Onko G20:ä vielä niin vähän vai onko tämä ollut vähän onnistuneempi tuotos, kun on niin vähän näitä vikoja. Itselläni ei ole ollut iDrive vaivoja ja bensatankin luukkukin on niinkuin pitää.
Mutta mulla ei toimi start/stop! Pariin kuukauteen ei ole sammunut itsestään vaan aina käy kunnes napista sammuttaa. Mitään näkyviä ilmoituksia ei ole ja auto toimii moitteetta. En ole viitsinyt tuon takia korjaamolle lähteä, ehkä ennemminki saisi jäädä noin:)
Toisaalta hiukan taustalla kalvaa ettei jotain muutakin haittaa ole tai tule myöhemmin. Onko tästä vaivasta, siis start/stopin, kellään tietoa tai kokemusta? Odottelenko vain rauhassa seuraavaa vikaa tai huoltoa ja valittelen vasta sitten?
G20 viat ja ominaisuudet
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 17
- Liittynyt: 07 Helmi 2017, 00:14
- Auto: G20 320d M-sport
- Paikkakunta: Tampere
Mulla meni heti alkuun NOx tunnistin vaihtoon (320d).
Yksi ärsyttävä vika on, kojelauta rämisee. Suurin aiheuttaja oli mukitelineen/latausalustan luukku. Sen vaihdolla isoin räminä lähti mutta kojelaudasta iDriven näytön tienoilta tulee satunnaisesti ärsyttävä ääni. 5 kertaa on korjailtu viime vuoden puolella. Voisi taas viedä jos kokeilisivat vielä jotakin sille.
Tuossa start/stopissa on kyllä jotakin erikoista, joskus sammuu hanakasti ja joskus paljon harvemmin. Siihen toki vaikuttaa moni asia ja en ole perehtynyt kovin tarkasti olosuhteisiin millä sen tulisi toimia.
Yksi ärsyttävä vika on, kojelauta rämisee. Suurin aiheuttaja oli mukitelineen/latausalustan luukku. Sen vaihdolla isoin räminä lähti mutta kojelaudasta iDriven näytön tienoilta tulee satunnaisesti ärsyttävä ääni. 5 kertaa on korjailtu viime vuoden puolella. Voisi taas viedä jos kokeilisivat vielä jotakin sille.
Tuossa start/stopissa on kyllä jotakin erikoista, joskus sammuu hanakasti ja joskus paljon harvemmin. Siihen toki vaikuttaa moni asia ja en ole perehtynyt kovin tarkasti olosuhteisiin millä sen tulisi toimia.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 64
- Liittynyt: 17 Marras 2010, 15:01
- Auto: BMW 320i X-Drive G20 2020
- Paikkakunta: Akaa
Tätä ei pitäisi ääneen sanoa, mutta tää mun G20 on eka auto, jossa ei ole ollut sirinöitä, eikä räminöitä. Ajettu nyt 6500km. Olin ja olen tänkin kanssa henkisesti vallmistautunut sirinätaistoon, kun niitä aina ja kaikissa on tuntunut uutena olevan. Jännä juttu, etttä kun ne jaksaa takuuaikana kaivaa pois, ei niitä sitten enää uusiakaan ole kilometrien myötä tullut.
No, on tässäkin sama kuin useimmissa nykyautoissa, että kovamuoviosista tehty mittaristo räksähtää poikkisaumoihin ajettaessa, esim siltaliitokset. Mutta ei siis mitään resonanssiääniä tai jatkuvaa räminää. Niin ja ämpärimuovista tehdyt pehmustamttomat ovilokerot kolisee kun tavarat siellä liikkuu. C- mersussa nuo on pehmeää laadukasta materiaalia.
No, on tässäkin sama kuin useimmissa nykyautoissa, että kovamuoviosista tehty mittaristo räksähtää poikkisaumoihin ajettaessa, esim siltaliitokset. Mutta ei siis mitään resonanssiääniä tai jatkuvaa räminää. Niin ja ämpärimuovista tehdyt pehmustamttomat ovilokerot kolisee kun tavarat siellä liikkuu. C- mersussa nuo on pehmeää laadukasta materiaalia.
Entiedä mihin tää liittyy, mut osaisko kukaan koodata g20 hätävilkut toimimaan tälleen?
https://m.youtube.com/watch?v=-e3zU1-XiLA
https://m.youtube.com/watch?v=-e3zU1-XiLA
Moi,
Onko muilla vastaavaa oiretta (320i xdrive);
Yli 50 km/h alkaa kuulumaan vaimeaa tasaista vihellystä. Ääni kuuluu vaimeana kunnes 108 km/h ja 114 km/h välillä tämä on ilman musiikkia kuultavissa hyvin selvästi ja pitkää matkaa ajaessa hyvin häiritsenä. Ääni kuuluu mielestäni edestä vasemmalta jostakin tuulilasin tai etuoven tienoilta.
Ääni ei riipu moottorin kuormituksesta tai kierrosnopeudesta, ainoastaan auton nopeudesta.
- Peilien kääntäminen ei muuta ääntä.
- Pyyhkimien käyttö ei muuta ääntä.
- Turbo ja imupuoli sijaitsee apukuskin puolella (?), joten ääni ei mielestäni voi johtua siitä. Sitäpaitsi ääni muuttuisi moottorin kuormituksen muutoksessa.
Ovi tuntuu silmämääräisesti olevan ihan oikeissa säädöissä.
Mistähän ihmeestä tällainen vihellys voi syntyä?
Onko muilla vastaavaa oiretta (320i xdrive);
Yli 50 km/h alkaa kuulumaan vaimeaa tasaista vihellystä. Ääni kuuluu vaimeana kunnes 108 km/h ja 114 km/h välillä tämä on ilman musiikkia kuultavissa hyvin selvästi ja pitkää matkaa ajaessa hyvin häiritsenä. Ääni kuuluu mielestäni edestä vasemmalta jostakin tuulilasin tai etuoven tienoilta.
Ääni ei riipu moottorin kuormituksesta tai kierrosnopeudesta, ainoastaan auton nopeudesta.
- Peilien kääntäminen ei muuta ääntä.
- Pyyhkimien käyttö ei muuta ääntä.
- Turbo ja imupuoli sijaitsee apukuskin puolella (?), joten ääni ei mielestäni voi johtua siitä. Sitäpaitsi ääni muuttuisi moottorin kuormituksen muutoksessa.
Ovi tuntuu silmämääräisesti olevan ihan oikeissa säädöissä.
Mistähän ihmeestä tällainen vihellys voi syntyä?
Onko muilla ongelmia radion kuuluvuuden kanssa.
Radion ääni vaimenee ja koventuu jatkuvasti. Se on vähän kuin verrattavissa vanhaan C kasettiin jossa diskantit välillä hukkuu ja tulee takaisin. Kaikilla radioasemilla sama juttu. F30:ssä ei tälläista ainakaan ollut ja molemmissa h&k.
Radion ääni vaimenee ja koventuu jatkuvasti. Se on vähän kuin verrattavissa vanhaan C kasettiin jossa diskantit välillä hukkuu ja tulee takaisin. Kaikilla radioasemilla sama juttu. F30:ssä ei tälläista ainakaan ollut ja molemmissa h&k.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 385
- Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
- Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18 - Paikkakunta: Turku
Ikkuna ei sulkeudu oikein. Onko karmin raossa este va onko ikkunan asento hieman väärä, jolloin jää pieni väli. Siis auto huoltoon, varmaan takuunalainen auto.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 64
- Liittynyt: 17 Marras 2010, 15:01
- Auto: BMW 320i X-Drive G20 2020
- Paikkakunta: Akaa
Vesisateella ajoavustimia tai tutkat tippuu (en tiedä mikä niistä) pois päältä ilmoituksen kera. Kuittaan herjan pois ja kaikki toimii taas sitten ihan normaalisti seuraavaan sateessa ajoon saakka. Onko tämä vika vai ominaisuus?
Aiemmissa autoissani tätä on aiheuttanut vain voimakas räntäsade, ei koskaan normaali vesisade. Tämä vaiva on ollut G20:ssäni uudesta saakka.
Aiemmissa autoissani tätä on aiheuttanut vain voimakas räntäsade, ei koskaan normaali vesisade. Tämä vaiva on ollut G20:ssäni uudesta saakka.
Olisiko ongelma se, että johonkin tutkaan menee vettä sisään ja se estyy toimivasta? Aikanaan F30:ssä oli lastentauteina sitä, että parkkitutkat päästivät jonkin verran kosteutta sateella sisään ja sitten tutkat sekoilivat.user kirjoitti: ↑25 Syys 2020, 13:55 Vesisateella ajoavustimia tai tutkat tippuu (en tiedä mikä niistä) pois päältä ilmoituksen kera. Kuittaan herjan pois ja kaikki toimii taas sitten ihan normaalisti seuraavaan sateessa ajoon saakka. Onko tämä vika vai ominaisuus?
Aiemmissa autoissani tätä on aiheuttanut vain voimakas räntäsade, ei koskaan normaali vesisade. Tämä vaiva on ollut G20:ssäni uudesta saakka.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Oikeen kovalla sateella pari viikkoa sitten putosi pois adaptiivisuus ja peräänajo. Johtuu tod näk siittä, että tutka ei näe niin hyvin kun vettä tuli saavista kaatamalla, ei tahtonut itsekään eteen nähdä. Kameran näkökyky ainakin oli heikko. Kun sadekuuro meni ohi, kaikki ok.
Saman huomannus joskus, kun ajaa toisen auton takana vakkari päällä ja edellä ajava ajaa isoon vesirapakkoon, niin että auton taakse tulee ns. vesipilvi, niin jarrutaa kun huomaa roiskuneen veden. Tutkan taajuudesta ei tietoa, mutta osaan tutkista näkee myös roiskuvan veden/sateen. Esim säätutkat.
Saman huomannus joskus, kun ajaa toisen auton takana vakkari päällä ja edellä ajava ajaa isoon vesirapakkoon, niin että auton taakse tulee ns. vesipilvi, niin jarrutaa kun huomaa roiskuneen veden. Tutkan taajuudesta ei tietoa, mutta osaan tutkista näkee myös roiskuvan veden/sateen. Esim säätutkat.
Takaluukun päälle jää vesi seisomaan, avaat luukun niin vesi menee ikkunalle ja ohjaavan tiivisteen yli suoraan peräkonttiin. Ominaisuus? Huollossa tiedostivat suunnitteluvirheen ja ilmoittivat että pieni vesimäärä ei haittaa auton rakenteita, entä omat tavarat?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Onko sulla muuten sähkökontti? Se aukeaa hieman hitaammin, niin ei välttämättä sujahda samalla tavalla vesi alas.Trick69 kirjoitti: ↑30 Syys 2020, 22:53 Takaluukun päälle jää vesi seisomaan, avaat luukun niin vesi menee ikkunalle ja ohjaavan tiivisteen yli suoraan peräkonttiin. Ominaisuus? Huollossa tiedostivat suunnitteluvirheen ja ilmoittivat että pieni vesimäärä ei haittaa auton rakenteita, entä omat tavarat?
Ei ole sähkökontti...lnaukkar kirjoitti: ↑01 Loka 2020, 08:41Onko sulla muuten sähkökontti? Se aukeaa hieman hitaammin, niin ei välttämättä sujahda samalla tavalla vesi alas.Trick69 kirjoitti: ↑30 Syys 2020, 22:53 Takaluukun päälle jää vesi seisomaan, avaat luukun niin vesi menee ikkunalle ja ohjaavan tiivisteen yli suoraan peräkonttiin. Ominaisuus? Huollossa tiedostivat suunnitteluvirheen ja ilmoittivat että pieni vesimäärä ei haittaa auton rakenteita, entä omat tavarat?
Täytyy myöntää että nyt kun otit asian puheeksi, niin juuri hämmästelin mihin se on kadonnut. En löytänyt myöskään mistään valikosta enää.
Oma ollut nyt pari päivää käytössä ja siinäkään ei ole tuota erillistä osoitesyöttöä.
Mutta tuo haku ajanee saman asian? Ei ole vielä tarvinnut tuota.
Nyt auto ladattu toisen kerran täyteen ja rangeksi ilmoittaa peräti 62km ja ulkolämpötila missä auto ladattu hieman pakkasella.
Hyvältä näyttää.
Mutta tuo haku ajanee saman asian? Ei ole vielä tarvinnut tuota.
Nyt auto ladattu toisen kerran täyteen ja rangeksi ilmoittaa peräti 62km ja ulkolämpötila missä auto ladattu hieman pakkasella.
Hyvältä näyttää.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.