Aika mielenkiintoiselta vaikuttaa. Yki tuplaantunut teho sähkömoottorissa ja mukava range sekä pikkuautoksi hyvin varusteita saatavilla:
https://www.bmw.fi/fi/mallisto/2-sarja/ ... ttely.html
Jos vaikka sitten F15:n pienentäisi tuohon....
Uusi Active Tourer
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Veikkaan että tiskin alta hinnasto kuten perinne näissä nyt jo alkaa olla.
Omaan silmään tää ois just mainio perheen arkikäyttöön, siis hyvä vaihtoehto plug-in hybridinä. Mutta tuntuu mahdottomalta ostaa mitään muuta kuin täyssähkö, joten ensi kesän iX1 kiilaa siinä mielessä heittämällä ohi. Veikkaanpa että uusi ens vuonna julkaistava X1 on kabiinista ja lisävarusteiltaan kovin saman kaltainen kuin tämä.
Omaan silmään tää ois just mainio perheen arkikäyttöön, siis hyvä vaihtoehto plug-in hybridinä. Mutta tuntuu mahdottomalta ostaa mitään muuta kuin täyssähkö, joten ensi kesän iX1 kiilaa siinä mielessä heittämällä ohi. Veikkaanpa että uusi ens vuonna julkaistava X1 on kabiinista ja lisävarusteiltaan kovin saman kaltainen kuin tämä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 8
- Liittynyt: 14 Helmi 2022, 10:39
Oikein mielenkiintoinen päivitys. Muuttaa tämän auton ulkonäköluonnetta enemmän x1 suuntaan, ja suorituskyky nousee 230e versiossa jo aika miehekkääksi. Jos suorituskykyä nyt varsinaisesti perheautoon tarvitsee kuin mitä jo edellisen päivitysversion 225xe:ssä on ollut.VolvostaBemariin kirjoitti: ↑17 Loka 2021, 09:07 Aika mielenkiintoiselta vaikuttaa. Yki tuplaantunut teho sähkömoottorissa ja mukava range sekä pikkuautoksi hyvin varusteita saatavilla:
https://www.bmw.fi/fi/mallisto/2-sarja/ ... ttely.html
Jos vaikka sitten F15:n pienentäisi tuohon....
Hinnasto yhdeltä näkemältäni sivulta pyörii alkaen melko maltillisessa myös tämän isompitehoisen version kanssa, oliko 46.000 euroa?
Harmi vaan että varsinkin tällä hetkellä ainoa järkevän tuntuinen vaihtoehto olisi täyssähkö. Ja sellaiseen tulen seuraavaksi ainakin itse vaihtamaan kunhan auto joskus vaihtuu.
Uskon ja toivon että tästäkin mallista tulee täyssähköversio aika pian. Pakko suorastaan jos aikoo markkinoilla pysyä.sunnuntaiautoilija kirjoitti: ↑06 Maalis 2022, 15:19 Harmi vaan että varsinkin tällä hetkellä ainoa järkevän tuntuinen vaihtoehto olisi täyssähkö. Ja sellaiseen tulen seuraavaksi ainakin itse vaihtamaan kunhan auto joskus vaihtuu.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 8
- Liittynyt: 14 Helmi 2022, 10:39
Sanos muuta. Olisi aivan ehdoton valinta seuraavaksi autoksi jos tästä olisi täyssähkö saatavilla.Wonderi kirjoitti: ↑06 Maalis 2022, 15:41Uskon ja toivon että tästäkin mallista tulee täyssähköversio aika pian. Pakko suorastaan jos aikoo markkinoilla pysyä.sunnuntaiautoilija kirjoitti: ↑06 Maalis 2022, 15:19 Harmi vaan että varsinkin tällä hetkellä ainoa järkevän tuntuinen vaihtoehto olisi täyssähkö. Ja sellaiseen tulen seuraavaksi ainakin itse vaihtamaan kunhan auto joskus vaihtuu.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Fakta on se, että ei ole vuosiin kuitenkaan tulossa. iX1 ja iX2 ratkaisee sen vastaavan tarpeen täyssähkönä. 2-sarjan tourer on varsin marginaalissa myyntiluvuissa mitattuna.Wonderi kirjoitti: ↑06 Maalis 2022, 15:41Uskon ja toivon että tästäkin mallista tulee täyssähköversio aika pian. Pakko suorastaan jos aikoo markkinoilla pysyä.sunnuntaiautoilija kirjoitti: ↑06 Maalis 2022, 15:19 Harmi vaan että varsinkin tällä hetkellä ainoa järkevän tuntuinen vaihtoehto olisi täyssähkö. Ja sellaiseen tulen seuraavaksi ainakin itse vaihtamaan kunhan auto joskus vaihtuu.
Saman platformin jäseninä olisi aika helppo tehdä Toureristakin sähköinen.lnaukkar kirjoitti: ↑24 Maalis 2022, 09:05Fakta on se, että ei ole vuosiin kuitenkaan tulossa. iX1 ja iX2 ratkaisee sen vastaavan tarpeen täyssähkönä. 2-sarjan tourer on varsin marginaalissa myyntiluvuissa mitattuna.Wonderi kirjoitti: ↑06 Maalis 2022, 15:41Uskon ja toivon että tästäkin mallista tulee täyssähköversio aika pian. Pakko suorastaan jos aikoo markkinoilla pysyä.sunnuntaiautoilija kirjoitti: ↑06 Maalis 2022, 15:19 Harmi vaan että varsinkin tällä hetkellä ainoa järkevän tuntuinen vaihtoehto olisi täyssähkö. Ja sellaiseen tulen seuraavaksi ainakin itse vaihtamaan kunhan auto joskus vaihtuu.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 8
- Liittynyt: 14 Helmi 2022, 10:39
Mitä omaa vanhempaa 225xe käytin huollossa, odotellessa myyjä totesi uuden tourerin olevan samaa pohjaa kuin x1. En siis usko itsekään että olisi kummallinen asia tehdä tästä sähköinen.Wonderi kirjoitti: ↑24 Maalis 2022, 11:32Saman platformin jäseninä olisi aika helppo tehdä Toureristakin sähköinen.
Ymmärrän kyllä että x1 olisi sitten se seuraava hankinta jos tourerin kaltaisesta haluaisi sähköisen mallin.
Olisin halunnut jo kolmannen peräkkäisen Gran Tourerin, mutta ilmoittivat BMW:n tiivistävän mallistoaan ja lopettavan tuon kokonaan. Samoin kertoivat vaihtoehdosta X2.
Siispä U06 tilaukseen toukokuussa 2022 ja arvioitu toimitusaika helmikuu 2023.
Siispä U06 tilaukseen toukokuussa 2022 ja arvioitu toimitusaika helmikuu 2023.
***
F15 xDrive 40e -17
E36 Cab -96
ex- U06 225 xDrive M-Sport -22
ex- F46 xDrive -19
ex- F46 -16
***
F15 xDrive 40e -17
E36 Cab -96
ex- U06 225 xDrive M-Sport -22
ex- F46 xDrive -19
ex- F46 -16
***
Linjat pyörivät odotettua vauhdikkaammin ja luovutus 31.10.2022. Ensimmäinen Hedin Automotiven Espoon myymälästä kuulemma.
Tonni takana ja meno on ollut odotetun nautinnollista.
***
F15 xDrive 40e -17
E36 Cab -96
ex- U06 225 xDrive M-Sport -22
ex- F46 xDrive -19
ex- F46 -16
***
F15 xDrive 40e -17
E36 Cab -96
ex- U06 225 xDrive M-Sport -22
ex- F46 xDrive -19
ex- F46 -16
***
- 230eM
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 09 Syys 2022, 10:15
- Auto: Active Tourer 230e M Sport MY02/2023
Täällä uuden 230e:n omistaja ilmoittautuu. Pari viikkoa nyt ehtinyt ajella uudella autolla. Hiukan on vielä tottumista BMW:n oikkuihin kun takana on melkein 20 vuotta VW-konsernin kaikilla merkeillä.
Tuli aika vaihtaa hyvin palvellut 2018 Golf pois ja haussa oli plugari. Neliveto kiinnosti ja VW-konsernin softaongelmat ei joten valinta osui lopulta Active Toureriin. Tilauksen tein syyskuussa ja auto tuli noin 5 kk odotuksen jälkeen.
Kävin kokeilemassa sekä 225- että 230-mallit ja 230 vei voiton lähinnä tehokkaamman sähkömoottorin takia.
Äkkiältään ei ole ikävä Golfista muuta kuin parempaa hansikasmaista ajettavuutta, etenkin ohjaus on aika korealainen (sori), mutta tiesin sen koeajojen puolesta ja kompromissi tuli tehtyä sähköisen ajolinjan toimivuuden ansiosta. Se on hyvä ja hyvin mietitty jokapäiväisen perusajamisen kannalta. Yksi toive olisi, että nelivedon saisi käyttöön ilman sport-moodia yhden napin takaa nopeasti.
Myönteistä ollut myös se, että pelkkä sähköllä ajaminen onnistuu -15 asteen pakkasessa ainakin kun lähtee johdon päästä. Talvisilla keleillä on mennyt 20+ kWh/100 km. Pelkkä lämmitys paikallaan ollessa haukkaa jo 6 kW. Pienen saunan kiuas
Päivitellään kokemuksia, kun niitä kertyy.
Tuli aika vaihtaa hyvin palvellut 2018 Golf pois ja haussa oli plugari. Neliveto kiinnosti ja VW-konsernin softaongelmat ei joten valinta osui lopulta Active Toureriin. Tilauksen tein syyskuussa ja auto tuli noin 5 kk odotuksen jälkeen.
Kävin kokeilemassa sekä 225- että 230-mallit ja 230 vei voiton lähinnä tehokkaamman sähkömoottorin takia.
Äkkiältään ei ole ikävä Golfista muuta kuin parempaa hansikasmaista ajettavuutta, etenkin ohjaus on aika korealainen (sori), mutta tiesin sen koeajojen puolesta ja kompromissi tuli tehtyä sähköisen ajolinjan toimivuuden ansiosta. Se on hyvä ja hyvin mietitty jokapäiväisen perusajamisen kannalta. Yksi toive olisi, että nelivedon saisi käyttöön ilman sport-moodia yhden napin takaa nopeasti.
Myönteistä ollut myös se, että pelkkä sähköllä ajaminen onnistuu -15 asteen pakkasessa ainakin kun lähtee johdon päästä. Talvisilla keleillä on mennyt 20+ kWh/100 km. Pelkkä lämmitys paikallaan ollessa haukkaa jo 6 kW. Pienen saunan kiuas
Päivitellään kokemuksia, kun niitä kertyy.
- 230eM
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 09 Syys 2022, 10:15
- Auto: Active Tourer 230e M Sport MY02/2023
Kysymys latauksesta. Onko normaalia, että akkua ladatessa sähköä kuluu helposti jopa 50 % enemmän kuin akun nettokapa on? Sama ero tulee oli akku sitten suoraan ajosta lämmin tai aloitti latauksen kylmänä. Ja vaikka akku olisi vain muutaman kilowattitunnin vajaa, silti lataukseen tuhrataan jopa tuo 50 % ylimääräistä. Sama juttu sekä hitaalla schukolla että type 2 -laturilla. Olen mitannut latauksen energiamäärän erillisellä mittarilla, mutta myös BMW:n appi näyttää saman eron.
Varmaan osa hukasta johtuu akun lämmönhallinasta ja oheiselektroniikan jäädytyksestä tms, mutta ei tuo nyt vaikuta mitenkään edistykselliseltä.
Tuollainen hukka tuhraa sähköajon hyötyä vähän turhan paljon, vaikka toki se on silti parempi kuin pelkkä polttisajo.
Varmaan osa hukasta johtuu akun lämmönhallinasta ja oheiselektroniikan jäädytyksestä tms, mutta ei tuo nyt vaikuta mitenkään edistykselliseltä.
Tuollainen hukka tuhraa sähköajon hyötyä vähän turhan paljon, vaikka toki se on silti parempi kuin pelkkä polttisajo.
Mulla on maksimi lataukset olleet 15,92kWh ja 15,89kWh, jolloin olen tullut kotiin akkutyhjänä koneella. Laturina Zappi 3-vaihelaturi ja olen autosta rajoittanut virran 8A, kun ei tarvitse ladata sen nopeammin.230eM kirjoitti: ↑22 Huhti 2023, 09:34 Kysymys latauksesta. Onko normaalia, että akkua ladatessa sähköä kuluu helposti jopa 50 % enemmän kuin akun nettokapa on? Sama ero tulee oli akku sitten suoraan ajosta lämmin tai aloitti latauksen kylmänä. Ja vaikka akku olisi vain muutaman kilowattitunnin vajaa, silti lataukseen tuhrataan jopa tuo 50 % ylimääräistä. Sama juttu sekä hitaalla schukolla että type 2 -laturilla. Olen mitannut latauksen energiamäärän erillisellä mittarilla, mutta myös BMW:n appi näyttää saman eron.
