320E ??

G20, G21, G22, G23, G24, G26
jlik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 04 Loka 2020, 17:34
Auto: 330e xDrive 2021
Paikkakunta: Espoo

lnaukkar kirjoitti: 05 Helmi 2021, 12:48
jlik kirjoitti: 05 Helmi 2021, 12:02Joo, Laakkosen myyjä epäili että 320e:lle tulee myös tuo kampanjahinta jolloin hintaero luokkaa 5keur. Eikös tuo kampanjahinnoittelu ole vähän kuin kultasepänliikeiden 50 pinnan (jatkuvat) alet.
Vasta neljättä vuotta charged edition kampanja käynnissä ;)
Elikä ei pelkoa että hinta pompsahtaisi yhtäkkiä 5keur:a.
prätkä: Kawasaki H2 SX
SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 135
Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35

Jep, veikkaan että 320e on karvalakki-versio. Ei Navi Pro ja ehkä puuttuu nuo säilytysverkot/ nahkaratti? Nyt nopeasti maahantuonti Bavaria Laakkoselle, ilman BMW Suomi välissä ja hinnat oikeaksi. Tällä hetkellä Audi ja Mercedes +30% kun BMW -30%. Ok Suomi on pikkumarkkina, mutta Mercedes ja Volvo pyyhkii lattiaa Bemarilla.
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

SportySedan kirjoitti: 05 Helmi 2021, 17:40 Jep, veikkaan että 320e on karvalakki-versio. Ei Navi Pro ja ehkä puuttuu nuo säilytysverkot/ nahkaratti? Nyt nopeasti maahantuonti Bavaria Laakkoselle, ilman BMW Suomi välissä ja hinnat oikeaksi. Tällä hetkellä Audi ja Mercedes +30% kun BMW -30%. Ok Suomi on pikkumarkkina, mutta Mercedes ja Volvo pyyhkii lattiaa Bemarilla.
Miksi autoliikeketjun pitäisi ryhtyä maahantuontiin. Eikö BMW Suomi ole jotenkin BMW AG:n omistuksessa ja siten rakenteellisesti fiksu tuoja? Pitäisi olla intressinä 100% myydä näitä, eikä vain myydä autoja.

Oletteko huomioineet 150kw-120kw -> 30kw sähkökone. Itse arvostan 30e:ssä sitä, että nurkkapyöritys menee 100% sähköllä.
i4 lähinnä kiinnostaisi, mutta ei oota myytiin vielä ainakin syksyllä.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

xstr kirjoitti: 05 Helmi 2021, 19:47
Oletteko huomioineet 150kw-120kw -> 30kw sähkökone. Itse arvostan 30e:ssä sitä, että nurkkapyöritys menee 100% sähköllä.
Kuulemani mukaan ihan saman verran sähköhummia kuin 330e mallissakin. Sähköajo samalla tavalla myös 140 km/h asti kuten isommassakin. On siis varsin aggressiivisesti kuristettu tuo voimalinjan yhteispeli, softalla arvaan :mus:
Galaxy1223
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
Auto: 316iA F31 -15
Paikkakunta: Espoo

lnaukkar kirjoitti: 05 Helmi 2021, 20:54
xstr kirjoitti: 05 Helmi 2021, 19:47
Oletteko huomioineet 150kw-120kw -> 30kw sähkökone. Itse arvostan 30e:ssä sitä, että nurkkapyöritys menee 100% sähköllä.
Kuulemani mukaan ihan saman verran sähköhummia kuin 330e mallissakin. Sähköajo samalla tavalla myös 140 km/h asti kuten isommassakin. On siis varsin aggressiivisesti kuristettu tuo voimalinjan yhteispeli, softalla arvaan :mus:
Mielenkiinnolla odottelen softapajojen tuloksia tuosta 320e. Vakiona todennäköisesti tuntuu melko ponnettomalta.
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Hei, ne on ladattavia, vieläkin :w00t:
Galaxy1223
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
Auto: 316iA F31 -15
Paikkakunta: Espoo

315i kirjoitti: 06 Helmi 2021, 01:46 Hei, ne on ladattavia, vieläkin :w00t:
Tarkoittaako kommenttisi siis että jos auto on ladattava niin:

- Polttomoottoria ei saa käynnistää kuin pakon edessä joten sen teholla ei ole merkitystä
- Ladattava auto on aina tehokas koska hybrid tila?
- Plugin hybridejä ei osta kuin ituhipit joten luonnonsuojelu ja CO2 päästöt edellä
- Jotain muuta?
SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 135
Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35

Galaxy1223 kirjoitti: 05 Helmi 2021, 22:41
lnaukkar kirjoitti: 05 Helmi 2021, 20:54
xstr kirjoitti: 05 Helmi 2021, 19:47
Oletteko huomioineet 150kw-120kw -> 30kw sähkökone. Itse arvostan 30e:ssä sitä, että nurkkapyöritys menee 100% sähköllä.
Kuulemani mukaan ihan saman verran sähköhummia kuin 330e mallissakin. Sähköajo samalla tavalla myös 140 km/h asti kuten isommassakin. On siis varsin aggressiivisesti kuristettu tuo voimalinjan yhteispeli, softalla arvaan :mus:
Mielenkiinnolla odottelen softapajojen tuloksia tuosta 320e. Vakiona todennäköisesti tuntuu melko ponnettomalta.
Kyllä tässä enemmän odotetaan maahantuojan reaktioita hinnoitteluun. Jos nahkaratti ja säilytysverkko ovat extrana niin normi-ostajaa naurattaa. Mercedes myy hyvillä valoilla ja Volvo turvavarusteilla. BMW tarjoaa nahkarattia, come on. Jos ei tähän muutosta tule, BMW kyntää pohjatulosta vuosiin Suomessa. Milloin saadaan plugari 1-sarjaan?
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

SportySedan kirjoitti: 06 Helmi 2021, 13:18 Milloin saadaan plugari 1-sarjaan?
Jaa-a, ... triviaa: Ensi vuonna (2022) esitellään uusi X1 (mallikoodi U11) uudelle pohjalevylle, mukana on myös täyssähkö. Huhujen mukaan tää nykyinen pohjalevy ei sovellu bemarin sähkösuunnitelmiin, joten 1-sarja ei nykysuunnitelman mukaan edes näe faceliftiä. 1-sarja uudistetaan asap tuolle uudelle pohjalevylle. Tuotanto jää 4 vuoden mittaiseksi, uusi malli tulee 2024.
Galaxy1223
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
Auto: 316iA F31 -15
Paikkakunta: Espoo

SportySedan kirjoitti: 06 Helmi 2021, 13:18 Kyllä tässä enemmän odotetaan maahantuojan reaktioita hinnoitteluun. Jos nahkaratti ja säilytysverkko ovat extrana niin normi-ostajaa naurattaa. Mercedes myy hyvillä valoilla ja Volvo turvavarusteilla. BMW tarjoaa nahkarattia, come on. Jos ei tähän muutosta tule, BMW kyntää pohjatulosta vuosiin Suomessa.
Ihmisillä on erilaisia kriteereitä autoille, eikai siinä mitään. Ottamatta nyt tarkemmin kantaa merkkien paremmuuteen niin ei ostopäätöksessä itselläni ainakaan tippaakaan paina esim. valot jos ne on jotain muuta kuin halogeenit. Tämäkin vain siitä syystä että ne on vähän hölmön näköiset.

Rattia rimpuileva ja/tai piippaava kaistaavustin on enemmänkin haitta kuin hyöty.

