Minullakin poistuneet
Havaitut puutteet/viat 45e
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 14 Elo 2020, 07:11
- Auto: G05 45e
Porsche 991.1 C2S - Paikkakunta: Uusimaa
Nyt on latausluukun avaamisen kanssa ollut ongelmia, ei meinaa avautua. Luukku on aika väljä ja epäilen, että sinne on päässyt hiekkaa/suolaa/molempia niin, että se kiertyvä lukko ei vapaudu. Ratkaisuna painoin luukun sisään (jolloin sen pitäisi pongahtaa auki) ja samalla luukun alapuolelta avitin luottokortilla, niin aukesi. Rasittavaa kyllä, että luukku ei ole tiiviimpi. Pakkasella on varmaan saletisti jäässä varsinkin jos sitä ennen ollut kosteaa.
Mites muilla, onko ollut vastaavaa?
Mites muilla, onko ollut vastaavaa?
Kyllä on vastaavaa. Hangon reissun jälkeen alkoi temppuilemaan. Pitää käyttää voimaa jos haluaa auki. Pari päivää sitten oli pieni pakkanen, niin luukku oli jäätynyt paikalleen. Palstalla vinkattiin crc:n käyttämisestä. En ole vielä itse kokeillut. Jäätymiseen joutunee käyttämään kuumaa vettä.Matala kirjoitti: ↑30 Joulu 2020, 20:43 Nyt on latausluukun avaamisen kanssa ollut ongelmia, ei meinaa avautua. Luukku on aika väljä ja epäilen, että sinne on päässyt hiekkaa/suolaa/molempia niin, että se kiertyvä lukko ei vapaudu. Ratkaisuna painoin luukun sisään (jolloin sen pitäisi pongahtaa auki) ja samalla luukun alapuolelta avitin luottokortilla, niin aukesi. Rasittavaa kyllä, että luukku ei ole tiiviimpi. Pakkasella on varmaan saletisti jäässä varsinkin jos sitä ennen ollut kosteaa.
Mites muilla, onko ollut vastaavaa?
Moi, tänään lähti oma auto takaisinkutsunmukaisiin tarkistuksiin. Tilalle sain 330e mallisen auton. Nyt siis 3kk takana ajelua viallisella autolla ja eniten on harmittanut esilämmityksen puute. Nyt 4vko ajelua pikkuautolla. Tammikuussa tiedossa perheen laskettelureissu, jota varten pitäisi saada boksi katolle. Eivät antaneet pyynnöstä huolimatta kattotelineitä mukaan sijaisautoon, joten ne pitää hommata omalla kustannuksella. Mm. Em asioiden osalta vahinko on kyllä lahjakorttia suurempi. Oletteko laittaneet reklamaatioita ja saaneet mitään vastauksia niihin? Nim. Seuraavaa auto joku muu?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 84
- Liittynyt: 20 Tammi 2014, 14:05
Ei tahtonut luukku mennä latauksen jäljiltä kiinni ja ajosta tultua sitä ei saanut auki kuin nyrkillä avittamalla. Aika avuton laitos tuntuu olevan ainakin talvikelissä.TOP kirjoitti: ↑31 Joulu 2020, 05:52Kyllä on vastaavaa. Hangon reissun jälkeen alkoi temppuilemaan. Pitää käyttää voimaa jos haluaa auki. Pari päivää sitten oli pieni pakkanen, niin luukku oli jäätynyt paikalleen. Palstalla vinkattiin crc:n käyttämisestä. En ole vielä itse kokeillut. Jäätymiseen joutunee käyttämään kuumaa vettä.Matala kirjoitti: ↑30 Joulu 2020, 20:43 Nyt on latausluukun avaamisen kanssa ollut ongelmia, ei meinaa avautua. Luukku on aika väljä ja epäilen, että sinne on päässyt hiekkaa/suolaa/molempia niin, että se kiertyvä lukko ei vapaudu. Ratkaisuna painoin luukun sisään (jolloin sen pitäisi pongahtaa auki) ja samalla luukun alapuolelta avitin luottokortilla, niin aukesi. Rasittavaa kyllä, että luukku ei ole tiiviimpi. Pakkasella on varmaan saletisti jäässä varsinkin jos sitä ennen ollut kosteaa.