Varmaan osa hukasta johtuu akun lämmönhallinasta ja oheiselektroniikan jäädytyksestä tms, mutta ei tuo nyt vaikuta mitenkään edistykselliseltä.
Tuollainen hukka tuhraa sähköajon hyötyä vähän turhan paljon, vaikka toki se on silti parempi kuin pelkkä polttisajo.
- 230eM
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 09 Syys 2022, 10:15
- Auto: Active Tourer 230e M Sport MY02/2023
Näköjään se riippuu käytettävästä laturista. 3-vaihelaturilla menee mullakin samat 16 kWh. Töpselisähköä tuhrataan luokkaa 19 kWh, auton omalla latauslaitteella. Miksiköhän muuten auton omalla laturilla ei suostu käyttämään yli 6,7 A virtaa? Edes se 8 olisi parempi.
Hei, onko kukaan muu ihmetellyt sähkömoottorin/polttomoottorin käyttöä pidemmillä matkalla kun navigointi on kytketty määränpäähän? Tuntuu, että yhteispeli ei usein toimi sillä taloudellisemmalla tavalla.
Esimerkki: Laitan navigaattoriin kohteen 300 km päähän. Auto saattaa ajaa sähköllä akusta 75% pois heti alkumatkasta 100 km/h alueella ja sitten loppupäässä paljon 80 km/h pätkää polttomoottorilla. Käsittääkseni sähkönkulutus nousee aika paljon enemmän suhteessa bensankulutukseen nopeuden kasvaessa (polttomoottorin hyötysuhde paranee rasituksessa).
< 60 km/h pätkät auto ajaa kyllä sähköllä.
Autonhan saa pakotettua eDrive moodiin, mutta onko kukaan keksinyt keinoa pakottaa autoa ajamaan polttomoottorilla, kuitenkin siten, että akun kuluttaminen perus sähkötoimintoihin on sallittu (ettei lataa ajossa)?
Vaihdelaatikon ollessa L asennossa polttomoottori käyttää liian pientä vaihdetta (6-vaihdetta 7:n sijaan maantienopeuksissa), kuten myös sporttimoodissa.
Jos Sportin asetuksista vaihtaa voimalinjan toiminnaksi Comfort, ei moottori ole enää pakkokäynnillä vaan käyttää sähköä kuten normaalitilassa.
"Aktivoi varaustason pitäminen" taas tietysti lataa akkua jatkuvasti vähintään sen verran, ettei anna akun tyhjentyä normaalin sähkönkulutuksen tahtiin.
Esimerkki: Laitan navigaattoriin kohteen 300 km päähän. Auto saattaa ajaa sähköllä akusta 75% pois heti alkumatkasta 100 km/h alueella ja sitten loppupäässä paljon 80 km/h pätkää polttomoottorilla. Käsittääkseni sähkönkulutus nousee aika paljon enemmän suhteessa bensankulutukseen nopeuden kasvaessa (polttomoottorin hyötysuhde paranee rasituksessa).
< 60 km/h pätkät auto ajaa kyllä sähköllä.
Autonhan saa pakotettua eDrive moodiin, mutta onko kukaan keksinyt keinoa pakottaa autoa ajamaan polttomoottorilla, kuitenkin siten, että akun kuluttaminen perus sähkötoimintoihin on sallittu (ettei lataa ajossa)?
Vaihdelaatikon ollessa L asennossa polttomoottori käyttää liian pientä vaihdetta (6-vaihdetta 7:n sijaan maantienopeuksissa), kuten myös sporttimoodissa.
Jos Sportin asetuksista vaihtaa voimalinjan toiminnaksi Comfort, ei moottori ole enää pakkokäynnillä vaan käyttää sähköä kuten normaalitilassa.
"Aktivoi varaustason pitäminen" taas tietysti lataa akkua jatkuvasti vähintään sen verran, ettei anna akun tyhjentyä normaalin sähkönkulutuksen tahtiin.