli tuota joutuu rukkaamaan. Tuon latausvirran sää kyllä tiputettua riittävän alhaiseksi jos vain muistaa aina laittaa oikean moodin päälle eri paikoissa.E81 kirjoitti: ↑13 Touko 2018, 09:33Melko hiljainen on tämä viestiketju mutta kyselen siitä huolimatta 225xe kuljettajilta kokemuksia parista jutusta.
- Voiko auton mukana toimitettavassa verkkolaturissa säätää latausvirtaa? Markkinoilla on joitain latureita, joissa on valintapainike 6A/10A lataukselle. Tämä tarve siksi kun kotona sulakkeet kyllä kestää mutta työpaikalla todennäköisesti tarve rajoittaa latausvirtaa
Akut ovat latautuneet kiinteällä boksilla ihan ok, eikä esilämmityksessäkään ole ollut ongelmia. Akkujen ulosanti on tosin ollut suhteellisen nihkeää pakkasista johtuen. Ts. mitä kylmempää sitä lyhyemmän matkan pystyt ajamaan pelkällä sähköllä (sama pätee kaikkiin muihinkin vastaaviin hybrideihin/sähköautoihin).
- E81
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Viesti Kirjoittaja E81 » 14 Touko 2018, 19:12
Onko tullut vastaan lämpötilaa, joissa akuista ei saa otettua ulos virtaa ollenkaan?
-
- Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -17 - Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Viesti Kirjoittaja Wäinö » 20 Touko 2018, 14:04
Talvella tuo saattaa heti alkuun ilmoittaa ettei pelkällä sähköllä ajaminen ole heti alkuun mahdollista. Hetken kuluttua ilmeisesti akutkin ovat lämmenneet sen verran että pelkkä sähkömoodikin on jo sallittu. Eipä tuo ole ollut mikään ongelma tähän mennessä.
Tällä hetkellä tosin työn alla on selvitellä, miksi ABL:n latausasema ei toisinaan tunnu kelpaavan 225xe:lle. Heti jos välissä lataat jollain muulla laitteella/asemalla, tuo talon seinässä kiinni oleva asemakin kelpaa taas vallan mainiosti seuraavien muutaman viikon ajan.
Ei siis vaikuta siltä että kumpikaan olisi selkeästi rikki, vaan enemmänkin siltä että kyseessä olisi jonkinlainen epäyhteensopivuus.
Sähkölatauksen ihanuutta kun kumpikaan pää ei ole helpolla debugattavissa.
- E81
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Viesti Kirjoittaja E81 » 20 Touko 2018, 15:45
Viesti Kirjoittaja traveller » 20 Touko 2018, 17:49
Viesti Kirjoittaja mellimik » 03 Kesä 2018, 08:49
-
Viesti Kirjoittaja bmw_ajelija » 04 Heinä 2018, 09:45
Moro,
Mulla kanssa 225xe, mutta en päässyt valitsemaan varusteita ja on vaan business-malli _todella_ karuilla varusteilla. Sähköllä pääsee töihin ja takaisin (~15km suuntaansa), mutta mukana ei ole kuin se yksi säälittävä schuko-laturi eikä type-2 -johtoa. Lataus onneksi kestää vaan pari-kolme tuntia. Hiljaa ja sähköllä ajettaessa hiljainen, mutta renkaat meluaa karheella pinnalla aika kovaäänisesti.
Penkit on normaalit ja vaikka olen suomalainen lyhyenläntä persjalkainen, niin penkin istumaosan pituus tuntuu naurettavan lyhyeltä. Ihmeellinen ajoasento omalle kropalle o_O
Varusteet on naurettavat. Sitä toista laturia ei tosiaan tule mukana (mm. Mersulla tulee) ja edes iDrivesta ei ole prkl mahdollista löytää huollon tarpeen yksityiskohtia, vai olenko tässä jotenkin v**ttuunnuksissani tyhmäillyt, kun en vaan löydä tietoa seuraavan huollon ajankohdasta/km-määrästä? (tietty käynnistäessä näytöllä vilahtaa se km-määrä seuraavaan huoltoon)
Peruskauppakassina ihan ok, mutta onnettomat varusteet kyllä nyppii yllättävän paljon ja varmasti vaikuttaa seuraavaan hankintaan.