Mites muilla, onko ollut vastaavaa?
Itse huuhtelin auton muutama päivä sitten parissa pakkasasteessa ja latausluukku auki, toki varoen veden suihkuttamista sinne. Roiskeita sinne kuitenkin meni. Huuhtelun jälkeen CRC-käsittely ja hyvin toimii luukku. Nyt jo useamman asteen pakkasessakin luukku toimii kuin kesällä. Ja tässä välissä ajoin autoni Espoosta Himokselle.
Sen olen myös havainnut, että luukku toimii kevyimmin kun sitä painaa sekä ylä- että alakulmasta yhtä aikaa.
Sen olen myös havainnut, että luukku toimii kevyimmin kun sitä painaa sekä ylä- että alakulmasta yhtä aikaa.
Paremmin munkin auton luukku ponkaa auki muutaman asteen pakkasessa kuin syksyllä muutamassa plusasteessa, vois sanoa että toimii kuin kesällä kuten sanoitMippoP kirjoitti: ↑07 Tammi 2021, 17:53 Itse huuhtelin auton muutama päivä sitten parissa pakkasasteessa ja latausluukku auki, toki varoen veden suihkuttamista sinne. Roiskeita sinne kuitenkin meni. Huuhtelun jälkeen CRC-käsittely ja hyvin toimii luukku. Nyt jo useamman asteen pakkasessakin luukku toimii kuin kesällä. Ja tässä välissä ajoin autoni Espoosta Himokselle.
Sen olen myös havainnut, että luukku toimii kevyimmin kun sitä painaa sekä ylä- että alakulmasta yhtä aikaa.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15, G45
Sain auton takaisin reilussa viikossa, mikä oli mukava yllätys. Auton softa oli päivittynyt samalla uudempaan ja sen myötä mm. Anroid auto nyt käytössä. Sen toimivuus ei tosin vielä ole huippuluokkaa ja ilmeisesti käyttää puhelimen yhteyttä vs. Auton oma spotify?Tonic74 kirjoitti: ↑04 Tammi 2021, 12:12 Moi, tänään lähti oma auto takaisinkutsunmukaisiin tarkistuksiin. Tilalle sain 330e mallisen auton. Nyt siis 3kk takana ajelua viallisella autolla ja eniten on harmittanut esilämmityksen puute. Nyt 4vko ajelua pikkuautolla. Tammikuussa tiedossa perheen laskettelureissu, jota varten pitäisi saada boksi katolle. Eivät antaneet pyynnöstä huolimatta kattotelineitä mukaan sijaisautoon, joten ne pitää hommata omalla kustannuksella. Mm. Em asioiden osalta vahinko on kyllä lahjakorttia suurempi. Oletteko laittaneet reklamaatioita ja saaneet mitään vastauksia niihin? Nim. Seuraavaa auto joku muu?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 84
- Liittynyt: 20 Tammi 2014, 14:05
Vikoja 4565 km mennessä:
- keulan alimmat läpät jälleen jumissa, moottori yrittää käännellä niitä pitkään kun auton laittaa lataukseen
- ajovaloumpioissa jääkukkia sisäpuolella, ei varmaan tee hyvää valoteholle eikä -kuviolle
- valittaa, että lasinpesuneste on lopussa, vaikka ei ole (lieneekö -25 asteen kelillä vaikutusta)
- kuljettajan oven kahva ei tunnista kosketusta kuin hyvin harvoin
- latausvirta tippuu satunnaisesti 6 ampeeriin (tunnettu bugi)
- spotify ei muista satunnaistoistoa eikä kappaleen kohtaa, missä oltiin menossa, kun auton käynnistää uudelleen
-26 asteen kelissä ensimmäiset 31 km maantieajoa mentiin bensalla, mutta silti akkua kului koko ajan. Kun auto vaihtoi sähkölle, jäljellä oleva matka näytti 33 km. (Edellisen latauksen jälkeen auto väitti sähköllä päästäväksi matkaksi 82 km.) Moottorin (öljyn) lämpötila ei noussut yli 75 asteen koko matkalla.