Oliko siinä nahkaratissa ongelmana siis se että se on listattu osaksi (automaattisesti mukana tulevaa) pakettia eikä vakiovarusteeksi?
SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 135
Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35

Galaxy1223 kirjoitti: 06 Helmi 2021, 15:17
SportySedan kirjoitti: 06 Helmi 2021, 13:18 Kyllä tässä enemmän odotetaan maahantuojan reaktioita hinnoitteluun. Jos nahkaratti ja säilytysverkko ovat extrana niin normi-ostajaa naurattaa. Mercedes myy hyvillä valoilla ja Volvo turvavarusteilla. BMW tarjoaa nahkarattia, come on. Jos ei tähän muutosta tule, BMW kyntää pohjatulosta vuosiin Suomessa.
Oliko siinä nahkaratissa ongelmana siis se että se on listattu osaksi (automaattisesti mukana tulevaa) pakettia eikä vakiovarusteeksi?
Vaikea sanoa saako BMW:tä ilman nahkarattia, muovilla päällystetty? Jos 1-sarjaa ei saa Suomeen Webastolla tehtaalta , niin saa olla. Mieluummin Golf. Taitaa navigointikin olla vakiona, puhumattakaan nahkaratista :conf:
[Zei-M-Zei]
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd
Paikkakunta: Oulu

lnaukkar kirjoitti: 05 Helmi 2021, 20:54
xstr kirjoitti: 05 Helmi 2021, 19:47
Oletteko huomioineet 150kw-120kw -> 30kw sähkökone. Itse arvostan 30e:ssä sitä, että nurkkapyöritys menee 100% sähköllä.
Kuulemani mukaan ihan saman verran sähköhummia kuin 330e mallissakin. Sähköajo samalla tavalla myös 140 km/h asti kuten isommassakin. On siis varsin aggressiivisesti kuristettu tuo voimalinjan yhteispeli, softalla arvaan :mus:
ZF:llä on olemassa tällä hetkellä se yksi 8HP:n perustuva Plugin Hybrid vaihteisto, josta voidaan ottaa maksimissaan 90kW (120HP) ja 250Nm.
Bemarin tapauksissa siitä on otettu joko 65kW (88HP) jos akusto on toteutettu 5 akkumoduulilla (mm. F30 330e) tai 83kW (111HP) jos akusto on toteutettu 6 akkumoduulilla (jos en väärin muista niin tämä konfiguraatio on kaikki muut paitsi tuo F30 330e).
Seuraavan generaation Plugin hybridivaihteisto tullee markkinoille ensivuonna (perustuu myös 8HP). ZFn mukaan siitä sadaan tehoa ulos 160kW (max), 80kW (continuous) ja 450Nm vääntöä. Varmaan seuraavan sukupolven 3/5 sarjojen plugareissa nähtäneen tuo uudempi laatikko.
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

SportySedan kirjoitti: 01 Helmi 2021, 15:09 Olisiko tässä 10-tonnia pienemmälle hinnalle selitystä...

Tammikuu BMW-myynti -28,5% verrattuna viime vuoteen. Vastaavasti Audi +28,4% ja Mercedes +23%.

Malleissa
3-sarja -40,9%, ollen tuore malli??
5-sarja -5,1%, juuri tuore face-lift??
1-sarjasta ei tietoa, tuore malli, ei näy 30 joukossa, jossa sija 30. myi 84 kpl

Joku on pielessä maahantuoja/ markkinoinnissa??
Mielestäni Suomen maahantuonti yhdistettynä Ruotsin kautta kulkevan BMW Skandinaavian organisaatioon ei toimi:

Esimerkkejä:
1. Hinnastot laahaavat koko skandinaviassa jopa kuukausia perässä uusista tuotteista vs. Saksan hinnasto
2. Uusien tuotteiden ”hämäräperäinen”, jopa viikkoja kestävä ”tiskinalta hinnoittelu”, jossa myyjät myhäilevät salaisia A4 paperihinnastoja nurkantakana asiakkaalle. On jo tietoa, älä kopio, katsotaan tästä sopiva auto.
3. Auton ohjelmistot ovat ainakin Suomen rajojen sisällä karsittu kaikesta minkä vaan voi. Ajamalla rajan yli Ruotsiin tai kauemmas Saksaan paljastaa BMW:stä uusia ohjelmasovelluksia, joita Suomessa pantataan, jos milläkin selityksellä.
4. Hinnoittelu on melkoista kikkailua, on milloin mitäkin kampanjaa.
Listaa voisi varmasti jatkaa.

Pakko kuitenkin sanoa, että tuote on kunnossa, vaikka sähköisiä malleja kaivataan lisää. Koska tuote on kunnossa jää johtopäätökseksi, että maahantuontia tulisi virtaviivaistaa ja ryhtyä kuuntelemaan herkällä korvalla asiakasta. Esimerksiksi mieluummin ottaisin ohjelmat tai ajantasaiset kartat käyttöön kuin uuden uljaan maahantuonnin ohjauksessa lanseeratun Bavaria-huoltokonseptin penkkien kauniit kankaat ja värit.
SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 135
Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35

M-Sport kirjoitti: 10 Helmi 2021, 05:27
SportySedan kirjoitti: 01 Helmi 2021, 15:09 Olisiko tässä 10-tonnia pienemmälle hinnalle selitystä...

Tammikuu BMW-myynti -28,5% verrattuna viime vuoteen. Vastaavasti Audi +28,4% ja Mercedes +23%.

Malleissa
3-sarja -40,9%, ollen tuore malli??
5-sarja -5,1%, juuri tuore face-lift??
1-sarjasta ei tietoa, tuore malli, ei näy 30 joukossa, jossa sija 30. myi 84 kpl

Joku on pielessä maahantuoja/ markkinoinnissa??
Mielestäni Suomen maahantuonti yhdistettynä Ruotsin kautta kulkevan BMW Skandinaavian organisaatioon ei toimi:

Esimerkkejä:
1. Hinnastot laahaavat koko skandinaviassa jopa kuukausia perässä uusista tuotteista vs. Saksan hinnasto
2. Uusien tuotteiden ”hämäräperäinen”, jopa viikkoja kestävä ”tiskinalta hinnoittelu”, jossa myyjät myhäilevät salaisia A4 paperihinnastoja nurkantakana asiakkaalle. On jo tietoa, älä kopio, katsotaan tästä sopiva auto.
3. Auton ohjelmistot ovat ainakin Suomen rajojen sisällä karsittu kaikesta minkä vaan voi. Ajamalla rajan yli Ruotsiin tai kauemmas Saksaan paljastaa BMW:stä uusia ohjelmasovelluksia, joita Suomessa pantataan, jos milläkin selityksellä.
4. Hinnoittelu on melkoista kikkailua, on milloin mitäkin kampanjaa.
Listaa voisi varmasti jatkaa.

Pakko kuitenkin sanoa, että tuote on kunnossa, vaikka sähköisiä malleja kaivataan lisää. Koska tuote on kunnossa jää johtopäätökseksi, että maahantuontia tulisi virtaviivaistaa ja ryhtyä kuuntelemaan herkällä korvalla asiakasta. Esimerksiksi mieluummin ottaisin ohjelmat tai ajantasaiset kartat käyttöön kuin uuden uljaan maahantuonnin ohjauksessa lanseeratun Bavaria-huoltokonseptin penkkien kauniit kankaat ja värit.
Olet oikeassa:
1. Hinnastot ovat todelakin pahasti perässä. Esim. jo nyt löytyy 320e Saksan hinnastosta ja konfiguraattorista. Samoin kun Mercedes esittelee aivan uusia malleja tai generaatioita, löytyvät Suomen ennakkohinnastot jo seuraavana päivänä.

2. Aivan samanlaisia kokemuksia olen myös saanut. Jos menet liikkeeseen näytetään vaivihkaa tiskin alta hinnastoja. Tuollainen toiminta syö kyllä luottoa organisaation toimintaan.

3. Softapuolella voi tosiaan ilmeisesti päivittää esim. aktiivisen vakionopeussäätimen ja muuta sälää tietty maksamalla. Tämä nyt sitten kaiketi markkinakohtaista...

4. Kampanjahinnoittelulla varmaankin tarkoitus lisätä tarjouksen tuntua ostohetkellä. Tämä sitten menettää merkityksensä kun sama kampanja pyörii kesät/talvet, eikä ns. virallisen hinnaston mukaisia autoja ole olemassakaan.

5. Varustelu ylipäätään on karvalakkitasolla. Vannekoot pieniä 1- ja 3-sarja alkaen 16", 5-sarjassa auton koko huomiden alimittainen pyöräkoko, pitäisi olla alkaen 18". Vakiopyörät näyttävät hieman huvittavalta tämän kokoluokan autossa. Perusvarusteita kuten peruutuskamera tai kaukovaloavustin ja himmentyvät taustapeilit sekä ristiselän tuki ja lämmitetty ohjauspyörä (Suomessa!) puuttuvat. Puhumattakaan turvavarusteista, nykypäivänä odottaisi kaista-avutimen, kuolleen kulman varoittimen kuuluvan jo karvalakkimalliinkin. 1-sarjssa Webaston puuttuminen aivan varmasti haittaa myyntiä, ehkä maahantuoja voisi miettiä mahdollista jälkiasennusta Suomessa halukkaille.

Näistä kun saisi edes osan perusvarusteluun, esim turvavarusteet ja hinta samana, voisi myynti alkaa kulkea. Tammikuu BMW-myynti -28,5% verrattuna viime vuoteen kuulostaa jo hälyttävältä kun vastaavasti Audi +28,4% ja Mercedes +23% vain parantavat.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Jos on vahva näkemys miten asiat pitäisi hoitaa, ja toiset tekee sen täysin väärin, kannattaa perustaa oma kilpaileva yritys ja napata asiakkaat puolelleen. Mikä voisi mennä pieleen?

Tai voi vaikka ostaa Bemarinsa Saksasta ja ajella Suomeen.
SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 135
Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35

Wonderi kirjoitti: 11 Helmi 2021, 17:24 Jos on vahva näkemys miten asiat pitäisi hoitaa, ja toiset tekee sen täysin väärin, kannattaa perustaa oma kilpaileva yritys ja napata asiakkaat puolelleen. Mikä voisi mennä pieleen?

Tai voi vaikka ostaa Bemarinsa Saksasta ja ajella Suomeen.
Kuten M-Sport mainitsi ja itse täysin allekirjoitan myös hänen näkemyksensä, maahantuojan toiminta on vähintääkin epäilyttävää. Tällä hetkellä Bemarin myynti Suomessa on pahassa laskusuunnassa
Tammikuussa siis näin:
3-sarja -40,9%, ollen tuore malli??
5-sarja -5,1%, juuri tuore face-lift??
1-sarjasta ei tietoa, tuore malli, ei näy 30 joukossa, jossa sija 30. myi 84 kpl

Ja kokonaismyynistä lähes kolmannes pois, eli merkkii EI ole kilpailukykyinen Mercedeksen tai Audin kanssa. Pitäisikö hälyskellojen soida ja tehdä jotain?? Ehkä... No eihän Bemaria ole pakko ostaa kun saa Mercedeksen/Audin/ Volvon kilpailukykyiseen hintaan. Itse vaihdan kyllä merkkiä jos tuote ei ole kilpailukykyinen. BMW on vain yksi merkki muiden joukossa, ei sen enempää.

ps: saattaa mennä nyt vähän ohi aiheen..
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

Wonderi kirjoitti: 11 Helmi 2021, 17:24 Jos on vahva näkemys miten asiat pitäisi hoitaa, ja toiset tekee sen täysin väärin, kannattaa perustaa oma kilpaileva yritys ja napata asiakkaat puolelleen. Mikä voisi mennä pieleen?

Tai voi vaikka ostaa Bemarinsa Saksasta ja ajella Suomeen.
Maahantuojasta on tärkeämpää vaatia Laakkoselta Bavaria ketjua ja puhtaita odotusjakkaroita, kuin huolehtia että perusasiat olisivat kuten muuissakin maissa.
Vastaa Viestiin