Alpina D3 Touring Allrad vai 335d Xdrive Touring? Molemmat 2017 alle 50tkm ajettu, Alpina Saksasta, 335 Suomesta.
Työnnänkö kädet sinne itseensä jos hommaan Alpinan Saksasta? Hieman epäilyttää nuo huollot ja varaosat. Entä vakuutus?
Autokuumeilua
Alpina ainakin lupaa että mikä tahansa BMW-merkkihuolto saa sen huollettua ja varaosat myytyä. Vakuutusyhtiössä voi sensijaan mennä käsi arvontahattuun, tuntuu vähemmän harvinaisemmissakin malleissa tapahtuvan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 46
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 18:29
http://www.hf-autotalo.fi/autohaku/ajon ... 734&type=5 mikähän tässä on vikana kun ollut toistavuotta kaupan? vai eikö tuolta liikkeestä yksinkertaisesti voi ostaa mitään? jos jollain tietoa autosta voi nakata vaikka privaviestillä mikäli ei haluva tässä avautua
- miyli
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 56
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 14:53
- Auto: X2 25e M-sport
Z4 G29 M-Sport - Paikkakunta: Naantali
Vika on manuaalivaihteet.miccoheebo kirjoitti: ↑25 Helmi 2020, 19:35 http://www.hf-autotalo.fi/autohaku/ajon ... 734&type=5 mikähän tässä on vikana kun ollut toistavuotta kaupan? vai eikö tuolta liikkeestä yksinkertaisesti voi ostaa mitään? jos jollain tietoa autosta voi nakata vaikka privaviestillä mikäli ei haluva tässä avautua
Mulla ei ole liikkeestä tai tästä yksilöstä tietoa, mutta Z4:n omistaneena muutama kommentti.miccoheebo kirjoitti: ↑25 Helmi 2020, 19:35 http://www.hf-autotalo.fi/autohaku/ajon ... 734&type=5 mikähän tässä on vikana kun ollut toistavuotta kaupan? vai eikö tuolta liikkeestä yksinkertaisesti voi ostaa mitään? jos jollain tietoa autosta voi nakata vaikka privaviestillä mikäli ei haluva tässä avautua
Autossa ei ole juuri mitään varusteita ("suomi-auto" jei). Manuaali (voi toki olla plussaakin). Vaalea sisusta voi pelottaa. Noissa 296-vanteissa on ollut halkeamien kanssa ongelmia, jenkeissä tais olla joukkokannekin. Jos mun pitäisi ostaa E89 Z4, niin mieluummin hakisin Saksasta kaikilla varusteilla olevan uudemman kuin tämän.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 46
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 18:29
itseä taas miellyttä enemmän juurikin manuaali.toi vaalea sisustus ei niinkään.tuntuu olevan vaikea löytää manuaalia mustalla ulko ja sisävärillä tai edes punaisella.ja mieluiten 3 litran vapari.no ehkä olen vaan vanhanaikainen/epäluuloinen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Vaalea isisusta on minusta avossa ihan kuningasratkaisu, kerää vähän vähemmän lämpöä aurinkoisena päivänä kuin musta.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
- miyli
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 56
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 14:53
- Auto: X2 25e M-sport
Z4 G29 M-Sport - Paikkakunta: Naantali
Kannattaa käydä kokeilemassa dct vaihteistolla olevaa jos et ole kokeillut, mieli muuttuumiccoheebo kirjoitti: ↑25 Helmi 2020, 21:24 itseä taas miellyttä enemmän juurikin manuaali.toi vaalea sisustus ei niinkään.tuntuu olevan vaikea löytää manuaalia mustalla ulko ja sisävärillä tai edes punaisella.ja mieluiten 3 litran vapari.no ehkä olen vaan vanhanaikainen/epäluuloinen.
Ei se 3 litran vapari sen parempi moottorina ole kuin tupla turbo. Samat tyyppiviat molemmissa, tietysti turbollisessa 2 turboa vielä lisäksi tyyppivikana. Mulla ollut nyt 2 kpl n54 moottorisia harrasteautona ja molemmista otettu mukavat tehot ulos. Ei ole ongelmia ollut muuta kuin tyyppiviat. Suuttimet, puolat ja korkeapainepumppu. Ekasta meni myös turbot 150tkm. Tällä nykyisellä zetalla ajettu nyt 130tkm ja ei ongelmia vielä ole ollut. Tuo tupla turbo on todella miellyttävä moottori ajella hyvän alavääntönsä takia ja muutenkin vakionakin mukavan pirteä.
M Sport paketti myös vaikuttaa monen ostohaluihin ja tuossa linkin autossa ei sitä ole.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Pikkuykkönen kiidättää kyllä perille hauskasti ja iloisesti, mutta maallemuuttoproggiksen myötä olisi ihan aiheellista, että edes toisessa käyttöautossa olisi vetoakseleita kahdessa päässä autoa. Vähän olen kahden vaiheilla, että ostaisinko talvikäyttikseksi jonkun halvan kelivedon vai vaihtaisinko pikkuykkösen nelikkoon parinkympin hintaluokassa.
Ekassa vaihtoehdossa tulokas on todennäköisesti jotain ihan muuta kuin BMW, koska hyvää ja halpaa nelikkobemaria ei saa samassa paketissa, mutta tokassa vaihtoehdossa baijerilainen on hyvinkin realistinen vaihtoehto, kun niitä on markkinoilla pirusti enemmän kuin Saabia ja Alfaa. Käytännössä kohteena olisi E60 tai E90/E92 xDrivenä, tietenkin kuutoskoneella ja vähintään sporttipenkeillä ja xenoneilla, mielellään kipinäsytkällä. Näköjään myös F10:iä saa dieselinä, joskin tuppaavat olemaan bulkkipenkeillä.
Chattiautossa on parikin houkuttelevaa E90 335xi:tä ja turbokonehan olisi toki huikee. Muistaako joku lonkalta, koska noihin alettiin tunkemaan N55:sta N54:n sijaan? Tietty rekkarilla saa autokohtaisen tiedon, mutta jos tähän on jotain suuntaviivaa niin se olisi kiva tietää. Pikavilkaisulla 2009 -autossa on vielä N54, 2011 -autossa N55.
Tää olisi ihan mielenkiintoinen ilman noita jätesäkkilaseja takarivillä: https://www.nettiauto.com/bmw/335/11144706
Siellä on myös ainakin yksi houkuttelvan oloinen E60 LCI 530xi. Viitonen voisi olla jopa automaattiaskilla, kun on enempi löhölaiva kuin sporttihenkinen, mutta olikos nää loppuun asti 6-lovisilla eli tuliko 8HP käyttöön vasta äffäläisiin?
Tää on sellainen, mitä voisi vallan käydä kattomassa, kun on lähelläkin: https://www.nettiauto.com/bmw/530/11264844 - olisi comforttipenkit, hyvä värikombo ja kaivatut varusteet - ei puutu kuin webasto ja vetokoukku.
Yhtään 535xi:tä ei näy tarjolla olevan, höh. Hyvin se turbovoima istuisi viitosenkin koriin...
Edit: olikos E60:ssä kaatuva takapenkin selkänoja lisävaruste?
Ekassa vaihtoehdossa tulokas on todennäköisesti jotain ihan muuta kuin BMW, koska hyvää ja halpaa nelikkobemaria ei saa samassa paketissa, mutta tokassa vaihtoehdossa baijerilainen on hyvinkin realistinen vaihtoehto, kun niitä on markkinoilla pirusti enemmän kuin Saabia ja Alfaa. Käytännössä kohteena olisi E60 tai E90/E92 xDrivenä, tietenkin kuutoskoneella ja vähintään sporttipenkeillä ja xenoneilla, mielellään kipinäsytkällä. Näköjään myös F10:iä saa dieselinä, joskin tuppaavat olemaan bulkkipenkeillä.
Chattiautossa on parikin houkuttelevaa E90 335xi:tä ja turbokonehan olisi toki huikee. Muistaako joku lonkalta, koska noihin alettiin tunkemaan N55:sta N54:n sijaan? Tietty rekkarilla saa autokohtaisen tiedon, mutta jos tähän on jotain suuntaviivaa niin se olisi kiva tietää. Pikavilkaisulla 2009 -autossa on vielä N54, 2011 -autossa N55.
Tää olisi ihan mielenkiintoinen ilman noita jätesäkkilaseja takarivillä: https://www.nettiauto.com/bmw/335/11144706
Siellä on myös ainakin yksi houkuttelvan oloinen E60 LCI 530xi. Viitonen voisi olla jopa automaattiaskilla, kun on enempi löhölaiva kuin sporttihenkinen, mutta olikos nää loppuun asti 6-lovisilla eli tuliko 8HP käyttöön vasta äffäläisiin?
Tää on sellainen, mitä voisi vallan käydä kattomassa, kun on lähelläkin: https://www.nettiauto.com/bmw/530/11264844 - olisi comforttipenkit, hyvä värikombo ja kaivatut varusteet - ei puutu kuin webasto ja vetokoukku.
Yhtään 535xi:tä ei näy tarjolla olevan, höh. Hyvin se turbovoima istuisi viitosenkin koriin...
Edit: olikos E60:ssä kaatuva takapenkin selkänoja lisävaruste?
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Oulrait, sitte ei oo ainakaan sen suhteen mitään päivämäärärajaa kytättäväksi.
Millä varustekoodilla tehdastummennukset takalaseissa näkyy varustelistassa? Kalvot saa pois, tehdasväriä ei. Koko kyljen samansävyiset värilasit on ihan ok, eriväriset ei.