- keulan alimmat läpät jälleen jumissa, moottori yrittää käännellä niitä pitkään kun auton laittaa lataukseen
- ajovaloumpioissa jääkukkia sisäpuolella, ei varmaan tee hyvää valoteholle eikä -kuviolle
- valittaa, että lasinpesuneste on lopussa, vaikka ei ole (lieneekö -25 asteen kelillä vaikutusta)
- kuljettajan oven kahva ei tunnista kosketusta kuin hyvin harvoin
- latausvirta tippuu satunnaisesti 6 ampeeriin (tunnettu bugi)
- spotify ei muista satunnaistoistoa eikä kappaleen kohtaa, missä oltiin menossa, kun auton käynnistää uudelleen
-26 asteen kelissä ensimmäiset 31 km maantieajoa mentiin bensalla, mutta silti akkua kului koko ajan. Kun auto vaihtoi sähkölle, jäljellä oleva matka näytti 33 km. (Edellisen latauksen jälkeen auto väitti sähköllä päästäväksi matkaksi 82 km.) Moottorin (öljyn) lämpötila ei noussut yli 75 asteen koko matkalla.
Mulla comfort access oikuttelee, jos avain on samassa taskussa puhelimen kanssa (ja erityisestijos avain puhelimen 'alla' piilossa).bittivirhe kirjoitti: ↑14 Tammi 2021, 19:04 Vikoja 4565 km mennessä:
- keulan alimmat läpät jälleen jumissa, moottori yrittää käännellä niitä pitkään kun auton laittaa lataukseen
- ajovaloumpioissa jääkukkia sisäpuolella, ei varmaan tee hyvää valoteholle eikä -kuviolle
- valittaa, että lasinpesuneste on lopussa, vaikka ei ole (lieneekö -25 asteen kelillä vaikutusta)
- kuljettajan oven kahva ei tunnista kosketusta kuin hyvin harvoin
- latausvirta tippuu satunnaisesti 6 ampeeriin (tunnettu bugi)
- spotify ei muista satunnaistoistoa eikä kappaleen kohtaa, missä oltiin menossa, kun auton käynnistää uudelleen
-26 asteen kelissä ensimmäiset 31 km maantieajoa mentiin bensalla, mutta silti akkua kului koko ajan. Kun auto vaihtoi sähkölle, jäljellä oleva matka näytti 33 km. (Edellisen latauksen jälkeen auto väitti sähköllä päästäväksi matkaksi 82 km.) Moottorin (öljyn) lämpötila ei noussut yli 75 asteen koko matkalla.
Nuo jää kukat on ihan normaalia, jos/kun umpiossa on ollut kosteampaa ilmaa kovassa pakkasessa se tiivistyy ja jäätyy tuohin pinnalle. Poistuu kun tulee lämpimämpää. LEDIssä taitaa olla sen verran vähän lämpöä, että ajonaikana ei taida poistua, kun pakaksta on paljon.
Vaikka lähdet liikkeelle bensalla auto käyttää lämmitykseen aluksi sähköä, eli ohjaamo alkaa lämpiämään heti vaikka kone on vielä kylmä, eli akkua kuluu.
Jos läpät on jäätyneet auki asentoon, se vaikuttaa koneen lämpiämiseen paljon. Olen itse ihastellut, kuinka nopeasti polltomoottorin lämpötila nousee normaalille alueelle, johtunee juuri että läpät on kiinni. No pakkasta on täällä vain 18-19 astetta, jossa pystyin varovaisesti ajamalla etenemään pelkällä sähköllä. Akku vain ei lämpene, ellei sinne saa generaattorilla puskettua hieman sähkö (kunnon alamäki), jonka jälkeen tuo akku kylmä merkkivalo sammuu ja tehoa saa normaalikäyttöön (20%) hybrid tilassa. Sähköajotilaa en kokeillut.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15, G45
bittivirhe kirjoitti: ↑14 Tammi 2021, 19:04
- valittaa, että lasinpesuneste on lopussa, vaikka ei ole (lieneekö -25 asteen kelillä vaikutusta)
Sama herja tuli täälläkin lasinpesunesteestä, keli -24 astetta. Alkasikohan neste jäätymään, eikös nuo valmiit seokset ole -20 asteeseen asti.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15, G45
Eikös tätä samaa herjaa ole tullut läpi malliston aina kun pakkaset kiristyy? Kapasitiivinen sensori kuvittelee riittävän kylmän nesteen olevan jotain muuta kuin nestettä. Joillakin on auttanut nesteen vaihto toisenmerkkiseen - toiset ovat heittäneet hyppysellisen suolaa nesteen sekaan, jotta elektrolyyttien määrää saa nostettua ja herja katoaa.tiko kirjoitti: ↑15 Tammi 2021, 08:09bittivirhe kirjoitti: ↑14 Tammi 2021, 19:04
- valittaa, että lasinpesuneste on lopussa, vaikka ei ole (lieneekö -25 asteen kelillä vaikutusta)
Sama herja tuli täälläkin lasinpesunesteestä, keli -24 astetta. Alkasikohan neste jäätymään, eikös nuo valmiit seokset ole -20 asteeseen asti.
