G20 viat ja ominaisuudet

G20, G21, G22, G23, G24, G26
Sepi-ukko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Joulu 2019, 19:13
Auto: G20 320xdrive F11 520dxdrive,,
ex F10 520d
Paikkakunta: Vantaa

[Eilen kertoi tämä meirän G20, et lisää jäähdytysnestettä. Ja aiemmin ei ole ollut oiretta. Nyt näyttää jäähdytysnestettä olevan todella vähän... Merkillistä.....
quote=jjere post_id=128310 time=1657967914 user_id=9643]
jjere kirjoitti: 10 Heinä 2022, 11:59 Onkos kellään jäähdytysnesteet kadonneet?
Tässä sitä tällä hetkellä Norjassa odotellaan huomista, että pääsee auto BMW korjaamolle kun jäähdytysnesteet päätti lähteä karkuteille. Saa nähdä miten käy korjauksen kanssa ja miten pääsee kotia kohti… Onneksi takuu voimassa ja liikkuvuuspalvelu oli käytettävissä.
Tällä autolla mittarissa vain hieman yli 30tkm. Ulkomaisilta foorumeilta löytyi samaa oiretta aika paljonkin.
Tosiaan auto edelleen Norjassa. Takuun piiriin kuuluva vika, tarkalleen en tiedä itse mikä osa on halki mutta kannattanee varautua muidenkin…
BMW liikkuvuuspalvelu halusi väkisinkin, että auto hinataan yli 400km päähän valtuutetulle korjaamolle eikä käynyt, että olisi hinattu Suomeen Rovaniemelle hieman yli 500km päähän jolloin asiat olisi mennyt paljon yksinkertaisemmin ja tullut kaikille osapuolille halvemmaksi. ”Järjestivät” sijaisauton tuonne yli 400km päähän jossa sitä ei edes ollut. Saimme tapahtumapaikalla puolilta öin hinauspalvelun kautta auton omakustanteisesti jolla pääsimme itse matkustamaan myös tuonne korjaamon alueelle.

Viisi päivää odottelimme ja selvittelimme asioita Norjan puolella eikä asia muuttunut mihinkään suuntaan eikä liikkuvuuspalvelu tai Suomen BMW halunnut järjestää meille mitään kyytiä kotiin vaan lopulta oma perheemme haki meidät…

Nyt riidellään auton tuonnista Suomeen kun liikkuvuuspalvelun ehdoissa lukee, että toimittavat auton kotimaahan autokuljetuksella, jos korjaus ulkomailla kestää yli 3 työpäivää. Tässä tapauksessa korjaus kestää 2-4viikkoa varaosien saatavuuden vuoksi. Ja hei Suomen BMW ei luvannut järjestää sijaisautoa täälä Suomessa, milläs tässä töihin pitäis kulkea? Vakuutusyhtiötäkään asia ei liiemmin kiinnostanut koska autossa on takuu ja kyseessä tekninen vika, ei onnettomuus. Tais olla viimeinen kappale tätä merkkiä itselläni…
[/quote]
Sepi-ukko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Joulu 2019, 19:13
Auto: G20 320xdrive F11 520dxdrive,,
ex F10 520d
Paikkakunta: Vantaa

Meillä vasemman takaoven väliin valuu jotain vettä, joka jäätyy ja aiheuttaa sen, ettei kahvasta meinaa saada ovea auki.
Tombax kirjoitti: 05 Tammi 2023, 12:26 Onko muilla ollut ongelmaa takaovien lukituksen avauksen kanssa nyt kun lämpötilat vähän sahaa eestaas? Eli useamman kerran jo käynyt niin, että takaovien lukitus ei aukea kun sisältä päin kahvasta vääntämällä. Lukitus systeemi siis jotenkin jäässä tms? Autona G21 -22.
Edellisessä autossa ei tämmöistä tapahtunut kertaakaan neljän vuoden aikana 🤔
jjere
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Elo 2017, 11:47

Sepi-ukko kirjoitti: 13 Helmi 2023, 10:43 [Eilen kertoi tämä meirän G20, et lisää jäähdytysnestettä. Ja aiemmin ei ole ollut oiretta. Nyt näyttää jäähdytysnestettä olevan todella vähän... Merkillistä.....
Ei kuulu nestettä kadota normaalitilanteessa eli jossain vuoto. Itsellä vuosi ihan reippaasti. Lieneekö sulla sama vika… Ei muutakun korjaamolle, onko takuu voimassa?

Mielenkiintoista muuten että BMW nosti viimeisen jatkotakuuvuoden hinnan melkein reilusti yli tuhanteen euroon. Jotain mukavaa tiedossa jolla halutaan kattaa mahdolliset rikkoutumiset..? En ottanut jatkotakuuta enää vaan vaihdoin kokonaan merkkiä.
Viimeksi muokannut jjere, 16 Helmi 2023, 07:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex -20 G20 330e M-Sport Dravit grey
Ex -16 F20 120d xdrive M-Sport Valencia orange
Ex -11 E87 116d
jjere
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 23 Elo 2017, 11:47

jjere kirjoitti: 21 Joulu 2022, 19:08
Hammastanko oli äänen lähde, kauan sai osaa odotella. Sitä ennen arpoivat äänen lähdettä ja vaihdettiin viiksipaketti ratin taakse ja ohjauksen läpivientikumi tuloksetta.

Tämä yksilö on ollut korjaamolla melkein enemmän kuin ajossa…
Ja nyt parina päivänä tasaisessa vauhdissa tekee pientä himmailua ja kiihdyttelyä, vauhti pysyy mutta tuntee miten vaeltaa ja näkyy kulutuksesta. Kai sitä täytyy taas soitella autokeskukseen :thuup:
Tuo vaeltelu oli muuten ominaisuus, josta en tiennyt eikä tiennyt aluksi merkkikorjaamokaan. Eli jarrujen kuivatusominaisuus. Sadetunnistin havaitsee vettä niin alkaa jarrut kuivattelemaan itseään. Eivät tienneet aluksi sitäkään, että koneella pystyy säätämään kuivattelun herkkyyden ennen kuin googlettelemalla itse löysin tiedon. Jostain syystä oli siis herkistynyt, josta aiheutui tuo himmailu.
Ex -20 G20 330e M-Sport Dravit grey
Ex -16 F20 120d xdrive M-Sport Valencia orange
Ex -11 E87 116d
riksaboy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 09 Tammi 2020, 11:31

Ovatko muut G20-omistajat törmänneet kolisevaan ääneen takaluukun seudulta, jonka huomaa erityisesti huonokuntoisilla teillä tahi hidasteiden yli ajaessa? Jenkkifoorumeiden mukaan ongelma johtuu takaluukun ja ikkunan välisestä tiivisteestä (acoustic seal), joka aiheuttaa narskuvaa tai kolisevaa ääntä. Mainittua tiivistettä ei ole ilmeisesti autoihin asennettu 2019 loppupuoliskon jälkeen eli ongelma koskenee ainoastaan alkupään G20-versioita.

BMW Usan ilmeisesti ihan virallinen korjausohje on tiivisteen irroittaminen: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/ ... 3-9999.pdf

Itseä vähän kyllä epäilyttää alkaa repiä tiivisteitä autosta irti..
Nikok89
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 26 Joulu 2020, 10:57

Toimiiko muilla ohjaus ihan moitteettomasti? Omassa -22 vuotisessa g21 330e:ssä ihmeellinen kuollut kohta ohjauksen keskialueella, ikäänkuin ratti liikkuu tyhjää hetken aikaa. Automaattiohjaus on pois päältä...
jussi101
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 29 Maalis 2011, 17:24

Nikok89 kirjoitti: 26 Joulu 2023, 20:41 Toimiiko muilla ohjaus ihan moitteettomasti? Omassa -22 vuotisessa g21 330e:ssä ihmeellinen kuollut kohta ohjauksen keskialueella, ikäänkuin ratti liikkuu tyhjää hetken aikaa. Automaattiohjaus on pois päältä...
Mulla ei tuota ongelmaa omassa 2021 G21 320e:ssä, mutta sen sijaan maantienopeuksissa ratissa tuntuu jatkuvasti pieni nopeuden mukaan taajuudeltaan vaihteleva värähtely. Ei ole varsinaisesti tärinää, vaan jonkinlaista naputusta tai värähtelyä ratissa, jonka tuntee käsissään erityisesti karkeilla tienpinnoilla. Renkaat on tasapainotettu ja ohjauskulmat laitettu, mutta ko ilmiö siitä huolimatta esiintyy.

Tuleeko muille vastaavaa naputtamisen tai värähtelyn tunnetta ratista käsiin esim nastarenkailla karkealla asvalttipinnalla ajaessa?
null
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 21 Tammi 2017, 20:18

riksaboy kirjoitti: 18 Touko 2023, 19:52 Ovatko muut G20-omistajat törmänneet kolisevaan ääneen takaluukun seudulta, jonka huomaa erityisesti huonokuntoisilla teillä tahi hidasteiden yli ajaessa? Jenkkifoorumeiden mukaan ongelma johtuu takaluukun ja ikkunan välisestä tiivisteestä (acoustic seal), joka aiheuttaa narskuvaa tai kolisevaa ääntä. Mainittua tiivistettä ei ole ilmeisesti autoihin asennettu 2019 loppupuoliskon jälkeen eli ongelma koskenee ainoastaan alkupään G20-versioita.

BMW Usan ilmeisesti ihan virallinen korjausohje on tiivisteen irroittaminen: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/ ... 3-9999.pdf

Itseä vähän kyllä epäilyttää alkaa repiä tiivisteitä autosta irti..
Miten menettelit tämän asian kanssa? Oon huomannut takaa tulevan jotain ylimääräistä ääntä nimenomaan huonokuntoisilla teillä ja tuo tiiviste näyttää olevan paikallaan. Kyseessä alkupään G20.
"Freude am fahren"
riksaboy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 09 Tammi 2020, 11:31

null kirjoitti: 11 Maalis 2024, 17:33
riksaboy kirjoitti: 18 Touko 2023, 19:52 Ovatko muut G20-omistajat törmänneet kolisevaan ääneen takaluukun seudulta, jonka huomaa erityisesti huonokuntoisilla teillä tahi hidasteiden yli ajaessa? Jenkkifoorumeiden mukaan ongelma johtuu takaluukun ja ikkunan välisestä tiivisteestä (acoustic seal), joka aiheuttaa narskuvaa tai kolisevaa ääntä. Mainittua tiivistettä ei ole ilmeisesti autoihin asennettu 2019 loppupuoliskon jälkeen eli ongelma koskenee ainoastaan alkupään G20-versioita.

BMW Usan ilmeisesti ihan virallinen korjausohje on tiivisteen irroittaminen: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/ ... 3-9999.pdf

Itseä vähän kyllä epäilyttää alkaa repiä tiivisteitä autosta irti..
Miten menettelit tämän asian kanssa? Oon huomannut takaa tulevan jotain ylimääräistä ääntä nimenomaan huonokuntoisilla teillä ja tuo tiiviste näyttää olevan paikallaan. Kyseessä alkupään G20.
Ongelma hävisi talvipakkasten ajaksi, mutta nyt kosteammilla ja lämpimämmillä keleillä tullut takaisin. Ilmankosteudella vaikuttaisi siis olevan yhteys äänen syntymiseen.

Auto on menossa ensi kuussa huoltoon joten voisin samassa yhteydessä kysäistä asiasta ja viitata tuohon jenkkiohjeeseen.
null
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 21 Tammi 2017, 20:18

riksaboy kirjoitti: 14 Maalis 2024, 19:01
null kirjoitti: 11 Maalis 2024, 17:33
riksaboy kirjoitti: 18 Touko 2023, 19:52 Ovatko muut G20-omistajat törmänneet kolisevaan ääneen takaluukun seudulta, jonka huomaa erityisesti huonokuntoisilla teillä tahi hidasteiden yli ajaessa? Jenkkifoorumeiden mukaan ongelma johtuu takaluukun ja ikkunan välisestä tiivisteestä (acoustic seal), joka aiheuttaa narskuvaa tai kolisevaa ääntä. Mainittua tiivistettä ei ole ilmeisesti autoihin asennettu 2019 loppupuoliskon jälkeen eli ongelma koskenee ainoastaan alkupään G20-versioita.

BMW Usan ilmeisesti ihan virallinen korjausohje on tiivisteen irroittaminen: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/ ... 3-9999.pdf

Itseä vähän kyllä epäilyttää alkaa repiä tiivisteitä autosta irti..
Miten menettelit tämän asian kanssa? Oon huomannut takaa tulevan jotain ylimääräistä ääntä nimenomaan huonokuntoisilla teillä ja tuo tiiviste näyttää olevan paikallaan. Kyseessä alkupään G20.
Ongelma hävisi talvipakkasten ajaksi, mutta nyt kosteammilla ja lämpimämmillä keleillä tullut takaisin. Ilmankosteudella vaikuttaisi siis olevan yhteys äänen syntymiseen.

Auto on menossa ensi kuussa huoltoon joten voisin samassa yhteydessä kysäistä asiasta ja viitata tuohon jenkkiohjeeseen.
Hiljeni huomattavasti, kun viskasin sen tiivisteen kuikkaan. Tosin edelleen kuuluu satunnaisestin jokin napsahdus takaa.

Toinen juttu mikä ihmetyttää on kuolleenkulmanvaroittimen logiikka tai sen puute. En oikein ole vielä päässyt jäljille, että millaisissa tilanteissa tuo oikein varoittelee muista autoista.
"Freude am fahren"
Teemuj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Touko 2024, 16:50

Ihmetellyt tässä muutamaan otteeseen G21 330e:ssä kun ajellut useamman päivän pelkästään lyhyitä kaupunkiajoja ja sitten lähtee maantienopeuksiin niin kulutus on huomattavan suuri menomatkalla, paluumatkalla taas kulutus palautuu”oikeaan”.

Esimerkkinä kesänopeuksilla ajettu 80km matka edestakaisin, menomatkalla keskikulutus 8,7litraa sadalla. Määränpäässä noin 1.5h stoppi. Paluumatka sama reitti samoilla nopeuksilla ja keskikulutus 6litraa sadalla.

Onko muilla ollut samaa tai huomannut että kulutus on noussut?
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1858
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Toisessa päässä lähtö kylmästä ja toisessa lämpimästä? Onko sama hybridiajotila käytössä? Polttoainetaloudellisin on navi päällä ja hybriditoiminnot automaattiasennossa, niin se osaa käyttää akkuvirran taloudellisimmalla tavalla mäet, kaupunkiajot ja ajonopeudet huomioiden. Pito- tai latausasennossa se kuluttaa selvästi enemmän. Molempien suuntien kulutukset kuulostaa kyllä pahalta, jos matkaan on lähdetty täydellä akulla.
Teemuj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Touko 2024, 16:50

Matkaanlähtö tapahtuu lämpimästä hallista, paluumatka matkalle lähtö ulkoilmasta noin 10astetta.
Sama hybridiajotila käytössä molemmissa matkoissa, navigaattori ei päällä.
Tosiaan molemmat matkat lähdetty tyhjällä akulla eli normaalisti lataa maantie nopeuksissa aluksi pienen ohitusvarauksen akkuun.

Kokeilin myös laittaa tuon energiankeräyksen päälle menomatkalla kun aloin miettimään lataako jostainsyyystä kokoajan akkua. Mutta silloin kulutus nousi noin 12litraan sadalla (testattu vain minuutin matka)
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1858
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Energiankeräys on juuri se joka lataa ajoakkua. Ylivoimaisesti kallein tapa ajaa.
SakuP
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 11 Tammi 2021, 07:47
Auto: BMW G21 330e XDrive 2021

Moro,

Kävin vaihtamassa edellisen auton alkuviikosta ja nyt ajellut tällä G21 330e vm 2021 116tkm noin 5 päivää. Tänään lähdin kuuntelemaan moottoria tarkemmin ja huomasin, että tälläinen kilinä kuuluu moottorin vierestä. Ihan niinkuin joku metalli osa olisi löysällä tai hakkaisin toista metallista osaa vasten. Ajatuksissa kävi jopa että joku kivi olisi jossain metallin päällä ja kun moottori tärisee niin se kilkattaisi

Koitin etsiä foorumeilta tai tubesta videoita jos olisikin joku "yleinen" vika jossain laitteessa tms mutta ei kyllä tuntunut löytyvän.

Onko tälläistä tullut vastaan näissä moottoreissa, mahtaako joku osa olla menossa rikki?
Moottori tuntuu toimivan normaalisti, vaihteistossa en huomaa mitään epänormaalia ja tosiaan noin viikko tällä jo paahdettu vähän kaikissa eri ajomoodeissa niin kaupungilla kuin motorilla enkä ole huomannut mitään erikoista. Vetäsin myös Bimmerlinkillä tarkistuksen virhekoodeista eikä silmään pistänyt mitään mikä voisi vaikuttaa.

Tässä linkki Google Driveen johon laitoin muutaman videon tästä äänestä.

https://drive.google.com/drive/folders/ ... drive_link
jussi101
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 29 Maalis 2011, 17:24

G21 320e RWD vm 2021 ollut nyt alla 4kk ja 8tkm (autolla ajettu 36tkm). Auto näyttää takapainoiselta eli näyttäisi visuaalisesti keulivan. Alla olevat iskarit ja jouset tarkistettu ja ovat tuotenumeroiltaan ne, mitkä pitääkin olla tehtaalta lähtiessä.

Muina ongelmina on etupään narina varsinkin kun peruuttaa ja kääntyy samalla. Toisena ongelmana etupään ajoittainen kolina hitaissa nopeuksissa esim hidastetöyssyjä yliajaessa. Kolmantena ongelmana se, että moottoritienopeuksilla "naputtaa" rattiin ollen aika rasittavaa pitkää matkaa ajaessa. Onko muilla ollut samansuuntaisia havaintoja ja mahdollisia ratkaisuja?

Renkaat ovat tasapainotettu (ei roadforce) ja nelipyöräsuuntaus tehty pari kk sitten. Alla normi 17 renkaat.

Autossa Bmw Premium Selection vaihtoautotakuu, mutta liike veloittaa 150€/h, jos eivät mielestään löydä mitään korjattavaa. Kynnys viedä liikkeeseen on korkeahko...
jussi101
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 29 Maalis 2011, 17:24

Ohjaukseen liittyen, onko kenellekään tullut vastaan raidetankoihin liittyvä takaisinkutsu tai muuten niistä johtuvia ongelmia?

Ilmeisesti näissä ollut laatuongelmia LCI-malliin saakka ja osanumerotkin päivittyneet elinkaaren aikana laadunparannuksen myötä. Ulkomaisilla foorumeilla kolinat ja kitinät korjaantuneet juurikin raidetankojen uusimisilla, ja ilmeisesti Lemförderin after market osilla parhaiten.
Vastaa Viestiin