Kun avaa lataushistoriasta yksittäisen tapahtuman ja avaa vielä tapahtuman sisältä Kokonaiskustannukset kohdan, niin siellä voi antaa ao. paikalle hintatiedot
My BMW appi ladattavissa
Lataustapahtuman tiedoissa tosiaan puhutaan "Virtamäärästä", mutta tuo termi taitaa olla suomennoksen ongelma, koska ao. kohdassa näytetään kuitenkin ladatun sähköenergian määrä kilowattitunteina (kWh). Sähkön käyttöä mitataan ja laskutetaan yleensä juuri kilowattitunteina. Jos autoa lataa (yhdestä vaiheesta) 16A virralla ja sähköverkon jännite on normaali 230 V, on teho silloin n. 3,7 kW. Tuolloin yhden tunnin aikana autoon latautuu energiaa 3,7 kWh.
Englanniksi siinä lukee ihan oikein "total charge".
Tariffiksi voi laittaa vain per kWh, vaikka suurin osa julkisiata latauspisteistä laskuttaa per minuutti. Lidlin ilmaisessa ladatun session kohdalle ei voi tariffia asettaa ollenkaan.
Tariffiksi voi laittaa vain per kWh, vaikka suurin osa julkisiata latauspisteistä laskuttaa per minuutti. Lidlin ilmaisessa ladatun session kohdalle ei voi tariffia asettaa ollenkaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
- Auto: BMW 530e M-Sport -19,
BMW 330e M-Sport -19
Tuon hinnanhan pystyy asettamaan per latauspiste mutta nyt välillä huomannut että joka latauksesta ei tieto ui autosta tuonne ConnectedDriveen vaan näyttää virtamäärän osalta tyhjää. Itsellä 530e näyttää varmemmin tiedot kuin G20 330e.
Tuo nollaeuroa kotilatauksen hinnaksihan on itsensä huijaamista! Ellei lataa naapurin pistokkeesta!
Kiitos vaan oppitunnista, vaikka siinä ei nyt mitään uutta minulle ollutkaan. Miten tämä vastaus liittyi kysymykseeni? Kysyin, että näkyykö muilla joskus virtamäärän kohdalla pelkkä viiva (= ladatun energian määrä ei ole tallentunut palvelimelle tai autoon eikä siis sen vuoksi näy tuossa listassa kilowattitunteina vaan pelkkänä viivana), vaikka autoon tosiasiassa on ladattu x kWh.jpk kirjoitti: ↑11 Joulu 2020, 12:58Lataustapahtuman tiedoissa tosiaan puhutaan "Virtamäärästä", mutta tuo termi taitaa olla suomennoksen ongelma, koska ao. kohdassa näytetään kuitenkin ladatun sähköenergian määrä kilowattitunteina (kWh). Sähkön käyttöä mitataan ja laskutetaan yleensä juuri kilowattitunteina. Jos autoa lataa (yhdestä vaiheesta) 16A virralla ja sähköverkon jännite on normaali 230 V, on teho silloin n. 3,7 kW. Tuolloin yhden tunnin aikana autoon latautuu energiaa 3,7 kWh.
Tuo suomennos on kyllä erikoinen, mutta se ei ollut pointtini lainkaan. Saati, että olisin lataustehosta kysellyt...
Onko tuota selvitetty huollossa tai muuten?
Kuvittelisi, että tuokin järjestelmä olisi tehty niin, että mikäli joku lukema jää "matkalle", niin se synkronoituisi vaikka seuraavalla kerralla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
- Auto: BMW 530e M-Sport -19,
BMW 330e M-Sport -19
En ole tuosta jaksanut lähestyä jälleenmyyjää, sen verran minor ongelma. Ei ole korjausta tullut vielä vuoteen tuohon nopeusrajoitusten tunnistukseen talvirajoitusaikaan niin ei kannata tämänkään suhteen pidättää hengitystä!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 30 Loka 2020, 20:52
Paremmin toimii mulla entinen connected. Uusi ei näytä edellisen ajon kulutusta, eikä mee lämmityskomennot läpi. Vaihdoin takas aiempaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Eiköhän tuo edellyta yhdistetyn auton BmwConnected palvelujen vuosilisenssin olevan voimassa. Uusissa autoissa ne on tietääkseni 3 vuotta maksettu ja sitten alkaa rahastus.