Minulla kosteutta oli umpioiden sisällä ihan jo syksyllä, kun autoa aina pesi – aika tyypillistä BMW umpioille. Tosin edellisessä F15:ssa ei ollut kertaakaan tätä ominaisuutta.bittivirhe kirjoitti: ↑14 Tammi 2021, 19:04 - ajovaloumpioissa jääkukkia sisäpuolella, ei varmaan tee hyvää valoteholle eikä -kuviolle
- latausvirta tippuu satunnaisesti 6 ampeeriin (tunnettu bugi)
- spotify ei muista satunnaistoistoa eikä kappaleen kohtaa, missä oltiin menossa, kun auton käynnistää uudelleen
Itsellä tuo latausvirta on pysynyt koko ajan 16A sekä myös Spotify on toiminut Hangon keikan jälkeen moitteetta.
Mitään muuta ei ole ilmennyt.
G05 | BMW X5 45e | Mineral White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White
On auttanut myös hieman laimeamman pesunesteseoksen käyttö.wsaarja kirjoitti: ↑15 Tammi 2021, 08:27Eikös tätä samaa herjaa ole tullut läpi malliston aina kun pakkaset kiristyy? Kapasitiivinen sensori kuvittelee riittävän kylmän nesteen olevan jotain muuta kuin nestettä. Joillakin on auttanut nesteen vaihto toisenmerkkiseen - toiset ovat heittäneet hyppysellisen suolaa nesteen sekaan, jotta elektrolyyttien määrää saa nostettua ja herja katoaa.tiko kirjoitti: ↑15 Tammi 2021, 08:09Sama herja tuli täälläkin lasinpesunesteestä, keli -24 astetta. Alkasikohan neste jäätymään, eikös nuo valmiit seokset ole -20 asteeseen asti.bittivirhe kirjoitti: ↑14 Tammi 2021, 19:04 - valittaa, että lasinpesuneste on lopussa, vaikka ei ole (lieneekö -25 asteen kelillä vaikutusta)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 84
- Liittynyt: 20 Tammi 2014, 14:05
Minulla ei F11 eikä E84 ole itkeneet pesunesteen vähyydestä aiheettomasti, vaikka samoja litkuja niissäkin käytän. Tai no, G05:ssä on jäljellä Laakkosen tai BMW:n lientä eli sikäli mahdollisesti eri ainetta.
Auton avain on minulla housujen reisitaskussa ja kännykkä takin rintataskussa. Lisäksi esim. vasemman takaoven kahva toimii joka kerta, kuskin oven vain hyvin harvoin. Täytyy katsoa pakkasten jälkeen, muuttuuko käytös vai ei. Tosin yhtä kylmässä ne muutkin kahvat ovat.
Ajovaloissa oli jääkukkia ikävästi myös edessä. En muista Xenon-valoilla tällaista nähneeni, mutta ehkä ne lämmittävät sen verran enemmän, ettei jäätä kerry ainakaan olennaisiin kohtiin. Saisi olla kosteudenpoistajat noissa umpioissa..
En tiedä, miksi nuo läpät minulla jumittavat jatkuvasti, jos ne muilla toimivat. Täytyy pommittaa Laakkosta.
Auton avain on minulla housujen reisitaskussa ja kännykkä takin rintataskussa. Lisäksi esim. vasemman takaoven kahva toimii joka kerta, kuskin oven vain hyvin harvoin. Täytyy katsoa pakkasten jälkeen, muuttuuko käytös vai ei. Tosin yhtä kylmässä ne muutkin kahvat ovat.
