Autokuumeilua

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Jone111
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 22 Marras 2020, 11:13
Auto: BMW 530e M-sport -19

Kotilatauksella se ei haittaisi, sellaista ei toistaiseksi. Täyssähköllä olen ajatellut voivan pärjätä ilman laturia kotona. Joskin pitää varautua, että sähkö saattaa tällöin vaihdella. Tuollainen kuitenkin latautuu lähes täyteen tunnissa tai jopa alle, ja pääsääntöisesti sen jälkeen mennään jopa 400km.
Brooks
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 122
Liittynyt: 15 Marras 2012, 23:14
Auto: BMW 318dA LCI 2009

Tällä hetkellä näyttäisi 118d-kaaroja olevan myynnissä suh' edullisesti, vm. 2017-19 noin 20 000 euroa ja n. 50 000 km ajettuja. BPS-autot toki kalliimpia. 120d:t sitten n. 5000 euroja kalliimpia.

Autokeskuksella heinäkuun ajan korkotarjous 1,99 %.

Teho tuossa riittää hyvin, 150 hv vs. nykyisen E90:ni 143 hv.

Lähinnä mietin sitä, että 120:t ovat yleensä nelivetoja. E90 on hyvä ajokki talvikelilläkin, mutta miten mahtaa olla ykkössarjalaisen kohdalla, kun painoa on vähemmän ja akseliväli lyhyempi?
Jone111
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 22 Marras 2020, 11:13
Auto: BMW 530e M-sport -19

Brooks kirjoitti: 15 Heinä 2021, 16:23 Tällä hetkellä näyttäisi 118d-kaaroja olevan myynnissä suh' edullisesti, vm. 2017-19 noin 20 000 euroa ja n. 50 000 km ajettuja. BPS-autot toki kalliimpia. 120d:t sitten n. 5000 euroja kalliimpia.

Autokeskuksella heinäkuun ajan korkotarjous 1,99 %.

Teho tuossa riittää hyvin, 150 hv vs. nykyisen E90:ni 143 hv.

Lähinnä mietin sitä, että 120:t ovat yleensä nelivetoja. E90 on hyvä ajokki talvikelilläkin, mutta miten mahtaa olla ykkössarjalaisen kohdalla, kun painoa on vähemmän ja akseliväli lyhyempi?
Ei varmaan E46 taikka E36 eroa akseliväliltään taikka painoltaan F20, ne toimi kivasti talvella. Paino tuo varmaan vähän lisää pitoa, taas keveys vähentää luistavaa massaa ja auto näin hallittavampi. Nämä nyt sulla varmaan olikin tiedossa. Ja eihän se kauhean poikittain normaalisti etene, mutta varmaan voi olla jollain hiuksenhienolla mittarilla herkempi muuttamaan etenemiskulmaa, koska lyhempi akseliväli, samoin paino helpottaneen liikkeelle lähtöä, mutta ero lienee pieni.

En toisinsanoen ehkä kauheasti painottaisi. Oma kokemus siis BMW:stä: F20 116d takaveto, F20 120d xdrive, F10 520d xdrive, sekä sitten E36, E46 (rwd), ja nykyistä G30 530e:tä en ole päässytkään ajamaan talvella.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 474
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Paikkakunta: LU

Takavetoinen F20 oli kolme talvea ja hyvin sillä pärjäsi kunhan alla on hyvät talvirenkaat, kertaakaan en jäänyt jumiin että olisi tarvinnut apua. On erittäin tasapainoinen ajettava talvella ja vetävien pyörien pito yllätti moneen kertaan, ei myöskään saa puskemaan kovin herkästi ja aina kääntyy sinne minne käännetään. Helppo viedä lumisella tiellä vinossa ilman luistonestoa ja ajonvakautusta vaikka onkin automaattilaatikolla. Viime talvi oli luminen ja aika ikävä oli ex F20:stä, hauskin talviauto ikinä joka kulki mielellään vinossa kun kuski sitä(usein) halusi :thup:
Vastaa Viestiin