Valokuvaus-ketju

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Samiaal
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 25 Elo 2014, 23:51

CLiK kirjoitti:
Samiaal kirjoitti:Jos saa vinkkiä antaa; kokeiles joskus mennä kauemmas autosta. Sanotaan 20-30m ehkä myötävalon puolelle, laitat jalustalle niin kuin tuossakin kuvassa, säädät aukon niin isoksi kun pystyt. Tosin tossa valossa pitäisi käsivaraltakin onnistua. Mutta zoomia niin paljon kun putkesta irtoaa tai melkeen kaikki. Aukko 5 nurkille ja katsot suljinajan sinne 200-300 nurkille. Lisäksi vielä auton tasolle kamera, niin tuosta saa irti aika mielettömän upean kuvan taustoineen. :)
Copy that. Kokeilin kameran ja kuvaajan kykyjen limittejä tuolla mopoautolla.

Tämä on otettu ehkä noin 15-20 metriä pääkohteesta, en muista tarkkaa, tuli ammuttua todella monta kokeilua vaihtelevilla etäisyyksiltä. Aukko on 5. Taustalla oranssi kaivuri on noin 200 metrin päässä, Merihaka ehkä puolen kilometrin päässä. Vasemmalla näkyy siivu Hakaniemenrantaa, jonne täytyy olla about kilometri. Merihaan tornien välistä näkyy Kallion kirkko, joka on jo ties kuinka kaukana. Näkee selvästi, että kenno ja putki on jo äärirajoilla ja syvyysterävyys ei käyttäydy aivan toivotulla tavalla. Tai siis toimii, mutta etäisyyden täytyy olla jo tosi pitkä, että tausta piirtyy halutunlaisena. Tässä kuvassa ja näillä etäisyyksiltä toimii nippa nappa, mutta haastavammissa tilanteissa rajat tulee vastaan. Jäi tarkistamatta kuinka paljon tossa oli polttoväli.

Kuva
CLiK kirjoitti:
Samiaal kirjoitti:Jos saa vinkkiä antaa; kokeiles joskus mennä kauemmas autosta. Sanotaan 20-30m ehkä myötävalon puolelle, laitat jalustalle niin kuin tuossakin kuvassa, säädät aukon niin isoksi kun pystyt. Tosin tossa valossa pitäisi käsivaraltakin onnistua. Mutta zoomia niin paljon kun putkesta irtoaa tai melkeen kaikki. Aukko 5 nurkille ja katsot suljinajan sinne 200-300 nurkille. Lisäksi vielä auton tasolle kamera, niin tuosta saa irti aika mielettömän upean kuvan taustoineen. :)
Copy that. Kokeilin kameran ja kuvaajan kykyjen limittejä tuolla mopoautolla.

Tämä on otettu ehkä noin 15-20 metriä pääkohteesta, en muista tarkkaa, tuli ammuttua todella monta kokeilua vaihtelevilla etäisyyksiltä. Aukko on 5. Taustalla oranssi kaivuri on noin 200 metrin päässä, Merihaka ehkä puolen kilometrin päässä. Vasemmalla näkyy siivu Hakaniemenrantaa, jonne täytyy olla about kilometri. Merihaan tornien välistä näkyy Kallion kirkko, joka on jo ties kuinka kaukana. Näkee selvästi, että kenno ja putki on jo äärirajoilla ja syvyysterävyys ei käyttäydy aivan toivotulla tavalla. Tai siis toimii, mutta etäisyyden täytyy olla jo tosi pitkä, että tausta piirtyy halutunlaisena. Tässä kuvassa ja näillä etäisyyksiltä toimii nippa nappa, mutta haastavammissa tilanteissa rajat tulee vastaan. Jäi tarkistamatta kuinka paljon tossa oli polttoväli.

Kuva

Lyhyellä polttovälillä terävyyden hallinta on tolla vehkeellä olennaisesti helpompaa, mutta silloin kuvataan pelkkää close-uppia.

Kuva
Noniiin! Heti näyttää paremmalta! En itsekkään osaa ihan selittää, miksi toi tausta ei aina mene niin suttuiseksi ja niin eespäin, kaikki johtuu kaikesta, mutta yleisesti isolla aukolla kohteen saa paremmin taustasta irti. Kuten tuossa ylemmässä kuvassa on. Alemmassa en oikeen löydä mitään täysin tarkkaa kohtaa tuosta kuvasta, mutta idea toimii. Tausta on sumussa ja kohde on esillä enemmän.

Eli jatka samaan malliin! Ja yksi tärkeimmista asioista, mitä kuvaamiseen tulee; myötävalon puoli. Eli aurinko selän taakse, JOS mahdollista. Kuten tässä on tehty. :)
Avatar
CLiK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 372
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
Auto: E61 LCI
+ 987 + w450

Samiaal kirjoitti:Alemmassa en oikeen löydä mitään täysin tarkkaa kohtaa tuosta kuvasta, mutta idea toimii. Tausta on sumussa ja kohde on esillä enemmän.

Eli jatka samaan malliin! Ja yksi tärkeimmista asioista, mitä kuvaamiseen tulee; myötävalon puoli. Eli aurinko selän taakse, JOS mahdollista. Kuten tässä on tehty. :)
Alemmassa kuvassa terävyysalue on itse asiassa hieman auton takana. Johtuu siitä, että valotus ja samalla tarkennus on lukittu auton sivusta ja sommittelu on tehty vasta tämän jälkeen. Tämä sen takia, että auton varjon puolella olevaa pintaa oli ruudussa sen verran paljon, että automatiikka poltti taustan läpi. Tässä kuvassa sommittelu onnistui parhaiten, mutta terävyysalue ei osunut kohdilleen.
ex. E63 650i, E88 125i
Avatar
henripit
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
Auto: e90 330dA -06
Paikkakunta: Vantaa

CLiK kirjoitti:
Samiaal kirjoitti:Alemmassa en oikeen löydä mitään täysin tarkkaa kohtaa tuosta kuvasta, mutta idea toimii. Tausta on sumussa ja kohde on esillä enemmän.

Eli jatka samaan malliin! Ja yksi tärkeimmista asioista, mitä kuvaamiseen tulee; myötävalon puoli. Eli aurinko selän taakse, JOS mahdollista. Kuten tässä on tehty. :)
Alemmassa kuvassa terävyysalue on itse asiassa hieman auton takana. Johtuu siitä, että valotus ja samalla tarkennus on lukittu auton sivusta ja sommittelu on tehty vasta tämän jälkeen. Tämä sen takia, että auton varjon puolella olevaa pintaa oli ruudussa sen verran paljon, että automatiikka poltti taustan läpi. Tässä kuvassa sommittelu onnistui parhaiten, mutta terävyysalue ei osunut kohdilleen.
helpommin saat sen puhkipalamisen poistettua valotusta säätämällä. Eli valotuksen säädöstä n. -1.
- Vähempi parempi -
Avatar
CLiK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 372
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
Auto: E61 LCI
+ 987 + w450

^ -1/3 oli koko ajan. Fiksuinta olisi ollut hakea parempi valonmittaustapa, valotuksen käsisäädöllä tuo olisi ollut samanlaista lottoamista kuin tuon tarkennuksen kanssa :) . Onneksi tuo digifilmirulla on halpaa, ajan ja tupakin määrä voi vielä olla rajallista...
ex. E63 650i, E88 125i
Samiaal
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 25 Elo 2014, 23:51

Joo kokeilemalla oppii ja tietää. Digikuvauksen hyvä puoli on se, että virhe ei maksa maailmaa kuten filmipuolella, jossa pitää oikeasti tietää ja sittenkään ei välttämättä onnistu.
Itse kuvaan AV toiminnolla, eli kiinteällä aukolla jonka määritän itse. Valotusmittaria säädän jos on tarpeen. Muuten suljinajat hoituu aukolla ja ISOn säätämisellä.

Tietnekin manuaali asetuksin saa varmasti mitä haluaa. Mutta AVllä (Canon järkkärit), sillä pärjää hienosti.

Mutta tosiaan, kalliit viimsen päälle ammattikäyttöön tehdyt varusteet ei takaa mitään. Pitää tietää mitä tekee. Välineurheiluksi tää muuttuu siinä kohtaa, kun tajuaa ettei jotain kohdetta pysty kuvaamaan niin kuin haluaisi ja näkee, että JOS optiikka olisi parempaa, niin tästä tulisi jotain. SIllon kannattaa investoida mutta järkevästi ja kuvaus kohteiden mukaan.
Avatar
marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Syys 2012, 11:39

Samiaal kirjoitti:
Noniiin! Heti näyttää paremmalta! En itsekkään osaa ihan selittää, miksi toi tausta ei aina mene niin suttuiseksi ja niin eespäin, kaikki johtuu kaikesta, mutta yleisesti isolla aukolla kohteen saa paremmin taustasta irti.)
Olisiko syynä se että kuva on (ilmeisesti) otettu Canon S95:lla, jonka kenno on melko pieni (1/1.7", [canon.fi]). Syvyysterävyys vähenee kennon kasvaessa, koska täytyy käyttää suurempaa polttoväliä kennon täyttämiseksi samalla kuvalla. Jos kuvaa 35mm kennolla (polttoväli 50 mm, f 2.0), niin S95:n kokoisella pokkarikennolla polttovälin pitäisi olla ~10 mm (jos halutaan sama perspektiivi) ja aukon ~0,4, jotta päästäisiin samaan syvyysterävyyteen. S95:ssä speksit loppuu kesken, koska aukkoa ei saa säädettyä suuremmaksi kuin f 2.0. Järkkäreillä taustan sumentaminen on tämän takia yleensä helpompaa.
Avatar
JKE61
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 29 Heinä 2011, 14:37

Tuossa muutamia kuvia viiden maan retkeltä. En lähtenyt kikkailemaan kameran kanssa ja erityisesti nuo sisäkuvat ovat haastavia kiiltojen yms. takia. Törmättiin yhdessä sveitsiläiskylässä Lambo-miittiin. Pihassa oli ainakin parisenkymmentä erilaista ja eri ikäistä. Ja BMW Weltissä oli mielenkiintoista käydä.
En ole lähtenyt photoshoppaamaan enkä hifistelemään. Kamera Canon 7D, linssinä Sigma 10-20 ja pääasiassa Canonin 17-55. Ensimmäisessä kuvassa on haetu vähän kuvakulmaa ja terävyyttä. Lambo-miitin kuvien kanssa tuli vähän hoppu. Museokuvat ihan käsivaralta.


Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Samiaal
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 25 Elo 2014, 23:51

marko kirjoitti:
Samiaal kirjoitti:
Noniiin! Heti näyttää paremmalta! En itsekkään osaa ihan selittää, miksi toi tausta ei aina mene niin suttuiseksi ja niin eespäin, kaikki johtuu kaikesta, mutta yleisesti isolla aukolla kohteen saa paremmin taustasta irti.)
Olisiko syynä se että kuva on (ilmeisesti) otettu Canon S95:lla, jonka kenno on melko pieni (1/1.7", [canon.fi]). Syvyysterävyys vähenee kennon kasvaessa, koska täytyy käyttää suurempaa polttoväliä kennon täyttämiseksi samalla kuvalla. Jos kuvaa 35mm kennolla (polttoväli 50 mm, f 2.0), niin S95:n kokoisella pokkarikennolla polttovälin pitäisi olla ~10 mm (jos halutaan sama perspektiivi) ja aukon ~0,4, jotta päästäisiin samaan syvyysterävyyteen. S95:ssä speksit loppuu kesken, koska aukkoa ei saa säädettyä suuremmaksi kuin f 2.0. Järkkäreillä taustan sumentaminen on tämän takia yleensä helpompaa.
No joo jos totta puhutaan niin en näihin juttuihin ole sen enempää ajatuksia syventänyt. Kaiken olen tähän mennessä oppinut tekemällä, en teorialla ja ehkä teoriastakin olisi hyötyä, mutta kun sekään ei takaa sitä, että onnistuuko kuva vai ei.
Samiaal
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 25 Elo 2014, 23:51

JKE61 kirjoitti:Tuossa muutamia kuvia viiden maan retkeltä. En lähtenyt kikkailemaan kameran kanssa ja erityisesti nuo sisäkuvat ovat haastavia kiiltojen yms. takia. Törmättiin yhdessä sveitsiläiskylässä Lambo-miittiin. Pihassa oli ainakin parisenkymmentä erilaista ja eri ikäistä. Ja BMW Weltissä oli mielenkiintoista käydä.
En ole lähtenyt photoshoppaamaan enkä hifistelemään. Kamera Canon 7D, linssinä Sigma 10-20 ja pääasiassa Canonin 17-55. Ensimmäisessä kuvassa on haetu vähän kuvakulmaa ja terävyyttä. Lambo-miitin kuvien kanssa tuli vähän hoppu. Museokuvat ihan käsivaralta.
No joo näitä Lambo kuvia voisi katsella enemmänkin. Ilmeisesti 400GT 2+2 oli paikalla ainakin ja Murcielago sekä Espada. Oliko Countach / Diablo / Miura osastoa paikalla?
Ja edelleen, nää vanhat Bemarit kyllä vetoaa meikäläiseen joka kerta.

Tässä on muuten mun kuvaamat Lamborghinit Suomessa. Bizzarrinin V12 koneisista puutuu 400GT 2+2:nen sekä Islero, sekä 400GT Monza. Näitä ei tosin ole mahdollista Suomen maaperällä kuvata, ainakaan Suomen kilvissä.
http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/LAMBORGHINI+1965-2012/

Joskus kävi tuuri, Lauttasaaressa jouluna 2000 about oli näytillä muistaakseni Hyndain maahantuojan liikkeessä "joululahjana" asiakkaille avo Ferrari Modena, muistaakseni joku Rolssi ja sitten oli tämä; Aito Diablo GT. Muistaakseni tästä oli jossain Hesarissa ihan pieni ilmotus. Paikalle mentiin tottakai. Ikää tuolloin noin 20v. :)
Kuva
Avatar
JKE61
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 29 Heinä 2011, 14:37

Tuossa muutama lisää. En ole varma tuon punaisen mallista (Jalpa?) enkä saanut kunnon kuvaa kun porukka oli tiellä ja kuskilla jo menokenkä vipatti. Miuraa ei ollut, tosin osa oli jo lähtenyt. Autot päästetiin viiden minuutin välein matkaan, kyseessä oli jonkinlainen kisa tms.
Canonin automatiikka ylivalottaa; pitäisi aina viitsiä vähän justeerata.


Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
CLiK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 372
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
Auto: E61 LCI
+ 987 + w450

Samiaal kirjoitti:Bizzarrinin V12 koneisista puutuu 400GT 2+2:nen sekä Islero, sekä 400GT Monza. Näitä ei tosin ole mahdollista Suomen maaperällä kuvata, ainakaan Suomen kilvissä.
Kuvia Italian moottorilaaksosta kesältä 2013.

Kuva

Kuva
ex. E63 650i, E88 125i
Samiaal
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 25 Elo 2014, 23:51

JKE61 kirjoitti:Tuossa muutama lisää. En ole varma tuon punaisen mallista (Jalpa?) enkä saanut kunnon kuvaa kun porukka oli tiellä ja kuskilla jo menokenkä vipatti. Miuraa ei ollut, tosin osa oli jo lähtenyt. Autot päästetiin viiden minuutin välein matkaan, kyseessä oli jonkinlainen kisa tms.
Canonin automatiikka ylivalottaa; pitäisi aina viitsiä vähän justeerata.
Kiitos kuvista! Tuo avo Countach on itseasiassa ilmeisesti Lamborghini Jalpa tai Sihouette, näitä Lambon omia Veekaseja näissä. Countachista ei koskaan tehty avo tai targa versiota.
Kuvissa oli myös erittäin nätti musta early Diablo. Ja tuo viilattu Diablon korinen on sitten joku mistä en tiedä liikoja.
Samiaal
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 25 Elo 2014, 23:51

CLiK kirjoitti:
Samiaal kirjoitti:Bizzarrinin V12 koneisista puutuu 400GT 2+2:nen sekä Islero, sekä 400GT Monza. Näitä ei tosin ole mahdollista Suomen maaperällä kuvata, ainakaan Suomen kilvissä.
Kuvia Italian moottorilaaksosta kesältä 2013.
Noniin, tonne olisi JOSKUS tarkotus eksyä ihan kameran kanssa. Haluatko kertoa vähän lisää tästä museosta, mitä tuo suunnilleen kustantaa sisäänpääsyyn ja kuvista päätellen sen mitä netistä olen katsellut; kuvausmahdollisuudet on ihan hyvät autojen suhteen. On tilaa ja valoa riittävästi.

Onneksi sentään on vähän tuuri käynyt, mm. Miuran suhteen tänä vuonna. Vaikkei se ollutkaan aito S-versio, niin silti se oli aito P400 versio, joka oli tehtaan toimesta muutettu S-versioksi. Eli niin aito kun vaan voi olla periaatteessa. Islero olisi kiva nähdä joskus ja tuo 400GT 2+2. SE ainoa 400GT Monza on kai UK:Ssa ja sen esiintymisistä en tiedä mitään.
Avatar
CLiK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 372
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
Auto: E61 LCI
+ 987 + w450

Samiaal kirjoitti: Noniin, tonne olisi JOSKUS tarkotus eksyä ihan kameran kanssa. Haluatko kertoa vähän lisää tästä museosta, mitä tuo suunnilleen kustantaa sisäänpääsyyn ja kuvista päätellen sen mitä netistä olen katsellut; kuvausmahdollisuudet on ihan hyvät autojen suhteen. On tilaa ja valoa riittävästi.
Menee OT:ksi tämän otsikon alla, joten laitetaan lyhyesti. Hyvä museo, erittäin hienot ja valoisat tilat. Valo tulee seinän kokoisista ikkunoista käytännössä koko päivän varjon puolelta, joten kuvaamiselle on hyvät edellytykset. Autoja oli ehkä noin 25 kpl ja moottoreita, vanteita yms. sälää päälle. Monia protoja, mm. TopGearin ajama ultrakevyt Gallardo jatkojaloste, Estoque jne. Jatkuvasti vaihtuva valikoima, joten ennakolta ei voi tietää mitä näkee. Biletit oli 13 eur/hlö.

Jotain kirjoittelin reissusta tänne:
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... =40#p53148" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja yhden harvinaisemman bongauksen tänne:
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... 240#p53150" onclick="window.open(this.href);return false;
ex. E63 650i, E88 125i
Samiaal
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 25 Elo 2014, 23:51

CLiK kirjoitti:
Samiaal kirjoitti: Noniin, tonne olisi JOSKUS tarkotus eksyä ihan kameran kanssa. Haluatko kertoa vähän lisää tästä museosta, mitä tuo suunnilleen kustantaa sisäänpääsyyn ja kuvista päätellen sen mitä netistä olen katsellut; kuvausmahdollisuudet on ihan hyvät autojen suhteen. On tilaa ja valoa riittävästi.
Menee OT:ksi tämän otsikon alla, joten laitetaan lyhyesti. Hyvä museo, erittäin hienot ja valoisat tilat. Valo tulee seinän kokoisista ikkunoista käytännössä koko päivän varjon puolelta, joten kuvaamiselle on hyvät edellytykset. Autoja oli ehkä noin 25 kpl ja moottoreita, vanteita yms. sälää päälle. Monia protoja, mm. TopGearin ajama ultrakevyt Gallardo jatkojaloste, Estoque jne. Jatkuvasti vaihtuva valikoima, joten ennakolta ei voi tietää mitä näkee. Biletit oli 13 eur/hlö.

Jotain kirjoittelin reissusta tänne:
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... =40#p53148" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja yhden harvinaisemman bongauksen tänne:
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... 240#p53150" onclick="window.open(this.href);return false;
OK. Kiitos näistä infoista. Varsin mielenkiintonen erikoisempi bongaus tuo Pagani. :)
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Pieni kuvaussessio tänään illalla tarratuunauksen jälkeen:

Kuva Kuva
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Tarjotaanpa Floridan auringon vastineeksi italiaano Suomen kesässä (17.8.2013):

Kuva

Ja jottei totuus unohtuisi, niin sama kulkine Suomen talvessa (21.3.2013):

Kuva

Sekä hieman valoisammassa kelissä (6.2.2013):

Kuva
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Merikotka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 16 Maalis 2014, 19:33
Auto: V60 T8

Aero kirjoitti:Tarjotaanpa Floridan auringon vastineeksi italiaano Suomen kesässä
Muutaman Alfan omistaneena mun taytyy todeta, että vaikkei noi Roomeot ole ihan parhaimmillaan Suomen talvessa, niin kyllä Italiaanot auton muotoilun osaa. Kaunis on.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
Samiaal
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 25 Elo 2014, 23:51

Tuli viimeinkin nähtyä ja kuvattua samalla tuo uusi Lamborghini Huracán. On se häijyn näkönen auto. Kuvissa ei silti tule esille se, miten lyhyt ja kompakti tuo on yleensäkin. Hyvin kevyen näkönen ja hyvin hyvin kompakti. Hyvin hyvin pysäyttävä ilmestys. Väri ei voisi olla parempi.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Loput kuvat loytyy http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/LAMBORGHI ... n+LP610-4/
Scorpion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 20 Elo 2014, 21:24
Auto: BMW X1 E84 xDrive18d Sport Line

Kävin räpsäsemässä kuvan :mus:
Kuva
Vastaa Viestiin