Tehosäätä?
Moro, vastatkaa viisaammat ja asiasta tietävät. Ostin BMW 320i grand GT -14 mallin. Autossa 184hv. Tiedossa oli että 328 mallissa 245hv ja otettu pelkästään moottoriohjelmoinnilla. Onko näissä malleissa mitään teknistä eroa kestävyyden kanssa? Tarkoitus olisi tehdä säätö Turbotec/Karala Jkylä. Säätäjien kanssa keskusteltu ettei männät välttämättä kestä ja vakionakin niissä ollut ongelmaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1246
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Eppäillä sppii, että ei olisi muuta eroa kuin softa.
ETK:ta lukemalla ei välttämättä pääse totuuteen. Varaosana voidaan myydä esim samoja venttiileitä molempiin, mutta valmistuslinjalla niissä on eri. Näin ovat viisaammat kertoneet.
Autojen valmistus on jo vuosikymmeniä ollut erittäin kustannustehokasta puuhaa. Missä voi säästää euronkin valmistuksessa, se etu käytetään.
ETK:ta lukemalla ei välttämättä pääse totuuteen. Varaosana voidaan myydä esim samoja venttiileitä molempiin, mutta valmistuslinjalla niissä on eri. Näin ovat viisaammat kertoneet.
Autojen valmistus on jo vuosikymmeniä ollut erittäin kustannustehokasta puuhaa. Missä voi säästää euronkin valmistuksessa, se etu käytetään.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Joopajoo! Itsekin tuota aloin kyseenalaistaa, mutta kun olin hankkimassa tuota 320 mallia, niin myyjät oli sitä mieltä, että huoletta voi tuon säädön tehdä. Kuulema sama kone ja samat vermeet, vain softa ero. Olin jo Karalalla käymässä ja Hän otti asian esille ja sanoi ettei kannata konetta kiristää, männät ei tule kestämään. Ja tuo vähän heilauttu, että ollut mäntä ongelmia ihan vakioissakin! Mitä sanotte viisaammat?
Toinen mikä nyt selvisi on tuo webasto, joka ei lämmitä kuin sisätilaa, eli minulla ei ole moottorin lämmitintä nyt ollenkaan! Tosi erikoinen ratkaisu Suomen oloihin. Wakpal, joka erikoistunut lämmittimiin, osaa tehdä ohitukset/säädöt,jotta lämmittää myös konetta. Ilmeisesti joku EU juttu ettei saastuta weba liikaa?! Ilmoittivat vielä, että kannattaa asennuttaa samalla tuo ylläpitolatausjärjästelmä, koska hytin ja koneen lämmittäminen kuluttaa enemmän akkua. Tuolla varmistaa virran riittävyyden joka tilanteessa. Joo, mutta ihme säätöä, kulut tuosta n.400€.
Toinen mikä nyt selvisi on tuo webasto, joka ei lämmitä kuin sisätilaa, eli minulla ei ole moottorin lämmitintä nyt ollenkaan! Tosi erikoinen ratkaisu Suomen oloihin. Wakpal, joka erikoistunut lämmittimiin, osaa tehdä ohitukset/säädöt,jotta lämmittää myös konetta. Ilmeisesti joku EU juttu ettei saastuta weba liikaa?! Ilmoittivat vielä, että kannattaa asennuttaa samalla tuo ylläpitolatausjärjästelmä, koska hytin ja koneen lämmittäminen kuluttaa enemmän akkua. Tuolla varmistaa virran riittävyyden joka tilanteessa. Joo, mutta ihme säätöä, kulut tuosta n.400€.
Tämähän on tuttua puuhaa jo (vanhojen?) E60:n ajoilta. Jo silloin noihin joutui tekemään Webaston vesiventtiilille "ohituksen" ja huijaus-vastuksen Weban ohjainkortille.Peljukbmw kirjoitti: ↑21 Joulu 2020, 08:34Toinen mikä nyt selvisi on tuo webasto, joka ei lämmitä kuin sisätilaa, eli minulla ei ole moottorin lämmitintä nyt ollenkaan! Tosi erikoinen ratkaisu Suomen oloihin. Wakpal, joka erikoistunut lämmittimiin, osaa tehdä ohitukset/säädöt,jotta lämmittää myös konetta. Ilmeisesti joku EU juttu ettei saastuta weba liikaa?! Ilmoittivat vielä, että kannattaa asennuttaa samalla tuo ylläpitolatausjärjästelmä, koska hytin ja koneen lämmittäminen kuluttaa enemmän akkua. Tuolla varmistaa virran riittävyyden joka tilanteessa. Joo, mutta ihme säätöä, kulut tuosta n.400€.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 161
- Liittynyt: 14 Maalis 2011, 22:38
- Auto: Tesla MYLR23
- Paikkakunta: Vantaa
Motorbitin sivulla oli kerrottu 320i/328i erot. Sivusto näkyy nyt olevan huoltotilassa. Muistaakseni eri puristussuhde, välijäähdytin, pakoputkisto, männät ja vielä oli paljon muutakin, en vain enää muista mitä. Itse päätin jättää softauksen tekemättä kokonaan.
Nyt: Tesla MYLR23
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 161
- Liittynyt: 14 Maalis 2011, 22:38
- Auto: Tesla MYLR23
- Paikkakunta: Vantaa
Ei ole webastoa, säteily defa ja 2,1kW termini.
Nyt: Tesla MYLR23
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 161
- Liittynyt: 14 Maalis 2011, 22:38
- Auto: Tesla MYLR23
- Paikkakunta: Vantaa
Ehkä, en ole katsonut mihin asensivat. Aiemmissa X-sarjalaisissa se oli siellä. Ei kovin tehokas, mutta parempi kuin ei mitään.
Nyt: Tesla MYLR23
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive