Sivu 6/9

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 08 Tammi 2021, 14:17
Kirjoittaja Turbodog
Miten tuon nyt sitten pitäisi toimia? Pitäisikö auton aina käyttää viimeisintä latausvirta-asetusta?

Vai haisteleeko ja sääteleekö se latausvirtaa käytetyn kaapelin perusteella tms.?

Olen rajoittanut kotipistorasiasta latausta auton päässä 6-8A:n virtaan ja yrittänyt aina muistaa vaihtaa asetuksen kun lataan muualla. Kuitenkin unohdin tämän viimeksi kun Helenin tolpasta latasin, ja tästä huolimatta akku oli selvästi latautunut maksimivirralla. Toisella kertaa taas kävi niin, että parissa tunnissa vastaavanlaisesta tolpasta tuli vain pikkuisen lisää rangea.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 09 Tammi 2021, 15:21
Kirjoittaja Turbodog
Näyttäisi rajoittavan automaattisesti max 10A:n tuosta kotipistorasiasta.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 04 Helmi 2021, 11:14
Kirjoittaja Turbodog
Pari päivää sitten autosta alkoi kuulua outoa ääntä, joka kuulosti etäisesti C-64:n kasettiaseman vinkumiselta. Vinkuminen ei loppunut, vaikka laitoin auton parkkiin ja lataukseen. Ainakin kuskin penkin alla olevasta subbarista tuota ääntä tuli. Illalla töistä lähtiessä ääntä ei enää kuulunut eikä se ole sen jälkeen uusiutunut.

Sain ääninäytteen videolle ja laitoin sähköpostilla Laakkosen huoltoon, täytynee soitella perään koska mitään ei ole vielä kuulunut.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 22 Helmi 2021, 10:44
Kirjoittaja Monni
BMW 330 e reilun viikon oireillut näillä pakkasilla, että lähdössä kylmällä moottorilla veto poissa ja muutaman voimakkaan nykäyksen jälkeen jälkeen lähtee vetämään. Otin auton perjantaina omaan ajoon. 20 km ajoin sähköllä ja laitoin vaihdekepin sportille n 80 km vauhdissa. 2 hirveää nykäisyä ja jakoavain mittaristoon. Varaa aika huoltoon. Voimansiirto teho alentunut. Reilun viikon päästä airport vantaa tutkii asiaa.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 22 Helmi 2021, 12:32
Kirjoittaja [Zei-M-Zei]
Monni kirjoitti: 22 Helmi 2021, 10:44 BMW 330 e reilun viikon oireillut näillä pakkasilla, että lähdössä kylmällä moottorilla veto poissa ja muutaman voimakkaan nykäyksen jälkeen jälkeen lähtee vetämään. Otin auton perjantaina omaan ajoon. 20 km ajoin sähköllä ja laitoin vaihdekepin sportille n 80 km vauhdissa. 2 hirveää nykäisyä ja jakoavain mittaristoon. Varaa aika huoltoon. Voimansiirto teho alentunut. Reilun viikon päästä airport vantaa tutkii asiaa.
Hieman samantyyppistä esiintynyt nyt "kovilla" pakkasilla (> -20 pakkasta), eli kun tuosta kylmästä autokatoksesta lähdettäessä esilämmityksestä huolimatta polttis pyörähätää käyntiin heti, niin "hybrid" tilassa alussa voimattomuuden tunnetta ja muutaman keran jopa sammunut/hyytynyt muutaman sadan metrin ajon jälkeen. Jakoavainta ei ole ilmestynyt näyttöön ja matka on jatkunut hetimmiten, eli kun vaan on käynnistänyt uudelleen.
Olen tämän saanut kierrettyä siten, että jos huomaan heti lähdettäessä, että sähköllä ei pääse liikkeelle, niin pakotan polttomoottorin käyntiin (namiskasta sportille ja tarvittaessa myös vaihdekeppi vasemmalle). Sport asennossa kun näkee sen moottorin lämpötilan, niin annan käydä normaalilämpöiseksi ennen palautusta "hybrid" modeen.
Kun on muuten toiminut niin en ole ollut huoltoon yhteydessä...paitsi että nyt varmaan pitää olla kun koukku "jäätyi" ulos. Ajattelin että se on vain jäässä ja pidin viimeyön lämpimässä tallissa, mutta ei vaan mene namiskasta enää sisään. Koukkumoottori jää vaan hetkeksi nakuttamaan, kun yrittää lähteä ajamaan sitä sisään, mutta mitään ei tapahtu ja hetken kuluttua luovuttaa.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 22 Helmi 2021, 13:35
Kirjoittaja Monni
Tämäkään ei sytyttänyt valoa taajamassa. En uskonut vaimoa, kun se on valittanut voimattomuus/ nykinästä ehkä viikon verran. Oma 530 e ei mitään vastaavaa ja pahimmillaan -25 lähtö torstai aamuna. Nyt tuo jakoavain palaa ja näyttöön viest, että voi ajaa, mutta voimansiirtoteho alentunut. Mitään alentumaa ei persdynolla kyllä huomaa, kun ne muutama nykäisy loppuu.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 27 Helmi 2021, 10:55
Kirjoittaja gestapo
Nyt vasta huomasin: Ilmastointi päälle/pois nappia ei enää ole.
Onkos tuo oletuksena aina päällä kelien niin salliessa?
Vai onko se "nappi" piilossa jossain valikossa?
No saahan se olla päällä, mutta aina aikaisemmin kyllä tullut tuota itse käytettuyä manuaalisesti.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 27 Helmi 2021, 11:27
Kirjoittaja bemul13
gestapo kirjoitti: 27 Helmi 2021, 10:55 Nyt vasta huomasin: Ilmastointi päälle/pois nappia ei enää ole.
Onkos tuo oletuksena aina päällä kelien niin salliessa?
Vai onko se "nappi" piilossa jossain valikossa?
No saahan se olla päällä, mutta aina aikaisemmin kyllä tullut tuota itse käytettuyä manuaalisesti.
Jaa, ei ole a/c nappulaa kojetaulussa ?
Automaatti-ilmastointi käyttää ilmastointia(jäähdytystä) automaattisesti, tarpeen/ulkolämpötilan/ halutun sisälämpötilan pyynnin mukaan. Ei sitä tarvii räplätä :D

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 27 Helmi 2021, 16:56
Kirjoittaja larsen
Mitenkäs huurteenpoisto hoidetaan syksyn viileillä sadekeleillä? Siihen ilmastoinnin manuaalikytkentä on kätevä.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 27 Helmi 2021, 17:22
Kirjoittaja gestapo
larsen kirjoitti: 27 Helmi 2021, 16:56 Mitenkäs huurteenpoisto hoidetaan syksyn viileillä sadekeleillä? Siihen ilmastoinnin manuaalikytkentä on kätevä.
Taitaa olla päällä automaattisesti kokoajan?
Ei ainakaan ikkunat ole huurussa olleet.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 27 Helmi 2021, 18:00
Kirjoittaja bemul13
gestapo kirjoitti: 27 Helmi 2021, 17:22
larsen kirjoitti: 27 Helmi 2021, 16:56 Mitenkäs huurteenpoisto hoidetaan syksyn viileillä sadekeleillä? Siihen ilmastoinnin manuaalikytkentä on kätevä.
Taitaa olla päällä automaattisesti kokoajan?
Ei ainakaan ikkunat ole huurussa olleet.
Autoilmastointi on päällä tosiaan +4 asteessa tai korkeammassa ulkolämpötilassa. Eli se kosteudenpoisto hoituu automaattisesti myös.
Enpä ole nähnyt bemuja ikkunat huurussa :)

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 28 Helmi 2021, 19:24
Kirjoittaja melperri
Monni kirjoitti: 22 Helmi 2021, 10:44 BMW 330 e reilun viikon oireillut näillä pakkasilla, että lähdössä kylmällä moottorilla veto poissa ja muutaman voimakkaan nykäyksen jälkeen jälkeen lähtee vetämään. Otin auton perjantaina omaan ajoon. 20 km ajoin sähköllä ja laitoin vaihdekepin sportille n 80 km vauhdissa. 2 hirveää nykäisyä ja jakoavain mittaristoon. Varaa aika huoltoon. Voimansiirto teho alentunut. Reilun viikon päästä airport vantaa tutkii asiaa.
Itselläni F15 hybridi tehnyt vähän samaa. Pari viikkoa sitten pakkasessa parin nykäystä kylmällä moottorilla ja sen jälkeen toimi normaalisti. Eilen pluskelillä mökille lähtiessä taas samat nykäisyt. Tänään mökiltä palatessa loppumatkalla lämpimällä koneella heitti tauluun voimansiirtoherjan , eikä antanut pakottaa sähkölle. Sammutuksen ja käynnistyksen jälkeen ei oireita.

Varmaan jonkin anturin väärä signaali tms. Täytyy katsoa vikakoodit , jos toistuu.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 23 Touko 2021, 22:03
Kirjoittaja akusamulin
Hieman arveluttaa ohjaus, kyseessä 330e. Ohjaus tuntuu keskialueella jollain tavalla nykivältä pienillä ohjausliikkeillä. Kun koettaa kääntää ohjausta hieman se reagoi pykälittäin, onkohan kyse ominaisuudesta vai vikaa jossain. Ei tunnu kovin miellyttävälle.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 24 Touko 2021, 18:57
Kirjoittaja deucecoupe
akusamulin kirjoitti: 23 Touko 2021, 22:03 Hieman arveluttaa ohjaus, kyseessä 330e. Ohjaus tuntuu keskialueella jollain tavalla nykivältä pienillä ohjausliikkeillä. Kun koettaa kääntää ohjausta hieman se reagoi pykälittäin, onkohan kyse ominaisuudesta vai vikaa jossain. Ei tunnu kovin miellyttävälle.
Eihän sulla vain ole kaistavahti käytössä, henk koht. otan sen aina pois ajoon lähtiessä, aiheutti ikäviä yllätyksiä.... :curse:

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 25 Touko 2021, 17:54
Kirjoittaja xstr
deucecoupe kirjoitti: 24 Touko 2021, 18:57
akusamulin kirjoitti: 23 Touko 2021, 22:03 Hieman arveluttaa ohjaus, kyseessä 330e. Ohjaus tuntuu keskialueella jollain tavalla nykivältä pienillä ohjausliikkeillä. Kun koettaa kääntää ohjausta hieman se reagoi pykälittäin, onkohan kyse ominaisuudesta vai vikaa jossain. Ei tunnu kovin miellyttävälle.
Eihän sulla vain ole kaistavahti käytössä, henk koht. otan sen aina pois ajoon lähtiessä, aiheutti ikäviä yllätyksiä.... :curse:
Tai vaikuttaako ohjauksen asetus (Sport etc)

Itse ihmettelin joskus hetken Floridassa miten Chrysler 300C on "uraherkkä" kunnes tajusin sen johtuvan kaitavahdista :thup: Eikä siellä edes mitään uria ole :blush:

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 26 Touko 2021, 20:56
Kirjoittaja akusamulin
deucecoupe kirjoitti: 24 Touko 2021, 18:57
akusamulin kirjoitti: 23 Touko 2021, 22:03 Hieman arveluttaa ohjaus, kyseessä 330e. Ohjaus tuntuu keskialueella jollain tavalla nykivältä pienillä ohjausliikkeillä. Kun koettaa kääntää ohjausta hieman se reagoi pykälittäin, onkohan kyse ominaisuudesta vai vikaa jossain. Ei tunnu kovin miellyttävälle.
Eihän sulla vain ole kaistavahti käytössä, henk koht. otan sen aina pois ajoon lähtiessä, aiheutti ikäviä yllätyksiä.... :curse:
Tässäpä tämä ! Kaistanvahti päällä ohjauksen herkkyys muuttuu keskialueella nykiväksi, aivan kuin ohjaustehostin olisi viallinen.
Kaistavahti on ominaisuus, jota en autoon halunnut. Ennen heinäkuuta 2020 valmistetuissa autoissa kaistavahdin sai pois pysyvästi. Tuotanto-ongelmien vuoksi oma tilaus ehti muuttua 2021 malliseksi ja kaistavahti pitää joka kerta kytkeä pois käytöstä. Aluksi niin teinkin, mutta nyt välillä se on jäänyt pois. Tästä johtuen aloin kiinnittämään huomiota ohjauksen nykimiseen ja todentotta nykiminen katoaa, kun kaistavahdin ottaa pois päältä. Tein useita kokeita tästä nyt ja tämä on helposti nyt huomattavissa. Outoa, jos kukaan muu ei kiinnitä tähän seikkaan huomiota, kyseessä kuitenkin auto, jonka hankintaperusteena on usein ajamisen nautinto???

Kritisoin jo auton saatua kaistavahtimen pois kytkennän muuttumista koeajamaani autoon. Kytkennän muuttuminen tuli myyjällekin yllätyksenä, selityksenä lopulta kliseinen EU-vaatimus.

Kaistavahti on järjetön ja vaaratilanteita aiheuttava kuljettajan auton hallitsemiseen vaikuttava ominaisuus. Se, että se vielä heikentää auton ohjauksen ajo-ominaisuuksia tuli lisäyllätyksenä nyt vastaan. Vähän vaikea hyväksyä tätä.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 27 Touko 2021, 12:27
Kirjoittaja xstr
akusamulin kirjoitti: 26 Touko 2021, 20:56
deucecoupe kirjoitti: 24 Touko 2021, 18:57
akusamulin kirjoitti: 23 Touko 2021, 22:03 Hieman arveluttaa ohjaus, kyseessä 330e. Ohjaus tuntuu keskialueella jollain tavalla nykivältä pienillä ohjausliikkeillä. Kun koettaa kääntää ohjausta hieman se reagoi pykälittäin, onkohan kyse ominaisuudesta vai vikaa jossain. Ei tunnu kovin miellyttävälle.
Eihän sulla vain ole kaistavahti käytössä, henk koht. otan sen aina pois ajoon lähtiessä, aiheutti ikäviä yllätyksiä.... :curse:
Tässäpä tämä ! Kaistanvahti päällä ohjauksen herkkyys muuttuu keskialueella nykiväksi, aivan kuin ohjaustehostin olisi viallinen.
Kaistavahti on ominaisuus, jota en autoon halunnut. Ennen heinäkuuta 2020 valmistetuissa autoissa kaistavahdin sai pois pysyvästi. Tuotanto-ongelmien vuoksi oma tilaus ehti muuttua 2021 malliseksi ja kaistavahti pitää joka kerta kytkeä pois käytöstä. Aluksi niin teinkin, mutta nyt välillä se on jäänyt pois. Tästä johtuen aloin kiinnittämään huomiota ohjauksen nykimiseen ja todentotta nykiminen katoaa, kun kaistavahdin ottaa pois päältä. Tein useita kokeita tästä nyt ja tämä on helposti nyt huomattavissa. Outoa, jos kukaan muu ei kiinnitä tähän seikkaan huomiota, kyseessä kuitenkin auto, jonka hankintaperusteena on usein ajamisen nautinto???

Kritisoin jo auton saatua kaistavahtimen pois kytkennän muuttumista koeajamaani autoon. Kytkennän muuttuminen tuli myyjällekin yllätyksenä, selityksenä lopulta kliseinen EU-vaatimus.

Kaistavahti on järjetön ja vaaratilanteita aiheuttava kuljettajan auton hallitsemiseen vaikuttava ominaisuus. Se, että se vielä heikentää auton ohjauksen ajo-ominaisuuksia tuli lisäyllätyksenä nyt vastaan. Vähän vaikea hyväksyä tätä.
Omassani kaitavahvin herkkyyttä saa säädettyä. Onko sulla asetuksissa?

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 27 Touko 2021, 19:33
Kirjoittaja Galaxy1223
Nopea googlaus kertoi että vian (kaistavahti) saa muistamaan tilansa kunhan 03/2021 päivitys saapuu.

https://g20.bimmerpost.com/forums/showt ... 297&page=5

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 18 Kesä 2021, 08:54
Kirjoittaja xstr
Tuli tuo 3/21 OTA päivitys tännekin.
Satunnaisesti ollut vikaa auton 360 kameroiden kanssa. Pihasta lähdettäessä olen laittanut automaattisen "laajakulmakuvauksen" ja toisinaan kuvaa peruutuskameralla taaksepäin. Tätä tutkitaan heinäkuussa huollossa.

Re: G20 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 19 Kesä 2021, 16:00
Kirjoittaja Jussi70
Toi kaistavahti on ihan karsee kikkare. Havaitsin ohjauksen outouden heti kun lähdin ajamaan luovutuksesta. No onneksi omasta saa sen pois pysyvästi niin ei haittaa enää ajamisen iloa.