Ajovaloissa oli jääkukkia ikävästi myös edessä. En muista Xenon-valoilla tällaista nähneeni, mutta ehkä ne lämmittävät sen verran enemmän, ettei jäätä kerry ainakaan olennaisiin kohtiin. Saisi olla kosteudenpoistajat noissa umpioissa..
En tiedä, miksi nuo läpät minulla jumittavat jatkuvasti, jos ne muilla toimivat. Täytyy pommittaa Laakkosta.
Mulla ilmoitus hävisi kun lämpötila nousi -22 asteeseen. Luulisin, että ainakin omalla kohdalla pesuneste alkaa olla lähellä jäätymistä, sillä olen tuonne tankannut -20 asteen valmislitkua (motonet tms).bittivirhe kirjoitti: ↑15 Tammi 2021, 18:44 Minulla ei F11 eikä E84 ole itkeneet pesunesteen vähyydestä aiheettomasti, vaikka samoja litkuja niissäkin käytän. Tai no, G05:ssä on jäljellä Laakkosen tai BMW:n lientä eli sikäli mahdollisesti eri ainetta.
Auton avain on minulla housujen reisitaskussa ja kännykkä takin rintataskussa. Lisäksi esim. vasemman takaoven kahva toimii joka kerta, kuskin oven vain hyvin harvoin. Täytyy katsoa pakkasten jälkeen, muuttuuko käytös vai ei. Tosin yhtä kylmässä ne muutkin kahvat ovat.
Ajovaloissa oli jääkukkia ikävästi myös edessä. En muista Xenon-valoilla tällaista nähneeni, mutta ehkä ne lämmittävät sen verran enemmän, ettei jäätä kerry ainakaan olennaisiin kohtiin. Saisi olla kosteudenpoistajat noissa umpioissa..
En tiedä, miksi nuo läpät minulla jumittavat jatkuvasti, jos ne muilla toimivat. Täytyy pommittaa Laakkosta.
Lämpötila ei ihmeemmin pitäis vaikuttaa, kun sähkömagneetinen säteily on kuitenkin kysessä comfort accessissa. Kannattaa kuitenkin kokeilla, että otat avaimen paremmin esille kun avaat ovea. Alue millä avain keskustelee auto kanssa on kuitekin aika pieni (rikolliset ei pääse skannaamaan avaimen keskustelua auton kanssa). Aika lähellä avain pitää autoa olla, että ovia aukeaa. Samaten kenttä ei ole sama joka paikassa auton ympärillä, itse olen huomannut saman että takaoven kanssa CA havemmin antaa pakit, olipa avain ja puhelin miten vaan taskussa. Kuskin ovella on väliä, jopa kummassa housuntaskussa avain on ja jopa miten autoa on lähestynyt. Itsellä ovet rapsahtaa lukkoon, kun otan latauspistokeen keulan edestä seinältä. Pitää aina muistaa avata latausluukku ensin ja sitten vasta tökkeli luokse.
Joo jääkukkia on mullakin, mutta kyllä nuo tuossa -20 asteen seutuvilla valojen kohdalta poistuvat kun valot on hetken päällä. Ohjekirjassa asiasta on mainitaa, kuten sanottua ei vika, vaan omianisuus ellei vettä ole paljon.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15, G45
bittivirhe kirjoitti: ↑14 Tammi 2021, 19:04 Vikoja 4565 km mennessä:
- keulan alimmat läpät jälleen jumissa, moottori yrittää käännellä niitä pitkään kun auton laittaa lataukseen
Huomasin eilen, että omassa autossa oli alemmat läpät jämähtäneet puoliväliasentoon, kun sinne oli muodostunut jääkokkareita väleihin. Keulasta kuului sammutuksen jälkeen todella pitkään sellaista sammakon kurnutusta muistuttavaa n. sekunnin kestävää ääntä, ehkä n. 15 sekunnin välein. En pystynyt varmuudella paikantamaan mistä se tulee, mutta kun vein auton joksikin tunniksi lämpimään halliin, niin sen jälkeen läpät olivat täysin auki ja kurnutusta ei enää kuulunut. Tulkitsin, että kyse oli juurikin tuosta samasta asiasta....