Vedot ovat tallella ihan normaalisti ja korkeammilla kierroksilla ääni katoaa. Parhaiten kuuluu siinä 700-1000rpm kohdilla.
Olisi kiva tietää kuinka vakavasta viasta voi olla kyse ja mikä ylipäätään voisi aiheuttaa tuollaista

Pystyykös tuota diagnosoimaan sen tarkemmin? Näissä M koneissa ei vissiin jakopää viat ole yhtä yleisiä kuin esim. tuossa N47:ssa? Toki tiedostan, että ihan yhtä lailla se voi näistäkin mennä kun kilometrejäkin kertynyt 260k.
Dampperi kyllä näyttäisi pyörivän ihan suoraan eikä vispaa enään mihinkään suuntaan niinkuin ennen vaihtoa. Muistatko näkikö vääntyneen kampiakselin ihan silmin vai todettiinko tuo vasta kun kone oli purettu?jaki kirjoitti: ↑14 Heinä 2023, 17:03 Kerran ollut tapaus, jossa kampura on vääntynyt![]()
Se värinänvaimentimen pultti on aika tukevalla momentilla ja BMW:n ohjeiden mukan kampura lukitaan takapäästä. Vaikka se pötkö on taottua terästä nin vaan se oli vääntynyt tuossa operaatiossa.
Lopputulos: kone tärisi koko ajan.
Selvisikö tämä ongelma?Aksus kirjoitti: ↑14 Heinä 2023, 03:06Pystyykös tuota diagnosoimaan sen tarkemmin? Näissä M koneissa ei vissiin jakopää viat ole yhtä yleisiä kuin esim. tuossa N47:ssa? Toki tiedostan, että ihan yhtä lailla se voi näistäkin mennä kun kilometrejäkin kertynyt 260k.
Unohtui aloituksessa sanoa, että ääni ja tärinä voimistuu kun vaihtaa vetävälle vaihteelle (automaatti siis kyseessä) ja vaimenee taas kun laittaa takaisin vapaalle. Mitä nyt olen koittanut tutkia niin kuluneet tukikumit/moottorin kiinnikkeet voisivat ilmeisesti aiheuttaa tuota. Mitenkäs niiden tutkiminen puolestaan onnistuisi vai voimistuisiko ääni vain kierrosten noustessa?
Veikkaan momentinmuunninta.