Viesti Kirjoittaja mellimik » 09 Heinä 2018, 18:26
Itse latasin huolella varusteita koko pitkältä listalta, ja keskustelin siitä useammankin kerran Laakkosen myyjän kanssa, kun konfiguraattori oli hitusen sekava. Sport-penkit ovat mielestäni todella hyvät puolinahat, joissa istuimme juuri 2000km Legolandiin suuntautuvalla reissulla. Itse asiassa paremmat, kuin Insignian EGR-penkit, joita pidin aiemmin todella hyvinä. Toinen on ajomelu, joka on hyvin pieni. Nopeutta voi kelata huoletta moottoritievauhtiin, ja edelleen autossa pystyy rauhassa keskustelemaan korottamatta ääntään. Itselläni on Michelin Primacy 3-renkaat esiasennusrenkaina.bmw_ajelija kirjoitti: ↑04 Heinä 2018, 09:45Moro,
Mulla kanssa 225xe, mutta en päässyt valitsemaan varusteita ja on vaan business-malli _todella_ karuilla varusteilla. Sähköllä pääsee töihin ja takaisin (~15km suuntaansa), mutta mukana ei ole kuin se yksi säälittävä schuko-laturi eikä type-2 -johtoa. Lataus onneksi kestää vaan pari-kolme tuntia. Hiljaa ja sähköllä ajettaessa hiljainen, mutta renkaat meluaa karheella pinnalla aika kovaäänisesti.
Penkit on normaalit ja vaikka olen suomalainen lyhyenläntä persjalkainen, niin penkin istumaosan pituus tuntuu naurettavan lyhyeltä. Ihmeellinen ajoasento omalle kropalle o_O
Varusteet on naurettavat. Sitä toista laturia ei tosiaan tule mukana (mm. Mersulla tulee) ja edes iDrivesta ei ole prkl mahdollista löytää huollon tarpeen yksityiskohtia, vai olenko tässä jotenkin v**ttuunnuksissani tyhmäillyt, kun en vaan löydä tietoa seuraavan huollon ajankohdasta/km-määrästä? (tietty käynnistäessä näytöllä vilahtaa se km-määrä seuraavaan huoltoon)
Peruskauppakassina ihan ok, mutta onnettomat varusteet kyllä nyppii yllättävän paljon ja varmasti vaikuttaa seuraavaan hankintaan.
Siirtyessäni toisesta automerkistä BMW:hen, minua otti päähän ennen kaikkea varustelu. Kaikki normaaleissa perheautoissa olevat varusteet pitää tässä ruksia listalta erikseen maksettuna. Sitten, kun varusteita olin ottanut omasta mielestäni kaikki tarpeelliset, olen autoon hyvin tyytyväinen. Ymmärrän kyllä, jos tällä mummonkuljettimella ajaa, ja tyyliin automaattinen sadetunnistin puuttuu pyyhkijöistä, niin varmasti ärsyttää.
Itse suhtauduin koko tähän automalliin niin, että nyt ei tarvitse "imago" mielessä ostaa perheen ykkösautoa eli isoa ja kallista, vaan ihan tavallinen auto riittää. Edelleen uskon, että en olisi esim. Fordin C-maxia ostanut ikinä, mutta tämän 225xe-mallin kyllä. Eniten vaikutti tuo lataushybridi-voimalinja, mutta kyllä tällä on myös mukava ajaa pidempääkin siivua.
Viesti Kirjoittaja mellimik » 01 Elo 2018, 10:24
Olen ihmetellyt bemarin hikisiä oltavia, nimittäin edellisessä autossa oli erityinen lämpöä heijastava tuulilasi, mutta ilmeisesti tässä ei? Kun ajelee paahtavassa auringossa, niin ilmastoinnilla ei tunnu olevan mitään merkitystä. Käsiin tuntuu samalta kuin olisi saunassa. En ole aivan varma, onko tämä kuinka todellinen kokemus, mutta jostain syystä auton sisällä on vain välillä tuskaista olla, vaikka kuinka laittaisi auton +20c ilmastointiin. Heti, kun menee pilveen, on taas helppo hengittää auton sisällä.
Vaikka tuosta takakontin tilasta on perheen sisällä nuristu, niin kyllä sillä on tehnyt jo kaksikin yli viikon reissua kahden aikuisen ja kahden pienen lapsen tavaroilla. Heti, kun rattaita ei tarvitse enää mukaan, huomaa, miten tuollainenkin peräkontti vetää aika monta isoa kassia sisään tavaraa. Eli meillä ei ainakaan mitään ongelmaa, mitä nyt joskus ruokakassit on pitänyt laittaa lasten jalkoihin, jos viikon ruokamäärää ostetaan matkalla ja takakontti on jo muutenkin täynnä vaatteita sun muuta.
Kaikenkaikkiaan todella tyytyväinen kuski olen edelleen.
-
Viesti Kirjoittaja bmw_ajelija » 10 Elo 2018, 14:32
mellimik kirjoitti: ↑09 Heinä 2018, 18:26Jees, nyt on vähän paremmin päästy bemarin logiikkaan kiinni ja tuo huoltonäyttökään ei enää niin nypi. Varusteita olisi tietysti pitäny raksia vaikka kuinka paljon lisää, kun ei edes etututkia ole, mutta näillä mennään. Tyytyväinen olen kyllä käytön aikaiseen kulutukseen, joka on muutamanlla pitkällä reissulla ryyditettynä n. 3l. Suurin osa arkirullauksesta on sähköajoa.bmw_ajelija kirjoitti: ↑04 Heinä 2018, 09:45Itse latasin huolella varusteita koko pitkältä listalta, ja keskustelin siitä useammankin kerran Laakkosen myyjän kanssa, kun konfiguraattori oli hitusen sekava. Sport-penkit ovat mielestäni todella hyvät puolinahat, joissa istuimme juuri 2000km Legolandiin suuntautuvalla reissulla. Itse asiassa paremmat, kuin Insignian EGR-penkit, joita pidin aiemmin todella hyvinä. Toinen on ajomelu, joka on hyvin pieni. Nopeutta voi kelata huoletta moottoritievauhtiin, ja edelleen autossa pystyy rauhassa keskustelemaan korottamatta ääntään. Itselläni on Michelin Primacy 3-renkaat esiasennusrenkaina.
Siirtyessäni toisesta automerkistä BMW:hen, minua otti päähän ennen kaikkea varustelu. Kaikki normaaleissa perheautoissa olevat varusteet pitää tässä ruksia listalta erikseen maksettuna. Sitten, kun varusteita olin ottanut omasta mielestäni kaikki tarpeelliset, olen autoon hyvin tyytyväinen. Ymmärrän kyllä, jos tällä mummonkuljettimella ajaa, ja tyyliin automaattinen sadetunnistin puuttuu pyyhkijöistä, niin varmasti ärsyttää.
Itse suhtauduin koko tähän automalliin niin, että nyt ei tarvitse "imago" mielessä ostaa perheen ykkösautoa eli isoa ja kallista, vaan ihan tavallinen auto riittää. Edelleen uskon, että en olisi esim. Fordin C-maxia ostanut ikinä, mutta tämän 225xe-mallin kyllä. Eniten vaikutti tuo lataushybridi-voimalinja, mutta kyllä tällä on myös mukava ajaa pidempääkin siivua.
Imago ei itselle vaikuta yhtään mitään ja siksi tämä(kin) auto on ihan fine. Myyntimulkut ja brandipellet saa ihan rauhassa koittaa saada jotain premiumsaksalaismitäliepaskapuhebuustilisiä, mutta muhun ei vaikuta. Se vaikuttaa, että vehje toimii ja toimii, niin kuin on luvattu. Ja nyt niin on käynyt. Siis ihmissiirrin kelvollisilla käyttökuluilla ja ehkä jonkinmoisella nelivedolla. Onko tuosta ns. nelivedosta muuten kenelläkään talvikokemuksia? Kemppilukko-offroadpojat meinaa aina kuolla nauruun, kun tuosta Xdrive-järjestelmästä ja eri akselien voimanlähteistä mainitsen.
Viesti Kirjoittaja mellimik » 11 Elo 2018, 11:07
Minulla on nyt 4634Km mittarissa, ja keskikulutus 5.8l.Tässä on moottoritieajoa ainakin 2500Km, ja loput suhaamista kehäteiden kaltaisissa olosuhteissa. Lataamista on harrastettu melko aktiivisesti, ja esim. viimeisen viikon olen mennyt töihin aamuin illoin pelkällä sähköllä, kun 33Km EV-range riittää molempiin suuntiin näin kesäolosuhteissa.bmw_ajelija kirjoitti: ↑04 Heinä 2018, 09:45Tyytyväinen olen kyllä käytön aikaiseen kulutukseen, joka on muutamanlla pitkällä reissulla ryyditettynä n. 3l. Suurin osa arkirullauksesta on sähköajoa.
Vaikea sanoa vielä, kun ei ole talvikokemusta tästä autosta. Ainakin sorateillä auto käynnistää polttomoottorin hyvin ripeään, kun teet tiukan käännöksen. Olettaisin, että perusmekaniikka on aina sama, että jos ajetaan sähköllä eli takarenkailla, niin auto tarvitsee indikaation luistosta ennen kuin ottaa vetävät eturenkaat käyttöön. Tämä siis ihan mutua, mutta ainakin soralla se tuntuisi toimivan niin. Ymmärtääkseni jos mennään polttomoottorilla eli eturenkaiden vedolla, niin takarenkaat tulee mukaan luistossa, vaikka akku olisi loppu. Tämähän ei päästä oikeasti akkua koskaan tyhjäksi, eli 0% varausta tarkoittaa, että akussa on vielä esim. 1,5 Kwh varausta - siis laskennallisesti, kun todellista EV-rangea ja kulutusta vertaa ilmoitettuun täyteen Kwh-kapasiteettiin. Silloin kun molemmat pyörät vetävät täyskiihdytyksessä, niin takapuolituntuma kertoo auton menevän sinne, mihin renkaat osoittavat.bmw_ajelija kirjoitti: ↑04 Heinä 2018, 09:45Onko tuosta ns. nelivedosta muuten kenelläkään talvikokemuksia? Kemppilukko-offroadpojat meinaa aina kuolla nauruun, kun tuosta Xdrive-järjestelmästä ja eri akselien voimanlähteistä mainitsen.
Viesti Kirjoittaja BeeMwee » 11 Syys 2018, 17:11
Muutama kysymys 225xe omistajille. Bensatankki vaikuttaa olevan aika pieni. Kuinka pitkään tankillisella ajaa, jos latausmahdollisuutta ei ole usein. Ajamani koeajoauto oli kesärenkailla moottoritiellä todella meluisa. Osa täällä forumilla kirjoitti, että hiljainen melutaso, itselläni taas täysin päinvastaiset kokemukset. Muutkin kokemukset kiinnostaa kyseisestä mallista kun punnitsen valintaa kalliimman Mini Countrymanin väliltä.
Palaa sivulle “2-sarja Active / Gran Tourer [ F45 ]”
- VIERAILLE
- ↳ Perustietoa foorumista
- YLEINEN
- ↳ Yleinen keskustelu
- ↳ Tekniikka ja varusteet
- ↳ DIY-ohjeet
- ↳ Renkaat ja vanteet
- ↳ Rengas- ja vannelaskuri
- ↳ Viat ja ongelmat
- ↳ Jälleenmyyjät
- ↳ Tapahtumat