https://www.bmw-connecteddrive.fi/app/i ... kage_Store
https://www.bmw-connecteddrive.fi/app/i ... kage_Store
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Näitäkin on useampia, tämä on halvelmpi kun edellinen:
https://www.bmw-connecteddrive.fi/app/i ... emoteOffer
https://www.bmw-connecteddrive.fi/app/i ... emoteOffer
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Ehkä liian vanha lainaus, mutta ei pidä aina paikkaansa. Jos asuu aurinkopanelitaloudessa, jossa tuotto ylittää normaalikäytön kesäaikaan, niin sitä suorastaan alentaa sähkölaskuaan sitä enemmän, mitä enemmän sähköä käyttää päiväsaikaan, kun aurinkopanelien tuotto on kovimmillaan. Ja tänä kesänä se on ollut. Mutta silti jää yli myytäväksi pilkkahintaan sähköyhtiölle, minkäs teet.. lisää ladattavaa.juntta kirjoitti: ↑11 Joulu 2020, 15:29Tuon hinnanhan pystyy asettamaan per latauspiste mutta nyt välillä huomannut että joka latauksesta ei tieto ui autosta tuonne ConnectedDriveen vaan näyttää virtamäärän osalta tyhjää. Itsellä 530e näyttää varmemmin tiedot kuin G20 330e.
Tuo nollaeuroa kotilatauksen hinnaksihan on itsensä huijaamista! Ellei lataa naapurin pistokkeesta!
Kyllä, jos ottaa koko laitteiston kulun huoltokuluilla lisättynä esim. 10 vuodelle, niin ei se edelleen ilmaista ole, mutta kyse on tällöin jo laskentatavasta. Kilowattituntia ei enää halvemmalla saa ja nimenomaan kotiosoitteesta.
Talvella sitten maksetaankin kiltisti ja reilusti - siirrosta varsinkin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Mitenkäs tämä nyt meneekään. Pari päivää sitten tuli ilmoitus Connectediin, että lataa uusi (siis My BMW), koska connected ei enää toimi. Eikä toiminutkaan.ekabeeämwee kirjoitti: ↑11 Joulu 2020, 22:32 Paremmin toimii mulla entinen connected. i. Vaihdoin takas aiempaan.
Tänään taasen Connected vielä toimikin, eikä valittanut mistään päivityksistä
Tuosta My App:stä puuttuu mahdollisuus siirtää kalenterimerkintöjä autoon. Paha puute.
Tuleekohon se siihen joskus myöhemmin.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Tänään välilatausta seuratessa huomasin että vaikka My BMW näytti tiedon olevan tuoretta, lataustieto oli kuitenkin appissa 6 prosenttiyksikköä jäljessä latausaseman ja kojelautanäytön näyttämästä, eli pahasti vanhaa.
Itku meinasi tulla kun näin Tesla-miehen täppäämässä appiansa ja auto reagoi välittömästi. Ihan kuin muukin tietotekniikka yleensä tapaa tehdä.
Itku meinasi tulla kun näin Tesla-miehen täppäämässä appiansa ja auto reagoi välittömästi. Ihan kuin muukin tietotekniikka yleensä tapaa tehdä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
Kyllä mulla ainakin komennot (ovien avaukset jne.) toimii ehkä n. 10s viiveellä tuon MyBMW appsin kautta. Aikaisemman BMW Connected (vai mikä se nyt oli) kesti varmaan puoliminuuttia. Jos Tesla reagoi välittömästi, niin olettaisin teknisen toteutuksen olevan hieman erilainen. BMW tapauksessahan tuo liikenne menee bemarin pilvipalvelun kautta, eli MyBMW appsilla lähetetään komento pilveen, josta auto käy niitä tietyin väliajoin pollaamassa ja suorittaa ne sen mukaan (sama toiseen suuntaan). Teslan tapauksessa täytyy olla että auto on jatkuvassa yhteydessä pilveen, jolloin teslan pilvipalveluun lähetetyt komennot näkyvät autossa välittömästi (tai sitten se ohjaava kännykkä appsi on suoraan yhteydessä autoon ilman mitään pilvipalveluita, joka kyllä tuntuu aika turvattomalta vaihtoehdolta).
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
Ainakin puolen minuutin viive kaikkien käskyjen menossa on mulla edelleen. Ilmeisesti Bemarin mallista riippuu toiminnan nopeus. En tiedä mitään muuta nykyaikaista (tai vanhaakaan) tietoteknistä järjestelmää jossa yksinkertaisen käskyn välitys kestäisi läheskään näin kauan.