E91 missä kaikkialla sulakerasiat?
Onko mitään apua: https://www.youtube.com/watch?v=svOG0aLrkvs
Joo kiitos, mutta jää epäselväksi kaukovalojen sulakkeet näyttäisi menevän johonkin moduulin kautta ja minulla ongelmana, että vänkärinpuolen kaukovaloon ei tule virta (mutta sinne menevästä virtajohdosta on rosvottu ledbariin virrat ja se toimii voikohan)?Heguli31 kirjoitti: ↑12 Helmi 2022, 09:06 Onko mitään apua: https://www.youtube.com/watch?v=svOG0aLrkvs
Et maininnut onko kyseessä ksenonit vai halogeenit. Etkä myöskään kertonut,onko rosvottu johto vedetty suoraa lisävalolle,vai ohjausreleelle. Ja onko ohjausrelettä laitettu ylipäätään.
Jos kyseessä on ksenonit ja virta on otettu ns.kaukovalon "läpän" ohjaukselta,niin silloin se on oikein. Siis jos sillä ohjataan ledbaarin ohjausrelettä. Mutta jos se on valojohdolta,niin ongelmia varmaan tulee. Etenkin,jos se on suoralla kytkennällä ilman ohjausrelettä.
Kokeile ottaa rosvottu johto irti,jos se on rosvottu valojohdosta,olisiko mitään vaikutusta.
Vika voi olla tosin myös lampun omassa boksissa,jos ne on ksenonit. Väärästä kuormituksesta voi LCM mennä myös tilttiin tai jopa hajota. Mahdollisuuksia on monta.
Jos kyseessä on ksenonit ja virta on otettu ns.kaukovalon "läpän" ohjaukselta,niin silloin se on oikein. Siis jos sillä ohjataan ledbaarin ohjausrelettä. Mutta jos se on valojohdolta,niin ongelmia varmaan tulee. Etenkin,jos se on suoralla kytkennällä ilman ohjausrelettä.
Kokeile ottaa rosvottu johto irti,jos se on rosvottu valojohdosta,olisiko mitään vaikutusta.
Vika voi olla tosin myös lampun omassa boksissa,jos ne on ksenonit. Väärästä kuormituksesta voi LCM mennä myös tilttiin tai jopa hajota. Mahdollisuuksia on monta.
Heguli31 kirjoitti: ↑13 Helmi 2022, 16:28 Et maininnut onko kyseessä ksenonit vai halogeenit. Etkä myöskään kertonut,onko rosvottu johto vedetty suoraa lisävalolle,vai ohjausreleelle. Ja onko ohjausrelettä laitettu ylipäätään.
Jos kyseessä on ksenonit ja virta on otettu ns.kaukovalon "läpän" ohjaukselta,niin silloin se on oikein. Siis jos sillä ohjataan ledbaarin ohjausrelettä. Mutta jos se on valojohdolta,niin ongelmia varmaan tulee. Etenkin,jos se on suoralla kytkennällä ilman ohjausrelettä.
Kokeile ottaa rosvottu johto irti,jos se on rosvottu valojohdosta,olisiko mitään vaikutusta.
Vika voi olla tosin myös lampun omassa boksissa,jos ne on ksenonit. Väärästä kuormituksesta voi LCM mennä myös tilttiin tai jopa hajota. Mahdollisuuksia on monta.
Enpä todellakaan hoksannut:halogeenit rele on johon tulee sulakkeen kautta virta, valoumpioon tulevasta (pistoke johon tulee kaikki valojen ohjaus piuhat) pistokkeesta valko/siniraita johdosta otettu lisävaloille ohjaus (oliko lie ymmärrettävää).
Ok. Kokeile toimiiko herätejohto irroittamalla. Jos ei,niin voi olla,että LCM on ottanut kipeää. Toisaalta on outoa,että virtaa riittää lisäpitkän herätteelle,vaikka lampulle sitä ei tulisikaan. Eli sulake lienee ehjä. Johtovika siten kannattaa myös tarkastaa siitä rosvolta lampulle. Ettei mahdollinen rosvoliitin ole vaurioittanut lampulle menevää johtoa siten,että antaa virtaa ainoastaan releelle. Se kannattaa tarkastaa,vaikka herätevirran johto olisi liitetty tinaamalla tai puristusliittimellä.
Tänään tein kirurgisia toimenpiteitä rosvokohtaan niin olihan siellä putkiliitin ja umpion puoleinen johto lähtenyt irti varmaan teipatessa, mutta teippiä ei kyllä ollut säästelty. Nyt toimii molemmat kiitos informaatiosta!Heguli31 kirjoitti: ↑13 Helmi 2022, 17:52 Ok. Kokeile toimiiko herätejohto irroittamalla. Jos ei,niin voi olla,että LCM on ottanut kipeää. Toisaalta on outoa,että virtaa riittää lisäpitkän herätteelle,vaikka lampulle sitä ei tulisikaan. Eli sulake lienee ehjä. Johtovika siten kannattaa myös tarkastaa siitä rosvolta lampulle. Ettei mahdollinen rosvoliitin ole vaurioittanut lampulle menevää johtoa siten,että antaa virtaa ainoastaan releelle. Se kannattaa tarkastaa,vaikka herätevirran johto olisi liitetty tinaamalla tai puristusliittimellä.
Hyvä. Helppo ja halpa korjaus.
Ps.rosvoliittimet pitäisi lailla kieltää. Jossain vaiheessa tulee hapettumaa ja sitten taas ongelmia. Puristusliitinkin on huolellisesti tehtynä parempi. Tinaten ja kutiste sukka varmaan paras.
Ps.rosvoliittimet pitäisi lailla kieltää. Jossain vaiheessa tulee hapettumaa ja sitten taas ongelmia. Puristusliitinkin on huolellisesti tehtynä parempi. Tinaten ja kutiste sukka varmaan paras.
Sen takia siihen se kutistesukka "käristetään" siihen eristeeksi ja tueksi. Itse olen aina kiertänyt kuoritut johdot toisiinsa ja tinaa päälle huolella ja läpi asti. (eikä mitään kylmäjuotoksia tai pinta tinauksia). Siihen sitten kutistesukka tiukasti päälle. Ei koskaan ole ollut ongelmaa,että olisi juotos auennut (tärinästäkään),tai hapettunut ajan saatossa. Eikä myöskään katkennut tinauksen vierestä. Mutta minä olenkin semmoinen "leikkisähkömies",enkä tiedä miten oikeat sähkärit toimii.
Millä ne oikeat sähkärit sitten liitokset tekee? Esim.farkkujen takaluukkujen johtosarjojen korjaukset? Abikoillako? Hieman kiinnostaisi.
Millä ne oikeat sähkärit sitten liitokset tekee? Esim.farkkujen takaluukkujen johtosarjojen korjaukset? Abikoillako? Hieman kiinnostaisi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1246
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Sinnehän rakennetaan 4 kpl moninapaliittimiä johon puristetaan liitinpinnit (E61 siis), yhtään juotsta ei tarvitse
Kuten edellä, juotokset voi sekä hapettua, että murtua ajan saatossa, ja, juu, teen itsekin aika usein juoksia autosähköhommissa. Toki kutistesukka aina päälle.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset