Kuittaavat sen sillä, että sulla on autossa uudet akut kun et ole niitä käyttänyt, joten niiden arvo kompensoi kulutetun bensan hinnan.
Kieli poskessa annettu tämä kommentti toki mutta hyviä ne ovat keksimään kaikkea mahdollista...
Juu, kirjoitat asiaa. Sinulla on auto, joka ei vastaa sitä mistä kaupat tehtiin. Ylimääräiset polttoainekulut ovat minimi mitä kuuluu korvata.Matala kirjoitti: ↑09 Loka 2020, 09:35Näitä tuntuu olevan aika paljon. Myyjä tai BMW Suomi ei vielä tiedä tarkastus-tai mahdollisesta korjausaikataulusta mitään. Mikä ihmetyttää on se, että kun Auto Motor und Sport julkaisi tästä takaisinkutsusta uutisen 15.8.2020 (on linkitetty https://www.auto-motor-und-sport.de/ver ... cht-laden/ tuohon toimitusajat ketjuun, sivu 9), niin vasta tällä viikolla on BMW Suomi herännyt. Ja sekin sen jälkeen kun olin itse ollut myyjään yhteydessä. Kaverin X5 luovutettiin päivää ennen minua ja hän sai takaisinkutsun eilen kun oli myös ollut yhteydessä myyjäänsä. Minun vinkistä. Täällä foorumilla tiedetään enemmän kuin maahantuojalla!
Bimmerpostilla tiedettiin, että nyt luovutettavat autot tarkastetaan ensin Zeebruggessa ennen kuin jatkavat matkaansa. Oma auto luovutettiin 5.9.2020 ja siten sekin olisi tämän tiedon valossa ollut mahdollista tarkastaa ennen Suomeen laivausta. Tässäkin on BMW nukkunut. Mieluummin olisin odottanut autoa pidempään kuin saanut ei-ladattavan hybridin.
En tiedä miten te lataatte autoa, mutta minä lataan autoa aina kun voin ja ajan sähköllä niin paljon kuin pystyn. Pitkä sähkörange oli THE syy miksi tämän auton päätin ostaa. Siten, minulle on nyt toimitettu auto, joka ei vastaa sitä mitä ostin. Jos olisin halunnut bensa-X5:n, olisin ostanut 40i:n. Tässä on vielä ongelmallista se, että tämä auto kuluttaa pelkällä bensalla ihan eri tahtiin kuin 40i, koska se raahaa n. 300 kg akkuja kuolleena painona mukanaan. Siten, BMW Suomen kuittaus,että ei saa ladata ja autoa voi ajaa vain polttomoottoria käyttäen ei nyt mielestäni ihan riitä. Aion olla maahantuojaan yhteydessä asiasta.
Kannataakin säilyttää nyt kaikki bensakuitit kunnes autoa saa taas ladata. Myös kannattaa katsoa oma ajoprofiili Sähkö vs polttomoottori. Mielestäni saa maahantuoja sitten korvata jotenkin bensakulujen suhteellisen nousun. Jos tämä taas alkaa kestää kauemminkin, niin kaupan purkaminenkin saattaa alkaa tulla kyseeseen. Toivottavasti homma järjestyy ajoissa, sillä autohan on muuten loistava!
Todella ikävä juttu kyllä...
Erittäin hyvin kirjoitettu ja myös itselle oli valintakriteerinä tämä pitkä sähkörange, joka juuri nyt ei valitettavasti toteudu.Matala kirjoitti: ↑09 Loka 2020, 09:35 Näitä tuntuu olevan aika paljon. Myyjä tai BMW Suomi ei vielä tiedä tarkastus-tai mahdollisesta korjausaikataulusta mitään. Mikä ihmetyttää on se, että kun Auto Motor und Sport julkaisi tästä takaisinkutsusta uutisen 15.8.2020 (on linkitetty https://www.auto-motor-und-sport.de/ver ... cht-laden/ tuohon toimitusajat ketjuun, sivu 9), niin vasta tällä viikolla on BMW Suomi herännyt. Ja sekin sen jälkeen kun olin itse ollut myyjään yhteydessä. Kaverin X5 luovutettiin päivää ennen minua ja hän sai takaisinkutsun eilen kun oli myös ollut yhteydessä myyjäänsä. Minun vinkistä. Täällä foorumilla tiedetään enemmän kuin maahantuojalla!
Bimmerpostilla tiedettiin, että nyt luovutettavat autot tarkastetaan ensin Zeebruggessa ennen kuin jatkavat matkaansa. Oma auto luovutettiin 5.9.2020 ja siten sekin olisi tämän tiedon valossa ollut mahdollista tarkastaa ennen Suomeen laivausta. Tässäkin on BMW nukkunut. Mieluummin olisin odottanut autoa pidempään kuin saanut ei-ladattavan hybridin.
En tiedä miten te lataatte autoa, mutta minä lataan autoa aina kun voin ja ajan sähköllä niin paljon kuin pystyn. Pitkä sähkörange oli THE syy miksi tämän auton päätin ostaa. Siten, minulle on nyt toimitettu auto, joka ei vastaa sitä mitä ostin. Jos olisin halunnut bensa-X5:n, olisin ostanut 40i:n. Tässä on vielä ongelmallista se, että tämä auto kuluttaa pelkällä bensalla ihan eri tahtiin kuin 40i, koska se raahaa n. 300 kg akkuja kuolleena painona mukanaan. Siten, BMW Suomen kuittaus,että ei saa ladata ja autoa voi ajaa vain polttomoottoria käyttäen ei nyt mielestäni ihan riitä. Aion olla maahantuojaan yhteydessä asiasta.
Kannataakin säilyttää nyt kaikki bensakuitit kunnes autoa saa taas ladata. Myös kannattaa katsoa oma ajoprofiili Sähkö vs polttomoottori. Mielestäni saa maahantuoja sitten korvata jotenkin bensakulujen suhteellisen nousun. Jos tämä taas alkaa kestää kauemminkin, niin kaupan purkaminenkin saattaa alkaa tulla kyseeseen. Toivottavasti homma järjestyy ajoissa, sillä autohan on muuten loistava!
Todella ikävä juttu kyllä...
Niin siis tämä asia usein tuleekin eteen ajon jälkeen, kun auton pysäköi latauspisteeseen. Eli luulisi akkujen olevan käytön jälkeen lämpimät. Toisaalta niistä latauspisteistä, joissa johto on kiinteänä, lataus lähtee heti liikkeelle 16 ampeerilla. Eli selitys nyt hieman ontuu.
Itse laitoin BMW:lle suoraan kyselyä, että voisin toimittaa auton vaikka heti myyjäliikkeen pihaan ja saisin siksi ajaksi sijaisauton, kun 45e olisi tarkastettu / korjattu -> kunnossa. Eipä onnistunut
Ensi viikolla pitäisi tulla lisätietoa. Sen tiedän, että autot kuljetetaan marraskuun alussa Hankoon, missä BMW:n inssit tutkivat ne. Tekevät pari päivää per auto koelatauksia ja päivittävät softan. Kuulemma mitään akun vaihtoja ei ole tarpeen tehdä. Saas nähdä sitten.
Jos akuissa on vikaa ja niitä ei vaihdeta, mitä vaihtoehtoja jää jäljelle? Rajoitetaan softalla akkujen kapasiteettia jommasta kummasta päästä ja/tai rajoitetaan tehoa akuista ulos ja/tai akkuihin sisään? Saattaa kohta olla liikkeellä kahdenlaisia X5:ia: alkuperäiset speksit tehon ja rangen osalta täyttäviä ja sitten softalla "korjattuja".Matala kirjoitti: ↑23 Loka 2020, 18:13
Ensi viikolla pitäisi tulla lisätietoa. Sen tiedän, että autot kuljetetaan marraskuun alussa Hankoon, missä BMW:n inssit tutkivat ne. Tekevät pari päivää per auto koelatauksia ja päivittävät softan. Kuulemma mitään akun vaihtoja ei ole tarpeen tehdä. Saas nähdä sitten.
Kompensaatiosta sen verran, että ainakin bensakuluihin lienee tulossa helpotusta mutta miettivät vielä kokonaisuutta.
Juuri tuota minäkin pelkään. Se ei kyllä ole vaihtoehto ja edelleenkin siinä tapauksessa minulle on toimitettu auto joka ei vastaa sitä mistä kaupat tehtiin.ElMaco kirjoitti: ↑24 Loka 2020, 00:01Jos akuissa on vikaa ja niitä ei vaihdeta, mitä vaihtoehtoja jää jäljelle? Rajoitetaan softalla akkujen kapasiteettia jommasta kummasta päästä ja/tai rajoitetaan tehoa akuista ulos ja/tai akkuihin sisään? Saattaa kohta olla liikkeellä kahdenlaisia X5:ia: alkuperäiset speksit tehon ja rangen osalta täyttäviä ja sitten softalla "korjattuja".Matala kirjoitti: ↑23 Loka 2020, 18:13
Ensi viikolla pitäisi tulla lisätietoa. Sen tiedän, että autot kuljetetaan marraskuun alussa Hankoon, missä BMW:n inssit tutkivat ne. Tekevät pari päivää per auto koelatauksia ja päivittävät softan. Kuulemma mitään akun vaihtoja ei ole tarpeen tehdä. Saas nähdä sitten.
Kompensaatiosta sen verran, että ainakin bensakuluihin lienee tulossa helpotusta mutta miettivät vielä kokonaisuutta.
Mullakaan ei löytynyt tuolla linkillä korjattavaa. En ole uskaltanut kuitenkaan enää tallissa ladata, antaa ajan kulua ja tarkkailen tilannetta.tomij kirjoitti: ↑25 Loka 2020, 21:17 Hieman ihmetyttää, miksi tuo takaisinkutsu ei koske kaikkia autoja. Itselläni on se onnellinen(?) tilanne (kop kop), että BMW:n tässäkin ketjussa aiemmin linkattu sivusto ei anna oman 45e:n VIN:illä mitään korjattavaa/tarkastettavaa. Onkohan niin, että akkuja on tullut useammalta tehtaalta tai jopa valmistajalta, ja vain tietyssä prosessissa on ollut ongelmia...