Millä varustekoodilla tehdastummennukset takalaseissa näkyy varustelistassa? Kalvot saa pois, tehdasväriä ei. Koko kyljen samansävyiset värilasit on ihan ok, eriväriset ei.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Itse itselleni vastaten: Wonderin kanssa irkissä jutustteltiin ja selviteltiin, että takalasien tehdastummennuksen varustekoodi on S420.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Autoja on silmäilty ja välillä koeajettu, pari vaihtoehtoa oli jo lukittuna ja ajankohta ensi kesäksi. Sitten kävi ne perinteiset, renkaita potkimaan ja muutaman päivän neuvottelun jälkeen auto vaihtui huippuvarusteltuun Toyota C-HR 2.0 Hybridiin missä osui kokonaisuus kohdalleen. En juurikaan ollut tätä peliliikettä ajatellut mutta monesta eri syystä ihastuin C-HR:ään koeajon aikana. Harvoin niitä autoja ostetaan järkiperustein, kuten ei edellistäkään...
118D F20 palveli hyvästi reilu pari vuotta ja tulee olemaan auto jota jään omalla tavalla kaipaamaan ja sijoittuu kärkipäähän ex-autoissa.
Tämä foorumi tulee jäämään vähemmälle seurannalle tulevaisuudessa joten kiitos kaikille jotka olette kysymyksiin vastaillut ja opastanut erinäisissä asioissa.
118D F20 palveli hyvästi reilu pari vuotta ja tulee olemaan auto jota jään omalla tavalla kaipaamaan ja sijoittuu kärkipäähän ex-autoissa.
Tämä foorumi tulee jäämään vähemmälle seurannalle tulevaisuudessa joten kiitos kaikille jotka olette kysymyksiin vastaillut ja opastanut erinäisissä asioissa.
Ihan mielenkiinnosta - mikä C-HR:ssä erityisesti ihastutti?*Ari* kirjoitti: ↑20 Touko 2020, 16:32 Autoja on silmäilty ja välillä koeajettu, pari vaihtoehtoa oli jo lukittuna ja ajankohta ensi kesäksi. Sitten kävi ne perinteiset, renkaita potkimaan ja muutaman päivän neuvottelun jälkeen auto vaihtui huippuvarusteltuun Toyota C-HR 2.0 Hybridiin missä osui kokonaisuus kohdalleen. En juurikaan ollut tätä peliliikettä ajatellut mutta monesta eri syystä ihastuin C-HR:ään koeajon aikana. Harvoin niitä autoja ostetaan järkiperustein, kuten ei edellistäkään...
118D F20 palveli hyvästi reilu pari vuotta ja tulee olemaan auto jota jään omalla tavalla kaipaamaan ja sijoittuu kärkipäähän ex-autoissa.
Tämä foorumi tulee jäämään vähemmälle seurannalle tulevaisuudessa joten kiitos kaikille jotka olette kysymyksiin vastaillut ja opastanut erinäisissä asioissa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Ei mikään yksittäinen tekijä. Monipuoliset varusteet, ajettavuus, ulkonäkö, sisustus, laatuvaikutelma, voimalinja, kulutus, hinta, merkin luotettavuus jne. Vuosi sitten ajoin C-HR:llä mutta 1.8 voimalinjan ja pintakovan alustan takia kiinnostus loppui nopeasti, tämän vuoden malliin on päivitetty alustaa ja 2.0 voimalinja on aika kiva ajettava. Kokonaisuus osui paremmin kohdalleen kun muutamalla muulla vaihtoehdolla joiden kanssa lamppu vähän alkoi hehkumaan mutta ei syttynyt kirkkaasti.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Itse olen päässyt jonkin verran olemaan C-HR:n kyydissä, tosin tämä taisi olla vanhempaa 2018 sarjaa mutta täysin varusteltuna. Ymmärrän kyllä hyvin, laatuvaikutelma on hyvä istuimia myöten, auto on kohtuullisen hiljainen, muotoilu onnistunutta ja kun sitten auto liikkuu sähköisesti, on siinä melkoinen "ufo-efekti" edelleen. Sisätilat eivät ehkä ole suuren suuret ja konttiin ei mene aivan kaikki kerralla, mutta jos hakee normaalikäyttöön autoa, niin ei tuo huono vaihtoehto ole. Ainakaan se ei tule olemaan enempää rikki kuin BMW, vaikka nyt foorumilla ollaankin.
Maailmassa on paljon automerkkejä ja näillä malleja, kannattaa olla silmät auki.
Maailmassa on paljon automerkkejä ja näillä malleja, kannattaa olla silmät auki.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1246
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Niinpä. Istua kyydissä vai vääntää kumivarsirattia tuntemukseltaan, on ehkä hiukan eroa.
Itse suhtaudun kaikkiin autoihin ennakkoluulottomasti. Vuosi sitten saimme vuokraamosta pakasta vedetyn Avensiksen alle. Auto ei ollut järkyttävä. Se oli jotain vielä paljon pahempaa. Ohjaustuntuma, heh heh, mikä se on. Voimalinja, niin, auton ei tarvitse olla mikään raketti, mutta tuossa jo sana "voima" aiheutti ihmetystä. Jo muutama ylämäki autobaanalla vaati pienempää vaihdetta, että pystyi ajamaan edes 120km/h...
ja tuollainen ei ole edes mikään halpa.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset