Havaitut puutteet/viat 45e

wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Matala kirjoitti: 09 Loka 2020, 09:35 Kannataakin säilyttää nyt kaikki bensakuitit kunnes autoa saa taas ladata. Myös kannattaa katsoa oma ajoprofiili Sähkö vs polttomoottori. Mielestäni saa maahantuoja sitten korvata jotenkin bensakulujen suhteellisen nousun.

Kuittaavat sen sillä, että sulla on autossa uudet akut kun et ole niitä käyttänyt, joten niiden arvo kompensoi kulutetun bensan hinnan. :mus:
Kieli poskessa annettu tämä kommentti toki mutta hyviä ne ovat keksimään kaikkea mahdollista...
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 385
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

Matala kirjoitti: 09 Loka 2020, 09:35
M_75 kirjoitti: 06 Loka 2020, 16:19
Naggi kirjoitti: 06 Loka 2020, 15:00 Nyt tuli myös Connected -sovellukseen infoa..
Joo niin tuli ja myös myyjä soitteli minulle, että ei kannata ladata.
Näitä tuntuu olevan aika paljon. Myyjä tai BMW Suomi ei vielä tiedä tarkastus-tai mahdollisesta korjausaikataulusta mitään. Mikä ihmetyttää on se, että kun Auto Motor und Sport julkaisi tästä takaisinkutsusta uutisen 15.8.2020 (on linkitetty https://www.auto-motor-und-sport.de/ver ... cht-laden/ tuohon toimitusajat ketjuun, sivu 9), niin vasta tällä viikolla on BMW Suomi herännyt. Ja sekin sen jälkeen kun olin itse ollut myyjään yhteydessä. Kaverin X5 luovutettiin päivää ennen minua ja hän sai takaisinkutsun eilen kun oli myös ollut yhteydessä myyjäänsä. Minun vinkistä. Täällä foorumilla tiedetään enemmän kuin maahantuojalla!

Bimmerpostilla tiedettiin, että nyt luovutettavat autot tarkastetaan ensin Zeebruggessa ennen kuin jatkavat matkaansa. Oma auto luovutettiin 5.9.2020 ja siten sekin olisi tämän tiedon valossa ollut mahdollista tarkastaa ennen Suomeen laivausta. Tässäkin on BMW nukkunut. Mieluummin olisin odottanut autoa pidempään kuin saanut ei-ladattavan hybridin.

En tiedä miten te lataatte autoa, mutta minä lataan autoa aina kun voin ja ajan sähköllä niin paljon kuin pystyn. Pitkä sähkörange oli THE syy miksi tämän auton päätin ostaa. Siten, minulle on nyt toimitettu auto, joka ei vastaa sitä mitä ostin. Jos olisin halunnut bensa-X5:n, olisin ostanut 40i:n. Tässä on vielä ongelmallista se, että tämä auto kuluttaa pelkällä bensalla ihan eri tahtiin kuin 40i, koska se raahaa n. 300 kg akkuja kuolleena painona mukanaan. Siten, BMW Suomen kuittaus,että ei saa ladata ja autoa voi ajaa vain polttomoottoria käyttäen ei nyt mielestäni ihan riitä. Aion olla maahantuojaan yhteydessä asiasta.

Kannataakin säilyttää nyt kaikki bensakuitit kunnes autoa saa taas ladata. Myös kannattaa katsoa oma ajoprofiili Sähkö vs polttomoottori. Mielestäni saa maahantuoja sitten korvata jotenkin bensakulujen suhteellisen nousun. Jos tämä taas alkaa kestää kauemminkin, niin kaupan purkaminenkin saattaa alkaa tulla kyseeseen. Toivottavasti homma järjestyy ajoissa, sillä autohan on muuten loistava!

Todella ikävä juttu kyllä...
Juu, kirjoitat asiaa. Sinulla on auto, joka ei vastaa sitä mistä kaupat tehtiin. Ylimääräiset polttoainekulut ovat minimi mitä kuuluu korvata.
Kannattaa reklamoida kirjallisesti välittömästi tavaran virheestä ja pitää asia vireillä aktiivisesti.
Avatar
M_75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Huhti 2011, 19:21

Matala kirjoitti: 09 Loka 2020, 09:35 Näitä tuntuu olevan aika paljon. Myyjä tai BMW Suomi ei vielä tiedä tarkastus-tai mahdollisesta korjausaikataulusta mitään. Mikä ihmetyttää on se, että kun Auto Motor und Sport julkaisi tästä takaisinkutsusta uutisen 15.8.2020 (on linkitetty https://www.auto-motor-und-sport.de/ver ... cht-laden/ tuohon toimitusajat ketjuun, sivu 9), niin vasta tällä viikolla on BMW Suomi herännyt. Ja sekin sen jälkeen kun olin itse ollut myyjään yhteydessä. Kaverin X5 luovutettiin päivää ennen minua ja hän sai takaisinkutsun eilen kun oli myös ollut yhteydessä myyjäänsä. Minun vinkistä. Täällä foorumilla tiedetään enemmän kuin maahantuojalla!

Bimmerpostilla tiedettiin, että nyt luovutettavat autot tarkastetaan ensin Zeebruggessa ennen kuin jatkavat matkaansa. Oma auto luovutettiin 5.9.2020 ja siten sekin olisi tämän tiedon valossa ollut mahdollista tarkastaa ennen Suomeen laivausta. Tässäkin on BMW nukkunut. Mieluummin olisin odottanut autoa pidempään kuin saanut ei-ladattavan hybridin.

En tiedä miten te lataatte autoa, mutta minä lataan autoa aina kun voin ja ajan sähköllä niin paljon kuin pystyn. Pitkä sähkörange oli THE syy miksi tämän auton päätin ostaa. Siten, minulle on nyt toimitettu auto, joka ei vastaa sitä mitä ostin. Jos olisin halunnut bensa-X5:n, olisin ostanut 40i:n. Tässä on vielä ongelmallista se, että tämä auto kuluttaa pelkällä bensalla ihan eri tahtiin kuin 40i, koska se raahaa n. 300 kg akkuja kuolleena painona mukanaan. Siten, BMW Suomen kuittaus,että ei saa ladata ja autoa voi ajaa vain polttomoottoria käyttäen ei nyt mielestäni ihan riitä. Aion olla maahantuojaan yhteydessä asiasta.

Kannataakin säilyttää nyt kaikki bensakuitit kunnes autoa saa taas ladata. Myös kannattaa katsoa oma ajoprofiili Sähkö vs polttomoottori. Mielestäni saa maahantuoja sitten korvata jotenkin bensakulujen suhteellisen nousun. Jos tämä taas alkaa kestää kauemminkin, niin kaupan purkaminenkin saattaa alkaa tulla kyseeseen. Toivottavasti homma järjestyy ajoissa, sillä autohan on muuten loistava!

Todella ikävä juttu kyllä...
Erittäin hyvin kirjoitettu ja myös itselle oli valintakriteerinä tämä pitkä sähkörange, joka juuri nyt ei valitettavasti toteudu.

Tässä voi mennä pidempikin aika odotteluun jos korjausratkaisua vasta "kehitellään".
G05 | BMW X5 45e | Mineral White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White
Naggi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 12:36

Täytyy itsekin ottaa yhteyttä maahantuojaan, jos tähän prosessiin ei tule selvyyttä ensiviikon aikana.
Ikävä asia. :thdw:
Jortte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 26 Syys 2012, 20:03
Auto: X3 30e

Itsellä kuukauden vanha X3 30e ja tuli kanssa tällä viikolla Connectedin kautta tuo ilmoitus. Eniten tässä nyt harmittaa se että olin siinä käsityksessä eri foorumien teksteistä, että silloin kun sain auton niin tämä piti olla tiedossa ja autot luovutuskiellossa, eli akkujen tarkastus piti olla tehtynä ennen luovutusta.

Minulla pääosa ajosta tapahtuu kanssa sähköllä, niin hieman harmittaa, jos tässä joutuu siirtymään ajamaan kokonaan bensalla. Varsinkin kun nyt ei ole mitään tietoa korjauksesta tai sen aikataulusta.
Matala
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 14 Elo 2020, 07:11
Auto: G05 45e
Porsche 991.1 C2S
Paikkakunta: Uusimaa

https://www.kfz-rueckrufe.de/bmw-starte ... kruf/8437/

Google kääntäjällä (englanniksi, suomikäännös on hankala):

"Problems with the high-voltage battery in plug-in hybrid vehicles (PHEV) are causing another recall at the BMW Group. A spokeswoman confirmed a new campaign on Monday with the internal codes "0061650500", "0061660500" and "0061670500" (for the PHEV series from BMW, as well as Mini Countryman and BMW i8). “Depending on the country, not all of these models are necessarily affected,” she said. Of the 26,700 vehicles affected worldwide, around a third are currently in the hands of customers.

In Germany, the manufacturer orders almost 1,800 of the total of 5,300 units from the authorized workshop. A delivery stop applies to the rest. As with the first BMW recall for 4,500 PHEV models, there is again a risk of a short circuit within the battery cells. The spokeswoman justified this risk with "impurities in the production process". A very small part of the cars affected by the first recall is now also part of the second recall, the spokeswoman said.

According to a customer letter we have received, there is a risk of fire when the high-voltage battery is fully charged. Three vehicle fires have been reported from Herne, Erfurt and Salzburg in the past few weeks. It is not confirmed whether this problem was the cause. This requires comprehensive analyzes of the damaged vehicles in the plant, which have not yet been completed, said the spokeswoman. According to the reports, the damage always occurred while the BMW was charging.

Charging by cable prohibited
If certain instructions are followed, the vehicle can still be used, according to the manufacturer. For example, drivers of a BMW PHEV should set the battery charge level to a maximum of 30 percent in the vehicle settings. “We ask you not to charge the vehicle by cable until a service measure is available,” BMW also writes to the owners.

According to the spokeswoman, BMW is aiming for the repair by the end of this month. The manufacturer Ford, plagued by similar problems, has promised vouchers because of the expected additional expenditure at the gas station. However, according to a video published last week, the Cologne-based company is expecting a significantly longer waiting time for a remedy. Buyers of a Munich PHEV do not generally benefit from such discounts. Depending on the usage profile, "individual solutions" are planned in coordination with the authorized dealer, it said".
Steve
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 24 Heinä 2019, 05:38

Ei tämä nyt varsinainen vika ole, mutta osaako kukaan sanoa, että miksi noista julkisista latauspisteistä ei useinkaan saa ulos 16 A? Virtarajoituksen olen asettanut 16 ampeeriin, mutta siitä huolimatta omalla type 2-johdolla lataus lähtee liikkeelle 6-8 ampeerilla. Sitten kun auton lukituksen avaa ja sulkee, niin latausnopeus saattaa nousta, mutta silloinkin usein maksimi on 11-12 A. Onko noihin julkisiin latauspisteisiin laitettu joku maksimi? Silloin tällöin löytää latauspisteitä, joissa on johto valmiina. Niistä yleensä lataus lähtee heti liikkeelle 16 ampeerilla.

Eli onko teillä muilla samaa kokemusta asiasta?
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1855
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Kylmä akku (kesäkylmäkään) ei ota vastaan määräänsä suurempaa virtaa. Alun jälkeen latausvirta lähtee yleensä nousemaan.
Steve
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 24 Heinä 2019, 05:38

Wonderi kirjoitti: 18 Loka 2020, 11:19 Kylmä akku (kesäkylmäkään) ei ota vastaan määräänsä suurempaa virtaa. Alun jälkeen latausvirta lähtee yleensä nousemaan.
Niin siis tämä asia usein tuleekin eteen ajon jälkeen, kun auton pysäköi latauspisteeseen. Eli luulisi akkujen olevan käytön jälkeen lämpimät. Toisaalta niistä latauspisteistä, joissa johto on kiinteänä, lataus lähtee heti liikkeelle 16 ampeerilla. Eli selitys nyt hieman ontuu.

Eikä tuo latausvirta ainakaan itsellä koskaan itsestään nouse. Jos lataus alkaa vaikka 8 ampeerilla ja näyttää akkujen olevan valmis vaikka 4 tunnin päästä, niin jos lähden liikkeelle 3 tunnin päästä, akkujen lataustaso ei milloinkaan ole ollut 100 %. BMW Connected näyttää myös aina samaa kellonaikaa latauksen täyttymiseksi, joka autossa näkyy latauksen alkamishetkellä (+- 10 min).
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1855
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Voihan siellä olla rajoituskin. Joko älykäs kuormantasaus (joka voisi selittää lukitusta naksutellessa muuttuvan virran), tai vaan nuukuuksissaan rajoitettu latausteho, ehkä laitettu koko latausasema vain viherpesun vuoksi.
Naggi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 12:36

https://www.thedrive.com/news/37097/bmw ... p8KZLIoioE

Tästä taitaa tulla pidempi prosessi..
Naggi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 12:36

Onko kukaan palstalaisista lähestynyt BMW:n tahoja ja kysynyt kompensaatiota? Kiinnostaisi kuinka he ovat reagoineet tähän.

Tämä lataamattomuus harmittaa. :conf:
Avatar
M_75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Huhti 2011, 19:21

Naggi kirjoitti: 22 Loka 2020, 05:49 Onko kukaan palstalaisista lähestynyt BMW:n tahoja ja kysynyt kompensaatiota? Kiinnostaisi kuinka he ovat reagoineet tähän.

Tämä lataamattomuus harmittaa. :conf:
Itse laitoin BMW:lle suoraan kyselyä, että voisin toimittaa auton vaikka heti myyjäliikkeen pihaan ja saisin siksi ajaksi sijaisauton, kun 45e olisi tarkastettu / korjattu -> kunnossa. Eipä onnistunut :thuup:

En kysellyt muuta kompensaatiota.. vielä..
G05 | BMW X5 45e | Mineral White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White
Naggi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 12:36

Minä tein ehdotuksen M50d mallista. Vaihtokauppa. Miettivät nyt ehdotustani. Rahaa toki pitää laittaa..
Matala
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 14 Elo 2020, 07:11
Auto: G05 45e
Porsche 991.1 C2S
Paikkakunta: Uusimaa

Naggi kirjoitti: 22 Loka 2020, 05:49 Onko kukaan palstalaisista lähestynyt BMW:n tahoja ja kysynyt kompensaatiota? Kiinnostaisi kuinka he ovat reagoineet tähän.

Tämä lataamattomuus harmittaa. :conf:
Ensi viikolla pitäisi tulla lisätietoa. Sen tiedän, että autot kuljetetaan marraskuun alussa Hankoon, missä BMW:n inssit tutkivat ne. Tekevät pari päivää per auto koelatauksia ja päivittävät softan. Kuulemma mitään akun vaihtoja ei ole tarpeen tehdä. Saas nähdä sitten.

Kompensaatiosta sen verran, että ainakin bensakuluihin lienee tulossa helpotusta mutta miettivät vielä kokonaisuutta.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1855
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Olikohan tämä palanut uudenkarhea Bemari hybridi? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006697938.html
ElMaco
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 01 Maalis 2020, 15:08

Matala kirjoitti: 23 Loka 2020, 18:13

Ensi viikolla pitäisi tulla lisätietoa. Sen tiedän, että autot kuljetetaan marraskuun alussa Hankoon, missä BMW:n inssit tutkivat ne. Tekevät pari päivää per auto koelatauksia ja päivittävät softan. Kuulemma mitään akun vaihtoja ei ole tarpeen tehdä. Saas nähdä sitten.

Kompensaatiosta sen verran, että ainakin bensakuluihin lienee tulossa helpotusta mutta miettivät vielä kokonaisuutta.
Jos akuissa on vikaa ja niitä ei vaihdeta, mitä vaihtoehtoja jää jäljelle? Rajoitetaan softalla akkujen kapasiteettia jommasta kummasta päästä ja/tai rajoitetaan tehoa akuista ulos ja/tai akkuihin sisään? Saattaa kohta olla liikkeellä kahdenlaisia X5:ia: alkuperäiset speksit tehon ja rangen osalta täyttäviä ja sitten softalla "korjattuja".
Matala
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 14 Elo 2020, 07:11
Auto: G05 45e
Porsche 991.1 C2S
Paikkakunta: Uusimaa

ElMaco kirjoitti: 24 Loka 2020, 00:01
Matala kirjoitti: 23 Loka 2020, 18:13

Ensi viikolla pitäisi tulla lisätietoa. Sen tiedän, että autot kuljetetaan marraskuun alussa Hankoon, missä BMW:n inssit tutkivat ne. Tekevät pari päivää per auto koelatauksia ja päivittävät softan. Kuulemma mitään akun vaihtoja ei ole tarpeen tehdä. Saas nähdä sitten.

Kompensaatiosta sen verran, että ainakin bensakuluihin lienee tulossa helpotusta mutta miettivät vielä kokonaisuutta.
Jos akuissa on vikaa ja niitä ei vaihdeta, mitä vaihtoehtoja jää jäljelle? Rajoitetaan softalla akkujen kapasiteettia jommasta kummasta päästä ja/tai rajoitetaan tehoa akuista ulos ja/tai akkuihin sisään? Saattaa kohta olla liikkeellä kahdenlaisia X5:ia: alkuperäiset speksit tehon ja rangen osalta täyttäviä ja sitten softalla "korjattuja".
Juuri tuota minäkin pelkään. Se ei kyllä ole vaihtoehto ja edelleenkin siinä tapauksessa minulle on toimitettu auto joka ei vastaa sitä mistä kaupat tehtiin.
tomij
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 93
Liittynyt: 23 Elo 2011, 14:14

Hieman ihmetyttää, miksi tuo takaisinkutsu ei koske kaikkia autoja. Itselläni on se onnellinen(?) tilanne (kop kop), että BMW:n tässäkin ketjussa aiemmin linkattu sivusto ei anna oman 45e:n VIN:illä mitään korjattavaa/tarkastettavaa. Onkohan niin, että akkuja on tullut useammalta tehtaalta tai jopa valmistajalta, ja vain tietyssä prosessissa on ollut ongelmia...
koudihau
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 143
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:28
Auto: F10 520da xDrive LCI

tomij kirjoitti: 25 Loka 2020, 21:17 Hieman ihmetyttää, miksi tuo takaisinkutsu ei koske kaikkia autoja. Itselläni on se onnellinen(?) tilanne (kop kop), että BMW:n tässäkin ketjussa aiemmin linkattu sivusto ei anna oman 45e:n VIN:illä mitään korjattavaa/tarkastettavaa. Onkohan niin, että akkuja on tullut useammalta tehtaalta tai jopa valmistajalta, ja vain tietyssä prosessissa on ollut ongelmia...
Mullakaan ei löytynyt tuolla linkillä korjattavaa. En ole uskaltanut kuitenkaan enää tallissa ladata, antaa ajan kulua ja tarkkailen tilannetta.
ex- bemarit: F11, E46, E36, E30, E28
Vastaa Viestiin